Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,710 záznamů.  začátekpředchozí35701 - 35710  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.55 vteřin. 

Motivace učitelů pro zavádění klíčových kompetencí do školské praxe
Šlancarová, Marie ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Klimešová, Anna (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje klíčových kompetencí žáků na základních školách, která se stala aktuální s přicházející školskou reformou. Otevírá otázku míry motivace učitelů pro vytváření nových výchovných a vzdělávacích strategií a jejich následného implementování do školské praxe. Zjišťuje, jaké jsou zdroje motivace, příčiny nedostatečné motivace a dále co by motivaci učitelů zvyšovalo. Také se zabývá otázkou rozdílnosti přístupu k problematice klíčových kompetencí na základě diferenciace z pohledu mužů a žen, učitelů 1. a 2. stupně a učitelů s různou délkou praxe. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Management vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republice
Kulhánková, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Cílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.

Podmínky prohlášení konkurzu
Brucknerová, Barbora ; Zoulík, František (vedoucí práce) ; Smolík, Petr (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zejména rozpracovat jednotlivá zákonná ustanovení týkající se předpokladů prohlášení konkursu, jakožto jednoho ze způsobů řešení dlužníkova úpadku. V úvodu své diplomové práce se zaměřuji na historický vývoj počínaje Josefínským konkursním řádem z roku 1781 a konče ZKV. Většinu práce se pak věnuji samotné úpravě de lege lata, tedy stavu, který je aktuální ke dni jejího odevzdání. Vzhledem ke skutečnosti, že samotný InsZ vyčerpávajícím způsobem nestanoví, co konkrétně oněmi podmínkami prohlášení konkursu myslí, pokusila jsem se interpretovat jednotlivá zákonná ustanovení týkající se předmětné problematiky obsažená také ve zvláštních právních předpisech. Ve své práci pojednávám o podmínkách hmotněprávních a procesněprávních. Jako základní hmotněprávní podmínku jsem uvedla úpadek dlužníka, který může existovat ve formě platební neschopnosti či předlužení, nebo se může jednat o úpadek, který teprve hrozí. Následně jsem věnovala pozornost podmínce dostatečnosti majetku dlužníka k úhradě nákladů insolvenčního řízení a o důsledcích spojenými s jeho nedostatečností. Při pohledu na procesněprávní předpoklady jsem se primárně zaměřila na insolvenční návrh, kdy má pozornost směřovala na obsahové náležitosti a vytyčení základních rozdílů mezi insolvenčním návrhem dlužníka a...

Systémy odměňování pracovníků
Zavoral, Jan ; Beneš, Milan (oponent) ; Kocianová, Renata (vedoucí práce)
Bakalářská práce "Systémy odměňování pracovníků" se zabývá problematikou odměňování, jako jedné z nejdůležitějších oblastí řízení lidských zdrojů. Úvodní část se soustředí na teorii motivace a její vliv na pracovní výkon. Stěžejní část bakalářské práce je zaměřena na systémy odměňování zaměstnanců a jejich jednotlivé formy. Samostatné kapitoly se detailně věnují základním a dodatkovým formám mezd, nefinančním odměnám a zaměstnaneckým benefitům. Závěrečná část práce představuje nové trendy v oblasti odměňování a její součástí je i analýza vybraných zaměstnaneckých benefitů. Cílem předkládané bakalářské práce bylo shrnout teoretické poznatky v oblasti odměňování a popsat aktuální vývoj a trendy, které se objevují na českém pracovním trhu.

Názory trenérů na současné problémy trenérské profese
Vancl, Karel ; Kocourek, Jan (oponent) ; Kovář, Karel (vedoucí práce)
Jmeno a pfijmeni autora: Be. Karel Vancl Nazev diplomove prace: Nazory treneru na soucasne problemy trenerske profese Pracoviste: Katedra pedagogiky, psychologic a didaktiky TV a sportu Vedouci diplomove prace: PhDr. Karel Kovaf, Ph.D. Rok obhajoby diplomove prace: 2010 Abstrakt: Cile prace: Cilem prace bylo zjistit aktualni problemy a vyzvy prace sportovniho trenera. Zamefili jsme se na motivaci, odmenovam, trenerske vzdelavani a kompetence treneru na ruzne urovni. Pokusili jsme se zjistit vliv formalni urovne vzdelani treneru na postoje k soucasnym problemum trenerstvi. Soucasti prace bylo i hodnoceni trenerskych kurzu pofadanych FTVS UK. Pouzite metody: Dotaznikove setfeni probehlo v letech 2007-9 v ramci vzdelavacich kurzu na FTVS. Celkove jsme zpracovali udaje od 601 treneru reprezentujicich 29 sportovnich odvetvi. Pouzili jsme dotaznik Svobody (1997) aplikovany jiz v minulych setfenich. Vysledky: Zasadni posun nastal oproti minulym studiim v nazorech treneru na financni hodnoceni trenerske prace. Ukazalo se, ze sportovnimu trenerstvi se nejvice venuji vysokoskolsky vzdelani trenefi ve studijnim programu Telesna vychova a sport a stfedoskolsky vzdelani trenefi. Tento trend se potvrdil i u treneru mezinarodnich soutezi (narodni tymy). Kurzy pofadane FTVS UK povazuje vetsina treneru za pfinosne jak...

Motivace a stimulace zaměstnanců
Koželová, Eva ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma motivace a stimulace zaměstnanců. Teoretická část uvádí čtenáře do problematiky, osvětluje mu základní pojmy, některé motivační teorie a konkrétní možnosti, jak účinně stimulovat zaměstnance. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány na konkrétní firmu, kde autorka práce popisuje způsoby, jakými jsou pracovníci v podniku stimulováni, a pomocí dotazníkového šetření zjišťuje aktuální úroveň motivace zaměstnanců a jejich spokojenost se stávajícím motivačním systémem. Výsledky výzkumu jsou pak interpretovány a autorka práce přichází s návrhy, které by mohly vést ke zlepšení zjištěných nedostatků.

Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky
Žáková, Alena ; Hazuková, Helena (vedoucí práce) ; Hušková, Julie (oponent)
Anotace: Žákova, A.: Vyjádření prostorovosti v plošné tvorbě dětí v období před zahájením jejich povinné školní docházky. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 153 s. + přílohy (textové: č. 1. - 5., prezentace na CD: č. 6. - 69 výtvarných prací dětí mateřských škol). Obsah: Téma diplomové práce je zpracováno formou kvalitativního pedagogického výzkumu, je rozděleno na dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou shromážděny a uspořádány poznatky z vývojové psychologie a ontogeneze dětského výtvarného projevu zaměřené na prezentaci prostorových vztahů a problematiku vnímání prostoru. Cílem prače bylo vypracování a ověření metodiky šetření pro reprezentativní vzorek dětské populace. Na základě výsledků analýzy dětských prací pak přinést aktuální informace o úrovni zobrazování třetího rozměru ve výtvarných projevech předškolních dětí, které by se mohly stát východiskem pro pedagogickou diagnostiku. Část empirického šetření je věnována zkoumání úrovně profesních kompetencí učitelek mateřských škol. Výzkum prokázal, že úroveň kompetencí a motivovanosti učitelky může ovlivnit výslednou formu i obsah výtvarného vyjádření dítěte. Klíčová slova: Vnímání prostoru, prostorová představivost, zobrazování prostorových vztahů, transformace,...

Problematika náboru pacientů do klinických hodnocení
Hrubá, Dagmar ; Doskočil, Ondřej (vedoucí práce) ; Štegmannová, Ingrid (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou náboru pacientů do klinických hodnocení. Jde o problematiku aktuální a palčivou, která není dostatečně zakotvena ve způsobech uvažování lékařů a pacientů a v jejich způsobu komunikace a vůbec v tradičním vztahu lékař pacient, který je dosud zatížen post-socialistickým paternalismem. Formální rámec, etická pravidla hry jsou relativně nová a jejich uplatnění přináší všem účastníkům řadu dilemat, jak v konkrétním případě jednat. Volba tématu a zejména způsobu jeho uchopení je motivována i tím, že není ještě příliš odborně zpracováno či publikováno. Teoretická část práce definuje klinický výzkum a jeho fáze, seznamuje se základní terminologií vztahující se ke klinickému výzkumu a dokumenty, které s realizací klinického výzkumu úzce souvisí. Zabývá se také etickými otázkami klinického výzkumu a podrobně se věnuje problematice informovaného souhlasu, stěžejnímu dokumentu, který je nutný pro vstup pacienta do klinické studie. V neposlední řadě je jedna kapitola teoretické části věnována problematice zdravotní gramotnosti, neboť její úroveň u účastníků (pacientů) klinického výzkumu je významná pro pochopení významu celého procesu klinického výzkumu a rozhodování o účasti. Empirická část práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří rozhovory s lékaři. Díky rozhovorům...

Vzdělávání zaměstnanců
Tarasova, Olga ; Kříž, Josef (vedoucí práce)
Práce je věnována problematice vzdělávání zaměstnanců v organizacích. Téma je velmi aktuální v moderních podmínkách, kdy zaměstnavatele již chápou důležitost a vysokou hodnotu lidského kapitálu. Hlavním cílem práce je na základě vlastně provedených analýz vytvořit doporučení pro konkrétní český podnik v oblasti vzdělávacích programů pro pracovníky, jejichž zavedení předpokládá následné zvýšení motivace a výkonnosti zaměstnanců.

Analýza motivace a spokojenosti zaměstnanců
Šrámková, Jana ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit aktuální stav motivace a spokojenosti zaměstnanců ve vybrané společnosti a následné navržení doporučení pro zlepšení situace. Nejdříve jsou teoreticky vymezeny základní pojmy - motivace, vybrané motivační teorie, stimulace, motivační programy a pracovní spokojenost. V praktické části je pak představena společnost, ve které byl průzkum realizován. Z metodiky výzkumu bylo zvoleno dotazníkové šetření a individuální polostandardizované rozhovory. Rozhovory byly uskutečněny s vedením a vybranými pracovníky. V závěru práce jsou zpracovány výsledky analýzy a navržena doporučení na zlepšení motivace a spokojenosti zaměstnanců.