Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,301 záznamů.  začátekpředchozí35282 - 35291další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 

Navigace v e-shopech v České republice
Míka, Filip ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Práce si klade za cíl vyhodnotit stav webové navigace z hlediska webdesignu na vybraném vzorku internetových obchodů v České republice. Výzkum je dosažen stanovením metodiky, která definuje: šetřený vzorek internetových obchodů, šetřené typy navigací a zkoumané kvalitativní charakteristiky spjaté s designem webové navigace. Dle stanovaných kritérií je prezentováno vyhodnocení stavu včetně shrnutí nejdůležitějších poznatků formou autorova doporučení. Práce je rozdělena do čtyř celků. První kapitola přináší úvod do webové navigace a stanovuje filosofii, jakou je k práci přistupováno. Následuje teoretické pojednání o navigačním systému a designových charakteristikách, které je výchozí informační základnou pro třetí část stanovující metodiku kvalitativních charakteristik spjatých s designem navigace, které jsou v závěrečném oddílu na vybraném vzorku vyhodnoceny.

Genderové aspekty informační výchovy
Rambousek, Vladimír ; Battistová, Eva (oponent) ; Fialová, Irena (vedoucí práce)
NÁZEV: Genderové aspekty informační výchovy ABSTRAKT: Předmětem práce je problematika genderu a generových stereotypů ve vzdělávání. Hlavním cílem práce je přispět k rozvoji teorie informační výchovy analyzováním aspektů genderu a konceptu generově citlivé výuky v informační výchově. Dílčími úkoly práce je zmapovat postoje učitelů k problematice generově citlivé výuky v informační výchově a zjistit diference v úrovni osvojení učiva informační výchovy mezi chlapci a dívkami v kontextu s generovou problematikou. Pro naplnění cílů a úkolů práce byla vedle metod teoretických užita především explorativní metoda založená na dvojici dotazníků s on-line metodou sběru dat pro učitele a učitelky a pro studenty a studentky. KLÍČOVÁ SLOVA: gender, generové stereotypy, generově citlivá výuka, ICT gramotnost, informační výchova

Specifický segment trhu a vliv hospodářské krize na výdaje jeho představitelů
Khachatryan, Emmanuel ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá specifický segment trhu, na kterém jako poptávající vystupují homosexuálové. V první části pojednává o problematice orientace na gay segment trhu - zkoumá potíže, kterým musí čelit podniky, které se rozhodnou gay klientelu oslovit, sleduje vývoj českého gay segmentu trhu v čase a zabývá se možnostmi a příklady propagace orientované na gaye. Ve druhé části pomocí dotazníkového šetření řeší otázku toho, jaký je český gay zákazník, jak se liší od heterosexuálů z hlediska koupěschopné poptávky a jak se svými penězi hospodaří v období krize.

Hodnoty v práci asistentů osob s mentálním postižením v komunitě L'Arche Liverpool
Zehnalová, Kateřina ; Dragomirecká, Eva (vedoucí práce) ; Navrátil, Pavel (oponent) ; Frišaufová, Magda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá celosvětovým hnutím L'Arche a zejména hodnotami asistentů, kteří v komunitách L'Arche společně žijí s lidmi s mentálním postižením. Teoretická část popisuje hodnoty, které asistenti v L'Arche vnímají jako důležité pro svůj život v komunitě s lidmi s mentálním postižením. Věnuje se motivaci asistentů k práci v L'Arche, roli sociálního pracovníka v organizaci obecně a roli asistenta v komunitě L'Arche, vztahu sociálního pracovníka a uživatele sociálních služeb a vztahu asistenta a osoby s postižením v L'Arche, ziskům a ztrátám, které z pohledu asistentů vyplývají z jejich života v L'Arche. Výzkumná část práce prostřednictvím rozhovorů mapuje hodnotovou orientaci asistentů komunity L'Arche v Liverpoolu.

Psychologické aspekty pobytu v cizí kultuře
Kučerová, Eliška ; Štětovská, Iva (oponent) ; Morgensternová, Monika (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá psychologickými aspekty návratu do domácí kultury ze studijního programu LLP - Erasmus. V teoretické části je návrat z Erasmu pojímán jako komplexní fenomén, který se skládá z kognitivních, afektivních a behaviorálních procesů. Pozornost je věnována zejména psychologické problematice zpětného kulturního šoku. V teoretické části je představen konkrétní návrh návratového tréninku, protože právě návratový trénink se ukazuje jako velmi nápomocný pro úspěšnou readaptaci studentů. Empirická část diplomové práce se skládá z kvantitativní a kvalitativní studie a zkoumá psychologické aspekty návratového období u studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kteří v akademickém roce 2007 - 2008 absolvovali LLP - Erasmus. Kvantitativní studie se zúčastnilo 103 studentů, u kterých bylo testováno, zda věk; pohlaví; délka zahraničního pobytu ovlivňují míru zpětného kulturního šoku a délku readaptace, jež je potřebná ke zvládnutí readaptačních obtíží. Bylo zjištěno, že pohlaví a věk neovlivňují ani míru zpětného kulturního šoku, ani délku readaptace. Kvantitativní studie prokázala pozitivní korelaci jak mezi délkou zahraničního pobytu a mírou zpětného kulturního šoku, tak mezi délkou zahraničního pobytu a délkou readaptace. Kvalitativní studie navazuje na kvantitativní studii. Byly...

Prostorové a materiální podmínky pro pohybové aktivity mladších adolescentů ve Středočeském kraji
Flemr, Libor ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Čáslavová, Eva (oponent) ; Novotný, Jiří (oponent)
Prostorové a materiální podmínky pro pohybové aktivity mladších adolescentů ve Středočeském kraji Hlavním cílem disertační práce bylo zjistit, jak souvisí prostorové a materiál- ní podmínky s účastí 12-15letých jedinců, tj. mladších adolescentů, v pohybových aktivitách ve městech Středočeského kraje s počtem obyvatel 10 000-22 000 a jejich okolí. Studie má převážně charakter empirického asociačního výzkumu. Výzkumný vzorek sestával z 2 660 mladších adolescentů (12-15 let) z pěti měst Středočeského kraje (Benešov, Beroun, Čelákovice, Kutná Hora a Neratovice) a jejich blízkého okolí, přičemž bylo analyzováno 2 564 řádně vyplněných dotaz- níků. Přímá souvislost mezi vnímáním prostorových podmínek a vlastním materiálním vybavením mladších adolescentů s jejich participací v pohybových aktivitách nebyla prokázána. Prostorové podmínky pro lokomoci a lokomoční aktivita mladších adolescentů korelovaly na úrovni -0,04. Korelační koeficienty mezi prostorovými podmínkami pro sport a sportovní aktivitou mladších adoles- centů v organizované formě nabývaly hodnot od -0,10 do 0,19, resp. od -0,17 do 0,26 u neorganizované formy. Materiální podmínky pro sport a sportovní aktivita mladších adolescentů v organizované formě (korelační koeficient -0,13), u neorgani- zované formy sportu (-0,15 a -0,07). Mezi...

Vývoj kriminality mládeže v posledním desetiletí
Korecká, Eva ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Diplomová práce "Vývoj kriminality mládeže v posledním desetiletí" se zabývá změnami v procesu vývoje kriminality mládeže v letech 1999-2008 primárně na území České republiky. Avšak mnohé z těchto "vývojových trendů" jsou aplikovatelné na celou euroamerickou civilizaci. Téma je koncipováno do tří velkých celků: hledání příčin kriminality mládeže, pojmenování jejích specifik a následcích páchání trestné činnosti. Pro ukotvení do celku je pak práce obohacena o témata: průběh trestního stíhání, a prevenci kriminality mládeže. V praktické části jsem na základě semistrukturovaných rozhovorů s osobami, kterých se kriminality mládeže dotýká, chtěla potvrdit či vyvrátit domněnky získané konfrontací odborné literatury a názoru "běžného občana ". Dále mi šlo o postihnutí shod a rozdílů v názorech respondentů k dané problematice.

Determinanty cen léků na předpis v České republice
Horníková, Ivana ; Machek, Ondřej (vedoucí práce) ; Tyll, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá faktory určující ceny léků na předpis. Teoretická část nabízí přehled fungování farmaceutického průmyslu, identifikuje hlavní cenové komponenty a determinanty se zaměřením na cenovou a úhradovou politiku ve světe. Praktická část je věnována farmaceutickému trhu v České republice. Zkoumá vliv státních regulačních opatření, zejména interního a externího referencování na ceny léků na předpis. Byla provedena regresní analýza za účelem určení faktorů, které mají na ceny léků významný vliv. Rozdíl mezi cenovou úrovní regulovaných a neregulovaných léků, jako i cenový rozdíl mezi generikama a originálními léčivy byl zjišťován t-testem.

Vyjadřování mezipropozičních vztahů v překladu bilaterálních mezinárodních smluv
Novotná, Marcela ; Králová, Jana (vedoucí práce) ; Uličný, Miloslav (oponent)
Tato práce se zabývá vyjadřováním mezipropozičních vztahů v překladu bilaterálních mezinárodních smluv. V teoreticko-empirické části charakterizujeme právní funkční styl obecně a posléze vymezujeme znaky, jimiž se projevuje v českém a ve španělském jazyce. Stručně podáváme přehled o různých žánrech, jež tento funkční styl zastřešuje. Zastavujeme se i u problematiky právního překladu a vymezujeme dva jeho základní typy - překlad instrumentální a překlad dokumentární. Velký prostor věnujeme žánru bilaterální mezinárodní smlouvy a na základě odborné literatury a překladatelské analýzy stanovíme jeho dominantní rysy v českém a ve španělském jazyce (vyjma oblasti mezipropozičních vztahů, které se detailně věnujeme v empirické části naší práce). Následně přecházíme k oblasti mezipropozičních vztahů a vymezujeme je jako předmět našeho výzkumu. Empirická část je zpracována formou kvantitativního výzkumu. Na materiálu bilaterálních mezinárodních smluv z oblasti práva sociálního zabezpečení zkoumáme realizaci propozice z hlediska explicitnosti a implicitnosti jejího vyjádření. Poté přecházíme ke kvantitativnímu vyjádření mezipropozičních vztahů v souvětí a k utřídění a kvantitativnímu vyjádření zastoupení typů syntaktických celků, kde se zaměřujeme především na poměr hypotaxe a parataxe. Tento kvantitativní výzkum...

Učitel jako oběť násilí
Tomášek, Jan ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Černíková, Vratislava (oponent) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá problematikou násilí vůči učitelům. Jedná se o téma, které je v posledních letech předmětem široké diskuse, a to i díky několika případům, kdy u nás či v zahraničí došlo k fyzickému napadení pedagoga studentem, nejednou s tragickými následky. Často se poukazuje na skutečnost, že agresivita mládeže roste, a profese učitele se tak stává profesí rizikovou. Jak nicméně naznačuje teoretická část práce, obvyklé zdroje informací, o něž se takové tvrzení opírá, nejsou prosty určitých nedostatků či zkreslení. Týká se to nejen mediálního zpravodajství, ale i kriminálních statistik. Nemalým problémem je však již samotné vymezení pojmů agrese či násilí. Ty je v daném kontextu navíc nutno nahlížet v bezprostřední souvislosti s výkonem učitelské profese, tedy jako jednu z forem jevu, označovaného jako násilí na pracovišti. Práce se rovněž pokouší pojmenovat možné příčiny takové agrese, přičemž je nehledá jen v rovině útočníka a jeho osobnosti, ale v souladu s poznatky soudobých viktimologických studií i v chování a vlastnostech učitele coby oběti, respektive v některých specifických charakteristikách pedagogické interakce. Obecně se ukazuje, že nejvíce informací o rozsahu a podobách násilí vůči učitelům mohou nabídnout empirické výzkumy. Až dosud se však bohužel na toto téma zaměřilo pouze několik...