Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,166 záznamů.  začátekpředchozí35157 - 35166  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.87 vteřin. 

Projekt zaměřený na vybranou oblast multikulturní výchovy
Vobořilová, Markéta ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou multikulturní výchovy, jejím vymezením v rámcově vzdělávacím programu a dále také problémy spojenými se zavedením tohoto průřezového tématu do praxe a v neposlední řadě také osobností učitele multikulturní výchovy. Hlavním cílem práce je podat návrh projektu, který je již zaměřen na konkrétní téma v multikulturní výchově a zároveň představuje, jak by se mohlo při realizaci multikulturní výchovy postupovat, a to konkrétně v rámci tématu, které se zabývá romskou problematikou. Práce také podává stručný přehled o multikulturní výchově a dvou odlišných přístupech k ní jako k povinné součásti vzdělávání-. Dále také informuje o možnostech využití projektové metody ve školním prostředí.

Porovnání leasingového a úvěrového financování dlouhodobého majetku
Frolov, Igor ; Müllerová, Libuše (vedoucí práce) ; Černý, Václav (oponent)
Primárním cílem diplomové práce je poskytnout všeobecný přehled o třech formách financování dlouhodobého majetku -- o investičním úvěru, finančním leasingu a operativním leasingu, zejména z hlediska účetnictví a Mezinárodních standardů účetního výkaznictví; porovnat tyto formy financování mezi sebou a poskytnout přehled jejich výhod a nevýhod, jak kvalitativních, tak kvantitativních. Poslední část práce je zaměřena na zhodnocení jednotlivých variant financování konkrétní investice a její zaúčtování dle Mezinárodních standardu účetního výkaznictví.

Vícezdrojové financování nevýdělečných organizací, dopad na účetní výkazy Univerzita Palackého v Olomouci
Přidalová, Markéta ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá reprezentantem nevýdělečných organizací, veřejnou vysokou školou. Popisuje jednotlivé finanční prostředky s nimiž veřejné vysoké školy hospodaří, získané jak na národní úrovni, tak i na úrovni mezinárodní. Zmiňuje se o pravidlech pro získávání příspěvků a dotací na činnost, pro kterou byla veřejná vysoká škola zřízena. Dále se věnuje finančním prostředkům, které vysoká škola získává od různých poskytovatelů formou veřejné soutěže. Ve své praktické části se bakalářská práce zaměřuje na jednotlivé finanční zdroje, které získává konkrétní subjekt, v tomto případě Lékařská fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, a hospodaření s nimi. V závěru praktické práce je popsáno a znázorněno hospodaření na účetních výkazech informačního systému mySAP Varias Education, který byl upraven pro potřeby specifického vícezdrojového financování veřejných vysokých škol.

Současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství
Valentová, Radka ; Pelikán, Jiří (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce Je současné pojetí výchovy k manželství a rodičovství se zaměřením na kurikulární programy České republiky a současné proměny postojů společnosti k manželství a rodičovství. Práce zachycuje právní důsledky manželství, podmínky pro vstup a zároveň ukončení manželství uzavřeného civilním i církevním sňatkem. Reaguje i na nově přijatý zákon o registrovaném partnerství jako další respektované formě soužití. Statisticky podložené údaje dokládají vývoj prvosňatečnosti a porodnosti, zachyceny jsou konkrétní podoby projektů věnované výchově ke zdravému a zodpovědnému rodičovstVÍ a rozhodování pro vstup do manželství. V závěru jsou uvedeny a zhodnoceny vybrané příklady současných učebnic.

Metodologie průzkumu informačních potřeb
Sychrovská, Lenka ; Stöcklová, Anna (oponent)
Rigorózní práce se zabývá problematikou metodologií průzkumu informačních potřeb. Informační věda náleží ke společenské disciplíně a její průzkumy informačních potřeb vycházejí z teorie i praxe metod sociologických; z metodologie sociologických průzkumů. Teoretická příprava průzkumu informačních potřeb se proto shoduje s přípravou průzkumu sociologického. Obecná sociologická metodologie řeší klíčové problémy, na které je nutno odpovědět dříve, než se začne provádět konkrétní práce v terénu. Hlavním cílem práce je poskytnout pokud možno ucelený pohled na problematiku metodologie průzkumu informačních potřeb a seznámit se základními předpoklady a východisky dobrého a úspěšného průzkumu. Poskytuje základní informace o tom, jak se provádí průzkum informačních potřeb a předložit obecný postup pro realizaci vlastního průzkumu. Práce je doplněna dvěma názornými příklady průzkumu informačních potřeb formou dotazníkového šetření. Objektem průzkumu se stávají zahraniční studenti Filozofické fakultě, cílem je zjistit a identifikovat jejich konkrétní informační potřeby. Údaje v těchto průzkumech získané jsou prezentovány ve dvou kapitolách.Další kapitoly pojednávají o významu průzkumu informačních potřeb, o problematice informačního chování a informační přípravy. Z hlediska struktury je práce rozdělena do šesti částí,...

Investiční činnost v hotelnictví
Lejtnar, Lukáš ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Straková, Ivana (oponent)
Diplomová práce na téma Investiční činnost v hotelnictví shrnuje proces rozhodování a posuzování možných investic v daném odvětví. Její podstatou je vymezení hotelového trhu jako takového s jeho klíčovými prvky, ukazateli a zákonitostmi, jenž jsou nepostradatelné přímé hodnotící prvky v samotném procesu předinvestiční fáze. Osnova práce je tvořena takovým způsobem, aby bylo možné její případné propojení se studií proveditelnosti na konkrétní hotelový projekt v regionu. Pro potenciálního investora, který stojí mimo odvětví a chystá se velmi rychle proniknout do zákulisí této branže, je obsah rozklíčován způsobem, který umožňuje rychle se orientovat a vybírat stěžejní kapitoly. V závěru jsou obecně celkově posouzena tržní data z hotelového průmyslu, která naznačují jakým způsobem a v jakých případech jsou investice ideální.

Knihovna jako vzdělávací centrum regionu
Rösslerová, Ivana ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Vášová, Lidmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá veřejnými knihovnami a jejich vzdělávací rolí v informační společnosti. Primárním cílem práce je analyzovat vzdělávací funkci veřejných knihoven a nastínit perspektivy jejich rozvoje v oblasti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem práce je prezentovat konkrétní vzdělávací program Univerzity volného času, který autorka organizačně zabezpečuje v Krajské knihovně Vysočiny v Havlíčkově Brodě, a uveřejnit praktické zkušenosti získané při realizaci projektu. Diplomová práce je rozložena do pěti kapitol. Úvodní kapitola pojednává obecně o veřejných knihovnách jako o moderních informačních, vzdělávacích a kulturních centrech regionů. Druhá kapitola objasňuje podstatu celoživotního vzdělávání a zdůvodňuje jeho potřebnost pro rozvoj informační společnosti i každého jedince. Vzdělávací rolí veřejných knihoven a jejich příležitostmi v oblasti vzdělávání dospělých se zabývá třetí kapitola. Na předchozí teoretické pasáže navazuje prakticky zaměřená kapitola s popisem vzdělávacího projektu Univerzity volného času. Závěrečná kapitola předkládá obecné závěry, koncepční a metodická doporučení vycházející z vlastních zkušeností autorky.

Podnikatelský plán - volnočasové aktivity pro děti
Langer, Emil ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Mísař, Jan (oponent)
Cílem práce Podnikatelský plán, volnočasové aktivity pro děti je vytvořit podnikatelský plán pro novou organizaci poskytující zájmové kroužky pro děti. V první části práce představíme teorii pro tvorbu podnikatelského plánu. V praktické části pak sestavíme konkrétní plán, který nám ukáže veškeré důležité kroky, které budeme muset při realizaci projít, a nastíní jednotlivé myšlenky a řešení pro dosažení dobrých hospodářských výsledků organizace. Autorovi práce přinese prohloubení znalostí zpracovávání podnikatelských plánů a komplexní pohled s rozborem důležitých sekcí a ukazatelů projektu, který bude v budoucnu realizovat.

Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.

Potenciál zvolené destinace na trhu cestovního ruchu v České republice
Béna, Tomáš ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na obor cestovního ruchu. Po obecném vymezení širšího kontextu a klíčových termínů jsou zhodnoceny a porovnány základní teoretické přístupy k hodnocení potenciálu cestovního ruchu a členění jeho předpokladů. Rovněž je nastíněna jeho typologie. Následně je územně vymezena zkoumaná destinace Podzvičinsko a nastudované teoretické přístupy jsou aplikovány při jejím popisu a detailní inventarizaci atraktivit. Dále byly provedeny strukturované rozhovory s odborníky. Dalším krokem bylo sestavení dotazníku a jeho distribuce širší veřejnosti, za účelem zjištění dat o potenciálních návštěvnících. Na základě zjištěných informací bylo provedeno rozřazení účastníků do jednotlivých cílových segmentů. Pro tyto segmenty byly navrženy konkrétní produkty cestovního ruchu, které v maximální míře odpovídají profilu segmentů, jejich cílům a možnostem. Z poznatků zjištěných během strukturovaných rozhovorů a dotazníkového šetření byly dále definovány negativně vnímané stránky destinace a navržena opatření k jejich zlepšení.