Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 634 záznamů.  začátekpředchozí350 - 359dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Životní styl mládeže středních škol na Teplicku
Fürst, Roman ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá životním stylem středoškolské mládeže v Teplicích, zejména jejich zdravým životním stylem. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o životním stylu, o zdraví. Jsou zde současně uvedeny informace na základě životního stylu, které se zabývají zdravou výživou, stravovacími návyky, pitným režimem, pohybovou aktivitou a spánkem. Zároveň jsou součástí teoretické části uvedené determinanty, které nejvíce škodí lidskému zdraví, jako je nadměrná konzumace alkoholických nápojů, kouření nebo nadměrná psychická zátěž. Praktická část má za cíl zmapovat základní faktory životního stylu středoškolské mládeže v Teplicích a zjistit, zda vyučovaný předmět zaměřený na zdraví, na zdraví životní styl, ovlivní středoškoláky v chování, které vede k zdravějšímu způsobu života. Dotazníkové šetření jsem vyhodnocoval pomocí vlastní metody pro hodnocení, na základě zásad zdravého životního stylu. Důvodem bylo, že jsem nenašel vhodnou metodu pro hodnocení otázek dotazníku a z nich vytvořených oblastí. Prokázalo se, že vyučovaný předmět týkající se zdraví, ovlivňuje zdravý životní styl u žáků středních škol pouze nepatrně. Výsledky jsou zpřehledněny v tabulkách a znázorněny v grafech. Přílohu tvoří ukázka mnou vytvořené metody pro hodnocení, dotazník použitý pro výzkum, tabulka zpracování...
Monitoring glykémií u diabetiků za specifických situací
Kuntová, Vendula ; Matoulek, Martin (vedoucí práce) ; Váchová, Alena (oponent)
Správně provádění selfmonitoring u diabetiků vede k uspokojivé kompenzaci diabetu. Kontinuální monitorace glykémie patří mezi jeho nejmodernější metody a je díky ní možné zjistit až 4x více závažných výkyvů glykémie, než při měření glukometrem. Tato bakalářská práce se zabývá kontinuálním monitorováním glykémie u diabetičky 1. typu. Cílem práce bylo popsat změny glykémie při specifických fyzických aktivitách v závislosti na jídelníčku a denním režimu. Dále tyto změny analyzovat a predikovat další vývoj glykémie. Teoretická část shrnuje základní informace o diabetes mellitus. Dále se zaměřuje především na akutní komplikace diabetu, monitoraci glykémie a možnosti inzulinových režimů. V praktické části je vyhodnocen pacientčin jídelníček, fyzická aktivita a záznamy ze senzoru. Vyhodnocení je provedeno pomocí přehledných tabulek a grafů. Detailní rozbor glykémií byl proveden celkem na třinácti dnech. Byly zde popsány příčiny vzniku hyperglykémií a hypoglykémií v souvislosti s přijatou stravou, množstvím aplikovaného inzulinu, fyzickou aktivitou a denním režimem. Výsledky rozboru glykémie ukazují, že nejčastější příčinou hyperglykémie pacientky byl stres v práci, často kombinovaný se špatným odhadem sacharidů v potravě. K hypoglykémiím docházelo zejména při fyzické aktivitě, ale efekt pohybu dozníval i...
Porovnání stravovacích návyků u dětí v České republice a na Slovensku
Ondová, Adriána ; Kytnarová, Jitka (vedoucí práce) ; Matoulek, Martin (oponent)
dětské obezity celosvětově stoupá. Dle studie HBSC, děti z České republiky Slovenska konzumují nadměrné množství slazených nápojů, sladkostí a naopak jedí málo zeleniny a ovoce, nesnídají, mají málo pohybu a tráví dvě a více hodin denně u počítače nebo Teoretická část je věnována příčinám rozvoje obezity v dětském věku, její diagnostice prevenci. Další část je věnována vývoji stravování v ém dětství, pohybové aktivitě doporučeným zdravým stravovacím návykům. praktické části byly použity dotazníky, které byly rozdány ve čtyřech základních školách v České republice (Základní škola Campanus, Praha 4 a Základní škola T. G. Masaryka, Velim) a na Slovensku (Základní škola Sídlisko JUH, Vranov nad Topľou Základní škola Sečovská Polianka). Zkoumaný soubor dětí z ně základní školy České republice (ČR) a Slovenské republice (SR) byl rozdělen na děti s děti s nadváhou nebo obezitou. Skupiny dětí z I. a II. stupně z obou států byly porovnávány mezi sebou, byly zjišťovány rozdíly v nápojů. Současně bylo zjišťováno, zda snídají, jak často se věnují pohybové aktivitě a hodin denně tráví u počítače/TV. Studie ukázala, že české obézní děti konzumovaly více ovoce a zeleniny, ale měly ily více času u počítače/TV. Slovenské obézní děti konzumovaly dostatek ovoce, ale mnohem méně zeleniny než české děti, ale naopak měly více...
Fyzická aktivita jako náplň volného času ve 20. století. Srovnání Sokola a fitnesscentra
JANDEJSKOVÁ, Markéta
Práce se zabývá fyzickou aktivitou vykonávanou jako náplň volného času ve 20. století. Porovnává mezi sebou dvě zařízení zajišťující a poskytující zázemí pro rozvoj tělesné zdatnosti, kterými jsou Sokol a fitnesscentrum. Jejich detailní popis a problematiku obsahuje Teoretická část práce. Praktická část práce pak vychází z předpokladu naplnění populační potřeby po aktivním trávení volného času. Pomocí kvalitativních metod výzkumu zjišťuje možný pozitivní přínos Sokola a fitnesscentra pro cílovou skupinu a zároveň obě zařízení mezi sebou konfrontuje na základě zjištěných informací. Získaná data z výzkumu jsou pak porovnávána s teoretickým podkladem.
Mají sportovně aktivnější lidé vyšší výdělky?
Kubíčková, Klára ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce zjišťuje vliv času, který jedinec věnuje sportovní aktivitě, na jeho výdělky. Nejprve vysvětluje teorii lidského kapitálu, přičemž zdůrazňuje zdraví jako jeho součást. Poté popisuje Mincerovu výdělkovou funkci. Následně analyzuje další proměnné, které mohou mít na výši výdělku vliv. Dále popisuje zahraniční výzkumy na téma vlivu sportu na mzdu člověka. Na základě dat z internetového dotazníkového šetření potvrzuje následně praktická část pomocí metody nejmenších čtverců stanovenou hypotézu, tedy že sportovně aktivnější lidé mají vyšší výdělky. Výzkum potvrzuje, že lidé, kteří se věnují dodatečnou hodinu navíc náročné fyzické aktivitě, dosahují ceteris paribus o 2,13 % vyšších výdělků.
Pohybové aktivity u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku
KAHUDOVÁ, Radka
Ústředním tématem bakalářské práce jsou pohybové aktivity u dětí se zrakovým postižením v předškolním věku. Práce je rozdělena na dvě základní části. Jedná se o část teoretickou a praktickou. První část je věnována zrakovému postižení, jeho definici, klasifikaci i nejčastějším zrakovým vadám a onemocněním. Tato část se dále zabývá zvláštnostmi ve vývoji dítěte se zrakovým postižením a předškolním vzděláváním. V neposlední řadě jsou zde uvedena specifika právě předškolního vzdělávání dětí se zrakovým postižením a specifika pohybových aktivit u těchto dětí. Cílem teoretické části je především představit problematiku rozvoje pohybových činností v souvislostech se zrakovým postižením. Praktická část vychází z poznatků teoretické části a jejím ústředním cílem je návrh instrukčního materiálu. Pro naplnění formulovaného cíle praktické části bakalářské práce byly využity techniky kvalitativního šetření, které předcházely tvorbě instrukčního materiálu. Konkrétně byla provedena analýza dokumentů a polostrukturovaný rozhovor. Respondenty byli pedagogové z mateřské školy (dále jen MŠ) pro děti se zrakovým postižením, kteří mají osobní zkušenosti, co se týká práce s dětmi se zrakovým postižením. Na základě těchto šetření byl vytvořen instrukční materiál, který představuje soubor pohybových her pro děti se zrakovým postižením. Soubor pohybových her poslouží jako instrukční materiál mateřským školám pro děti se zrakovým postižením, integrovaným dětem se zrakovým postižením do škol v hlavním vzdělávacím proudu, jejich učitelům, ale také rodičům těchto dětí.
Mnohočinnostní pojetí dětského sportovního kroužku
Lein, David ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Práce řeší zapojení dětí do sportovních kroužků, individuální sportování a zájem dětí o různé pohybové aktivity. Mapuje konkrétní sportovní aktivity dětí v různých kroužcích, samostatné sportování ve volném čase a zjišťuje zájem dětí o různé sportovní aktivity. Zjišťuje nabídku dostupných sportovních aktivit (kroužky, sportovní oddíly, kluby apod.) v zájmové oblasti a porovnává ji se zájmem dětí. Stanovuje podmínky fungování ideálního sportovního kroužku a jeho náplň na základě zájmu dětí o konkrétní aktivity, v rámci experimentálního sportovního kroužku tyto aktivity uskutečňuje a ověřuje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 634 záznamů.   začátekpředchozí350 - 359dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.