Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,314 záznamů.  začátekpředchozí34305 - 34314  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.78 vteřin. 

Učitelovy otázky ve vyučování matematice
Růžičková, Lucie ; Zhouf, Jaroslav (oponent) ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá různými způsoby zkoumání otázek učitelů matematiky, především s ohledem na možný vliv těchto otázek na myšlenkové procesy žáků a kvalitu osvojovaného matematického poznání. Práce má dva základní cíle: za prvé vytvořit soubor vhodných kritérií charakterizujících otázky učitelů matematiky, za druhé pak shromáždit databázi autentických komunikačních situací. Na základě provedeného empirického výzkumu jsou popsány některé komunikační jevy, které je vhodné pozorovat v hodinách matematiky pro účely studia učitelových otázek. Nedílnou součástí výsledků práce je soubor konkrétních příkladů ilustrujících výskyt jednotlivých popisovaných jevů v reálných hodinách matematiky. V závěru práce je zdůrazněna výpovědní hodnota korekčních otázek z hlediska vlivu na myšlenkové procesy žáků a je navržen směr jejich dalšího zkoumání.

Analýza plánování sociálních služeb v královehradeckém kraji
Květenská, Daniela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Tématem této disertační práce, jež je motivována v současné době probíhající transformací sociálních služeb, jsou sociální služby v kontextu jejich společenské proměny. Teoretická část práce se zaměřuje na sociální služby v širším kontextu sociální politiky a systému sociální pomoci jako základního rámce pro poskytování sociálních služeb. Dále jsou zde vymezeny úlohy jednotlivých subjektů a objektů sociálních služeb - subjekty jsou poskytovatelé sociálních služeb a objekty uživatelé sociálních služeb. Průběh transformace sociálních služeb popisuje kapitola, která přiblíží charakteristiku, cíle a hlavní změny nově koncipovaných sociálních služeb. Kapitola popisující plánování sociálních služeb předznamenává výzkumnou část práce. Teoretická část ústí do shrnutí provedené teoretické analýzy. Empirická část práce je uvedena charakteristikou zkoumané lokality - Královéhradeckého kraje. Vlastní výzkumné šetření se zabývá analýzou současného stavu plánování sociálních služeb ve vybraných obcích Královéhradeckého kraje. Zvoleny jsou dvě základní strategie výzkumného šetření: kvalitativní a kvantitativní, integrující je pak strategie kvalitativní. Závěry této disertační práce vycházejí z analýzy způsobu plánování sociálních služeb v obcích s rozšířenou působností Královéhradeckého kraje a jejím cílem je zjistit, co...

Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky
Tošovská, Magdaléna ; Müller, Karel (vedoucí práce) ; Bolcha, Peter (oponent)
Bakalářská práce "Strategie vzdělávacích politik. Příklad Finska a České republiky" v teoretické části nejprve nahlíží na problém vzdělání prostřednictvím tří paradigmat (osvícenská koncepce, neoliberální koncepce a koncepce kulturní reprodukce). Následně zasazuje vzdělání do historického kontextu (vzdělání jako chrám, výtah a pojišťovna), jenž poukazuje na důsledky, které měla demokratizace a zmasovění vzdělávání na jeho podstatu. Funkci vzdělání dále diskutuje na přechodu od jednoduché modernizace k reflexivní. Ukazuje, jakou úlohu hraje vzdělání v dnešní, ať už informační, či vzdělanostní, společnosti. Empirická část se nejprve ptá, jak na proměnu vzdělání reaguje OECD. Jaké jsou hlavní principy, cíle a strategie této organizace na poli vzdělávání. Co je vzdělávacím politikám jednotlivých zemí OECD společné, jaké jsou jejich commmon features in national practices. Předkládaná práce pak detailněji zkoumá, jak se v mezinárodním srovnání OECD jeví Finsko a Česká republika, jak tyto země reagují na proměnu vzdělání a doporučení OECD. Práce nejprve poukazuje na shodné a rozdílné historické momenty. Následně pak ukazuje silné a slabé stránky obou systémů. Porovnává systém České republiky s finským, který představuje tzv. vzdělávacího šampióna.

Patents: Means to Innovation or Strategic Ends?
Štěpánek, Martin ; Schwarz, Jiří (vedoucí práce) ; Vlasáková Baruníková, Michaela (oponent)
Tato práce využívá rozsáhého souboru dat o 163 663 amerických patentech 25 společností ze čtyř technologických odvětví (letectví, počítačová technika, polovodiče a softwarové inženýrství) mezi roky 1976 a 2011, ke sledování změn v jejich hodnotě a vlastnostech. Podle mých pozorování se některé ukaza- tele velmi výrazně změnily v průběhu posledních 36 let, což naznačuje, že novější patenty jsou výrazně méně cenné než jejich předchůdci. Dále, s využitím Data Envelopment Analysis, odhaduji relativní efektivnost, se kterou mnou po- zorované firmy přeměňují vstupy (výdaje na výzkum a vývoj, počet zaměstnan- ců) na výstupy (počet patentů a jejich technologická hodnota), abych obo- hatil nedávnou teorii o strategickém zneužití patentů firmami. Zjistil jsem, že tato efektivita je rozdílná nejen pro různá odvětví, ale i pro firmy v daných odvětvích. Ukázalo se, že efektivita tvorby patentů jako takových vzrostla, nicméně efektivita v tvorbě technologicky významných vynálezů záleží pouze na dané firmě. JEL klasifikace D22,L20,O32,O34 Klíčová slova hodnota patentu, duševní vlastniství, strate- gický patent, efektivita výzkumu a vývoje E-mail autora Stepanek.Martin@hotmail.com Rozsah práce 97 682 znaků...

Edukace pacienta při perorální antikoagulační terapii warfarinem
Menoušková, Jana ; Schneiderová, Michaela (vedoucí práce) ; Nečasová, Andrea (oponent) ; Wasyliwová, Vlasta (oponent)
Autor : Jana Menoušková Instituce : Ústav sociálního lékařství LF v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce : Edukace pacienta při perorální antikoagulační terapii Warfarinem Vedoucí práce : Mgr. Michaela Schneiderová, MUDr. Zdeněk Konečný Počet stran : 106 Počet příloh : 11 Rok obhajoby : 2010 Klíčová slova : edukace, edukační proces, antikoagulační terapie, Warfarin, dieta Bakalářská práce je zaměřena na edukaci pacientů při perorální antikoagulační terapii Warfarinem. Ve své teoretické části bakalářská práce rozebírá dva zásadní cíle. Cílem první části práce je poskytnutí informací o edukaci, obecných zásadách a termínech edukace, ale i specifikách edukace pacienta léčeného Warfarinem v kardiologické ambulanci. Druhým cílem je podat komplexní informace o antikoagulačním léčivu - Warfarinu. Těžiště práce tvoří empirická část založena na kvantitativním výzkumném šetření pomocí nestandardizované dotazníkové metody, mapující vědomosti a informace pacientů léčených antikoagulačním lékem Warfarinem. Zkoumaný soubor respondentů tvoří 50 pacientů dispenzarizovaných v kardiologické ambulanci ve Velkém Meziříčí. V období od listopadu roku 2009 do února roku 2010. Výstupem této práce je, na základě zjištěným výsledků z dotazníkového šetření, návrh edukační hodiny teorie u pacientů v zahájení...

Podpora a motivace neúspěšných žáků ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Linhartová, Tereza ; Kargerová, Jana (oponent) ; Stará, Jana (vedoucí práce)
Anotace: Diplomová práce se zabývá neúspěšnými žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí. V úvodu je objasněn význam dané problematiky, teoretická část pojednává o školní neúspěšnosti, jejích příčinách a dopadech na žáky. Zabývá se působením sociokulturně znevýhodněného prostředí na dítě, na jeho výchovu, vzdělávání a volný čas. Důraz je kladen na motivaci, individuální přístup učitele a způsoby výuky, včetně způsobů hodnocení s ohledem na pocity neúspěšných žáků. Pozornost je věnována i dyslexii. Empirická část je založena na kvalitativním výzkumu, ve kterém je z několika hledisek analyzována situace dvou neúspěšných žáků a to prostřednictvím rozhovorů, pozorování a dalších metod případové studie. Jsou stanoveny obecné i konkrétní cíle, které by měly být v rámci empirické části naplněny . Využity jsou principy akčního výzkumu, jehož základními elementy jsou akce, reflexe a revize. Poodhaleny jsou pravděpodobné příčiny daných problémů. Syntéza údajů nabízí poměrně ucelený vhled do vývojového procesu chlapců. Těžištěm empirické části je popis práce autorky s těmito žáky, včetně popisu činností a pomůcek, které pro ně vytvořila.

Životní styl studentů středních škol v Mostě v souvislosti se socio-ekonomickým statusem jejich rodičů
Bláhová, Lucie ; Slepičková, Irena (vedoucí práce) ; Peliš, Michal (oponent)
Abstrakt Název práce: Životní styl studentů středních škol v Mostě v souvislosti se socioekonomickým statusem jejich rodičů. Cíle práce Zjištění souvislosti mezi socioekonomickým statusem rodičů a životním stylem jejich dětí v Mostě, jinými slovy zjištění, zdali postavení rodiny v sociální stratifikaci vytváří rozdílnost životních stylů dětí z jednotlivých tříd. Metoda Explorativní metoda empirického výzkumu. Za výzkumnou techniku byla vybrána dotazníková metoda. Dotazník je nestandardizovaný. Výsledky Symbolické hranice mezi životními styly studentů středních škol v Mostě, pocházejících z rozdílných sociálních tříd, se rozplývají, nejsou přísně vymezeny. Životní styly jedinců, jejichž rodiče mají rozdílný socioekonomický status, se podobají. Klíčová slova Životní styl, socioekonomický status, rodina, vertikální stratifikace.

Paliativní ošetřovatelská péče v nemocničním prostředí z pohledu pacienta a ošetřujícího personálu
Navrátilová, Zdeňka ; Ferancová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kisvetrová, Helena (oponent) ; Vorlíčková, Hilda (oponent)
Příjmení a jméno autora: NAVRÁTILOVÁ Zdeňka Instituce: Univerzita Karlova v Praze Lékařská fakulta v Hradci králové Název práce: PALIATIVNÍ OŠETŘOVATELSKÁ PÉČE V NEMOCNIČNÍM PROSTŘEDÍ Z POHLEDU PACIENTA A OŠETŘUJÍCÍHO PERSONÁLU. Vedoucí práce: Bc. Kateřina Čermáková Počet stran: 103 Počet příloh: 14 Počet titulů použité literatury: 21 Prameny: 3 Klíčová slova: paliativní péče, nevyléčitelně nemocný, bolest, holismus, potřeby, nemocnice, informace, kvalita života, blízcí Tato bakalářská práce se zabývá paliativní ošetřovatelskou péčí v nemocnici. Vychází z názorů jak pacientů, tak zdravotních sester. Cílem je charakterizovat paliativní péči a její jednotlivé cíle. Hodnotí monitoraci a saturaci fyzických, psychických, sociálních a duchovních potřeb vážně nemocných pacientů na standardním oddělení v nemocnici a způsob podávání informací. Výsledky této práce potvrdily, že paliativní péče je velice individuální. Potvrzuje její základní principy, jako je zachování kvality života, uspokojování potřeb, důstojnost nevyléčitelně nemocných a umírajících.

Humanistický přístup sester k umírajícím pacientům
Jirousková, Klára ; Rybářová, Marie (vedoucí práce) ; Kutnohorská, Jana (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Příjmení a jméno autora: JIROUSKOVÁ Klára Instituce: Ústav sociálního lékařství LFUK v Hradci Králové Název bakalářské práce: Humanistický přístup sester k umírajícím pacientům Vedoucí práce: PhDr. Marie Rybářová Počet stran: 97 Počet příloh: 7 Počet titulů použité literatury: 28 Počet pramenů: 13 Klíčová slova: umírání, potřeby, psychologická péče, eutanazie, paliativní péče, hospice, syndrom vyhoření, fenomén smrti, výzkum Bakalářská práce "Humanistický přístup sester k umírajícím pacientům" je rozdělena na dvě ústřední části. První, celek teoretický, komplexněji pojednává o všem, co si můžeme představit pod pojmem umírání. Následující, empirická oblast, přibližuje cíle, metodu a získané výsledky průzkumu, který byl zaměřen na šetření postojů zdravotních sester k umírajícím pacientům v nemocnicích. Tato část je zakončena hodnocením jednotlivých výzkumných otázek v diskusi. RESUMÉ JIROUSKOVÁ, Klára. Humanistický přístup sester k umírajícím pacientům Bakalářská práce Téma, které jsem si zvolila pro svoji bakalářskou práci, se vztahuje k problematice humanistického přístupu zdravotních sester k umírajícím pacientům. Studie by měla být určena těm, jenž jsou denně konfrontováni se smrtí, a kteří nejsou dostatečně seznámeni se správným přístupem k umírajícím - především zdravotnickému personálu v...

Taneční výchova a rozvoj osobnosti
Mihalíková, Monika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce Taneční výchova a rozvoj osobnosti se věnuje charakteristice vzdělávacího oboru Taneční a pohybová výchova. Zabývá se jeho zakotvením v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vymezuje edukační cíle, obsah oboru a poukazuje na jeho přínos pro výchovu, vzdělávání a osobnostně sociální rozvoj žáků základních škol. Teoretická část ukazuje začlenění taneční a pohybové výchovy do výchovy uměním, zabývá se taneční a pohybovou výchovou v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a poukazuje na to, jaký vliv může mít tanec a pohyb na osobnostní a sociální rozvoj žáků. V empirické části diplomové práce jsou čtenáři předloženy možnosti rozvoje žáka v hodinách taneční a pohybové výchovy z pohledu realizátorů (lektorů) taneční a pohybové výchovy.