Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 383 záznamů.  začátekpředchozí343 - 352dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alkohol a cigarety: substituty nebo komplementy?
Totzauer, Přemysl ; Koblovský, Petr (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem mezi alkoholem a cigaretami a pomocí agregátních dat v ČR za období 1995 -- 2008 zjišťuje, jestli jsou tyto dvě drogy substituty, komplementy nebo se jedná o statky vzájemně nezávislé. Otázka, jestli jsou alkohol a cigarety substituty nebo komplementy je zásadní otázkou pro úspěšnost politických zásahů proti užívání těchto drog, přesto je jí věnováno velmi málo prostoru. Práce dochází k závěru, že cena cigaret má významný vliv jak na spotřebu cigaret, tak na spotřebu alkoholu a zvýšení ceny cigaret vede k snížení poptávky po obou statcích. Alkohol je tedy komplementem k cigaretám. Politika zaměřená proti kouření tak přináší dvojí efekt. Zvýšení ceny alkoholu dle modelu vede ke zvýšení spotřeby cigaret, cena cigaret se však ukázala jako statisticky nevýznamná v obou rovnicích poptávky a toto zjištění tedy nemůže být považováno jako důkaz pro substituční vztah cigaret k alkoholu.
Vliv tabákových a alkoholových reklam na spotřebitele
Kopecká, Tereza ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
V mé práci se budu zabývat alkoholovými reklamami a jejich vlivem na chování spotřebitele. Tabákové reklamy již byly z důvodu škodlivosti kouření zakázány, tudíž již nemohou spotřebitele ke kouření nabádat. Zda se po tomto zákazu konzumace snížila, bude zahrnuto také v této práci. Jelikož alkohol je v současné době problémem nejen mladistvých, ale také i dospělých a intenzita konzumace stále stoupá, je potřeba se tímto problémem zabývat. Cílem mé práce je zjistit, zda reklamy na alkohol ovlivňují rozhodování spotřebitelů v oblasti konzumace alkoholu.
Ekonomie diskriminace: dosahují leváci mzdové prémie?
Borovská, Radka ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
U leváků se předpokládá nižší plat, jakožto penalizace za nestandardní orientaci ruky. Bylo však zjištěno, že je tomu právě naopak (Denny, O'Sullivan 2007). Tato práce zkoumá na vzorku zaměstnanců PR agentur v České republice úspěšnost leváků v zaměstnání, a to podle výše platu, frekvence povýšení a pracovní pozice. Ani u jedné z těchto oblastí nebyla korelativní souvislost s lateralitou prokázána. Další testovanou oblastí je také jejich spotřeba alkoholu a návštěvnost restauračních zařízení, jež by v přiměřené míře měly přispívat k vyššímu platu (Peters, Stringham 2006). Bylo však zjištěno, že plat je ovlivněn pohlavím, nikoli lateralitou a ani spotřeba alkoholu mzdy neovlivňuje. Kouření ovlivňuje výši mezd negativním způsobem (Levine et al. 1997) a je rozšířenější mezi leváky (Ernest Harburg, Anna Feldstein, James Papsdorf 1978). Souvislost mezi lateralitou a kouřením sice prokázána byla, ale vliv kouření na mzdy nikoli.
Může za smrtelné dopravní nehody agresivita ve společnosti?
Cvrček, Jakub ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Stejkoza, Josef (oponent)
Práce zkoumá závislost mezi mírou agresivity ve společnosti a počtem silničních nehod v zemi na datech v letech 2004 až 2008 ve státech Evropské unie. Jsou popsány socioekonomické determinanty vysvětlující násilné chování ve společnosti a míru agresivity jednotlivců (řidičů) a míru agresivity na úrovni společnosti. Poté je provedena regresní analýza metodou fixních efektů, která potvrzuje pozitivní vztah mezi mírou agresivity měřenou počtem vražd, počtem vloupání a počtem obětí silničních nehod. Dalšími významnými determinanty byly vyhodnoceny vývoj HDP, velikost daňové kvóty, míra nezaměstnanosti, počet lékařů, poměr mladých v populaci, spotřeba alkoholu, používání bezpečnostních pásů a počet pasažér-kilometrů. V práci je nato diskutován mechanismus jejich působení na míru smrtelných silničních nehod. Odhadnuté výsledky posloužily ke zformování doporučeních pro snížení počtu obětí silničních nehod.
Vnímání reklamy na tabákové a alkoholické výrobky
Vondráková, Radka ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Cílem mé práce je zjistit, jaký je postoj české společnosti k reklamě, tabákovým a alkoholickým výrobkům a reklamě na tyto výrobky, jestli se tento postoj liší u mužů a u žen a u studentů vysokých škol. Ke splnění těchto cílů jsem využila analýzu sekundárních dat výzkumu Market & Media & Lifestyle -- TGI, analýzu primárních dat získaných internetovým dotazníkem a porovnání výsledků z obou analýz. Na jejich základě jsem dospěla k závěru, že i když studenti vysokých škol mají negativnější vztah ke kouření než respondenti výzkumu MML -- TGI a naopak daleko pozitivnější vztah k alkoholu než respondenti druhého výzkumu, tak reklamu na tabákové a alkoholické výrobky by jich zakázalo méně než respondenti MML - TGI.
Hospodářský cyklus a míra úmrtnosti v silničním provozu
Hátle, Lukáš ; Houdek, Petr (vedoucí práce) ; Jaklín, Jiří (oponent)
Práce ověřuje hypotézu o vztahu hospodářského cyklu a úmrtnosti v silničním provozu. Analýza závislosti byla provedena pomocí lineární regrese s pevnými efekty na panelových datech pro 20 členských zemí Evropské unie v období let 1995--2008. Výsledky (s omezenou signifikancí) naznačují, že nárůst nezaměstnanosti o jeden procentní bod je spojen s procentním poklesem míry úmrtnosti v silniční dopravě. Efekt je způsoben především zvýšenou intenzitou dopravy a změnami v chování řidičů, které hospodářský růst doprovázejí (např. více spotřebovávaného množství alkoholu). Výsledky dále naznačují, že síla této závislosti se odlišuje pro jednotlivé věkové skupiny. Nejsilněji reaguje na hospodářský cyklus zaměstnanost (a patrně důchody) skupiny mladých obyvatel ve věku 15--29 let. V této skupině je pak nárůst nezaměstnanosti o jeden procentní bod spojen s 1,77% poklesem míry úmrtnosti v silničním provozu.
Srovnání protialkoholové politiky v Norsku a Švédsku
Genserová, Jitka ; Běláčková, Vendula (vedoucí práce) ; Chalupníček, Pavel (oponent)
Protialkoholová politika má ve Skandinávii dlouhou tradici sahající až do poloviny 16. století. Práce porovnává historický vývoj regulace trhu s alkoholem v Norsku a ve Švédsku a popisuje nedávné změny protialkohové politiky, které musely nastat po zapojení těchto zemí do evropské integrace. Cílem této práce je zjistit, ve které z uvedených zemí je protialkoholová politika přísnější a efektivnější. Porovnány jsou jednak opatření regulující fyzickou dostupnost alkoholu, jednak daňové nástroje, které tvoří nejdůležitější součást protialkoholové politiky. Dále jsou zhodnoceny dopady regulačních opatření na spotřebu alkoholu v obou zemích a na škody způsobené alkoholem. Norsko si díky tomu, že nevstoupilo do Evropské unie, mohlo ponechat kvóty omezující soukromý dovoz alkoholu, a proto v Norsku nedošlo k tak vysokému nárůstu celkové spotřeby alkoholu jako ve Švédsku po zrušení dovozních kvót v roce 2004. Z tohoto důvodu se norská protialkoholová politika jeví jako přísnější a efektivnější.
Self-regulation in commercial communications oriented to alcoholic beverages in Europe
Sukopová, Jana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Diplomová práce na téma Samoregulace v oblasti komerčních komunikací na alkoholické nápoje v Evropě srovnává jednotlivé přístupy krajin k etické samoregulaci a jej vlivem na spotřebitele. Práce je rozdělená do dvou částí. První, teoretická část, se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů týkajících se samoregulace a komerčních komunikací. Podstatní prostor v této části je věnovaný analýze současné situace v Evropě a v České republice. Druhá, praktická část, obsahuje rozbor současných samoregulačních aktivit v společnosti Plzeňský Prazdroj. Na závěr je uvedené vyhodnocení marketingového výzkumu zaměřeného na analýzu momentálního stavu samoregulace a aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj v této oblasti očima spotřebitele.
Společenská odpovědnost firmy na trhu alkoholických nápojů
Doškářová, Pavlína ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šaršon, Vít (oponent)
Diplomová práce analyzuje problematiku společenské odpovědnosti firem, přičemž se především zaměřuje se na aktivity Plzeňského Prazdroje. Obsahuje výzkum, který měl za cíl ukázat efektivitu společenské odovědnosti a zjistit prostor pro ještě vyšší efektvitu společenské odpovědnosti Plzeňského Prazdroje. Nakonec v práci najdete shrnutí nejpodstatnějších závěrů a doporučení dalších kroků.
Analyses of the Spirits Market and Possible Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Antovska, Stojna ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Přestože je lihový průmysl často spojován s ničivými následky nadužívání alkoholických nápojů, jedná se o důležitou a významnou součást ekonomiky. V současné době není lihový průmysl jen o samotných alkoholických nápojích, ale je součástí mnoha kultur, může spoluvytvářet image a přináší významné příjmy pro státní rozpočet, jak v oblasti daní a cel, tak i v oblasti vytváření pracovních míst. Hlavním cílem této práce byla analýza makedonského trhu lihovin a navržení marketingové strategie prostřednictvím paralelních porovnání specifik na jednotlivých světových trzích lihovin s makedonským trhem lihovin. Práce v lihovém průmyslu vyžaduje přesnou exekuci firemních strategií a politik za současného respektování zákonných norem. Z tohoto důvodu je analýza trhu před vstupem na trh lihovin naprosto zásadní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 383 záznamů.   začátekpředchozí343 - 352dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.