Název:
Analysis of the Spirits Market and Potencial Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Překlad názvu:
Analyses of the Spirits Market and Possible Implications for Marketing Strategy in Macedonia
Autoři:
Antovska, Stojna ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] Although mostly associated with the harmful consequences of alcohol abuse over the public health, the industry of distilled spirits represents a very important and substantial part of the economy. Nowadays, the spirits industry does not only consist of alcoholic beverages; but it is part of many cultures, creates a certain image, and provides additional incomes for the economy in the form of taxes and excises, as well as job creation. The main aim for writing this paper on this topic was to analyze the Macedonian spirits market and to suggest a marketing strategy through making parallel comparisons between specifics in different spirits markets in the world and the spirits industry in Macedonia. Working in the spirits market industry requires careful execution of the company's strategies and policies, while respecting all the legislation procedures. That is why when entering the spirits market; a good and essential analysis is necessary.Přestože je lihový průmysl často spojován s ničivými následky nadužívání alkoholických nápojů, jedná se o důležitou a významnou součást ekonomiky. V současné době není lihový průmysl jen o samotných alkoholických nápojích, ale je součástí mnoha kultur, může spoluvytvářet image a přináší významné příjmy pro státní rozpočet, jak v oblasti daní a cel, tak i v oblasti vytváření pracovních míst. Hlavním cílem této práce byla analýza makedonského trhu lihovin a navržení marketingové strategie prostřednictvím paralelních porovnání specifik na jednotlivých světových trzích lihovin s makedonským trhem lihovin. Práce v lihovém průmyslu vyžaduje přesnou exekuci firemních strategií a politik za současného respektování zákonných norem. Z tohoto důvodu je analýza trhu před vstupem na trh lihovin naprosto zásadní.
Klíčová slova:
alkohol; kultura pití alkoholických nápojů; lihový průmysl; makedonský trh lihovin; marketingová analýza; mikro a makro prostředí; PEST analýza; právní regulace lihovin; reklama na lihoviny; sociální média; tržní strategie; značky lihovin; alcohol; alcohol advertising; alcohol legal regulations; drinking cultures; Macedonian spirits market; market analysis; marketing strategy; micro and macro environment; PEST analysis; social media; spirits brands; spirits industry
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28954