Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozhlasová rolová hra: možnosti a limity využití fiktivního rozhlasového vysílání ve výuce anglického jazyka
Žďárek, Karel ; Betáková, Lucie (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Suda, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka. V teoretické části jsou uvedena teoretická východiska oboru včetně jeho principů, metod a příkladů praktické aplikace. Na takto vymezeném teoretickém základě je představena technika rozhlasové rolové hry. Hlavním cílem této práce bylo zjistit a ověřit, jaké jsou možnosti a limitace využití této techniky ve výuce anglického jazyka. Jako výzkumný design byl zvolen akční výzkum včetně kvalitativních metod sběru dat, např. dotazníkové šetření mezi žáky, rozhovory s učiteli a s kritickým přítelem. Získaná data jsou zpracována metodou obsahové analýzy, která jsou dále interpretována ve vztahu ke kontextu edukační reality, ve které byl výzkum prováděn, s oporou o případné další kontextuální materiály (přípravy na vyučovací hodiny, materiální didaktické prostředky, audio a videonahrávky). V rámci akčního cyklu byly ověřeny hypotézy stanovené před vstupem do výzkumu. Bylo zjištěno, že technika přispívá k rozvoji mluvní řečové dovednosti žáků (zejm. plynulosti a spontánnosti), improvizačních dovedností, tvořivosti a nonverbální komunikace. Mezi limitace patří omezená možnost monitorování práce žáků a tedy i oprava chyb. Dále jsou formulovány možnosti práce s audionahrávkou nebo digitalizace některých didaktických...
Průřezové téma Multikulturní výchova v hodinách anglického jazyka
Hessová, Lenka ; Betáková, Lucie (vedoucí práce) ; Hanušová, Světlana (oponent) ; Černá, Monika (oponent)
Abstrakt Naše práce reaguje na potřeby změn plynoucích ze stále probíhajících reformních snah v českém školství, konkrétně na povinnou implementaci průřezového tématu Multikulturní výchova napříč všemi předměty. Vzhledem k tomu, že autorka této práce působí na Katedře anglistiky PF JU v ČB a vyučuje praktický jazyk, vede metodické semináře a průběžnou pedagogickou praxi, zaměřujeme se konkrétně na implementaci MKV do hodin anglického jazyka na základní škole. Naši studenti, budoucí absolventi oboru Učitelství anglického jazyka pro druhý stupeň základních škol, budou totiž potřebovat zejména zkušenosti se zapojováním MKV do hodin anglického jazyka právě na druhém stupni ZŠ. Nutnost zapojení MKV do výuky je dokumenty závaznými pro české školství přímo nařizována, a široká veřejnost má ke všem těmto dokumentům přístup na webových stránkách MŠMT. Neustále je zdůrazňováno plnění konkrétních cílů MKV, naši absolventi však tápou při konkrétním uchopení abstraktního pojmu Multikulturní výchova. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli představit v naší práci potřebnou teorii stojící za průřezovým tématem MKV a následně na této teorii vystavět modul semináře (kurz KAJ/MVA). Zmíněný modul našim studentům poskytne dostatek teoretických informací o MKV, poskytne jim také dostatek praktických ukázek implementace MKV do hodin...
Drama techniques in soft CLIL lessons in a lower-secondary class
Wirnitzerová, Jitka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na získávání komunikačních kompetencí při výuce anglického jazyka jako cizího jazyka. Vychází z předpokladu, že žáci si nejsou vědomi některých složek komunikace, které se podílejí na dorozumění při komunikaci v cizím jazyce (kontext situace, neverbální komunikace, paralingvistické jevy). Tento předpoklad je ověřován v kvantitativním šetření dotazníkovou metodou. Teoretický základ popisuje podstatu a výhody technik dramatické výchovy využívaných pro výuku cizího jazyka a metody Content and Language Integrated Learning (CLIL). Oba tyto přístupy jsou využity k přípravě plánů tří experimentálních hodin, které jsou realizované v praxi. Z hodin jsou pořízeny videozáznamy, které současně s informacemi od žáků a jejich učitelky slouží k podrobné analýze celého experimentu.
Teaching English to Pupils with Dysorthography
Reslerová, Monika ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Žďárek, Karel (oponent)
NÁZEV: Výuka angličtiny u žáka s dysortografií AUTOR: Bc. Monika Reslerová KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Klára Uličná, Ph.D. ABSTRAKT Práce přibližuje téma dysortografie ve výuce angličtiny se zvláštním zřetelem k druhému stupni základních škol. Teoretická část práce obsahuje přehled základních informací o specifických vzdělávacích potřebách, dále o specifických poruchách učení, jejich příčinách a projevech. Následuje popis dysortografie a jejích možných dopadů na osvojování anglického hláskování a gramatiky, společně se seznamem doporučených přístupů, metod, technik a pomůcek, které mohou být užitečné při výuce angličtiny u žáků s dysortografií. Praktická část práce představuje vícečetnou případovou studii, která byla provedena mezi zkušenými učiteli angličtiny na školách, které věnují zvláštní pozornost dětem se specifickými vzdělávacími potřebami. Výzkum je zaměřen na zkušenosti a know-how učitelů a porovnává je s doporučeními popsanými v teoretické části. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dysortografie, výuka anglického jazyka, gramatika, pravopis
The role of metalanguage in ELT
Masopustová, Lucie ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá problematikou role metajazyka a metalingvistické terminologie ve výuce angličtiny jako cizího jazyka na českých gymnáziích. Na koncept metajazyka a metalingvistické terminologie je v práci nahlíženo jako na jeden z možných nástrojů pro studium a výuku anglické gramatiky. Teoretická část práce se zaměřuje mimo jiné na výhody a nevýhody použití metajazyka a terminologie ve výuce, a dále se zabývá tím, za jakých podmínek je vhodné metajazyk použít, tj. jaké proměnné mohou vstoupit do procesu výuky. Tato část práce také poskytuje přehled vybraných přístupů k výuce anglické gramatiky v souvislosti s použitím metajazyka a jeho terminologie v těchto přístupech, a zároveň shrnuje poznatky získané ze studií zabývajících se znalostí metalingvistické terminologie u studentů a u učitelů. Empirická část práce je založena na dotazníkovém šetření, které bylo provedeno mezi studenty a učiteli na českých gymnáziích. Výzkum je zaměřen na několik oblastí, kterými jsou: postoje a přesvědčení studentů a učitelů o studiu a výuce anglického jazyka a anglické gramatiky, přístup studentů a učitelů k metalingvistické terminologii, studenti a jejich znalost této terminologie, učitelé a jejich povědomí o metalingvistické znalosti studentů, a rovněž tak i použití této terminologie učiteli...
Interpersonal Multiple Intelligence and Its Development in B2 English Lessons
Šilarová, Lucie ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Diplomová práce "Interpersonální mnohočetná inteligence a její rozvoj v hodinách anglického jazyka na úrovni B2" se zabývá teorií mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera a jejím hlavním tématem je interpersonální mnohočetná inteligence. Práce se skládá ze dvou hlavních částí: teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o konceptu lidské inteligence, teorii mnohočetných inteligencí a o interpersonální inteligenci. Praktická část představuje výzkum, který zkoumá způsoby a míru rozvoje interpersonální inteligence v hodinách anglického jazyka na úrovni B2. Výzkumná část je rozdělena na dvě dílčí části. Hlavní část představuje analýzu dvou učebnic, jejíž výsledky jsou doplněny druhou částí výzkumu - dotazníkovým šetřením.
Language and content integration models in ELT
Synková, Blanka ; Gráf, Tomáš (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Tato diplomová práce z oblasti výuky anglického jazyka se zabývá problematikou integrace jazyka a obsahu v širokém smyslu. Pojednává tedy nejen o CLILu, ale i jiných modelech výuky angličtiny založené na obsahu, zejména ESP (English for Specific Purposes), EAP (English for Academic Purposes) a EMI (English-medium Instruction). V teoretické kapitole jsou tyto modely popsány z hlediska historie, typických rysů, učitelů, studentů, jakož i kladů a záporů. V empirické části se práce zaměřuje na současnou praxi integrace angličtiny a obsahu na českých gymnáziích. Základem výzkumu jsou případové studie pěti učitelů, kteří učí různé předměty spadající do této kategorie. V přípravném výzkumu autorka zjišťovala, jaké předměty tohoto typu nabízejí gymnázia v Praze; nejčastěji se jedná o povinně volitelné semináře. Výsledky výzkumu naznačují, že integrace jazyka a obsahu v rámci povinně volitelných seminářů je v současnosti poměrně častou praxí, byť mnohdy neuvědomělou. Učitelé často postupují spíše na základě své intuice než odborných poznatků z oblasti integrace jazyka a obsahu. Obecně se zdá, že se v těchto seminářích klade větší důraz na obsahovou než na jazykovou složku. Výuka angličtiny založená na obsahu může být pro studenty přínosná tím, že se naučí používat jazyk v určité oblasti, naučí se pracovat s...
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Harazimová, Kateřina ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto problematiku rozpracovává; identifikuje a blíže popisuje jednotlivé aspekty vyučovacích stylů, přístupy k jejich zkoumání, dává do kontextu vyučovací styly a s nimi související pojmy. Dále poskytuje přehled několika typologií vyučovacích stylů převzatých od zahraničních autorů. Empirická část prezentuje původní výzkum založený na kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu, který se věnuje podrobnému studiu šesti vybraných vyučujících anglického jazyka a na základě jejich výpovědí identifikuje aspekty různých vyučovacích stylů. Dále práce prezentuje některé jejich názory a postoje týkající se učitelského povolání.
Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Pohořálková, Pavla ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.
ROZVOJ TECHNOLOGICKO-DIDAKTICKÉ ZNALOSTI OBSAHU U UČITELŮ ANGLICKÉHO JAZYKA NA STŘEDNÍCH ŠKOLÁCH
CARBOVÁ, Anna
Od začátku nového tisíciletí zažívá školství v České republice velký vzestup v oblasti digitálních technologií, které jsou nyní v nějaké podobě dostupné na každé škole. S tímto vzestupem vzniká potřeba školení učitelů, protože na nich závisí, jakým způsobem budou technologie použité. Cílem teoretické části práce bylo zjistit, jak by měl vzdělávací kurz zaměřený na integraci informačních a komunikačních technologií do výuky anglického jazyka vypadat. Cílem empirické části práce bylo zjistit, jaký je dopad vzdělávacího kurzu zaměřeného na integraci informačních a komunikačních technologií do výuky anglického jazyka. Přínosem této práce je zmapování současné situace v oblasti výzkumu, výzkum rozvoje technologicko-didaktické znalosti obsahu u vyučujících anglického jazyka, a z nich vyplývající doporučení pro vzdělávání vyučujících a hodnocení jejich pracovního výkonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.