Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingové metody hudebního průmyslu v éře digitální distribuce
Víšek, Jakub ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Tato diplomová práce předkládá stručný historický přehled vývoje hudebního průmyslu a jeho propojení s nástroji monetizace, a to od počátků hudebních nakladatelství přes vynálezy technik zvukového záznamu k hudebním vydavatelstvím a různým internetovým podobám distribuce hudebních děl. Zvláštní důraz je věnován právě digitálním prostředkům distribuce hudby a jejich vlivu jednak na samotné umělce, nahrávací společnosti i na koncové spotřebitele -- posluchače. Práce mapuje souvislosti a důsledky změny po více než století platného paradigmatu díky překotnému rozšíření mobilních technologií a globální sítě Internet, aby nejen v závěru naznačila možný budoucí vývoj tohoto tržního segmentu především na příkladu konkrétních hudebníků, přestože jeho proměna není zdaleka ukončena.
Vliv přenositelnosti dat na soudobou hudební praxi
Pobořil, Adam ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Vliv výpočetní techniky na hudební projev je v dnešní době neustále obohacován o nové možnosti, které přispívají i k jiné audiovizuální zkušenosti recipientů. Implementace nových zařízení do hudební praxe se nese v duchu intuitivního ovládání umožňujícího interpretovu svobodu projevu. Tato práce se právě takovému vlivu věnuje a zohledňuje přenositelnost dat mezi jednotlivými médii jako jednu z variant kompoziční techniky.
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
Vliv technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby
Labská, Julie ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Šťástka, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vlivu technologií na hudební průmysl z hlediska distribuce hudby. V úvodních kapitolách je pro zasvěcení do tématu popsána změna vnímání a tvorby hudby v čase a vývoj technologií s hudbou souvisejících v historickém kontextu. Dále se práce soustředí zejména na současné technologie, tedy digitalizaci a internet, změny, které s jejich rozšířením distribuce hudby prodělala, a legislativní rámec související se sdílením a stahováním hudby prostřednictvím internetu. V reakci na zvyšující se intenzitu porušování autorských práv neautorizovaným šířením hudby a tím vyvolaný pokles prodejů fyzických nosičů bylo zástupci hudebního průmyslu vytvořeno několik dílčích strategií na podporu legálního rozšiřování online služeb poskytujících hudbu a zvyšování povědomí společnosti o autorských právech. Práce analyzuje a hodnotí tyto strategie a na základě historického vývoje a současné situace odhaduje budoucí vývoj hudebního průmyslu. Dílčím cílem práce je zhodnocení, zda má prodej fyzických nosičů budoucnost jako hlavní zdroj příjmů hudebního průmyslu či nikoliv.
Zastupování hudebních skupin v ochranných organizacích ČR
Straka, Michal ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent)
Cílem práce je postihnout historický vývoj ochrany práv a zastupování autorů. V rámci vývoje autorského zákona se vystřídalo od osamostatnění naší země od Rakouska-Uherska celkem pět předpisů. V práci je zdůvodněna potřebnost ochrany uměleckých děl a uměleckých výkonů, jež je odvozena od základního práva vlastnictví nehmotných statků. Dále se práce věnuje právnímu vydefinování kolektivní správy ochranných organizací ve stávající právní úpravě. Největší pozornost je zaměřena ke kolektivnímu správci autorských práv na poli hudebního průmyslu, a to k Ochrannému svazu autorskému o. s. Cílem práce je zhodnotit fungování kolektivní správy v praxi. Na datech poskytnutých jedním autorem z hudebního tělesa malého rozsahu je ozřejměno konkrétní rozúčtování. Přínosem práce je komplexní zhodnocení OSA jako instituce poskytující kolektivní správu práv a celkovou péči autorům a identifikace hranice, od kdy je zastupování tímto kolektivním správcem pro autora smysluplné.
Nová média a sociální sítě a jejich vliv na hudebně vydavatelský průmysl
Štěpánková, Lucie ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Kubaš, Mario (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Nová média a sociální sítě a jejich vliv na hudebně vydavatelský průmysl" se zabývá rolí, jakou hrají sociální média v oblasti hudebního průmyslu. Cílem této bakalářské práce je představit nová média a sociální sítě a zjistit jakými pozitivními či negativními vlivy působí v oblasti hudby a jakým způsobem se dají využívat. První část představuje sociální média, vymezuje pojem a uvádí jeho definici. Rozebírá rozdíly sociálních médií oproti ostatním mediálním formám a zaměřuje se na seznámení s jejich jednotlivými druhy. Následující část definuje hudební průmysl a zaměřuje se na jeho vývoj ve 21. století. V závěru se soustředí na využití sociálních médií ve vztahu k hudebnímu průmyslu v období adaptace na změny vycházející z digitálního věku.
Distribuce audia na Internetu
Gleza, Jan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Tato práce analyzuje současný stav distribuce audia na Internetu, jeho autorizovanou i neautorizovanou variantu. Predikuje budoucí vývoj aplikací kryptografie a navrhuje řešení pro zvýšení podílu autorizované distribuce audia pomocí tří pilířů -- zjednodušení nákupu, zvýšení uživatelské přívětivosti a návrhu na začlenění přidané hodnoty autorizované distribuce.
Marketingová komunikace nezávislé hudební skupiny
Hanke, Lukáš ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Cílem bakalářské práce "Marketingová komunikace nezávislé hudební skupiny" je implementace marketingových postupů do marketingové komunikace nezávislé začínající hudební skupiny při zohlednění vlivu současných proměnných faktorů na celý hudební průmysl. První teoretická část má za úkol objasnit současný stav hudebního průmyslu, vliv digitálních médií na současný stav - a to hlavně internetu. Druhá teoretická část se věnuje pojmům marketingová komunikace, integrovaná marketingová komunikace, prvkům komunikačního mixu a novým trendům v marketingové komunikaci. Praktická část se dělí na dvě hlavní kapitoly a to na stručnou analýzu relevantního mediálního trhu a samotný návrh marketingové strategie, a to zejména komunikační. Práce by měla být schopna posloužit nezávislým hudebním interpretům jako pomůcka pro náhled do marketingové komunikace z odborného hlediska, nebo i jako inspirační zdroj pro vytvoření jejich vlastní strategie propagace.
Obchodní modely digitální distribuce audia
Hlaváček, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá současným stavem trhu hudby a mluveného slova ve světě a v České republice. Zkoumá používané technologie, platební systémy a obchodní modely, přináší aktuální informace z vývoje hudebního průmyslu. V modelové části je popsán ideální obchodní model, který navazuje na dostupné trendy a vytváří vizi obchodování do budoucna. V praktické části je tento model na základě zadání fiktivní firmy (avšak vycházející z reálného prostředí) upraven a přizpůsoben českým podmínkám. Závěrečná SWOT analýza ukazuje silné a slabé stránky a příležitosti a faktory ohrožující vytvořený model.
Formáty pro ukládání zvuku a další aspekty jejich šíření
Gabriel, Vladislav ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce)
Zvuk je mechanické chvění, které se přenáší vzduchem. Uložen může být analogově nebo digitálně. Digitálně se zvuk ukládá do souborů různých formátů se ztrátou nebo beze ztráty informace. Ztrátové formáty se od sebe liší mírou komprese, mírou ztráty informace a datovým tokem nutným pro přehrávání. Hudební díla uložená v těchto formátech jsou většinou chráněna autorským právem a jejich šíření bez souhlasu autora je trestné. K tomuto nelegálnímu šíření se dnes využívají výměnné sítě. Ty můžeme dělit na tři podskupiny a to sítě s centrálním vyhledávačem, decentralizovaným vyhledáváním a distribuovaným anonymním vyhledáváním. Masivní využívání těchto sítí mělo za následek snížení tržeb nahrávacích společností, které se snažily tento pokles zmírnit různými prostředky (ochrana kompaktních disků, mediální kampaně, represe).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.