Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,310 záznamů.  začátekpředchozí33301 - 33310  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.38 vteřin. 

Analýza a návrh úprav metodických pokynů OP LZZ pro oblast veřejných zakázek
Švec, Petr ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Vrbová, Lucie (oponent)
Cílem práce je formulovat návrhy na změnu metodických pokynů vydávaných Operačním programem Lidské zdroje a zaměstnanost. Jejich obsah je založen na analýze rozhodovacích situací, kterými musí zadavatelé podpoření z programu projít, aby vybrali správného dodavatele. V práci jsou vysvětleny metody vícekriteriálního rozhodování, které jsou vhodné k použití ve veřejných zakázkách. Dále jsou popsány náležitosti, jejichž splnění je podmínkou vytvoření správného souboru hodnotících kritérií. Prostor je věnován popisu zákona o veřejných zakázkách a změnám, které přinesla jeho nedávná novela. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření provedené mezi programem podpořenými zadavateli, které se týká jejich přístupu k organizaci výběrových řízení a práce s informacemi. V poslední části jsou popsány autorem navrhované změny.

Vícekriteriální optimalizace v projektovém řízení
Křenková, Michaela ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Problémy vícekriteriálního rozhodování jsou běžné v každodenním životě. V případě, že rozhodnutí zásadně neovlivňují další chod podniku, se lze rozhodovat intuitivně. Ale pokud mají velký dopad, je rozumné používat metody rozhodování. Podnik realizující změny formou projektů se může ocitnout v situaci, že nemá dostatečné množství zdrojů pro realizaci všech projektů najednou a musí se tedy rozhodovat, které projekty, kdy a v jakém pořadí realizovat bude. Výběr vhodné metody záleží také na dalších podmínkách. Pokud má podnik přesně definovaná omezení, lze použít metod vícekriteriálního programování. Pokud chce znát pořadí, ve kterém je má realizovat, použije metodu vícekriteriálního hodnocení variant. Pokud je rozhodovatelů více, jejichž rozhodnutí můžou být rozdílná, je možné použít metod týmového expertního výběru. Po zvolení metody výběru projektů je dalším důležitým úkolem sestavení plánu projektů, opět na základě vhodné metodiky.

Specifika marketingu pro děti
Vojtěchová, Lenka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Rybář, Štěpán (oponent)
Zapf Creation je renomovaná německá firma vyrábějící hračky pro děvčata ve věku tří až jedenácti let již téměř 100 let. Jako mnoho jiných firem se potýká se změnami požadavků svých zákazníků. Musí tak pružně reagovat a své produkty i způsob komunikace se zákazníky přizpůsobovat aktuálním trendům. Ve snaze uspět je třeba změnit positioning firmy a najít nové možnosti, jak zákazníky oslovit a přesvědčit je o koupi jejích produktů. To vše řeší marketingový plán Zapf Creation AG pro její českou pobočku.

Dilemata práce s klientem s důrazem na problematiku kompetencí sociálních pracovníků
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana
Tato práce byla zaměřena na dilemata práce s klientem a na problematiku kompetencí sociálních pracovníků. Prostřednictvím studia dostupných zdrojů a provedením kvalitativního výzkumu bylo zjištěno, že sociální pracovníci se nejčastěji musí rozhodovat pod tlakem okolností a důležitostí situace; musí upřednostnit kvalitu služeb, nebo množství klientů; musejí umět zvolit správnou variantu v případě zasáhnutí či nezasáhnutí do situace klienta; vědět kolik pomoci poskytnout, aby klienta nekontrolovali; umět zvládat morální konflikty. Sociální pracovníci nejčastěji spoléhají na své znalosti a zkušenosti, odborný úsudek a svědomitost. Pracovníci by měli mít možnost kvalitní supervize. Dále je důležité, aby se sociální pracovník mohl spolehnout na vedoucího pracovníka a mít možnost řešit s ním vše potřebné. Získáním zkušeností pracovníkům přináší větší nadhled nad rozhodováním.

Simulační metody a řízení rizika ve firmě
Šemnická, Eliška ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Borovička, Adam (oponent)
Projektové řízení je jedním z odvětví, ve kterém se dá uplatnit risk management. Každý projekt musí mít vypočítanou analýzu návratnosti, aby bylo možné stanovit přínos projektu pro společnost. Analýza návratnosti běžně pracuje s bodovými odhady vstupních parametrů a vyhodnocuje finanční kritéria pro jednotlivé varianty, jako je například čistá současná hodnota, doba návratnosti, vnitřní výnosové procento. Simulace nabízí sestavení modelu pro výpočet analýzy návratnosti s využitím pravděpodobnostních rozdělení. Model se poté změní z deterministického na stochastický. U projektů se využívá simulační metoda Monte Carlo, která propočítá velké množství variant. Simulace dokáže se stanovenou pravděpodobností určit významné rizikové faktory a velikost dopadu na hodnocené finanční kritérium. Výstupy z analýz, které jsou postaveny na simulaci, slouží jako podklad pro správné řízení rizik. V práci je k výpočtu použit simulační software Crystal Ball.

Toky PZI a Ruská federace od r. 1991
Abdullin, Denis ; Kalínská, Emílie (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Přímé zahraniční investice jsou velmi důležité pro všechny moderní ekonomiky a pomáhají se světové ekonomice rozvíjet. Každá země, která se pokouší svůj potenciál a dosáhnout hospodářského růstu, musí se snažit přilákat investice do domácí ekonomiky a samozřejmě investovat do jiných zemí, a tím pádem dosáhnout většího zisku. Největší příjemce a poskytovatele PZI jsou USA, země západní Evropy, Čína a Japonsko v Asii. Moje práce se zaměřuje na Ruskou Federaci jako příjemce a také jako poskytovatele zahraničních investic. Přestože ruská ekonomika je jednou z největších, investice do této země nemají tak velký vliv jako v rozvinutých tržních ekonomikách. V mé práce se snažím udělat přehled ruské ekonomiky a historie, analyzovat toky FDI do Ruska a toky PZI z Ruska, investiční projekty, které se v Rusku konají, investiční politiku a investiční potenciál ruských regionů.

Dopady vstupu ČR do EU na ocelářský průmysl obecně a konkretizace na případu Třineckých železáren
Palkovská, Nella ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Raab, Jaroslav (oponent)
Předkládaná práce hodnotí dopady vstupu do EU na konkurenceschopnost hutních podniků, postavení českého ocelářského průmyslu v evropském a světovém kontextu a na příkladu Třineckých železáren poukazuje na povinnosti vyplývající ze členství, které musí splňovat české ocelárny. Práce je rozložena do čtyř částí, v první se zabývám charakteristikou prostředí, ve kterém se v současnosti nachází český ocelářský průmysl. V další kapitole zkoumám ocelářský průmysl v následujících geografických celcích: ve světě, v Evropské unii a v České republice. Závěrečná kapitola je věnována významu vstupu do EU pro Třinecké železárny, a.s., ekologickým opatřením, které musely Třinecké železárny přijmout.

Zajištění dýchacích cest v přednemocniční neodkladné péči zdravotnickým záchranářem
NOVOTNÁ, Magdalena
Zajištění a udržení průchodnosti dýchacích cest je jeden z nejdůležitějších úkonů, který musí zdravotnický záchranář ovládat. K tomu je nezbytné znát i opatření k prevenci aspirace. Udržení průchodnosti dýchacích cest je základním předpokladem pro ventilaci a oxygenaci raněného. Správné zprůchodnění a zajištění dýchacích cest může být i život zachraňujícím výkonem. Bakalářská práce se zaměřuje na možnosti zajištění dýchacích cest zdravotnickým záchranářem ve Středočeském kraji. V práci jsou uvedeny způsoby zajištění dýchacích cest bez pomůcek i s pomůckami, které má zdravotnický záchranář v přednemocniční péči k dispozici. Výzkumný soubor tvořili zdravotničtí záchranáři na výjezdových stanovištích Středočeského kraje. Výzkum byl proveden kvantitativní metodou. Za účelem sběru dat byla využita technika anonymního dotazníku, kde bylo rozdáno 100 dotazníku po stanovištích zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Návratnost z celkového počtu 100 rozdaných dotazníku byla 76, tedy 76% z celkových 100%. Cílem práce bylo zmapovat možnosti zajištění dýchacích cest zdravotnickým záchranářem ve Středočeském kraji, kde byl cíl splněn. Hypotéza 1, že nejefektivnějším způsobem zajištění dýchacích cest je pro zdravotnického záchranáře endotracheální intubace se potvrdila, stejně tak jako hypotéza 2, že zdravotničtí záchranáři nepoužívají k zajištění dýchacích cest {\clqq}LMA {--} Fastrach``.Výsledky práce mohou být využity v oblasti utváření standardizovaných metod a postupů zajištění dýchacích cest v přednemocniční neodkladné péči a mohou být použity k dalšímu vzdělávání studentů vysokých škol zdravotnických oborů.

Producing and Consuming the nation: ethnography of a Czech National Memorial
Maurano Filho, Sander Roberto ; Vykoukal, Jiří (vedoucí práce) ; Matějka, Ondřej (oponent)
Sander Roberto Maurano Filho Producing and Consuming the Nation: Ethnography of a Czech National Memorial Abstrakt Podle Billig (1995), Palmer (1998) a Fox (2008) současní výzkumná agenda musí studovat aspektů každodenního života, které reprodukují národ, a proto tento výzkum analyzuje Národní Památník na Vítkově, část českého Národního muzea v Praze. Cílem je analyzovat jak národní kulturní produkce omezuje praktiky lidí a jejich znalosti. Tento práce je etnografická studie o produkci a spotřebě pomníku, a popisuje praktiky spotřeby a okupaci, které reprodukují nebo podvracejí národní konstrukce.Národní Památník na Vítkově funguje jako památník, muzeum, socha a park, které změnili významy podle různých politických režimů v průběhu 20. století. Národní Památník byl znovuotevřen v roce 2009 s cílem opravit národní dějiny, identitu a paměti v souvislosti demokratickou a evropské České republice. Národní Památník spojuje oficiální obřady, vojenské přehlídky, prezidentské rituály a expozice a vystavy s národními funkcemi. Národní památník byl plánován na oslavu národa, ale návštěvníků mohou změnit významy výstavy. Ačkoli byl plánovan na vojenských přehlídkách a národní obřady, různé sociální skupiny, např. starší lidé, rodiče s dětmi a mládeží, doplňují nebo změní oficiální národní konstrukce v každodenním...

Pay-per-Click reklama v praxi
Menšík, Michal ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Hajduček, Vladimír (oponent)
Pay per click (PPC) reklama je v poslední době velmi skloňovaným pojmem a tento druh internetového marketingu si našel své neotřesitelné místo na trhu s reklamou. Systém AdWords společnosti Google je viditelným důkazem úspěchu tohoto reklamního modelu. Výhodou PPC reklamy je přesné měření jejích účinků, díky čemuž lze sledovat rentabilitu tohoto způsobu reklamy. Přesto velké množství firem, které PPC reklamou propagují své výrobky a služby, využívají této výhody velmi málo a tak za ni bezhlavě utrácejí nemalé prostředky. Cílem této práce je popsat, jak správně PPC reklamu navrhnout a jak ji následně spravovat tak, aby přinesla co možná nejlepší efekt. Práce je rozdělena na obecnou a praktickou část. V obecné je čtenář uveden do této problematiky a následně se v jednotlivých kapitolách praktické části seznámí s tím, jak správně reklamu připravit, jak měřit její úspěšnost a jaké musí být splněny předpoklady pro úspěšný chod PPC reklamy.