Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33,044 záznamů.  začátekpředchozí33035 - 33044  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.74 vteřin. 

Low EV/EBITDA multiple: inefficient market or a hidden potential for Fortuna Entertainment Group?
Bochkareva, Ekaterina ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Strnad, Martin (oponent)
Tato práce byla vypracovaná společně s Penta Investments jako reakce na významný rozdíl v EV EBITDA indikátoru firmy Fortuna ve srovnaní se skupinou srovnatelnych spolecnosti Fortuny, evropské sázkové a herní společnosti kótované na burzách. Úkolem práce je zjistit příčinu více než dvakrát vyššího násobku zmíněného indikátoru a příležitostí k jeho zvýšení s použitím nejlepší mezinárodní praxe v případě, že je tato praxe aplikovatelná na případ Fortuny. Práce testuje tři hlavní hypotézy: neporovnatelnost Fortuny s nadefinovanou skupinou srovnatelnych spolecnosti neefektivita trhu a příležitost pro firmu Fortuna ke zvýšení indikátoru pomocí zlepšení hlavních KPI na průměrnou hodnotu nadefinované skupiny srovnatelnych spolecnosti. Analýza je vypracovaná s pomocí srovnávací analýzy, benchmarkingu, regresní analýzy a rozhovory s akciovými analytiky. Jako výsledek práce je vyvinut akční plán pro zvýšení EV EBITDA pro firmu Fortuna.

Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Červenka, Petr ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.

Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.

Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...

Základní tělesná zdatnost studentů UK PedF v Praze. Porovnání s výzkumem v letech 2006/2007.
Matyášová, Hana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hájek, Jeroným (oponent)
Cílem diplomové práce Je zjistit úroveň tělesné zdatnosti studentů Pedagogické fakulty UK v Praze a porovnat ji se stejným výzkumem, který proběhl v roce 2006-7. Tělesnou zdatnost studentů PedF UK v Praze v roce 2009 jsem testovala podle testové baterie Unifittest (6 - 60), která byla použita i při testování studentů PedF UK v roce 2006-7. Testováním analyzuji, zda se tělesná zdatnost studentů PedF UK v Praze v roce 2009 zhoršila či zlepšila oproti výsledkům testování studentů PedF UK z roku 2006-7. Na základě výsledků testování v roce 2009 porovnávám průměrné výsledky a zjišťuji, zda studenti s aprobací tělesná výchova v roce 2009 dosahují lepších průměrných výsledků než studenti bez aprobace tělesná výchova v roce 2009. Dále ve své práci zjišťuji postoj studentů PedF UK v Praze (v roce 2009) ke své tělesná zdatnosti a zda by navštěvovali nový předmět, který by se zabýval monitorováním a zlepšením tělesné zdatnosti. K tomuto jsem použila již vypracovaný dotazník z roku 2006. Výsledky dotazníku z let 2006 a 2009 porovnávám a vyhodnocuji, zda studenti volili podobné odpovědi. Výsledky práce ukazují, že průměrná úroveň tělesné zdatnosti se u většiny studentů PedF UK v Praze v roce 2009 zhoršila oproti stavu v roce 2006-7. Při detailnějším zkoumání jsem zjistila, že míra zhoršení tělesné zdatnosti je...

Olga Krijtová
Hlaváčková, Hana ; Špirk, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá překladatelkou z nizozemštiny Olgou Krijtovou (1931-2013), kterou představuje v kontextu recepce nizozemské literatury v českém kulturním prostředí. V rámci mapování kontextu porovnává českou a nizozemskou kulturu z translatologického hlediska, nastiňuje vývoj česko-nizozemských vztahů, historii překládání literatury z nizozemského do českého jazyka i vývoj a stav současné české nederlandistiky. Olga Krijtová se ve dvacátém století zásadní měrou podílela na zprostředkovávání nizozemské literatury českému příjemci. Práce zjišťuje, kolik překladů z období mezi lety 1957-2016 pochází od Olgy Krijtové či od jejích studentů. Dále shrnuje její pedagogické a lingvistické počiny. Hlavní zájem je soustředěn na překladatelskou činnost, v empirické části práce je provedena translatologická analýza za účelem prozkoumání překladatelského stylu Olgy Krijtové a následné interpretace překladatelských strategií a postupů. Práce se snaží zhodnotit celkový přinos Olgy Krijtové v rámci recepce nizozemské literatury v české kultuře i v rámci české nederlandistiky. Klíčová slova: Olga Krijtová, překlady z nizozemštiny, literární překlad, nederlandistika, translatologická analýza

Didaktika odložená daně
Čechurová, Ludmila ; Pelák, Jiří (vedoucí práce) ; Valášková, Mariana (oponent)
Práce se zabývá podstatou odložené daňové povinnosti a didaktickou teorií aplikovanou na výukové téma odložená daň. V práci jsou uvedeny způsoby vykazování odložené daně a popsány dopady účtování o odložené dani do účetních výkazů. Také je vysvětlen význam odložené daně pro určení finanční pozice účetní jednotky. Dále jsou uvedeny didaktické rysy problematiky odložené daně. Pro střední a vysoké školství je navržen model výuky odložené daně a také je stručně rozebrána základní středoškolská a vysokoškolská literatura.

Metodika výuky moderního tanečního stylu street dance
Štěpánková, Lucie ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je určena všem lektorům tanečního stylu street dance i dalším zájemcům jako vzdělávací materiál. Práce pojednává o historii tanečního stylu street dance a zaměřuje se na vytvoření návrhu metodiky pro výuku tohoto tanečního stylu. Lekce tanečního stylu street dance děti baví, pokud jsou přiměřené věku a výkonnosti dítěte.

Kompenzační vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu k neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Kompenzace vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu ki neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Hendrich, Josef (oponent)
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)