Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nácvik ústního a písemného referátu na české vysoké škole v česko-německém interkulturním prostředí
Hasilová, Helena ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Mým záměrem je, aby výsledky této práce bylo možno aplikovat ve výuce německého odborného jazyka na vysokých školách (např. v Jazykovém centru UK FF), a proto jsem výzkum provedla na základě materiálu získaného z prací studentů negermanistů, kteří se jazyku učí právě zde. Jedná se o studenty filologických i nefilologických oborů a cílem jejich studia němčiny je práce s odborným jazykem, a to v jeho psané i mluvené podobě.
Individualizace a diferenciace vyučování německému jazyku s přihlédnutím k problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pecová, Radka ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Současné společenské a politické záměry v Evropě žádají od člověka znalost několika cizích jazyků. Zvyšují se nároky na jazykové vzdělávání, jehož cílem je jedincova komunikativní kompetence. Obecně vyučování je tím úspěšnější, čím více upoutá pozornost a zájem studenta. Každý člověk se rodí s určitými předpoklady, jež ovlivňují jeho možnosti vzdělávat se. Do školy pak přicházejí děti, jež se stávají žáky, kteří se odlišují ve svých osobnostních vlastnostech, které předurčují jejich způsoby zvládání výchovně-vzdělávacího procesu. Úkolem výuky je tuto rozdílnost žákovských schopností a dovedností uchopit a využít pro rozvoj osobností všech jedinců. Tato práce se proto zaměřuje na individualizované a diferencované vyučování německého jazyka na základní škole s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Tito žáci vykazují určité problémy a obtíže při nabývání dovedností čtení a psaní. Jsou nejčastěji integrovanými žáky do běžného vyučování a vyžadují speciální péči. Předložená práce se věnuje metodickým postupům a výukovým technikám vhodným pro individualizované a diferencované vyučování v heterogenních skupinách žáků usnadňujícím cizojazyčnou výuku nejen samotným žákům, ale i učitelům.
Možnosti využití prvků projektového vyučování v hodinách německého jazyka na gymnáziích v České republice.
Zapletalová, Pavla ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Spáčilová, Libuše (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Projektová metoda není metodou neznámou. Již od dob J. A. Komenského, v jehož díle se některé z jejích obecných principů také objevují, zaujímá mezi jinými metodami své právoplatné místo. Z nejnovějších vědeckých pohledů je řazena mezi metody tzv. skupiny činnostné pojatých metod a přístupů. Ty zdůrazňují v hodinách především význam citově zabarvené činnosti, multisensorického přístupu к vyučovací látce, situativnosti a úzkého propojení s reálným světem. Jako jeden z nejvhodnějších modelů projektu v současnosti se jeví model zformulovaný německým pedagogem Herbertem Gudjonsem, jehož význam spočívá zejména v komplexnosti jeho pojetí. Projektová metoda s sebou přináší jak pozitivní aspekty, tak také jistá úskalí a rizika, na které je potřeba brát zřetel, pokud dochází к rozhodování o výběru vhodné vyučovací metody. Z pohledu výuky cizích jazyků se navíc některé její znaky z obecného modelu v cizojazyčné výuce vůbec neuplatní, popřípadě se uplatní pouze částečně. Naopak ke slovu přicházejí jiné dimenze, které vycházejí se specifičnosti výuky cizích jazyků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nácvik ústního a písemného referátu na české vysoké škole v česko-německém interkulturním prostředí
Hasilová, Helena ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Mým záměrem je, aby výsledky této práce bylo možno aplikovat ve výuce německého odborného jazyka na vysokých školách (např. v Jazykovém centru UK FF), a proto jsem výzkum provedla na základě materiálu získaného z prací studentů negermanistů, kteří se jazyku učí právě zde. Jedná se o studenty filologických i nefilologických oborů a cílem jejich studia němčiny je práce s odborným jazykem, a to v jeho psané i mluvené podobě.
Individualizace a diferenciace vyučování německému jazyku s přihlédnutím k problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pecová, Radka ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Současné společenské a politické záměry v Evropě žádají od člověka znalost několika cizích jazyků. Zvyšují se nároky na jazykové vzdělávání, jehož cílem je jedincova komunikativní kompetence. Obecně vyučování je tím úspěšnější, čím více upoutá pozornost a zájem studenta. Každý člověk se rodí s určitými předpoklady, jež ovlivňují jeho možnosti vzdělávat se. Do školy pak přicházejí děti, jež se stávají žáky, kteří se odlišují ve svých osobnostních vlastnostech, které předurčují jejich způsoby zvládání výchovně-vzdělávacího procesu. Úkolem výuky je tuto rozdílnost žákovských schopností a dovedností uchopit a využít pro rozvoj osobností všech jedinců. Tato práce se proto zaměřuje na individualizované a diferencované vyučování německého jazyka na základní škole s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Tito žáci vykazují určité problémy a obtíže při nabývání dovedností čtení a psaní. Jsou nejčastěji integrovanými žáky do běžného vyučování a vyžadují speciální péči. Předložená práce se věnuje metodickým postupům a výukovým technikám vhodným pro individualizované a diferencované vyučování v heterogenních skupinách žáků usnadňujícím cizojazyčnou výuku nejen samotným žákům, ale i učitelům.
Kompenzace vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu ki neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Hendrich, Josef (oponent)
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
1 JANIKOVÁ, Vladimíra
1 Janíková, Vendula
6 Janíková, Veronika
1 Janíková, Viola
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.