|
Low EV/EBITDA multiple: inefficient market or a hidden potential for Fortuna Entertainment Group?
Bochkareva, Ekaterina ; Strouhal, Jiří (vedoucí práce) ; Strnad, Martin (oponent)
Tato práce byla vypracovaná společně s Penta Investments jako reakce na významný rozdíl v EV EBITDA indikátoru firmy Fortuna ve srovnaní se skupinou srovnatelnych spolecnosti Fortuny, evropské sázkové a herní společnosti kótované na burzách. Úkolem práce je zjistit příčinu více než dvakrát vyššího násobku zmíněného indikátoru a příležitostí k jeho zvýšení s použitím nejlepší mezinárodní praxe v případě, že je tato praxe aplikovatelná na případ Fortuny. Práce testuje tři hlavní hypotézy: neporovnatelnost Fortuny s nadefinovanou skupinou srovnatelnych spolecnosti neefektivita trhu a příležitost pro firmu Fortuna ke zvýšení indikátoru pomocí zlepšení hlavních KPI na průměrnou hodnotu nadefinované skupiny srovnatelnych spolecnosti. Analýza je vypracovaná s pomocí srovnávací analýzy, benchmarkingu, regresní analýzy a rozhovory s akciovými analytiky. Jako výsledek práce je vyvinut akční plán pro zvýšení EV EBITDA pro firmu Fortuna.
|
|
Neuroekonomie: Analýza spotřebitelského chování a vnímání televizních spotů
Červenka, Petr ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Práce se zabývá detailní studií dvou televizních reklamních spotů nejmenované energetické společnosti. Cílem této práce je zjistit, zdali po zhlédnutí obou reklam a následném hloubkovém rozhovoru, kdy respondenti hodnotí reklamy, které viděli je jejich subjektivní hodnocení stejné nebo v rozporu s tím, jaké hodnoty jim byly během měření zjištěny. Vzorek 24 respondentů, jenž se výzkumu zúčastnil, prezentoval ekonomicky aktivní složení populace v České republice. Jednalo se tedy o osoby v různém věku, kombinaci dosaženého vzdělání a rovnoměrně zastoupeného poměru pohlaví. Neurologické měření, které probíhalo během sledování reklam, bylo prováděno skrze oční kameru, elektroencefalograf na měření mozkové reakce a fotopletismograf na měření změn tepové frekvence, měřič kožního odporu a tělesné teploty. Výsledná data jsou prezentována na grafech emoční polarity a aktivity. Výsledky prokazují, že slovní hodnocení respondentů ohledně jejich vnímání reklamy není vždy totožné s hodnotami, které jsou naměřeny přístroji. Práce na závěr obsahuje doporučení, jak úspěšně zacílit na tzv. koncového zákazníka, který využívá služeb dané společnosti.
|
|
Corporate Social Responsibility and its Impact on Consumers' Behaviour
Grigoryan, Lusine ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Povědomí a obavy ohledně otázek sociálního a životního prostředí stoupá v rámci různých odvětví byznysu a s tím související vlivy už nelze přehlédnout. Sociální odpovědnost je komplexní strategie, která se prolíná do všech procesů podniku. Cílem této diplomové práce je uskutečnit vyčerpávající analýzu současných praktik v oblasti společenské odpovědnosti firem a jaký vliv to má na chování zákazníka. Použitá literatura popisuje předešlé nálezy v této oblasti, hlavně výzkumy mezi českými zákazníky. V praktické části jsou provedeny rozhovory s představiteli společností, s cílem prozkoumat praktické zkušenosti praktik společenské odpovědnosti firem v největší pivovarnické společnosti- Anheuseh-Busch InBev.
|
|
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky
Ernyeiová, Jana
Vliv cizího jazyka na komunikaci v bilingvní výuce matematiky Práce se vztahuje k tématu bilingvního matematického vyučování. Zaměřuje se na sledování vlivu jazyka učitele a žáka na komunikaci, kategorizaci rušivých jevů a zlepšení připravenosti učitele se s nimi při vyučování vyrovnat. Významnou roli v hodnocení výsledků experimentů prováděných během vyučování v Anglii, Německu a České republice hraje učitelova (sebe)reflexe. Výuka byla realizována v cizím jazyce jak pro učitele, tak pro žáky. Experimentátor je zároveň učitelem a autorem této práce. V teoretické části jsou shrnuty výsledky studia literatury se zaměřením na bilingvismus, bilingvní vyučování, metody výuky v cizím jazyce a vztahy mezi jazykem, jazykem matematiky a cizím jazykem. V praktické části je provedena analýza výuky matematiky na téma pravděpodobnosti. Výuka byla zaměřena na hraní her s kostkami a rozhodování, zda je hra spravedlivá nebo ne. Vyučování bylo nahrané na audio kazety a části mluvené řeči byly přepsány do písemné podoby. Byla provedena analýza jazyka výuky, a to jak žáků, tak učitele. Dále byly rozebrány komunikační interference a poměr komunikace učitele a žáků. Byly vyhodnoceny výsledky experimentů z hlediska výzkumu a z hlediska výuky. K dispozici je přehled, který hodnotí, jaký vliv na výuku má omezená jazyková...
|
|
Základní tělesná zdatnost studentů UK PedF v Praze. Porovnání s výzkumem v letech 2006/2007.
Matyášová, Hana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Hájek, Jeroným (oponent)
Cílem diplomové práce Je zjistit úroveň tělesné zdatnosti studentů Pedagogické fakulty UK v Praze a porovnat ji se stejným výzkumem, který proběhl v roce 2006-7. Tělesnou zdatnost studentů PedF UK v Praze v roce 2009 jsem testovala podle testové baterie Unifittest (6 - 60), která byla použita i při testování studentů PedF UK v roce 2006-7. Testováním analyzuji, zda se tělesná zdatnost studentů PedF UK v Praze v roce 2009 zhoršila či zlepšila oproti výsledkům testování studentů PedF UK z roku 2006-7. Na základě výsledků testování v roce 2009 porovnávám průměrné výsledky a zjišťuji, zda studenti s aprobací tělesná výchova v roce 2009 dosahují lepších průměrných výsledků než studenti bez aprobace tělesná výchova v roce 2009. Dále ve své práci zjišťuji postoj studentů PedF UK v Praze (v roce 2009) ke své tělesná zdatnosti a zda by navštěvovali nový předmět, který by se zabýval monitorováním a zlepšením tělesné zdatnosti. K tomuto jsem použila již vypracovaný dotazník z roku 2006. Výsledky dotazníku z let 2006 a 2009 porovnávám a vyhodnocuji, zda studenti volili podobné odpovědi. Výsledky práce ukazují, že průměrná úroveň tělesné zdatnosti se u většiny studentů PedF UK v Praze v roce 2009 zhoršila oproti stavu v roce 2006-7. Při detailnějším zkoumání jsem zjistila, že míra zhoršení tělesné zdatnosti je...
|
|
Olga Krijtová
Hlaváčková, Hana ; Špirk, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá překladatelkou z nizozemštiny Olgou Krijtovou (1931-2013), kterou představuje v kontextu recepce nizozemské literatury v českém kulturním prostředí. V rámci mapování kontextu porovnává českou a nizozemskou kulturu z translatologického hlediska, nastiňuje vývoj česko-nizozemských vztahů, historii překládání literatury z nizozemského do českého jazyka i vývoj a stav současné české nederlandistiky. Olga Krijtová se ve dvacátém století zásadní měrou podílela na zprostředkovávání nizozemské literatury českému příjemci. Práce zjišťuje, kolik překladů z období mezi lety 1957-2016 pochází od Olgy Krijtové či od jejích studentů. Dále shrnuje její pedagogické a lingvistické počiny. Hlavní zájem je soustředěn na překladatelskou činnost, v empirické části práce je provedena translatologická analýza za účelem prozkoumání překladatelského stylu Olgy Krijtové a následné interpretace překladatelských strategií a postupů. Práce se snaží zhodnotit celkový přinos Olgy Krijtové v rámci recepce nizozemské literatury v české kultuře i v rámci české nederlandistiky. Klíčová slova: Olga Krijtová, překlady z nizozemštiny, literární překlad, nederlandistika, translatologická analýza
|
|
Didaktika odložená daně
Čechurová, Ludmila ; Pelák, Jiří (vedoucí práce) ; Valášková, Mariana (oponent)
Práce se zabývá podstatou odložené daňové povinnosti a didaktickou teorií aplikovanou na výukové téma odložená daň. V práci jsou uvedeny způsoby vykazování odložené daně a popsány dopady účtování o odložené dani do účetních výkazů. Také je vysvětlen význam odložené daně pro určení finanční pozice účetní jednotky. Dále jsou uvedeny didaktické rysy problematiky odložené daně. Pro střední a vysoké školství je navržen model výuky odložené daně a také je stručně rozebrána základní středoškolská a vysokoškolská literatura.
|
| |
|
Kompenzační vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu k neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Kompenzace vyjadřování jako problémová komunikativní dovednost ve vztahu ki neurolingvistickým a psycholingvistickým aspektům osvojování cizího jazyka
Lachout, Martin ; Kouřimská, Milada (vedoucí práce) ; Janíková, Věra (oponent) ; Hendrich, Josef (oponent)
Cílem předkládané práce je: 1. poskytnout vhled do problematiky tvorby a zpracování řeči v centrálním orgánu naší nervové soustavy; tato část představuje teoretický úvod pro následné pochopení psycholingvistických procesů; 2. objasnit základní psycholingvistické procesy související s produkcí řeči, tyto procesy poslouží jako výchozí model pro pochopení podstaty procesu dovednosti kompenzačního vyjadřování v cizím jazyce; 3. vyvodit ze současného stavu neurolingvistických a psycholingvistických výzkumů praktické poznatky, které by bylo možné aplikovat při vyučování cizím jazykům; 4. charakterizovat současný stav úrovně dovednosti kompenzačního vyjadřování v němčině u českých mluvčích vybraného typu školy jako jednoho z psycholingvistických procesů; 5. zjistit, do jaké míry se uplatňuje zřetel k nácviku dovednosti kompenzačního vyjadřování v učebnicích němčiny, které jsou používány v českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|