Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,983 záznamů.  začátekpředchozí32974 - 32983  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.39 vteřin. 

Problémy implementace ERP do malých a středních podniků
Du, Wei ; Svatá, Vlasta (vedoucí práce) ; Říhová, Zora (oponent)
Tématem práce jsou problémy při zavádění ERP systémů do podniků ze segmentu malých a středních podniků. První část práce se zaměřuje na teoretický rámec informačních systémů. Je definován pojem ERP systémů, stručně popsán jejich vývoj a různé pohledy na ERP systémy s důrazem na trendy v dané oblasti. Následuje přehled důvodů, proč zavádět informační systém. Dále jsou zmíněny fáze projektu při zavádění ERP systému. Tato část je zakončena přehledem kritických faktorů úspěchu či neúspěchu implementace ERP řešení. Druhá část se zaměřuje na implementaci ERP systémů v čínském prostředí, vývoj ERP v Číně a problémy při realizaci ERP. Dále je zmíněna současná trţní situaci v Číně a budoucí trendy. V poslední části práce jsou shrnuty klíčové poznatky včetně moţných přínosů, které z nich vyplývají

Daňové aspekty automobilu v podnikání
Kořínková, Lucie ; Finardi, Savina (vedoucí práce) ; Bušovský, Ladislav (oponent)
Cílem této práce je porovnat výhodnost pořízení automobilu pro podnikání na finanční leasing a úvěr. Teoretická část je podrobněji zaměřena na současný stav legislativy upravující daňové i nedaňové povinnosti podnikatele spojené s pořízením automobilu a ve stručnosti jsou popsané systémy dvou zemí Evropské unie, které zdaňují automobily na základě produkce CO2. V praktické části této práce je modelový příklad, který porovnává ekonomickou výhodností finančního leasingu a úvěru, a dále porovnání tohoto výsledku se současným stavem na trhu v České republice.

Prostředky podpory byznysu v moderních informačních systémech
Vojtek, Martin ; Richta, Karel (oponent) ; Král, Jaroslav (vedoucí práce)
Byznys inteligence (BI) je schopnost najít a pochopit komplexní vztahy v byznysu, efektivně se adaptovat změnám prostředí (konkurence, trhu, trendům), učit se z dat. Integrace BI aplikací do existujících podnikových informačních systémů představuje komplexní proces. Tento proces může zahrnovat informačně, procesně, portálově nebo servisně orientovanou integraci. K integraci BI aplikací s podnikovými informačními systémy je možné použít také podnikovou sběrnici služeb. Při integraci takto komplexních systémů nabývá použití standardů velkého významu a výrazně přispívá k architektuře výsledného řešení. Implementaci integrace BI aplikace s podnikovým informačním systémem představuje aplikace EPA, která k integraci využívá integrační platformu Java EE, open source aplikační server JBoss, databázi Oracle a množství různých knihoven. Aplikace EPA integruje prvky BI aplikací, jako jsou OLAP, dolování dat, datové pumpy. K integraci datových zdrojů se využívá datový sklad implementovaný nad databází Oracle. Část aplikace prezentující grafy a interaktivní křížové tabulky je postavena na moderním integračním frameworku JBoss Seam, který integruje technologie, jako jsou například JBoss Rules, JSF, EJB3 a jBPM.

Ontology Matching
Fiedler, Michal ; Nečaský, Martin (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
Mnoho nezávislých systémů je postaveno nad ontologiemi. Takto vznikají ontologie, které často popisují stejnou oblast nebo se překrývají. Aby mohli uživatelé či samostaní agenti tyto ontologie využívat, musí nalézt vztahy mezi jejich prvky. To je úloha mapování ontologií. Cílem této práce je nalézt nejúčinnější postupy používané při mapování ontologií. Za tímto účelem podává přehled metod užívaných pro mapování ontologií a zkoumá nejmodernější mapovací systémy. Na základě těchto poznatků pak identifikuje postupy společné nejúspěšnějším systémům.

Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku
Hejnová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (oponent) ; Flemrová, Miroslava (vedoucí práce)
Název práce: Výuka angličtiny u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v České republice a Norsku Cíle práce: Experimentální ověření efektivity metod výuky angličtiny u dyslektických dětí v České republice a v Norsku a porovnání výsledků rychlostního čtení. Metoda: Pro hodnocení úrovně vybraných složek čtenářských dovedností byla použita metoda rychlostního čtení. Speciální trénink proběhl u dyslektických žáků 2. stupně základní školy v Bernarticích u Trutnova v České republice pomocí tradičních vyučovacích metod a na 2. stupni základní školy v Gjoviku v Norsku pomocí alternativních vyučovacích metod. K hodnocení byly použity jednotné testy v angličtině. Testovaní žáci se zúčastnili speciálního tréninku v rozsahu čtyř měsíců, každá lekce probíhala 2x týdně v rozsahu 30ti minut. Klíčová slova: specifické poruchy učení - dyslexie - reedukace - školní úspěšnost - rychlostní čtení - vzdělávací systémy - výuka cizího jazyka - tradiční metody - alternativní metody

Kvalita v dalším profesním vzdělávání
Stejskalová, Eva ; Vlček, Josef (oponent) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Rozhodujicfm kapitalem i klicovym zdrojem ekonomiky se staly informace, znalosti a jejich vyuzivani. To zmemilo charakter prace a pracovnich sil a vyznam uceni i vyuky a take smysl znalosti a jejich pfedavani a pfineslo zmeny v oblasti socialni, demograficke i institucionalni. Schopnost vyuzivat informace (znalosti) a kvalita produktu a sluzeb, podminovana kvalitou procesu a kvalitou lidi v organizaci, rozhoduji 0 jejim uspechu. System managementu kvality (QMS) je soucasti managementu organizace. Rizeni kvality je dynamicky proces, kterY se trvale meni a vyviji co do forem, metod i obsahu. Konkretni podoby QMS muzeme pfifadit k jedne ze tfi zakladnich koncepci a to jsou koncepce odvetvovych standardu, koncepce TQM (Total Management Quality) a koncepce ISO. Ruzne pfistupy k fizeni kvality se zacinaji rozvijet ve 20. letech dvacateho stoleti. Po druhe svetove valce se otazky kvality dostaly do popfedi zajmu zejmena v Japonsku a USA, nasledovany Evropou. Vyznam a rozvoj systemu managementu kvality prudce vzrostl v 80. letech minuleho stoleti, kdy kvalita zacala by! povazovana za klicovy pfedpoklad uspechu a budouci konkurenceschopnosti. V soucasnosti jsou v Evrope uplatnovany zejmena dva systemy: fizeni jakosti podle norem ISO (International Organization for Standardization) 9000:2000 a model kvality...

Harmonizace DPH v rámci EU
Musilová, Lucie ; Štěpánek, Pavel (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Prakticky v jakémkoliv uskupení států mají vlády těchto států z hlediska zdanění dvě možnosti: mohou se domluvit na koordinaci či harmonizaci daňových systémů, nebo spolu soutěžit o přízeň ekonomických subjektů tak, že nechají volný průchod daňové konkurenci. Členské státy Evropské unie se domluvily na tom, že systémy daně z přidané hodnoty budou určitým způsobem harmonizovat. Tato diplomová práce se zabývá harmonizací daně z přidané hodnoty v rámci Evropské unie. Zabývá se vývojem českého systému daně z přidané hodnoty prakticky od počátku devadesátých let do data vstupu České republiky do Evropské unie z hlediska harmonizace právních předpisů v oblasti DPH, fungováním současného přechodného systému DPH v rámci EU, jeho kritikou a návrhy na jeho změnu.

Klíčové kompetence jako předpoklad celoživotního učení
Müllerová, Gabriela ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...

E-learning na základních a středních školách
Kulhánek, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Jaša, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá využitím e-learningu na základním a středním stupni školství v České republice. Cílem je informovat o možnostech jeho zavedení, vysvětluji základní pojmy týkající se e-learningu, jaká řešení se na trhu nabízejí a jaké mají výhody a nevýhody. Dále popisuji specifické požadavky pro e-learningová řešení na tomto stupni vzdělávání a podporu ze strany státu a Evropské unie. Pro inspiraci uvádím příklady řešení na konkrétních základních a středních školách a celé téma završuji vlastním průzkumem, který zjišťuje míru využití popisovaných řešení.

Interkulturní management v EU
Štochlová, Martina ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Horák, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o interkulturním managementu v prostředí Evropské Unie, který s sebou přináší řadu překážek při řízení organizace. Na základě konceptu "učící se organiza-ce" práce vysvětluje, že organizace může tyto překážky nejenom překonat, ale udělat z nich svoji konkurenční výhodu, což potvrzují výsledky analýzy společnosti KONE ve středoev-ropském prostředí.