Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klíčové kompetence jako předpoklad celoživotního učení
Müllerová, Gabriela ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...
Komparace na téma: Hospodářství klášterů Obazine a Plasy ve středověku (12.-13. století)
Müllerová, Gabriela ; Charvátová, Kateřina (vedoucí práce) ; Těšínská Lomičková, Radka (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hospodářství cisterciáckého řádu od jeho založení do konce XIII. století. Jedná se o dvě souběžné analýzy klášterů Obazine (Francie) a Plasy (Čechy), které jsou v závěrečné části výzkumu komparovány. Studie nejdříve uvádí fundaci klášterů do historického kontextu dané země a regionu. Posléze se zaměřuje na proces získávání majetku a pokouší se odhalit společné a odlišné znaky v budování hospodářských dvorů a způsobu hospodaření. Práce však může odkrýt skutečný stav jen do té míry, do které jí to historické prameny dovolí. Základním pramenným zdrojem je kopiář Obazinu a listiny dochované z Plas v Codex diplomaticus et epistolaris regni Bohemiae. Dále studie čerpá informace z různé cizojazyčné i domácí literatury.
Využití počítačů ve fiktivní firmě na SŠ
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je v první řadě tvorba prezentace fiktivní firmy. Cílem diplomové práce je naučit studenty úspěšně prezentovat firmu, výrobky a sebe. Výsledkem diplomové práce je kurz ve výukovém prostředí Moodle: Prezentace fiktivní firmy. K potřebě vytvořit tento kurz došlo na základě dotazníkového průzkumu prováděného na veletrhu fiktivních firem a na základě rozhovorů s učiteli předmětu fiktivní firma. Kurz pomůže žákům získat potřebné znalosti z oblasti prezentace pro budoucí život.
Komparace na téma: Hospodářství klášterů Obazine a Plasy ve středověku (12.-13. století)
Müllerová, Gabriela ; Charvátová, Kateřina (vedoucí práce) ; Těšínská Lomičková, Radka (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hospodářství cisterciáckého řádu od jeho založení do konce XIII. století. Jedná se o dvě souběžné analýzy klášterů Obazine (Francie) a Plasy (Čechy), které jsou v závěrečné části výzkumu komparovány. Studie nejdříve uvádí fundaci klášterů do historického kontextu dané země a regionu. Posléze se zaměřuje na proces získávání majetku a pokouší se odhalit společné a odlišné znaky v budování hospodářských dvorů a způsobu hospodaření. Práce však může odkrýt skutečný stav jen do té míry, do které jí to historické prameny dovolí. Základním pramenným zdrojem je kopiář Obazinu a listiny dochované z Plas v Codex diplomaticus et epistolaris regni Bohemiae. Dále studie čerpá informace z různé cizojazyčné i domácí literatury.
Využití počítačů ve fiktivní firmě na SŠ
Müllerová, Gabriela ; Rothanzl, Bohuslav (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Předmětem této diplomové práce je v první řadě tvorba prezentace fiktivní firmy. Cílem diplomové práce je naučit studenty úspěšně prezentovat firmu, výrobky a sebe. Výsledkem diplomové práce je kurz ve výukovém prostředí Moodle: Prezentace fiktivní firmy. K potřebě vytvořit tento kurz došlo na základě dotazníkového průzkumu prováděného na veletrhu fiktivních firem a na základě rozhovorů s učiteli předmětu fiktivní firma. Kurz pomůže žákům získat potřebné znalosti z oblasti prezentace pro budoucí život.
Klíčové kompetence jako předpoklad celoživotního učení
Müllerová, Gabriela ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Představa, že pro ekonomiku bude v budoucnu ministr školství důležitější než ministr obchodu se zdá na první pohled absurdní. Moderní hospodářství i sociální procesy jsou nicméně podmíněné globalizací, která klade nebývalé nároky na individuální schopnosti adaptace, komunikace a mobility. To s sebou nese i potřebu celoživotního učení, protože životní úspěch každého jednotlivce na celém světě dnes vyžaduje měnit profesi několikrát za život nebo se vyrovnat s rychlými proměnami kvalifikace, kterou získal během školního vzdělání. Evropská unie na tyto výzvy odpověděla v roce 2000 Lisabonskou strategií s jejími třemi pilíři - ekonomickým, sociálním a životního prostředí. Těmito třemi pilíři se potřeba celoživotního učení promítá v různých souvislostech. Pro pedagogiku je zásadní výzvou získávání klíčových kompetencí, které celoživotní učení v moderní době umožní. V České republice se v souvislosti s otevíráním země světové ekonomice a přistupováním do Evropské unie byla přijala celá řada školských dokumentů, jejichž implementací se má výrazným způsobem posunout schopnost jednotlivců uplatnit se na soudobém trhu práce. Tyto schopnosti jsou ve skutečnosti klíčové kompetence. Vztahem klíčových kompetencí ke školské politice v ČR a pedagogickým a psychologickým předpokladům jejich získávání v procesu výuky se...
Lidský kapitál a hospodářský růst
Műllerová, Gabriela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Wawrosz, Petr (oponent)
Přehled problematiky lidského kapitálu a jeho vliv na hospodářský růst.Odhalení důležité souvislosti mezi systémem finančních toků, v rámci nichž dochází k nabývání lidského kapitálu (konkrétně pak souvislost zejména s problematikou financování terciárního vzdělání), a tím, jak se role lidského kapitálu projevuje i jak ji lze identifikovat či kvantifikovat.

Viz též: podobná jména autorů
7 Műllerová, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.