Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,990 záznamů.  začátekpředchozí32971 - 32980další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.99 vteřin. 

Etický kodex a jeho význam pro profesní kompetence
MANĚNOVÁ, Lenka
Každá profese má určité kompetence. Některé kompetence, které nejsou přímo ohraničeny zákonem, podléhají tzv. etickému kodexu. Nejznámější oblastí, která podléhá etickému kodexu, je lékařství. V teoretické části bakalářské práce vymezím na základě odborné literatury pojem etický kodex, a budu se dále věnovat profesím, které etickému kodexu podléhají. Ráda bych porovnala funkci etického kodexu v minulosti a nyní. Ráda bych se zaměřila na etický kodex učitele, sociálních pracovníků, sester a lékařů, policie a popř. novinářů. V praktické části práce se pokusím zjistit, zda se profese, které jsem popsala v teoretické části, opravdu řídí etickými kodexy. Pro vypracování své bakalářské práce použiji nejprve metodu komparace, kdy porovnám historii s přítomností. Potom zanalyzuji informace získané z řízeného rozhovoru se zástupcem některé z uvedených profesí.

NÁVRH METODIKY KOMPETENČNÍHO CENTRA ICT PROVOZNÍCH PROJEKTŮ
Marounek, Petr ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Truneček, Jan (oponent) ; Stecker, Jan (oponent)
Cílem této disertační práce je navrhnout metodiku, která podpoří realizaci několika vzájemně provázaných ICT provozních projektů. Na základě tzv. dobrých praktik v odvětví, principů projektového a programového řízení, vlastních znalostí a zkušeností, vytvořil autor návrh metodiky kompetenčního centra ICT provozních projektů jako virtuálního útvaru společnosti, které má za cíl dodat takový typ projektů.

Výuka digitální bezpečnosti na ZŠ a SŠ
ZELENKA, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výuky digitální bezpečnosti na základních a středních školách. To znamená v první řadě zohledněním důležitých aspektů počítačové bezpečnosti, jako jsou ochrana svého zařízení před nebezpečnými viry a pirátskými útoky za pomoci bezpečnostního software, správná záloha a správa svých dat. Dále zaměření na rozvážné chování na internetu zahrnující opatrnost vůči emailovým hrozbám, podvodnému chování některých uživatelů a obezřetné používání sociálních sítí. Taktéž obsahuje bezpečnost hesel s důrazem na silné heslo a jeho správu a také problematiku autorského zákona. V práci je zahrnuta obsahová analýza českých kurikulárních dokumentů vzhledem k dané problematice. Jsou zde uvedeny podobné výzkumy související s tématem, teorie výzkumu a hlavní výzkum této práce. V tomto výzkumu je zahrnuto dotazníkové šetření zkoumající kompetence žáků výše uvedených škol při výuce počítačové bezpečnosti, jehož výsledky jsou vyhodnoceny a porovnány s poznatky ze státních dokumentů související s problematikou výuky ICT.

Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy
ŠIMEK, Matouš
Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi.

Využití výpočetní a experimentální laboratorní techniky při výuce přírodních věd.
STANĚK, Miroslav
Práce se zabývá problematikou využití výpočetní techniky a experimentálních laboratorních systémů při výuce přírodních věd. V práci se zabýváme rolí a funkcí tzv. interaktivní výuky a zamýšlíme se nad rysy školních experimentů. Školní experimenty jsou zde děleny dle míry individualizace žákových aktivit na demonstrační (učitelské), žákovské laboratorní práce a žákovské badatelské aktivity. Role výpočetní techniky je v každém z experimentů následující: poskytnout nástroj pro měření, vizualizaci a vyhodnocení experimentu. V případě žákovských badatelských aktivit vystupuje do popředí také úloha průvodce experimentem a jeho teoretickým a didaktickým pozadím. Výpočetní technika zde slouží jako eden z klíčových nástrojů didaktické transformace.

Současný stav plavecké výuky dětí předškolního věku v regiónu Praha
Krischová, Jitka ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Předmětem bakalářské práce je současná situace kurzů plavání pro mateřské školy, zjištění úrovně a podmínek výuky základních plaveckých dovedností ve vybraných plaveckých školách, přibližný počet a věk dětí účastnících se této výuky v Praze. V teoretické části se práce zabývá problematikou plavání obecně, jeho významem pro člověka a nahlíží do metodických a organizačních specifik výuky plavání pro předškolní věk. Stručně se dotýká i některých legislativních dokumentů, vymezujících hygienické a bezpečnostní požadavky na plavecké bazény s kurzy plavání pro předškolní děti. Výzkumná část je zaměřena na orientační zjištění procenta dětí z pražských mateřských škol, které docházejí do kurzů plavání pro mateřské školy a jejich věkové rozmezí. Data byla získávána metodou elektronických dotazníků a přímého nezúčastněného pozorování. Ze závěrů vyplývá, že poměrně velké procento pražský mateřských škol plaveckou výuku navštěvuje. Úroveň výuky a zejména materiální podmínky v plaveckých kurzech pro mateřské školy se velmi liší. Klíčovou roli ve výuce sehrává plavecký pedagog.

Implementace mezinárodního výukového programu o prevenci šíření infekčních onemocnění pro žáky základních škol
Kopřivová Herotová, Tereza ; Beneš, Jiří (vedoucí práce) ; Dohnal, Karel (oponent) ; Komárek, Lumír (oponent)
Souhrn Disertační práce shrnuje výsledky výzkumu názorů české společnosti na antibiotika a léky i její vědomosti o infekčních chorobách a možnostech účinné prevence nárůstu rezistentních bakterií. Tohoto výzkumu se zúčastnilo celkem 1242 respondentů ze čtyř krajů České republiky. Dotazníkové šetření odhalilo velmi nízké znalosti respondentů o možnostech účinné primární i sekundární prevence infekčních onemocnění. Díky tomuto zjištění se Infekční klinika 3. lékařské fakulty UK v Praze zapojila do tvorby a realizace celoevropského projektu s názvem "e-Bug". Hlavním cílem tohoto projektu bylo vytvořit a evaluovat metodický manuál, který by učitelé na základních školách využívali k výuce dané problematiky zejména v předmětu "Výchova ke zdraví". Na základě evaluace první verze manuálů e-Bug na vzorku 2181 žáků z Anglie, Francie a České republiky team odborníků vytvořil dvě metodické příručky (jednu pro první a druhou pro druhý stupeň základní školy). Tyto manuály obsahují 9 kompletních výukových lekcí, jejichž účinnost byla ověřena v praxi zkušenými učiteli. V disertaci je podrobně popsán proces přípravy a evaluace vyvinutých materiálů, výukových aktivit a webových stránek projektu. Od školního roku 2010/2011 jsou manuály e-Bug zdarma k dispozici na webových stránkách (www.e-Bug.eu), všech základních školách v...

Hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku vzdělávacího oboru kuchař - číšník
HORÁLKOVÁ, Lenka
Předmětem mé bakalářské práce je teoreticky popsat problematiku hodnocení žáka učitelem při odborném výcviku a navrhnout systém hodnocení pro odborný výcvik vzdělávacího oboru kuchař-číšník.

Analýza pracovní spokojenosti pedagogů volného času v domech dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem bakalářské práce Analýza pracovní spokojenosti pedagogů volného času v domech dětí a mládeže je analyzovat profesi pedagog volného času z hlediska pracovní spokojenosti. Zjistit, které aspekty pracovní spokojenosti považují pedagogové volného času za důležité a jakou u nich vyjadřují spokojenost s aktuálním stavem. Navrhnout řešení v oblastech, kde na základě výzkumu pedagogové volného času vyjadřují největší rozdíl mezi důležitostí a spokojeností. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, pedagog volného času, zájmové vzdělávání, teorie pracovní spokojenosti a faktory pracovní spokojenosti. Praktická část vychází z výzkumného šetření prováděného formou dotazníku na základě čtyř stanovených hypotéz. Závěr práce přináší návrh řešení.

Další vzdělávání učitelů na základní škole
Raiskupová, Anna ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá vzděláváním učitelů na základní škole s ohledem na právní předpisy v této oblasti. Hlavní pozornost je dána na problematiku kvalifikovanosti s konkrétním výzkumem na základní škole v Horním Slavkově. Hlavním cílem práce bylo zmapovat stav kvalifikovanosti na dané škole, porovnat ji s průměrem v kraji a republice a zjistit možnosti jejího získání v Karlovarském kraji a navrhnout možná zlepšení. Z metod jsem mimo analýzy dat uplatnila i dotazníkové šetření. Pozornost byla také věnována metodám vzdělávání, odměňování učitelů a připravovaným změnám v dané oblasti. V závěru práce jsou stavena doporučení, jak by bylo možné zajistit kvalifikovaný pedagogický sbor.