Název:
Využití výpočetní a experimentální laboratorní techniky při výuce přírodních věd.
Překlad názvu:
Applications of Microcomputer-Based Laboratories in Inquiry-Based Science Education.
Autoři:
STANĚK, Miroslav Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá problematikou využití výpočetní techniky a experimentálních laboratorních systémů při výuce přírodních věd. V práci se zabýváme rolí a funkcí tzv. interaktivní výuky a zamýšlíme se nad rysy školních experimentů. Školní experimenty jsou zde děleny dle míry individualizace žákových aktivit na demonstrační (učitelské), žákovské laboratorní práce a žákovské badatelské aktivity. Role výpočetní techniky je v každém z experimentů následující: poskytnout nástroj pro měření, vizualizaci a vyhodnocení experimentu. V případě žákovských badatelských aktivit vystupuje do popředí také úloha průvodce experimentem a jeho teoretickým a didaktickým pozadím. Výpočetní technika zde slouží jako eden z klíčových nástrojů didaktické transformace.The main aim of the propounded work is based on the using of computer technology and experimental laboratory systems in science education. In this work there is a study of the role and function of the interactive teaching. We think about features of the school experiment in the thesis. School experiments are divided into simple typology in this work, according to the level of individualization pupil's activities into following types: demonstration activities (teacher based), student laboratory works and student research activities. The role of computer technology in each of the following experiments is to provide tools for measurement, visualization and analysis of experiment. In the case of student research activities IT also comes into the role of guide in experiment and it provides its theoretical and didactic background. Information Technologies are showed in the thesis as a key tool to the didactic transformation in science education. Citace: STANĚK, Miroslav. Využití výpočetní a experimentální laboratorní techniky při výuce přírodních věd.. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/28806