Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,892 záznamů.  začátekpředchozí32883 - 32892  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.35 vteřin. 

Budoucnost automatizovaného investičního poradenství v ČR
Sychra, Pavel ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Brodani, Jana (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice digitalizace investičního poradenství. Práce je zaměřena na implementaci automatizovaného poradenství v podmínkách České republiky. V první kapitole je důraz kladen zejména na teoretické vymezení investičního poradenství. Dále se kapitola zaměřuje na stav investování, investičních znalostí a poskytované poradenství v podmínkách českého trhu. Druhá část práce je celá věnovaná analýze robo-poradenství v zahraničí. Poslední část práce se věnuje možnostem, rizikům a možným přínosům implementace automatizovaného investičního poradenství v České republice.

Vládní koncepce boje proti korupci od roku 1999 do současnosti
Doležalová, Dominika ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vymětal, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje problematice vládního protikorupčního boje v období od roku 1999 až do současnosti. Hlavním cílem práce je vyhodnotit, která z opatření uvedených ve vládních strategií se vládě podařilo realizovat a zda mají skutečný dopad na omezení prostoru pro korupci. V teoretické části je vysvětlen pojem korupce a základ rozdílných typologií tohoto pojmu. Následuje vymezení motivů pro korupční jednání, a jaké náklady jsou s tímto jednáním spojené, načež zmiňuji také různé způsoby měření korupce, používané v českém prostředí. Následující kapitola je zaměřena na vymezení korupce z pohledu trestního práva, přičemž navazuje na trestné činy mající znaky korupčního jednání. Do praktické části jsou zapracovány poznatky z předchozích kapitol pro vyhodnocení vládní protikorupční politiky ve stanoveném období. Závěr rozebírá jednotlivá opatření, která jsou vládou doposud přehlížena a zároveň hodnotí priority jednotlivých oblastí protikorupčního barometru, jež doposud nejsou dostatečně zavedeny v českém prostředí.

Hypoteční úvěry a způsoby jejich financování v ČR
Vaněk, Ladislav ; Brada, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kováč, Michal (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hypotečním úvěrem v podmínkách České republiky. Jejím cílem je charakterizovat hypoteční úvěr, zařadit jej mezi bankovní produkty a nastínit pohled na něj z perspektivy klienta, banky a regulátora. K dalším cílům patří analýza vývoje hypotečního trhu a vybraných determinantů, které ho ovlivňují. V první kapitole je zachycen historický vývoj hypotečního úvěrování s důrazem na vývoj v ČR od roku 1990 po současnost. Následující kapitola je věnovaná teoretickému definování hypotečního úvěru, vysvětlení jeho významu a zařazení do systému bankovních produktů. Teorie je zde podložena konkrétní ukázkou splátkového kalendáře a pomocí tabulek vysvětlen vliv úrokové sazby a doby splácení na celkové náklady hypotečního úvěru. Třetí kapitola je věnovaná financování hypotečního úvěru z pohledu banky se zaměřením na hypoteční zástavní listy. Poslední kapitola je zaměřena na představení determinantů ovlivňujících vývoj hypotečního trhu. Následně je pomocí ekonometrického modelu zkoumán jejich vliv na vývoj hypotečního trhu.

Marketingová komunikace vybrané organizace
Kopecká, Soňa ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Lukáš, Lukáš (oponent)
Prostřednictvím nástrojů marketingové komunikace se podniky snaží přesvědčit zákazníky o výjimečnosti svých produktů. Marketingová komunikace je tedy klíčovou součástí strategie firmy, pomáhá utvářet její image a tím formovat pohled veřejnosti na ni. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část tvoří teoretická východiska, kde jsou charakterizovány základní pojmy této problematiky. Nejprve je vymezen obor marketingu, na který navazuje segmentace trhu, targeting, positioning a řízení vztahů se zákazníky. Tato část je zaměřena rovněž na marketingový mix a nástroje marketingové komunikace. Na konci teoretické části je charakterizována image značky a metoda sémantického diferenciálu, která je využita v další části práce. Praktická část práce se zabývá marketingovou komunikací společnosti Adidas, která je popsána dle poznatků z teoretické části. Protože tato společnost intenzivně využívá širokou řadu nástrojů marketingové komunikace, byl vybrán jeden z nich, event marketing a aktivity spojené s existencí běžeckého klubu společnosti, Adidas Runners Prague. Pomocí dotazníkového šetření mezi veřejností a běžci tohoto klubu za použití metody sémantického diferenciálu bylo zjištěno, jak různé cílové skupiny vnímají značku Adidas. V závěrečné části je na základě výsledků zhodnocena marketingová komunikace a poté jsou podány návrhy na její zlepšení.

Potenciál technických památek Jihočeského kraje v cestovním ruchu
Čepelková, Michaela ; Navrátilová, Miroslava (vedoucí práce) ; Zuzana, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na cestovní ruch a především na památky technického charakteru a jejich využití pro turismus. V první části práce je uvedeno několik definic turismu od různých světových autorů. Dále je zde vymezena typologie cestovního ruchu. Potenciál cestovního ruchu s faktory ovlivňujícími cestovní ruch je popsán v další kapitole. Práce pokračuje kapitolou o památkách a památkové péči. Následuje kapitola o technických památkách a již zavedených formách využití technických památek v cestovním ruchu. Úvodní kapitola druhé části se zabývá porovnáváním nejvyhledávanějších turistických cílů České republiky v posledních letech a následně také turistických cílů Jihočeského kraje. Dále jsou popsány významné technické památky Jižních Čech. Kapitoly, které následují, se detailně věnují zapojení technických památek do dvou navržených tras. Obě navržené trasy jsou třídenní, součástí popisu tras jsou podrobné kalkulace obou pobytových balíčků.

Integrace elektroenergetických trhů ve střední Evropě v právním rámci Energetické unie
Farkač, Pavel ; van Koten, Silvester (vedoucí práce) ; Pekárek, Štěpán (oponent)
Předkládaná práce se věnuje integraci denního trhu s elektrickou energií v regionu střední Evropy. V současné době je situace v daném regionu zablokovaná samotnou existencí společné německo-rakouské obchodní zóny, jejíž slučitelnost s právem Evropské unie je diskutabilní. Z toho důvodu je provedena analýza relevantních právních materiálů, která bude sloužit rovněž k posouzení kompatibility projektu 4M Market Coupling s unijním právem. Je konstatováno, že oba zkoumané integrační projekty jsou po technické stránce relativně velmi dobře slučitelné, ovšem jejich integrace není možná, dokud nepadne definitivní rozhodnutí v otázce německo-rakouské nabídkové zóny.

Přizpůsobení metodiky MMSP pro vývoj webových aplikací v ASP.NET MVC a její využití na reálném projektu
Velemínský, Filip ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Vít, Jan (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá agilním vývojem webových aplikací na platformě ASP.NET. Hlavním cílem práce bylo vytvoření metodiky MMSP - ASP.NET MVC jakožto úpravy metodiky MMSP, přizpůsobené vývoji ve frameworku ASP.NET MVC. Práce zahrnuje především definice nových a úpravu stávajících objektů metodiky. V rámci textu byly postupně popsány čtyři nově vzniklé Role (např. Databázový specialista), které zodpovídají za vývoj aplikace. Bylo definováno či modifikováno několik Úloh (např. Návrh databáze) a Pracovních produktů (např. Datový model), za které nové Role zodpovídají. Všechny přidané objekty byly poté do metodiky integrovány úpravou jejího Životního cyklu. Práce byla v první části obecně zaměřena na vývoj webových aplikací, definování jejich specifik a analýzu možností využití agilního vývoje. Byla představena metodika MMSP a ověřena její vhodnost pro plánované rozšíření. Dále byl představen samotný framework ASP.NET MVC, jeho architektura a základní charakteristiky. Následuje samotná úprava metodiky, která byla navíc v poslední kapitole ověřena na příkladu vývoje aplikace pro správu databáze antropologického oddělení Národního muzea v Praze.

Africké pohádky ve francouzské literatuře
Holubová, Kateřina ; Jamek, Václav (oponent) ; Voldřichová - Beránková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rolí afrických pohádek ve francouzské literatuře. Předmětem zkoumání jsou podmínky přenosu tradiční ústní literatury na francouzský knižní trh a význam afrických pohádek pro francouzské čtenáře. V prvních dvou částech práce je načrtnut přehled teorií zabývajících se původem pohádek. Poté je zkoumáno, jaký význam má ústní tradice pro africkou společnost a jaká je role vypravěčů-griotů. Následuje kapi - tola o morfologii, která se věnuje nejen vlastní struktuře pohádek a opakujícím se motivům, ale i klasifikaci jejich obsahu. Podrobněji je popsána skupina pohádek, ve kterých malé děti vystupují jako hlavní hrdinové. V další části práce je vylíčena si tuace na francouzském knižním trhu a je charakterizován typ produkce, na který se nakladatelé orientují. Poté je zmíněna role pohádky ve vztahu ke kulturní diverzitě. Je zjišťováno, co tato literatura přináší francouzskému publiku s francouzskými kořeny a co publ iku pocházejícímu z imigrantského prost ředí. Vzhledem k ústnímu charakteru pohádek se jedna z kapitol věnuje i charakteristice vypravěčů působících na francouzské kul turní scéně. St ručně je nastíněna historie vypravěčské profese a její proměny.

Vývoj, současný stav a perspektivy Knihovny města Plzně
Mlnáříková, Věra ; Černá, Milena (vedoucí práce) ; Buřilová, Marcela (oponent)
Cílem práce je zmapování vývoje, současného stavu a perspektiv Knihovny města Plzně (www.kmp.plzen-city.cz) zejména z hlediska jejích proměn v historii a vývoje nabízených služeb. V úvodní kapitole jsou popsáni předchůdci knihovny, kterými byli především občanská sdružení a spolkové knihovny, a jejich kulturní význam pro tehdejší společnost. Stěžejní kapitoly popisují vznik knihovny a její postupný rozvoj s vymezením přelomových situací, mezi které patřila např. doba okupace během 2. světové války, opakovaná a mnohdy nucená stěhování knihovny, přidružování významných odděleních a poboček, změna statusu knihovny či zavedení nových služeb a nového automatizovaného knihovnického systému. Dále se práce zabývá nejvýznamnějšími pobočkami knihovny, jejími odlišnostmi v současnosti od jiných knihoven, např. bibliobusu, a občanskými sdruženími působící při ní. Jsou zde i nastíněny problémy, které ji v dnešní době provází. V závěru jsou popsány možné perspektivy knihovny a směry, kterými by se mohla ubírat.

Televizní lifestylové pořady : fenomén maskulinity, proměny a úspěchu
Horáčková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Televizní lifestylové pořady : fenomén proměny, maskulinity a úspěchu" pojednává o televizních magazínech typu proměna a o normách maskulinity, které tyto pořady konstruují. V teoretické části se práce zabývá otázkami životního stylu, kulturního kapitálu, těla, symbolického násilí a kulturní aristokracie tak, jak je definuje Pierre Bourdieu. Dále se práce zabývá tématem stylu jako záměrné komunikace, hegemonie a rezistence, jak je pojednává Dick Hebdige. Tělo a jeho umravňování do podoby těl ukázněných tak, jak tuto praxi popisuje Michel Foucault, je předmětem další části práce. Dále se práce zabývá otázkou těla a maskulinity, a zejména tím, jakým způsobem je maskulinita konstruována v mediálních sděleních. Definuje dva typy maskulinity, a to maskulinitu hegemonní a maskulinitu konzumní neboli metrosexualitu. Fenomén proměny jakožto televizního formátu je předmětem dalších kapitol, které se zabývají zákonitostmi televizních formátů, jejich složek, narativity atd. V analytické části se práce zabývá dvěma lifestylovými televizními pořady typu proměna, a to pořadem Vypadáš skvěle!, který vysílala Česká televize, a pořadu Peklo s Landou z produkce internetové televize Stream. Tyto pořady mají za cíl pomoci "obětem" proměny v cestě za kvalitnějším životním stylem a modernějším vzhledem. Mimo...