Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,333 záznamů.  začátekpředchozí32324 - 32333  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.76 vteřin. 

Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář
Matějovská, Lucie ; Novák, Arnošt (vedoucí práce) ; Lapka, Miloslav (oponent)
7 Abstrakt Diplomová práce Případová studie zahrádkové osady Klecánky aneb není zahrádkář jako zahrádkář je případovou studií jedné z velkých zahrádkových osad nacházející se u obce Zdiby na severní periferii Prahy. Cílem práce je zjistit, kdo jsou uživatelé zahrádek a jaké jsou jejich motivace pro pobyt v kolonii, jakou koncepci svých zahrádek zvolili a jaké funkce pro ně zahrádka plní. Práce klade zvláštní důraz na aspekty udržitelného rozvoje zahrádkaření a na hodnoty a hodnotové orientace jednotlivých uživatelů zahrádek. Výzkum byl prováděn metodami zúčastněného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů. V průběhu výzkumu se ukázalo, že zahrádkáři sice vykazují množství společných rysů, jejich postoje a hodnoty se však v zásadních aspektech liší, a to v závislosti na míře, v jaké se věnují pěstování ovoce a zeleniny na svých zahrádkách. Dále se ukázalo, že tento fakt koreluje s věkem a pracovní vytížeností respondentů. Analýza tato zjištění reflektuje a kromě zahrádkářů jako jedné sociální skupiny se hlouběji zabývá každou skupinou respondentů zvlášť. Výsledky práce mohou napomoci porozumět zahrádkovým koloniím v 21. století a tomu, jak se tyto kolonie neustále proměňují a přizpůsobují svým uživatelům. Rozšířením dosavadních znalostí o fenoménu zahrádkaření může práce poskytnout podkladová data pro...

Studený důl jako exkurzní prostor žáků 1. stupně ZŠ
Matějková, Hana ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent)
Souhrn V diplomové práci se zabývám využitím oblasti Studeného dolu k výuce přírodovědy a prvouky na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zpracování tématu exkurze na 1. stupni základní školy a zaměření pozornosti žáků na opomíjenou skupinu mechorostů. Na základě tohoto cíle zpracovávám čtyři přírodovědné exkurze zaměřené na pozorování změn v přírodě, v závislosti na jednotlivých ročních obdobích. Pobyt žáků v přírodě doplňuji praktickými činnostmi a úkoly, které mají za cíl prohlubovat získané poznatky z výuky. Exkurze uskutečňuji se žáky 1. stupně ZŠ v Plzni, v průběhu jednoho školního roku. Mým hlavním cílem je prohloubit v žácích kladný vztah k přírodě a vést je k pochopení souvislosti člověka a přírody.

The Creation of Personal Identity on Social Network Sites
Mesiariková, Ivana ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Táto diplomová práca hľadá spôsoby akými užívatelia sociálnych sietí chápu svoj virtuálny obraz, online identitu a ako sa online identita vytvára. Venuje sa aj tomu ako užívatelia nahliadajú na používanie sociálnych sietí a ako sa stavajú k tomu, že ich virtuálne profily reflektujú ich osobnosti a názory. Taktiež sa venuje tomu, ako vnímajú blízkosť "facebookového sveta", či ako svet tvorený z kontaktov na reálnych ľudí a tým pádom "sprostredkovane ľudský" alebo len studený virtuálny priestor. Užívatelia sociálnych sietí a internetu svojou činnosťou za sebou zanechávajú digitálnu stopu. Práca sleduje dopady tejto stopy, jej následky napríklad na online reputáciu alebo na ovplyvňovanie ostatných virtuálnych kontaktov užívateľa. Venuje sa aj rozdielom v prístupe k sociálnym sieťam na báze veku či genderu. V neposlednom rade sa venuje javom, ktoré sprevádzajú jedinca a jeho pôsobenie na sociálnych sieťach a internete: napríklad disinhibičný efekt, flaming, trolling či riziko špirály mlčania. Sleduje spôsoby akými sa komunikácia na sociálnych sieťach vyvíja. Na konci práca obracia pozornosť aj ku komerčnej stránke celej veci: aké sú možnosti inzercie na sociálnej sieti Facebook, aké sú možnosti využitia údajov, ktoré o sebe užívatelia poskytnú a čo z toho budú obe strany mať.

Improving efficiency of HEP applications
Horký, Jiří ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Falt, Zbyněk (oponent)
Velký hadronový urychlovač (Large Hadron Collider - LHC) vybudovaný v CERNu v Ženevě byl konečně spuštěn a začal generovat obrovské množství dat. Tato data jsou distribuována mezi výpočetní centra po celém světě, která tvoří Worldwide LHC Computing Grid (WLCG). Jeden z největších problémů již od začátku tohoto projektu je efektivní přístup k datům v jednotlivých centrech tak, aby se plně využily obrovské výpočetní prostředky. Cílem práce je prozkoumat, jakým způsobem se distribuují data, jaké jsou použité standardy, metody a protokoly. Důležitou částí práce je dále analýza přístupů k diskům spuštěnými úlohami, aby se zjistily případné problémy a neefektivní chování. Součástí práce je také porovnání nových řešení ukládání dat založených na distribuovaných souborových systémech jako je NFS4.+, Lustre nebo HDSF.

Highly time resolved measurement of atmospheric elemental and organic carbon at a typical background site in Central Europe.
Mbengue, Saliou ; Fusek, M. ; Schwarz, Jaroslav ; Holoubek, Ivan
Atmospheric organic (OC) and elemental (EC) carbon play an important role in atmospheric chemistry, climate change and public health. There have been relatively few studies dealing with EC and OC in rural background sites which are less influenced by urban and industrial emissions. Nevertheless, measurements at background areas are important for understanding the transport and transformation characteristics of anthropogenic air pollutants, and their effects on various aspects of regional and global environment changes. In this study, we focus on variability of EC and OC concentrations (considering various day categories and seasons) from a rural background site which is representative for Central European rural areas.\n

Vizualizace stavu sítě
Hejna, Martin ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Beneš, Jiří (oponent)
Cílem předkládané práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku vizualizace stavu sítě, a to od obecných definic, přes některá doporučení, až po konkrétní příklady a nástroje použitelné v praxi. Obsahově je práce strukturována do čtyř částí. První část se zabývá vymezením nejdůležitějších termínů, společně s popisem vybraných vizualizačních metod, síťových metrik a diskuzí ohledně přínosů a rizik, které vizualizace přináší. Druhá část se podrobněji věnuje autorem navrženému procesu vizualizace a krokům, ze kterých se skládá. Aplikace procesu je demonstrována na jednoduchém příkladě. Ve třetí části jsou detailněji popsány vybrané metody sběru dat a některé vizualizační nástroje. Analyzovány jsou jak grafické knihovny pro vyšší programovací jazyky, tak samostatné aplikace a systémy. Poslední část je věnována analýze současného stavu sítě VŠE a použitým vizualizačním nástrojům. Na základě analýzy je navržen vlastní způsob řešení pro vybranou oblast školní sítě.

Bhagavadgíta a Jidášovo evangelium
Hauser, Tomáš ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Hošek, Pavel (oponent)
Práce "Bhagavadgíta a Jidášovo evangelium" porovnává text v nedávné době přeloženého a vydaného gnostického textu Jidášova evangelia s vrcholem indické duchovní literatury Bhagavadgítou. Občasně si práce vypomáhá textem knih Nového zákona. Po shrnutí informací o Jidášovi z Nového zákona a stručném nastínění prostředí, ze kterého každý z textů pochází, je celý text Jidášova evangelia postupně porovnán s odpovídajícími verši Bhagavadgíty. Cílem je získání přehledu o prostoru, ve kterém se tyto texty, odlišné po stránce literární i náboženské shodují, případně kde jsou v rozporu. Prostor shodného přístupu by měl sloužit k využití Jidášova evangelia jako hodnotného textu po duchovní stránce. Měl by být možností k porozumění mystice rané křesťanské gnose a novým impulzem pro rozjímání o mystériu Kristovi oběti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Formování třídy jako sociální skupiny
Ťažká, Michaela ; Linková, Marie (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit program třídních setkání, která mají preventivně působit na prohloubení kamarádských vztahů ve třídě a na navození pocitu sounáležitosti s třídnickou skupinou. Projekt je vystavěn na podporu procesu formování třídy jako sociální skupiny a na posílení pozitivních sociálních vztahů ve třídní skupině žáků na prvním stupni základní školy. Dle výsledků jeho realizace a reflexivních zápisu z každého setkání je vyhodnocen přínos pro třídní skupinu žáků. Dále projekt slouží formou lektorovi sebereflexe k označení problematických oblastí při tvorbě podobných projektů a může dopomoci mladým počínajícím učitelům uvědomit si citlivá místa při vlastní práci se sociální skupinou školní třídy.

Analýza nástrojů pro hodnocení přístupnosti webových stránek z hlediska zrakově handicapovaných uživatelů
Kašpar, Ondřej ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza nástrojů pro zhodnocení přístupnosti webových stránek z hlediska zrakově handicapovaných uživatelů. Pro pochopení problematiky jsou nejprve vyjasněny pojmy přístupný web a zrakově postižený uživatel včetně možné klasifikace a jejich specifických potřeb. Z důvodu značných odlišností mezi požadavky na přístupnost jednotlivých skupin je pro vlastní analýzu vybrán jen vzorek dostupných prostředků se zaměřením na osoby se zrakovými vadami a poruchami barvocitu. Podle dosažených výsledků je možné si udělat představu o možnostech, které nástroje nabízí a při jejich případném využití zvolit pro danou situaci ten nejvhodnější. Práce je členěna do tří hlavních částí. V rámci prvního oddílu jsou definovány základní pojmy, druhá část se blíže zaměřuje na skupinu uživatelů se zrakovým postižením, jejich rozdělení, problémy při přistupování k informacím dostupným na webu. Praktická analýza vybraných nástrojů je obsahem třetí části. Je vytvořena metodika s kritérii hodnocení, na jejichž základě jsou nástroje zhodnoceny.

Vliv maloobchodu na životní úroveň obyvatelstva
Fischerová, Barbora ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent)
Pohled na maloobchod v souvislosti s životní úrovní obyvatelstva. Nákupní podmínky a kvalitativní ukazatele maloobchodní sítě a jejich vliv na životní úroveň obyvatel. Vývoj životní úrovně obyvatel v 90. letech s důrazem na uvedené ukazatele a aspekty.