Název:
Studený důl jako exkurzní prostor žáků 1. stupně ZŠ
Překlad názvu:
Studený důl in primary school field-instruction
Autoři:
Matějková, Hana ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Jančaříková, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Souhrn V diplomové práci se zabývám využitím oblasti Studeného dolu k výuce přírodovědy a prvouky na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zpracování tématu exkurze na 1. stupni základní školy a zaměření pozornosti žáků na opomíjenou skupinu mechorostů. Na základě tohoto cíle zpracovávám čtyři přírodovědné exkurze zaměřené na pozorování změn v přírodě, v závislosti na jednotlivých ročních obdobích. Pobyt žáků v přírodě doplňuji praktickými činnostmi a úkoly, které mají za cíl prohlubovat získané poznatky z výuky. Exkurze uskutečňuji se žáky 1. stupně ZŠ v Plzni, v průběhu jednoho školního roku. Mým hlavním cílem je prohloubit v žácích kladný vztah k přírodě a vést je k pochopení souvislosti člověka a přírody.(Abstract) My thesis explores the use of the Studeny dul site for learning purposes, namely biology and fundaments of civic and natural science, on the primary school level. My study aims at examining a field trip on the primary school level, and at attracting students' attention to the marginalized group of bryophytes. To meet these objectives, I have designed four field trips that focus on observation of transformations within natural world depending on the changes specific to the four seasons. While engaging with the natural environment, students perform practical tasks and exercises that aim at deepening of their knowledge acquired previously in the classroom. Students of a primary school in Plzen participated in field trips within a span of one school year. My primary objectives consisted of strengthening students' positive relationship with nature, and of understanding of the relationship between the human and nature.
Klíčová slova:
exkurze mechorosty 1. stupeň ZŠ přírodověda prvouka; field-instruction bryophytes primary school biology fundaments of civic and natural science