Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Homeless Movement in Urban Area: Illustrated by the Example of Prague
Jakubec, Filip ; Soukup, Martin (vedoucí práce) ; Dědovský, Daniel (oponent)
Následující text vypovídá o pohybu bezdomovců v městském prostředí a vychází z kvalitativního terénního výzkumu, který byl realizován, od začátku listopadu 2014 do začátku května 2015, na území hlavního města České republiky, Prahy. Výzkum citlivého tématu, jakým je bezdomovectví, si vyžaduje zvýšenou pozornost s ohledem na dodržování etických zásad výzkumu a zveřejňování dat v něm získaných. Proto se práce zaobírá primárně motivy pohybu bezdomovců, které převážně vycházejí z naplnění základních lidských potřeb a všeobecnou charakteristikou míst, kde se zdržují. Tyto reálie podávají představu o tom, proč se lidé bez domova pohybují v městském prostředí bez toho, aby bylo nutné uveřejňovat konkrétní mapy, kde se zdržují, což by mohlo následně ohrozit mé informátory.
Předpoklady vzniku novodobého pánského obleku(Obecné a jedinečné v typologii mužského dvorského, vojenského a církevního oděvu ve světle ikonografických a písemných pramenů v českých zemích raného novověku v rámci evropské kultury odívání)
Kutílková, Dagmar ; Koldinská, Marie (vedoucí práce) ; Petráň, Josef (oponent) ; Nachtmannová, Alena (oponent)
v českém jazyce Předkládaná práce s názvem "Předpoklady vzniku novodobého pánského obleku" zpracovává obecné a jedinečné rysy základních typů mužských dvorských, vojenských a církevních oděvů jako jednotlivých součástí celého pánského obleku. Výzkum, který je založen na písemných, ikonografických a hmotných pramenech, je zaměřen do prostředí středoevropského habsburského dvora v období raného novověku od konce 15. století do počátku 90. let 18. století se zřetelem k českým dějinám v kontextu s evropskou kulturou odívání. Koncepce práce vychází z pojetí pánského obleku v rámci dějin odívání jako kulturně historického oboru. Hlavním teoreticko-metodologickým východiskem je zkoumání obecného a jedinečného v konkrétním typu mužského oděvu, který je charakterizován především dobově podmíněnou konstrukcí (střihem), materiálem a barvou oděvu a který má svými obecnými rysy slohotvorný význam. Výsledky výzkumné práce přinášejí nejen rozšíření poznání v oblasti dějin odívání, ale i možnost praktického využití tohoto poznání ke zvýšení vypovídací hodnoty písemných, ikonografických i hmotných památek o časovou, věcnou i osobní identifikaci. Klíčová slova v českém jazyce Kultura odívání, oděv, typ oděvu, oděvní typologie, oděvní styl, móda, vkus, panovnický dvůr, mužský dvorský oblek, vojenský oblek, církevní...
Fashion - tool of the presentation of respect and recognition
Hrubalová, Zuzana ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Diplomová práca Móda - prostriedok prezentácie re pektu a uznania pojednáva o móde - odeve ako o prostredníkovi pri prezentovaní re pektu a vydobýjaní uznania v zamestnaní mojich respondentov. Sna í sa ukáza , aký význam móde, oble eniu pripisuje tematicky vybraná skupina udí ijúcich v sú asnej spolo nosti konzumu - teda akú úlohu móda a odev v ich ivote hrajú a do akej miery im pripisujú dôle itos . V tejto práci sa toti predpokladá, e svojim oble ením komunikujú re pekt a uznanie, ktoré si ich zamestnanie vy aduje, pri om je v nej pou itý kvalitatívny typ výskumu. Táto metóda umo uje získa individuálne názory a postrehy o respondentoch a dovedie k ozrejmeniu podstaty skúmaného. Je pou itý rozhovor pomocou návodu a rozhovory boli natá ané v priebehu októbra - novembra 2012.
Móda a sebepojetí u dětí staršího školního věku
Medalová, Lenka ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem módy a vlastního Já se zaměřením na děti staršího školního věku. Text je strukturován do dvou částí - teoretické a empirické. První oddíl teoretické části je věnován definování pojmů vztahovaných k Já, jako je sebepojetí, identita, sebehodnocení a sebeprezentace. Druhý oddíl je již sestupně věnován vztahu módy a sebepojetí. Nejprve je uveden pohled na módu jako odraz doby a proměn role ženy. Proměny módy a estetického ideálu se odvíjí od společenské situace a životního stylu. Dále jsou představeny dílčí hybné síly módních proměn a zájmu o módu v kontextu vyjádření sexuální přitažlivosti, sociálního postavení a individuality. Ty se již dotýkají a zároveň pramení z identity jedince v rovině osobní, genderové a sociální. Cílem teoretické části je na základě teoretických zdrojů objasnit, jaký je původ sebeprezentace prostřednictvím oděvu v těchto třech rovinách, jak módu ovlivňují a naopak jak móda ovlivňuje je. Empiriciká část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který byl proveden na druhém stupni základní školy. Jeho cílem bylo zmapovat, jak se fenomén módy promítá do života dospívajících v prostředí školy a jakým způsobem se móda uplatňuje v kontextu jejich rozvíjející se identity.
Heslo "Móda" v českých encyklopediích
Schambergerová, Lucie ; Hlobil, Tomáš (vedoucí práce) ; Jarošová, Helena (oponent)
Bakalářská práce Heslo "Móda" v českých encyklopediích sleduje vývoj estetického hlediska hesla móda, a to od samotného jeho vzniku (tedy od první česky psané encyklopedie v roce 1866) až po dnešní dobu (tj. k heslu móda z roku 2001). Metodou se mi stala analýza vybraných encyklopedických hesel vytvořená na základě teorie estetické funkce, normy a hodnoty Jana Mukařovského a jeho zmínek o módě, které jsem podřadila pod vlastní termín estetické hledisko. Pro lepší orientaci jsem se rozhodla nejprve rozbory jednotlivých hesel móda shrnout do tabulky, ze které je vývoj, způsob tematizování a terminologická proměnlivost estetického hlediska lépe patrná. Práce se snaží odpovědět na tyto otázky: 1. Zda autor hesla rozlišuje módu-normu od módy-oděvu? 2. Jaké termíny použil pro tematizování estetického hlediska? 3. V jakých souvislostech se v hesle k estetickému hledisku módy dostává?
Oděv jako prostředek komunikace s prostředím
Řeřábková, Jana ; Šindelová, Jana (vedoucí práce) ; Jarchovská, Lenka (oponent)
NÁZEV: Oděv jako prostředek komunikace s prostředím AUTOR: Jana Řeřábková KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. MgA. Jana Šindelová ANOTACE: Oděv jako prostředek komunikace v prostředí je téma, které prostupuje celou bakalářskou prací. Pohled do minulosti odkrývá stránku oděvu v souvislosti se společensko-sociálním a politicko-kulturním děním, spíše než popisem vývoje jeho jednotlivostí. Zastavuje se u mezníků, které určitým způsobem ovlivňovaly oděv a jeho komunikaci s prostředím. Ve dvacátém století sleduje módu ulice jako sociální a identifikační protest proti stávajícímu establishmentu. V odpovídajících částech práce se zmiňuje o umění a oděvu ve smyslu vzájemné inspirace. Zvlášť popisuje oděv české společnosti roku 1848, kdy jeho podoba sehrála nezastupitelnou roli v národní identifikaci. Poslední kapitola teoretické části zaznamenává roli lidového oděvu jako prostředku komunikace ve společnosti. Následující praktická část práce zahrnuje mé osobní reflexe z práce pedagoga odborných předmětů na střední škole oděvní. Rozebírá aktivity, které se vztahovaly k danému tématu. Cílem poslední části práce je metodou polostrukturovaného rozhovoru zjistit vývoj názorů žáků střední odborné školy oděvní na oděv a jaký vliv sehrálo umění v tomto procesu. Klíčová slova: oděv,...
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Špidlová, Zdeňka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Anotace: Špidlová, Z.: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedení tématu ve výuce výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha, 2013 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 224 s. (Přílohy: Deník a složky dokumentující výtvarnou část diplomové práce) Diplomová práce zkoumá fenomén oděvu, jeho sémiotickou funkci v kontextu postmoderní společnosti a sociální aspekty s důrazem na identifikaci s určitou sociální skupinou. Výzkumná část práce přináší poznatky o dvou skupinách, jejich odívání a sociálních kontextech. Jsou jimi krojová kultura oblasti Alto Minho v Portugalsku a gothická subkultura. Na tyto poznatky přímo navazuje výtvarná část práce, jejímž výstupem je oděvní model kombinující prvky obou zmíněných skupin. Didaktická část přináší poznatky o rozdílnosti zpracování témat identita a subkultura z hlediska odívání žáky sedmé třídy základní školy a studenty druhého ročníku střední oděvní školy. Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova
Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ
Melounek, Robin ; Kovandová, Anna (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Melounek, R.: Oděv jako kulturní artefakt a jeho aktuální využití ve výtvarné výchově na ZŠ [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 113 s. Teoretická část práce se zabývá hledáním vzájemných vazeb mezi historií odívání dvacátého století, spojením oděvu a rituálu i přesahy současné oděvní tvorby do jiných, čistě uměleckých forem. Didaktická část nabízí skrze dětský výtvarný jazyk náhled na současné společenské rituály formou výtvarných řad a jejich řešení. Ve výtvarné části se pomocí vlastní tvorby autorského oděvu zabývám možnostmi chápání oděvu jakouměleckého díla a jeho dvojího využití.
Ja som tu neni
Daneková, Petra ; Hosnedlová, Klára (oponent) ; Kohoutková, Karolína (vedoucí práce)
Koncept mimikry, kamufláže a zmiznutia som si vybrala z dôvodu, že ma zaujíma téma splynutia a neviditeľnosti. Stratiť sa v prírode alebo v meste pomocou tela a oblečenia. Vytvorila som odev, ktorý bude skúmať účinnosť kamufláže pre bežných ľudí každodenne sledovaných kamerami. Odevom chcem zistiť, či sú digitálne zariadenia dostatočne vyspelé na to, aby rozpoznali človeka aj v prípade keď bude mať končatiny navyše a zahalenú tvár s viditeľnými očami. V mojej práci využívam viaceré digitálne zariadenia, ktorými zisťujem účinnosť vytvoreného odevu. Pre porovnanie a lepšie zameranie človeka som ušila odevy dva. Jeden z nich je jednofarebný a druhý, ten dôležitejší, potlačený glitchom. Odevy testujem v interiéri aj v exteriéri. Výsledkom práce sú fotografie a videá človeka v oboch odevoch.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.