Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odvodnění stavební jámy - numerická analýza
Krejzar, Vojtěch ; Boštík, Jiří (oponent) ; Miča, Lumír (vedoucí práce)
Předmětem práce je numerická analýza odvodnění stavební jámy. Úvodem jsou zmíněny příklady z praxe a shrnuty potřebné teoretické podklady. Jednotlivé dílčí problémy jsou modelovány jako 2D a 3D úlohy na zvoleném příkladu stavební jámy. Jsou srovnávány s analytickým řešením a teoretickými poznatky o daném problému. Studie se zaměřují na stanovení přítokového množství, tvar depresní křivky, určení velikosti numerického modelu a vliv hustoty sítě konečných prvků. Analyzovány jsou případy stacionárního proudění s volnou hladinou, povrchově odvodněná hydraulicky dokonalá stavební jáma, dokonalá a nedokonalá studna, soustava studní a pažená stavební jáma. V práci je navržen způsob modelování studny v MKP. Hlavním výstupem pak je 3D analýza odvodnění pažené stavební jámy pomocí soustavy nedokonalých studní.
Hydropneumatická jednotka vozidla
Koudelka, Roman ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce, navazující na práci bakalářskou, je věnována plynokapalinové jednotce vozidla, coby ústřednímu prvku hydropneumatického odpružení. Cílem je dimenzovat a zkonstruovat tuto součást a integrovat ji společně s dalšími prvky do komplexního systému odpružení. Na základě možných podob uvedených v části rešeršní, s ohledem na současné vývojové trendy je volena podoba jednotky. Praktická část je zahájena simulacemi srovnávajícími hydropneumatiku s konvenčním systémem pérování. Vyšetřením této problematiky je možné přejít k dimenzování základních parametrů jednotky a následně k její konstrukci, respektující příslušné pevnostní výpočty. Posledním krokem je sestavení koncepčního návrhu celého systému hydropneumatického odpružení.
Návrh pneumaticko - hydraulického lisu
Tůma, Vladimír ; Vetiška, Jan (oponent) ; Pavlík, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh malého pneumaticko - hydraulického lisu pro co možná nejširší dílenské a autoservisní využití. Začátek práce je věnován obecným faktům a dalším užitečným informacím k danému tématu, principům hydrauliky a průzkumu současného tuzemského i zahraničního trhu. V hlavní částí práce je vyzdviženo několik možných variant řešení a samotný návrh lisu s požadovanými parametry včetně výpočtové a výkresové dokumentace. V práci je zahrnut postup výroby, montáže a celkového zprovoznění stroje.
Návrh malého podkopového zařízení
Vorlíček, Vít ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh malého podkopového zařízení pro traktor a agregací do tříbodového závěsného systému s maximální trhací sílou alespoň 20 KN. Tato práce je rozdělena do šesti kapitol a postupně se zabývá rozdělením rypadlových zařízení, částmi podkopu a rozborem konkurence, alternativami řešení konstrukce, návrhem vlastní koncepce, funkčními výpočty a pevnostními výpočty.
Pevnostní analýza konstrukcí kompaktních hydraulických zařízení
Sordyl, Martin ; Pokorný, Jan (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je provedení stručné rešerše aktuálního konstrukčního řešení kompaktních hydraulických agregátů, uskutečnění MKP výpočtu s cílem nalezení nevhodně dimenzovaných míst konstrukcí. Na základě těchto dat poté navrhnout možnost optimalizace konstrukcí a vytvořit výkresovou dokumentaci. Tato diplomová práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou Bosch Rexroth, spol.s.r.o.
Návrh úprav a rozvoje tepelné sítě v systému centrálního zásobování teplem
Nytra, Petr ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Kudela, Libor (vedoucí práce)
Teplárenství je důležitý obor pro uspokojení základních lidských potřeb – tepelný komfort. Bakalářská práce se zabývá shrnutím teplárenství a teplárenských soustav ČR. Řeší současný a budoucí stav v oblasti Praha-Barrandov – přepočet výkonů, tlakových ztrát, návrh parametrů kotlů a čerpadel. Pro nové trasy tepelného vedení byly navrhnuty rozměry potrubí. K simulaci bylo využito programu OpenModelica.
Návrh a konstrukce lineárního teleskopického hydromotoru
Přikryl, Jakub ; Budík, Tomáš (oponent) ; Merenus, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu současného stavu poznání v oblasti lineárních hydromotorů, výpočet lineárního hydromotoru a návrh konstrukce lineárního teleskopického hydromotoru pro využití například ve zdvižných zařízeních. Výsledky práce mohou být využity pro získání základního přehledu o využití a konstrukci lineárních hydromotorů.
Teplárenské sítě
Malach, Tomáš ; Horák, Petr (oponent) ; Hirš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se v první části zabývá obecným úvodem do soustav centralizovaného zásobování teplem a hydraulickým výpočtem pro teplovodní tepelnou síť. V další části je provedena analýza provozu zadané teplovodní tepelné sítě a jsou sestrojeny tlakové diagramy pro jednotlivá roční období. Následně jsou zobrazeny tepelně - hydraulické charakteristiky pro hydraulicky hlavní větev (porovnání ručního výpočtu s výpočtem pomocí softwaru) a také jsou zobrazeny vybrané tepelně - hydraulické charakteristiky pro celou teplovodní tepelnou síť. Poslední část je zaměřena na stanovení množství dodaného tepla na základě měření ultrazvukovým průtokoměrem a příložných teplotních sond. Dále je provedena počítačová simulace, jejímž cílem je přiblížit se reálné dodávce tepla ze zdroje tepla na řešené tepelné síti v zimním období.
Synchronizované řízení dvou běhounů vibračního válce ARP95
Novák, Martin ; Rada, Zdeněk (oponent) ; Klas, Roman (vedoucí práce)
Práce předkládá řešení problému synchronizovaného řízení tandemového vibračního silničního válce ARP 95. Při vývoje tohoto stroje byla zjištěna nedostatečná synchronizace obou běhounů. Výše popsaný problém byl řešen postupnými úpravami bloku řízení. K odstranění problému vedlo správné vyhodnocení naměřených dat a pochopení chování stroje. Hlavním výsledkem bakalářské práce je odstranění nesynchronního chování obou běhounů, díky němuž bylo dosaženo maximální výsledné výchylky mezi oběma běhouny 0,2°. Synchronní řízení je velmi důležité při úpravě asfaltového povrchu silnic v okolí obrubníků a v současné době má stroj ARP 95 společnosti AMMANN nejpřesnější řízení na trhu.
Zatížení mostních konstrukcí vyvolané působením vody a vodou nesených předmětů
Řezník, Jindřich ; Duchan, David (oponent) ; Špano, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem této práce je výčet a rozbor metod použitelných pro výpočet zatížení na mosty od vody a vodou nesených předmětů. Jedná se o hydrodynamické zatížení, zatížení od zachyceného spláví a zatížení od nárazu jednotlivých vodou nesených předmětů a jejich shluků. Součástí je zhodnocení současného stavu, teoretický rozbor a vzorové výpočty na konkrétním betonovém mostě s vyhodnocením použitelných metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.