Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,626 záznamů.  začátekpředchozí31617 - 31626  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Elektronické knihy a jejich tvorba
Kijkova, Eugenie ; Krejčová, Iva (vedoucí práce) ; Vlnas, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá odvětvím elektronických knih. Pojednává o historii vzniku tohoto odvětví a porovnává klady a zápory elektronické knihy oproti její tištěné podobě z pohledu autorů knih i čtenářů. Dále podrobně rozebírá nejpoužívanější formáty e-knih v ČR a způsoby jejich ochrany DRM proti ilegálnímu šíření. Rozebírá různé typy hardware pro čtení elektronických knih a porovnává výhody a nevýhody každého z nich. Rovněž informuje o programech vhodných pro správu knihovny elektronických knih a jejich četbu. V praktické části představuje návod práce se softwarem Calibre z pohledu vytvoření uspořádané knihovny, konverzi formátů a synchronizace e-knih do elektronické čtečky. Hlavním cílem celé práce je podat ucelený pohled na elektronické knihy na současném českém trhu a představit způsoby efektivní práce s elektronickou knihou.

Sakrální tvorba Jiřího Nowosielského
Ostapczuk, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Guzik, Hubert (oponent)
Bakalářská práce " Sakrální tvorba Jiřího Nowosielského" se zabývá životem a dílem polského výtvarného umělce Jiřího Nowosielského (1923-2011), jednoho z nejvýznamnějších současných malířů ikon. Smyslem bakalářské práce bude přiblížit sakrální tvorbu tohoto výtvarníka. V jednotlivých kapitolách přiblíží jeho život a tvůrčí období. Dále se zaměří na přehled profánní tvorby tohoto umělce. Představí jeho abstrakce, figurální tvorbu, akty, portréty a impresionistické krajiny. Dále se zaměří na Nowosielského malbu ikon. V této kapitole představí všeobecné informace o ikoně, nejčastější náměty deskových obrazu od Nowosielského a příklad jeho nástěnné malby. Práce nabízí komplexní pohled na jeho tvorbu a zároveň pochopeni jeho inspiraci a způsobu tvoření


Počátky Svaté Hory jako poutního místa
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato práce se věnuje poutní místu Svatá Hora, především pak jeho počátkům. Sledujeme proces, jakým se z obyčejného, nijak nevyčnívajícího místa, může stát nejznámější poutní místo v Čechách zasvěcení Panně Marii. Pro lepší uvedení do problematiky se zpočátku věnujeme poutním místům obecně, zmíněné jsou například lokality poutních míst či motivace poutníků, později svou pozornost přesouváme na Svatou Horu. Zaměřujeme se na její vývoj jako poutního místa v prvních staletích její existence. Zmíněné jsou zázraky, které se zde udály, a samozřejmě důležité osobnosti, které se zasloužily o rozvoj poutního místa. Věnujeme se prvním poutníkům, kteří sem přicházeli, sledujeme jejich pohnutky, a stejně tak sledujeme postupné přestavby kapličky a pozdější úpravy, při kterých vznikl krásný a velkolepý areál poutního místa. Na závěr krátce uvádíme pohled na poutní místa ve 20. století, a přístup literatury k poutním místům v posledních desetiletích.


Geopolitický význam Turecka: možnosti a perspektivy turecké zahraniční politiky
Thim, Michal ; Romancov, Michael (vedoucí práce) ; Aslan, Emil (oponent)
Diplomová práce "Geopolitický význam Turecka: možnosti a perspektivy turecké zahraniční politiky" pojednává o vývoji zahraniční politiky Turecké republiky ve dvou časově oddělených obdobích z geopolitického hlediska, tj. do jaké míry má geopolitika (geografická poloha, regionální bezpečnost, bilaterální vztahy se sousedy aj.) vliv na výkon zahraniční politiky. Práce se rovněž zaměřuje na pohled na Turecko skrze hlavní geopolitické teorie a koncepce angloamerické geopolitické školy. Prvním obdobím jsou léta 1923-1952 ohraničená vznikem Turecké republiky a jejím vstupem do NATO. Je to období, kdy se fakticky tvořila zahraniční politika nově vzniklého státu. V druhé části jde zejména o adaptaci Turecka na změny, které nastaly po konci studené války, a které v řadě oblastí představovaly zásadní změnu pro Ankaru. Závěrečná analýza představí scénáře možné zahraničně politické orientace Turecka v krátko a střednědobém výhledu.

Symbolika křesťanských hřbitovů
ČERNÁ, Pavlína
Práce stručně popisuje dějinný vývoj křesťanství. Zaobírá se vznikem křesťanství a událostmi, které výrazně ovlivnily jeho další rozvoj. Zabývá se nejhlavnějšími křesťanskými symboly, to jsou kříž, ryba, kotva, kalich, holubice či beránek. Rozebírá původ a význam znaků od počátku křesťanství až po současnost. Jejich důležitost pro věřící je doložena častými citáty z Bible. Ukazuje, jaký smysl mají pro jiné kultury a náboženství. Popisuje obecný rozvoj hřbitovů a způsobu pohřbívání. Poté se zaměřuje na české země. Ukazuje, jak se vyvíjel pohled společnosti na umírání a smrt od středověku po současnost, zvláště pak, jak křesťanství ovlivnilo vnímání smrti a také jeho působení na změny v pohřbívání a uspořádání hřbitovů. Zabývá se náhrobní symbolikou hřbitovů, konkrétně se jedná o svatou Otýlii a hřbitov v Mladém, jenž se oba náchází v Českých Budějovicích a hřbitovem v Albrechticích nad Vltavou. Srovnává četnost výskytu křesťanských znaků na jednotlivých hřbitovech a zkoumá, které symboly jsou nejoblíbenější ozdobou pomníků. Hlavním cílem práce je zjistit, zda jsou dnešní lidé nakloněni modernizaci hřbitovních náhrobků či se konzervativně drží zažitých křesťanských tradic.

Analýza možností a využití IT v týmové práci na školních projektech
Navrátil, Karel ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Diplomová práce "Analýza možností a využití IT při týmové práci na školních projektech" se zabývá spoluprací studentů Vysoké školy ekonomické v Praze na školních projektech s využitím informačních technologií. Práce poskytuje základní teoretické poznatky o tvorbě, fungování a komunikaci v týmech se speciálním zřetelem na vznik školních týmů, na kterou navazuje specifikace informačních technologií pro podporu spolupráce. V praktické části je stěžejní dotazníkové šetření, které analyzuje celkový pohled studentů na týmovou spolupráci. Následuje aspekt vzniku týmů a jejich organizace. Poté analyzuje možnosti a využívání informačních technologií při spolupráci studentů. Na závěr jsou uvedena doporučení, vyplývající ze získaných informací pro tvorbu školních týmů a pro využívání informačních technologií při týmových projektech.

Mobilní Business Intelligence
Křižka, Radek ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Business Intelligence (BI) nástroje se staly klíčovou komponentou fungování mnoha dnešních podniků díky svým přínosům -- přístupu k datům z různých zdrojů v jednotné podobě a podpoře rozhodování, které pomáhá společnostem se přiblížit vytyčeným cílům. Mnozí zaměstnanci dnes tráví více času mimo svoji kancelář a nemohou přistupovat k podnikovým datům. Přístup na internet skrze mobilní zařízení změnilo způsob, jakým lidé získávají potřebné informace. Využívání mobilních technologií znamená mít potřebné informace kdykoliv a kdekoliv dostupné, což umožňuje dělat rozhodnutí rychleji. Práce se zaměřuje na mobilní Business Intelligence a jejím cílem je poskytnout ucelený pohled na tuto oblast, zhodnotit situaci a trendy na trhu, definovat kritické faktory úspěšnosti implementace projektů a představit mobilní platformu QlikView. Dále jsou zde vysvětleny rozdíly mezi tradičním a mobilním BI, shrnuty výhody a nevýhody těchto nástrojů a problémy, se kterými je třeba se vypořádat. Čtenář se dozví, pro jaké uživatele a typy pracovních činností je mobilní BI určeno. Vymezené kritické faktory úspěšnosti mohou být užitečným zdrojem informací pro společnosti, které plánují zavedení mobilního BI.

Význam cvičení rodičů a dětí pro rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí v batolecím a raném předškolním věku
Mrklasová, Ivana ; Kuhnová, Věra (oponent) ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá cvičením rodičů a dětí (RaD) a jeho vlivem na dítě batolecího a raného předškolního věku. Z teoretického i praktického pohledu zkoumá rozvoj pohybových dovedností a sociálních kompetencí dětí příslušného věku. V úvodu se obrací k historii cvičení RaD, resp. psychosociálnímu a fyziologickému vývoji dítěte, ze kterých vyvozuje jisté zásady tohoto typu cvičení. Praktická část ověřuje přínos cvičení pomocí testování, měření získaných pohybových dovedností a jejich komparací s dovednostmi dětí, jež cvičení nenavštěvují. Prostřednictvím socializačních her mapuje vytváření sociálních kompetencí dětí. Další pohled na smysl cvičení RaD v práci reprezentují i názory zúčastněných rodičů. V závěru diplomová práce uvádí výsledky pozorování do širších souvislostí výzkumů a měření, které v minulosti na podobné téma proběhly. 2