Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,369 záznamů.  začátekpředchozí31360 - 31369  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.80 vteřin. 

Filosofický kontext sociálního konstruktivismu jako teorie mezinárodních vztahů
Vácha, Ondřej ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Tato práce interpretuje hlavní Onufovu knihu World of Our Making. Text se pokouší zhodnotit poststrukturalistické argumenty Majy Zehfuss a Charlotty Epstein proti konstruktivistické teorii MV a pokouší se problém vyřešit v rámci širšího filosofického kontextu. V závěrečné části je přihlédnuto k argumentům týkajícím se vnitřní tenze Onufova konstruktivismu a jsou navrhovaná možná řešení.

Event management - řešení projektu eventu z oboru IT a logistiky
Halvová, Michaela ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Reichelová, Radka (oponent)
Diplomová práce na téma Event management - řešení projektu eventu z oboru IT a logistiky se zabývá projektem, jenž organizovala společnost s logistickou divizí. Jedná se o event realizovaný v období listopad 2011 - březen 2012, kterého se autorka zhostila jako project manager. Cílem práce je přiblížit čtenáři problematiku projektového a event managementu, zdokumentovat a vyhodnotit probíhající event a přiblížit, jaké metody se využívají při realizace odborného fóra a co vůbec motivuje společnost k jeho uskutečnění, tedy co příprava, tvorba a realizace odborného eventu obnáší a jakým způsobem lze postupovat.Teoretická část práce objasňuje, co projektový a event management je a obsahuje, jaké metodiky využívá, a také rozdílné zásady a kroky, které by se měly dodržovat. Praktická část se zabývá a popisuje realizaci eventu a srovnává teoretické poznatky s realitou. Práce je především empirického charakteru, konkrétně s prvky projektu. Pro řešení dané problematiky byly využity hlavně metody interpretace - snaha o zachycení průběhu dané akce. Jeho závěrem a v tomto případě i zkoumanou hypotézou je prokázání úspěšně zrealizovaného eventu za předpokladu využití principů projektového a event managementu.

Uvedení nového výrobku na trh
Pospíšilová, Karolína ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Torová, Kateřina (oponent)
Práce se zabývá uvedením nového výrobku na trh. Jedná se o mražený výrobek, zmrzlinu, která byla uvedena pod značkou Míša. V teoretické části shrnuje výklad pojmů a významných okruhů, které spadají do kompetence této práce. Jedná se o řízení značky, marketingové plánování a marketingový mix. V praktické části je proveden kvalitativní výzkum, který je uskutečněn na vzorku 12 respondentů. Cílem práce je analýza motivace, potřeb, zvyklostí a přání kupujících při nákupu zmrzliny a zhodnocení významu tradiční značky pro tvorbu kupního rozhodnutí prostřednictvím individuálních hloubkových rozhovorů.

Logistické řízení dopravy ve vybraném výrobním podniku
KOTT, Michal
Cílem diplomové práce na téma Logistické řízení dopravy ve vybraném podniku je navržení lepšího řešení systému prodeje a dopravy z výrobny k zákazníkovi. Vybraný podnik se zabývá zpracováním dřeva a výrobou dřevěných produktů. Úvodní literární rešerše vysvětluje jednotlivé logistické pojmy a uvádí nás do této práce. Dále následuje charakteristika vybraného podniku, jeho historie a struktury. Následující kapitola popisuje proces výroby a produkty, které firma vyrábí. V další kapitole se zabývám analýzou současného stavu prodeje, který se uskutečňuje přes podnikové prodejny ke konečnému zákazníkovi, a systémem zásobování a dopravy k subjektům tohoto distribučního řetězce. Závěr práce přináší navrhované změny v řešení daného systému a informace, jak by tento systém mohl fungovat.

Studium liposomů pomocí Ramanovy spektroskopie kapkově nanášených povlaků
Vodáková, Adéla ; Kočišová, Eva (vedoucí práce) ; Bednárová, Lucie (oponent)
v českém jazyce: Cílem bakalářské práce je optimalizace přípravy liposomálních membrán s různým složením pro metodiku Ramanovy spektroskopie kapkově nanášených povlaků (DCDR), proměření DCDR spekter z vyschnutých kapek a jejich interpretace. Metoda DCDR spočívá v nanesení malého množství suspenze (~μl) s nízkou koncentrací na speciální povrch a proměření Ramanových spekter z kroužku vytvořeného na okraji kapky. Ukázalo se, že metoda DCDR je velmi dobře použitelná ve studiu biologických membrán s různým složením. Kvůli porovnání byly ke studiu vybrány dva lipidy umělé a jeden přírodní extrakt. Zjistili jsme, že spektra získaná z kroužku vyschlé kapky se neliší od spekter naměřených ze suspenze. Důležitým rysem spekter je zachování stejné fáze lipidu ve vyschlé kapce jako v suspenzi. Měření spektrálních map prokázalo dobrou reprodukovatelnost signálu uvnitř kroužku.

Žádná růže nekvete celý rok: Obraz Viktorky v Babičce Boženy Němcové
Fojtíková, Jiřina ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Málek, Petr (oponent)
Tato práce nachází svůj smysl v interpretaci obrazu Viktorky v Babičce Boženy Němcové jako autonomního tematického protikladu, který je schopen prostřednictvím literárního textu komunikovat se čtenářem podobně silně jako tradičně priorizovaný obraz babičky. Příčinou jisté sekundárnosti Viktorčina tématu byla skutečnost, že odborná recepce tohoto díla po dlouhou dobu směřovala mnohem spíše k idylickému nebo idylizujícímu přístupu. To je ale pouze jeden z interpretačních způsobů nebo, přesněji řečeno, jeho jedna strana. Tou druhou, relativně donedávna přehlíženou, je prostor, který autorka věnovala postavě Viktorky. V narativní a sémantické struktuře díla se projevuje tematická duálnost lidské lásky, která spíše text Babičky rozděluje, a protiklady obou výše uvedených ženských postav zvýrazňuje, než aby jejich zobrazené kontury mírnila v "harmonizující" kompozici. K tomuto tematickému zvýraznění podle mého posouzení přispívají především prostorové a časové souvislosti, které čtenáři zpřítomňují babiččino "štěstí" i Viktorčino "neštěstí". Interpretace, kterou předkládám, prochází čtyřmi částmi: První a druhá se vztahují k předmětnému textu Boženy Němcové; třetí a čtvrtou, relativně významově samostatnou, tvoří básnická skladba Jaroslava Seiferta Píseň o Viktorce a filmová adaptace Babička scenáristy Františka...

Ochrana osobnosti v divadelní praxi
Topinka, Jan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; CHLOUPEK, Vojtěch (oponent)
V této práci jsem popsal historický vývoj osobnostních práv od doby jejich vzniku až po současnou úpravu. Velkou pozornost jsem věnoval popsání jednotlivých prvků osobní povahy, a to jak v oblasti všeobecných, tak i zvláštních osobnostních práv. Tyto prvky osobní povahy jsou právě těmi, se kterými se velmi často setkávám v rámci umělecké tvorby. Pokusil jsem se o interpretaci základních zásad a pravidel, která jsou spjata s nakládáním s prvky osobní povahy. V dnešní době můžeme pozorovat řadu případů z veřejného života, kterých se tato problematika přímo dotýká, toto téma tedy považuji za velmi aktuální. Cílem této práce je zprůhlednit tuto oblast právních aspektů provozování divadelní činnosti pro širší skupinu divadelních manažerů.

Výběrový experiment - preference horolezců při výběru lezeckých oblastí
Petrovajová, Gabriela ; Melichar, Jan (vedoucí práce) ; Vojáček, Ondřej (oponent)
Tato práce se zabývá aplikací metody výběrového experimentu při modelování poptávky po rekreaci po skalním lezení v České republice. Cílem práce je zjistit, které atributy ovlivňují lezce při volbě, kam pojedou lézt nejvíce a odvodit jejich implicitní cenu. Dále práce zjišťuje socio-ekonomickou strukturu respondentů. Teoretická část práce zahrnuje vysvětlení potřebných ekonomických pojmů, podrobný popis metody výběrového experimentu a přehled studií, které zkoumají oblast skalního lezení. V praktické části je krok za krokem popsán přesný postup aplikace metody výběrového experimentu - průběh přípravy dotazníku, sběr dat, analýza dat a interpretace výsledků. K analýze dat je použit Conditional logit model.

Parents' Voice: Concerns, barriers and benefits of Parental Involvement for children with Autism in Malaysia
R Muralidharan, Gayathri Devi ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
The involvement of parents at home and in school is a crucial factor in the development of child with autism. This qualitative study explored the similarities and difference between the perceptions of Malaysian parents on parental involvement. The selected participants are parents of children with autism, and are currently enrolled either in a primary government or private school. The present study used semi-structured interviews to examine the participants' views on parental involvement. A thematic analysis was used to interpret the interview findings. The study showed that parents have similar definitions of parental involvement. However, it was also revealed that parents engaged in different types of parental involvement such as decision-making, collaboration with the community and learning-at-home. The parents also shared their views on the barriers to parental involvement including: lack of parent resources, financial constraints, poor education system and the lack of skilled special education teachers. The parents also shared their concerns about the children's ability to live independently in the future. However, the research showed that more than the type of school (government or private), the severity of the child's condition influenced the degree of parental involvement. The study also...

Mimovýukové matematické aktivity jako nástroj hledání cest ke konstruktivistickému přístupu k vyučování
Matalová, Irena ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Slezáková, Jana (oponent)
So u h r n Diplomová práce se zabývá mimovýukovými matematickými aktivitami, jejichž prostř ednictvím má uč itel možnost zlepšit svůj edukač ní styl. Konkré tními aktivitami jsou nástě nková matematická soutě ž a zájmový kroužek matematiky, které jsou nazvány Ematikou. Zmíně n je historický původ nástě nkové Ematiky, vznik názvu Ematika a pojetí tohoto názvu v té to práci. Nástě nková matematická soutě ž je aktivita, př i níž uč itel nabízí dě tem různé matematické ú lohy na nástě nce. Pokud ú loha dě ti zaujme, mohou ji v dané m č asové m termínu samostatně ř ešit. Svá ř ešení odevzdávají uč iteli. Podle dohodnuté ho hodnotícího systé mu uč itel dě tem př idě luje body za správné ř ešení. V zájmové m kroužku matematiky nabízí uč itel ú lohy osobně , nikoli prostř ednictvím nástě nky. Dě ti mohou ř ešit ú lohy, které je zaujmou, samostatně i ve skupinách. V př ípadě různých ř ešení probíhá diskuze, která nemusí být ř ízena uč itelem. Hodnotící systé m zatím nebyl zaveden. Uč itel dě ti hodnotí pouze slovně . Nástě nková Ematika byla nejprve vedena tř ídní uč itelkou. Př evzala jsem vedení, provedla analýzu stávajícího způsobu zadávání ú loh, org anizace č innosti, hodnocení výsledků a př i zohledně ní reakcí dě tí jsem vytvoř ila nová pravidla. Zkušenosti s nástě nkovou Ematikou vedly k založení zájmové ho...