Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojem díla v autorském právu
Tuláček, Jan ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent)
130 Pojem díla v autorském právu Abstrakt Tématem práce je autorské dílo, jeho pojem v právním vymezení, a dále ve smyslu metaprávním, čili jak vymezuje autorské dílo umění, jednak sami umělci a jednak umělecké instituce. A s tím souvisící ohraničení tohoto pojmu, jeho meze či extenze. Na jednu stranu se pojem autorského díla v praxi jakoby rozšiřuje, na druhé straně zužuje, jak vysvětlím. To znamená, že se musím nejprve blíže podívat na pojem díla ve smyslu autorského zákona. Jedná se o centrální pojem celého autorského práva, nicméně - a možná právě proto - jeho vymezení podle autorského zákona je hodně vágní. Po Úvodu, kde jsem se pokusil zamyslet nad vymezením a praktickými možnostmi právní vědy, se v první kapitole věnuji právnímu vymezení pojmu díla obecně a pak pojmu autorského díla. Myslím si, že jeho zákonná definice se do jisté míry točí v kruhu - autorské dílo je výsledkem tvůrčí činnosti autora, a autor je osoba vytvářející autorské dílo. To nedává příliš smysl. Nicméně odpovídá to vymezení podle mezinárodních úmluv a historicky je vymezení dostatečně zaužívané. Dále se v 1. kapitole věnuji judikaturnímu vymezení pojmu, a to jak našimi soudu, tak hlavně v judikatuře SDEU. A pokud začneme rozebírat jednotlivá zákonná vymezení, dostáváme se k dalším a dalším nejasnostem. Není přece vůbec jasné,...
Zastupování výkonných umělců
Rozkovec, Richard Juan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; LEŠKA, Rudolf (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku zastupování výkonných umělců v České republice a její další možný vývoj. Přináší užití termínů manažer a agent a jejich vymezení na základě oblasti činností, které se v rámci své práci pro klienta, umělce, věnují. Dále práce rozebírá formy možnosti zastupování umělců a velkou část věnuje rozboru právních vztahů mezi zastoupený umělcem a jeho agentem/manažerem s rozborem jednotlivých smluvních typů. V neposlední řadě se také zabývá komparací tuzemských modelů zastupování s modely západní Evropy, převážně anglosaského prostředí.
Autorské právo v informační společnosti a na vnitřním trhu Evropské unie
Mikita, Peter ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Srstka, Jiří (oponent) ; Hendrychová, Michaela (oponent)
Autorské právo je speciálním civilně-právním odvětvím, které se s rozvojem internetu dostalo do popředí zájmu globální informační společnosti. Participativní web generuje uživatelský obsah, jehož povaha má jak autorskoprávní, tak i běžný informační rozměr a umožňuje interaktivní komunikaci prostřednictvím síťového sdílení souborů různých generací. Je také uložištěm neomezeného objemu dat, provozovaným osobami prostředníků informační výměny. Jejich postavení ve společnosti sítí vyvolává otázku míry jejich odpovědnosti za zpřístupňování autorskoprávně chráněného obsahu třetími osobami, podle toho, zda je vlastní a legální, anebo cizí a nelegální. V těchto podmínkách se stal výkon i ochrana autorských a souvisejících práv online právně obtížně řešitelným problémem. Porušování autorských práv je komplexním fenoménem, jehož společným jmenovatelem je jak pro off-line, tak zejména pro online uživatelský segment, snížená míra uživatelsky odpovědného nakládání s autorskoprávně chráněnými nehmotnými statky a neschopnost jejich rozlišení. Přirozeným důvodem tohoto jevu je potenciální ubikvita a nezuživatelnost předmětů duševního vlastnictví, ve spojení s anonymitou síťové konektivity. Autonomně fungující a definičními autoritami určovaná virtuální realita na sítích, kontrastuje se světem, kontrolovaným státní...
Právní ochrana uměleckého výkonu
Leška, Rudolf ; Kříž, Jan (vedoucí práce) ; Dobřichovský, Tomáš (oponent) ; Srstka, Jiří (oponent)
Dizertační práce podává přehled práva umělecko-interpretačního (práva výkonných umělců), včetně historických a právně-teoretických základů oboru, vztahu k jiným oborům práva a právním odvětvím, výkladu osobnostních a majetkových práv výkonného umělce, problematiky práva smluvního a otázky ochrany a vymáhání práv. Těžiště práce je v analýze pojmů uměleckého a artistického výkonu a výkonného umělce, otázce hranic chráněného a nechráněného výkonu a vztahu výkonu k autorskému dílu, jakož i praktickým aplikačním otázkám spojeným se společným podáním uměleckých výkonů členy uměleckého tělesa a jejich zastoupení osobou společného zástupce. Práce se zaměřuje na ty aspekty práva umělecko-interpretačního, které jsou pro tuto oblast specifické anebo které vyvolávají zvláštní interpretační potíže, přičemž autor nabízí vlastní řešení těchto problémů.
Právo duševního vlastnictví v kontextu divadelního provozu
Hájková, Martina ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; JAKL, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na oblast práva duševního vlastnictví v divadelní praxi. Předkládaná práce si z tohoto důvodu klade za cíl pokusit se tuto oblast analyzovat a ukázat, že právo duševního vlastnictví nekončí autorským právem, ale že jím teprve začíná. Výstupem je odpověď na následující výzkumné otázky: Co to je právo duševního vlastnictví a co vše lze pod tento pojem zařadit? Jak je právo duševního vlastnictví aplikovatelné v rámci divadelního provozu? Jaké jsou základní typy ochrany při porušování těchto práv v divadle/divadlem? Diplomová práce je členěna do tří částí. První část se věnuje ukotvení pojmu duševního vlastnictví v kontextu systému práva a analyzuje jeho jednotlivé oblasti. Druhá část již pracuje s vybranými oblastmi práva duševního vlastnictví, které jsou relevantní vzhledem k divadelnímu provozu, především jsou tyto vybrané oblasti ilustrovány na příkladech. Třetí, poslední, část nastiňuje některé základní mechanismy ochrany práv duševního vlastnictví. Závěr shrnuje dosažené poznatky a na jejich základě se snaží zodpovědět položené výzkumné otázky.
Řízení nezávislého orchestru na příkladu Collegia 1704
Sopková, Tamara ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; SVOBODOVÁ, Doubravka (oponent)
Tato práce se zabývá řízením konkrétního nezávislého orchestru, Collegia 1704. Snaží se o co nejdetailnější představení organizační struktury orchestru a vysvětlení, jak je tato struktura aplikovaná v souvislosti s řízením orchestru. Cílem práce je najít a popsat model řízení orchestru jako celku, ale i jeho dílčích částí - projektů. Tento model pak popsat na konkrétních příkladech projektů z praxe orchestru. Práce je zakončena porovnáním Collegia 1704 s jiným nezávislým orchestrem na základě kritérií, které jsou stanovena u úvodu práce.
Specifika produkce nové opery
Strýček, Václav ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; HORČIČKOVÁ, Jana (oponent)
Tato práce pojednává o specifickém průběhu přípravy nové opery a srovnává ji s přípravou běžné operní inscenace. V první části se věnuje termínu „nová opera“ a zařazuje jej do hudebních a historických souvislostí. V dalších částech uvádí odlišnosti ve výkonnostních ukazatelích nové opery a porovnává je s běžným operním provozem a obvyklejšími tituly. Dále rozebírá, jak se za těchto podmínek mění náplň práce jednotlivých zaměstnanců divadla a členů realizačního týmu. Na základě těchto informací shrnuje zejména specifickou povahu práce výkonného produkčního a pojmenovává neobvyklé situace, které ho při přípravě čekají. Obecné teze podkládá příklady z praxe, zejména z činnosti Ostravského centra nové hudby.
Příprava rekonstrukce budovy Státní opery
Búrik, Jan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; PELOUCH, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce zachycuje proces dlouho plánované rekonstrukce jednoho z největších divadelních domů v České republice, budovy Státní opery a její provozní budovy, plánovanou na období let 2016 až 2018. Práce se zaměřuje na všechny fáze projektu – od přípravných prací až po předpoklad ukončení rekonstrukce a budoucí změny vně i uvnitř budovy. Práce také popisuje fungování uměleckého souboru Opery Národního divadla a Státní opery po dobu plánovaných stavebních prací a jeho dopad na fungování ostatních uměleckých souborů. Práce se věnuje i finančnímu dopadu stavební na běžný provoz divadla a přizpůsobení dramaturgických plánů Národní divadla.
Fotografie a majetková práva
Adamovský, Michal ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, František (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem fotografie a souvisejících majetkových autorských
Neziskové právnické osoby v SRN
Nesvadbová, Nora ; NEKOLNÝ, Bohumil (vedoucí práce) ; SRSTKA, Jiří (oponent)
Tato práce je věnována německým neziskovým právnickým osobám se speciální kapitolou o divadlech v SRN. Dále se práce zabývá neziskovým sektorem Německa, definuje pojem "neziskovost" a popisuje výhody, nevýhody a alternativy tohoto sektoru. Hlavní téma je tak zasazeno do kontextu prostředí, ve kterém německé nonprofitní organizace vznikají. Mým hlavním cílem bylo analyzovat aktuální stav neziskových organizací v Německu a srovnat ho se situací v České republice. Výsledná pozitiva jsem se pokusila aplikovat na naše prostředí. Srovnala jsem jak kulturní sektory obou zemí (vymezení sektorů, financování), tak kulturní politiku SRN a ČR, neziskové organizace a jejich právní formy, i samotná divadla včetně transformace těch veřejně provozovaných. Pokusy o transformaci veřejných divadel probíhají jak v Německu, tak v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.