Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,050 záznamů.  začátekpředchozí31041 - 31050  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.79 vteřin. 

Nácvik vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu v nepovinné středoškolské tělesné výchově
Zikmundová, Jana ; Buchtel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorálek, Rostislav (oponent)
Název: Nácvik vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu v nepovinné středoškolské tělesné výchově Cíle: Práce se zabývá realizací jednoduchých testovacích baterií pro žáky střední školy z hlediska vybraných herních činností jednotlivce ve volejbalu, jejich grafický rozbor a vyhodnocení Metody: Ve výzkumné části práce byl užit vytvořený model metody testování. Metodu jsme aplikovali pro vybrané herní činnosti jednotlivce. U žáků hodnotíme ve sledovaném období změny v provádění a zdokonalování vybraných herních činností ve volejbalu Výsledky: Na základě analýzy a rozboru výsledků u aplikovaných testů byly zjištěny poměrně výrazné rozdíly ve zvládání vybraných herních činností ve volejbalu. Tyto výsledky mohou posloužit dalším učitelům v práci se způsoby volejbalu v nepovinném předmětu sportovní hry Klíčová slova: volejbal, herní činnosti jednotlivce, středoškolský volejbal, testování,

Ekonomizace personálního managementu ve stavebnictví
Bušina, Filip ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent) ; Horňák, Pavol (oponent) ; Linkeschová, Dana (oponent)
Ekonomická situace ve stavebnictví má od roku 2008 neustále sestupnou tendenci v oblastech efektivity a budoucího rozvoje. Jednotlivé stavební společnosti musejí přistupovat k dříve zapovězeným optimalizačním procesům, které se následně projevují jak směrem do společnosti, tak k samotným zaměstnancům. Navíc při posouzení úlohy státu, týkající se jeho zapojení do stabilizování stávající "hořké" situace ve stavebnictví, nezbývá než konstatovat, že jeho zapojení je velice slabé. Z tohoto důvodu si tato práce stanovuje dva cíle: prvním cílem je "definovat způsoby ekonomizace v oblasti personálního managementu ve stavebnictví" a dále pak "identifikovat ekonomickou politiku státu ve vztahu ke stavebním organizacím a určit, jaký má tato politika dopad na chování stavebních organizací".

Akademická krize 1969 v Coimbře
Vondrašová, Jana ; Binková, Simona (vedoucí práce) ; Klíma, Jan (oponent)
V diplomové práci Akademická krize 1969 v Coimbře (Academical Crise 1969 in Coimbra) jsem se zabývala Coimberskou Akademickou krizí v portugalském a mezinárodním kontextu. Posouzení pravdivosti teze, že portugalské studentské hnutí konce šedesátých let tvořilo součást mezinárodního hnutí '68, jsem založila na studiu sociologické teorie sociálních hnutí a na komparaci historických událostí v ekonomicky rozvinutých demokratických zemích, ve Spojených státech, Německu, Francii a Itálii. Portugalská studentská hnutí byla od počátku spjata se studentskými organizacemi, tzv. asociacemi, jež usilovaly o změnu legislativního rámce mimoškolních aktivit. V autoritativním režimu António de Oliveiry Salazara, v tzv. Novém státě, bylo primární úlohou univerzit vychovávat elity s vhodnou ideologickou průpravou. Restriktivní charakter zmíněných zákonů se stal nástrojem kontroly studentského života. Vůdci protestů obvykle udržovali kontakty s politickou opozicí a cíle hnutí podřizovali zájmům ilegální komunistické strany. Relativně málo početné skupiny aktivistů byly pro vládu snadno kontrolovatelné, policejní perzekuce byla efektivním prostředkem k likvidaci hnutí. Výjimku v tomto vývoji tvořily akademické krize v letech 1962 a 1969. Jejich masový charakter potlačení hnutí znesnadnil.

Spolupráce s rodinami uživatelů v G-Centru Tábor, p.o.
HOLUBOVÁ, Karolína
Spolupráce s rodinami uživatelů v G-Centru Tábor Pro svou bakalářskou práci jsem si vybrala téma Spolupráce s rodinami uživatelů v G-Centru Tábor, jde především o to zjistit, zda rodina neztrácí zájem o seniora,po převzetí péče o něj institucí, konkrétně G-Centrem Tábor ? Domovem pro seniory, p.o.. Ve 21. století je běžné, že se staráme o své starší příbuzné, a vůbec celkově o starší občany v naší zemi. Stáří nemusí být pouze slovem, kterým oznamujeme nemohoucnost, poslední léta života či nemoc. Avšak ne všichni senioři si mohou dopřát být v domácím prostředí až do konce svého života. Nejčastěji to nedovolují zdravotní problémy, které se často ve stáří kupí a narůstá riziko jejich výskytu. Proto často musí rodina a samotný senior volit cestu institucionální péče. Teoretická část práce je zaměřena na seniora jeho rodinu institucionální péči. V první části jsem chtěla poukázat na to, jak stáří vypadá, co sebou přináší a jak se senioři dokážou vyrovnávat se situacemi, které seniorský věk přináší. V další části jsem se zaměřila na rodinu, ta bezesporu hraje důležitou úlohu v seniorově životě. Zde jsem se zaměřila zejména na to, jak rodina vypadala dříve a jaké změny sebou nese v současné době. Dále také na to, jak důležitou a nezastupitelnou roli sehrává senior v celé rodině, jak vypadá soužití se seniorem a možné bariéry a problémy v komunikaci. V poslední části jsem se zaměřila na institucionální péči, co to vůbec institucionální péče je, jaké sociální služby může nabídnout, jak probíhá přijetí seniora do institucionální péče a jaké jsou práva a povinnosti nejen pracovníků těchto zařízení, ale také klientů, kteří zde žijí. Dále jsem se zaměřila na sociálního pracovníka jeho pracovní náplň a pracovní pozici v domově pro seniory. Pro praktickou část byl zvolen kvalitativní výzkum s použitím metody polořízeného rozhovoru. Výzkum probíhal v G-Centru Tábor - Domov pro seniory, p.o. Výzkumu se zúčastnilo celkem 11 respondentů. Osloveni byli klienti G-Centra, celkem 5 čtyři ženy a jeden muž ve věku od 72 do 85let. Dále jejich rodinní příslušníci ve věku od 22 let do 52 let. Všechny oslovené byly ženy čtyři dcery a jedna vnučka. Výzkum byl doplněn o rozhovor se sociální pracovnicí G-Centra. Ta zde pracuje na pozici sociální pracovnice 12 let, má vysokoškolské vzdělání. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda a jakým způsobem se rodiny zapojují do péče o uživatele v G-Centru Tábor. K dosažení cíle byla stanovena hlavní výzkumná otázka: Zapojuje se rodina do péče o uživatele v G-Centru Tábor- Domov pro seniory, p.o.? A 3 dílčí výzkumné otázky. První z nich je: Jakým způsobem se rodina zapojuje do péče o uživatele v G-Centru Tábor- Domov pro seniory, p.o.? Druhá dílčí výzkumná otázka: Jaké možnosti nabízí G- Centrum Tábor- Domov pro seniory, p.o. pro zapojení rodiny do péče o uživatele? A další otázkou bylo: Zda rodiny uživatelů znají možnosti zapojení se od péče.

Optimalizace a propagace webu
Mika, Jaroslav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kafka, Daniel (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na oblast optimalizace webových stránek pro fulltextové vyhledávače a další způsoby jejich propagace v rámci Internetu. Cílem mé práce je aplikovat jednotlivé prostředky optimalizace a propagace webu na jeho životní cyklus a na procesy probíhající v rámci tohoto životního cyklu. Pro dosažení takto stanoveného cíle jsem diplomovou práci rozdělil do tří relativně samostatných částí. První část je věnována popisu životního cyklu webu a vybraným procesům probíhajícím v rámci tohoto životního cyklu. Druhá část je pak věnována popisu jednotlivých prostředků optimalizace a propagace webu. V závěrečné části jsem aplikoval popsané prostředky optimalizace a propagace webu na životní cyklus webu a procesy s ním spojené, které jsem popsal a znázornil v první části práce.

Zlepšení procesů řízení rizik v pojišťovně pomocí DSS a BI
Pinkas, Miroslav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Nosek, Karel (oponent)
Práce se zabývá aplikací přístupů Decision Support Systems a Business Intelligence jakožto prostředků pro podporu rozhodování do procesů řízení operačních rizik v pojišťovně s cílem tyto procesy zlepšit a realizovat tak vyšší organizační výkonnost. Cílem práce je analyzovat teorii pro podporu návrhu zlepšení procesů s uvedeným zaměřením a následně vytvořit návrh zlepšených procesů řízení operačních rizik v konkrétní pojišťovací společnosti. Způsob dosažení cíle je prostřednictvím rešerše literatury a článků o procesním zlepšení, rozhodování, modelech a technologiích DSS a BI, a řízení rizik. Vytvořený teoretický rámec slouží jako opěrný bod pro realizaci praktické části návrhu inovovaných procesů. Práce nabízí analýzu v literatuře relativně málo prozkoumané oblasti zlepšování procesů řízení rizik pomocí DSS a BI v pojišťovně, přičemž principy lze aplikovat pro procesně zlepšovatelské projekty i jiných oblastí. Oddělení řízení operačních rizik v jisté pojišťovně se do rukou dostává kompletní návrh inovace procesů včetně specifikace aplikační podpory DSS a BI, který respektuje moderní techniky procesních zlepšení včetně specifických metod kvality rozhodování. Pro oddělení taktéž byla implementována část návrhu -- Knowledge management systém, který lze plně používat. Úvodní část práce se zabývá technikami zlepšování podnikových procesů a jejím provázáním na výkonnost podniku. Další kapitola popisuje specifika procesů řízení operačních rizik. Ve třetí kapitole jsou analyzovány modely, techniky a informační technologie disciplín Decision Support Systems a Business Intelligence. Praktická část práce začíná strategickou analýzou pojišťovny, pokračuje analýzou procesů řízení operačních rizik a dostává se k návrhu inovovaných procesů včetně aplikační podpory DSS a BI. Efekty navržených procesních změn prochází ověřením. V závěru dojde k přijetí procesní změny pro implementaci a popíše se její výsledek.

Dashboardy - jejich analýza a implementace s využitím nástroje PowerPivot
Křemenák, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Pražský, Petr (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce, která se zaměřuje na analýzu a implementaci dashboardu, je vytvoření úlohy popisující proces tvorby dashboardu. Dílčí cíle práce dále tvoří identifikace přínosů úspěšného zavedení dashboardu, určení typických uživatelů a odhalení možných příčin vzniku neefektivností, při procesu jeho tvorby. Dalším podstatným cílem je také rozšíření referenčního modelu řízení podnikové informatiky MBI (Management of Business Informatics), čemuž odpovídá i struktura diplomové práce. Stanovené cíle této práce jsou dosaženy využitím kombinace teoretického základu, vycházejícího převážně ze zahraniční odborné literatury a praktických zkušeností. Tato práce je členěna do tří celků. Nejprve je v práci vymezen termín dashboard, u kterého jsou dále uvedeny jeho historické souvislosti, pozitivní efekty plynoucí z jeho úspěšného nasazení a celkový vztah k oblasti řízení podnikové výkonnosti. Druhá část je věnována třem kategoriím dashboardů, členěným na základě jejich užití. Zde je u každé kategorie uveden popis obsahového vymezení, efekty a výhody plynoucí z úspěšného zavedení a možné problémy spojené s jejich realizací. Třetí část obsahuje úlohu Tvorba dashboardu. Tuto úlohu tvoří sada vzájemně provázaných kroků, které je nutné absolvovat pro úspěšné vytvoření dashboardu. Každý z kroků obsahuje praktický příklad pro zvýšení jeho názornosti. Součástí této části je také aplikace nástroje MS PowerPivot.

Aplikace pro podporu úkolového managementu
Varadinov, Petr ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace pro podporu úkolového managementu ve firemním prostředí, v oddělení zajištění kvality. Cílem práce je provedení analýzy a objektově orientovaného návrhu dané aplikace s důrazem na její flexibilitu a možnosti využití při zachování relativní jednoduchosti řešení. Smyslem cíle je příprava na svižnou a bezproblémovou implementaci a následné úspěšné zavedení aplikace do praxe. Metodicky je vývoj veden velmi agilně. Základní zásady jsou čerpány z metodiky OpenUP. Práce doplňuje dokumentaci projektu a přináší velmi flexibilní řešení zadaného problému, které umožňuje obecné pojetí aplikace jako nástroje pro úkolový management, nejen jako nástroje pro podporu testování. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První tři kapitoly uvádí zadání vznik a analýzu zadání problému. Čtvrtá kapitola se věnuje návrhu řešení. Závěrečné kapitoly shrnují výsledky při vývoji, kterých bylo doposud dosaženo, a odhadují budoucnost projektu.

Informační architektura webových stránek a aplikací a její role v době Webu 2.0
Jeřábek, Michal ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Není pochyb, že v dnešní době hraje web klíčovou roli v našem životě. Jde jak o jeden z nejefektivnějších kanálů moderní ekonomiky i silný nástroj občanské společnosti. Denně vzniká mnoho nových stránek a konkurence se neustále přiostřuje. Tato diplomová práce je věnovaná informační architektuře webových stránek a aplikací a jejímu významu pro projekty Webu 2.0. Informační architektura je v našich končinách poměrně nový pojem, a proto je první část práce zaměřen na definici jejího rámce. Snahou je vysvětlit, že webová stránka není pouze na pohled přitažlivý obrázek, ale že se za ním musí ukrývat promyšlená komunikace cílů, kvůli kterým stránka vzniká. Tyto očekávání je potřeba hned od začátku přesně definovat, aby jich bylo možné dosáhnout. Na druhé straně je nutné myslet i na uživatele webu, kteří na stránky přicházejí s určitou potřebou a očekáváním. Web by proto měl vždy dokázat uspokojit jak cíle jeho tvůrců, tak i potřeby návštěvníků. V další části úvodní kapitoly je věnována pozornost historii informační architektury, jež má své kořeny v oboru informačního designu. Kromě jiného je věnován prostor dílu Ladislava Sutnara, který významně přispěl k rozvoji této disciplíny. Následující kapitola pojednává již o samotném procesu tvorby informační architektury. Nejedná se o detailní návod, ale spíše o představu jednotlivých kroků a faktorů, které mohou zásadním způsobem ovlivnit úspěch webové prezentace. Poslední část se věnuje fenoménu Webu 2.0, jež se během posledních dnů stal hodně citovaným. Snahou této části je popsat jeho principy a odpovědět na otázku, zda jde o pouhý prázdný pojem, sloužící ke zviditelnění některých projektů nebo o reálný směr ve vývoji webu. Následně je věnována pozornost vlivu jaký má Web 2.0 na informační architekturu a zda je tato disciplína pro jeho tvorbu vůbec potřeba.

Zákon o pedagogických pracovnících: průzkumné šetření v lokalitě Zábřeh
Novotná, Marie ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Moje diplomová práce je rozdělena do dvou částí, kdy teoretická uvádí cíle a metodiku, dále popisuje například lokalitu výzkumu, vzdělávací soustavu či legislativu. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu prováděném mezi čtyřmi náhodně vylosovanými řediteli školských zařízení v Zábřehu reprezentujícími odlišný typ a stupeň vzdělávací soustavy. Cílem práce je na základě výsledků z toho výzkumu popsat dopad novely Zákona č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů na kolektivy pedagogů všech typů školských zařízení ve městě a zároveň přiblížit způsob, jak tuto legislativní změnu uchopili ředitelé organizací coby manažeři. Na základě rozhovorů s nimi bych měla najít odpověď na otázku, zda analyzované výpovědi ředitelů odpovídají představám ideálního manažera (podle Jana Hrona), jenž pro úspěšné řízení potřebuje mít nejen znalosti, schopnosti a dovednosti, ale také musí mít pravomoc a musí chtít a stačit. Výsledky také mají potvrdit, či naopak vyvrátit myšlenku, že v souvislosti se změnou daného zákona docházelo ke značnému propouštění nedostatečně kvalifikovaných pedagogických pracovníků a nabírání zaměstnanců nových. Výsledky svého šetření budu tedy konfrontovat s dostupnými údaji zjištěnými na místní pobočce úřadu práce. Přestože data zjištěná pomocí kvalitativního výzkumu lze jen obtížně generalizovat, měla by tato práce prostřednictvím byť malého vzorku přinést nový pohled na celou problematiku ve čtrnáctitisícovém městě.