Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31,042 záznamů.  začátekpředchozí31033 - 31042  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.33 vteřin. 

Provoz a udržitelný rozvoj datového skladu
Hník, Pavel ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá oblastí velkých datových skladů z pohledu jejich udržitelného provozu a rozvoje. Práce si klade za cíl zanalyzovat klíčové aspekty, které ovlivňují provoz datového skladu ve velkém podniku. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, kterým předchází krátký teoretický úvod. První část je zaměřená na vysvětlení architektury datového skladu. Nejvíce prostoru je věnováno popisu hlavních komponent celého řešení a rozdílným způsobům jejich technické realizace. Druhá část přibližuje způsob řízení a provozu datového skladu. Dílčí kapitoly druhé části popisují nejdůležitější provozní činnosti. Poslední část je zaměřená na práci s klientskými nástroji ETL platformy Informatica Powercenter. Vlastní přínosy práce spočívají v porovnání vlivu řešení jednotlivých komponent na jednoduchost a kvalitu rutinního provozu. Platí, že datový sklad se provozuje tak dobře, jak je navržen a implementován. V práci vycházím především ze svých přímých zkušeností a předaných znalostí z provozu datového skladu ve velké tuzemské společnosti.

Podpora a údržba SW: Rozšíření otologie o koncept KC, simplifikace odhadování pracnosti
Marounek, Petr ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Stecker, Ladislav (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent)
Efektivní realizace (z pohledu času, nákladu, využití lidských zdrojů atd.) provozu informačních systémů je strategickou záležitostí. Náklady spjaté s údržbou, provozem software a řízením jeho rozvoje nyní reprezentují více jak 90% jeho celkových nákladů. Software maintenance je množina aktivit potřebných pro nákladově efektivní podporu IT řešení. Kompetenční centra IS/IT nepokrývají oblast podpory a údržby software, čili neexistuje formalizovaná metodika nebo procesní rámec pro kompetenční centrum podpory a údržby -- tj. chybí předpis, jak takové centrum vytvořit, řídit, vyhodnocovat, jakou má mít organizační strukturu, jaké má poskytovat služby a výstupy, a jak kontinuálně toto centrum zlepšovat. Autor navrhuje vlastní řešení v podobě definice a implementace kompetečního centra podpory a údržby, a sub-kompetenčních center podpory a údržby dílčích aplikací. Dle autora aktuální ontologie podpory a údržby nezachycuje potřebné komponenty a vazby - zejména zde chybí pohled řídící, pohled plánovací a odhadování úloh. Proto autor navrhuje redefinici a rozšíření ontologie organizační struktury o prvky kompetenčního a sub-kompetenčního centra, typologii úloh (management, maintenance) a jejich řízení tj. odhadování, plánování a realizaci. Magne Jorgensen ve své práci uvádí závěry, že 83 až 84% všech odhadování pracnosti je děláno pomocí expertních odhadů, a že odhadovací modely nejsou používány, neboť jsou příliš složité. Autor představuje vlastní, jednoduchý a snadno aplikovatelný přístup k odhadování pracnosti podpory a údržby software na základě metody PERT, kterou rozšiřuje o kvalitu odhadce a historickou zkušenost z realizace. Oba vzorce byly ověřeny v sub-kompetenčním centru, které podporuje hypoteční IS, a to s významně lepším výsledkem, než vlastní PERT odhad (98.8% a 91.8% úspěšnost odhadu oproti 90.1% PERT). Na závěr autor diskutuje přínosy implementace kompetenčního a sub-kompetenčního centra do podpory a údržby software a naplnění cílů disertační práce.

Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.

Realizace podnikatelského záměru
Maříková, Irena ; Hašková, Simona (vedoucí práce) ; Kolín, Evžen (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak by se dal zrealizovat můj sen o vytvoření konkurenceschopného podniku. Dále jsem se chtěla dozvědět, co vše je nutné pro začátek podnikání v daném oboru. Také jsem se snažila zjistit, kolik nákladů by bylo třeba do projektu vložit a zda by byl hotel výdělečný natolik, aby mohl bez problémů fungovat a obstát při dnešní tvrdé konkurenci. Záměrem bylo vytvořit takové ubytovací zařízení, které by odpovídalo evropským standardům a se kterým by byli spokojeni všichni zákazníci -- ať už rodiny s dětmi nebo podnikatelé. Celkové výsledky mé práce ukázaly, že mnou vybraný projekt by byl realizovatelný. Dále jsem zjistila, že tento hotel by se dokázal uchytit na trhu služeb a je pravděpodobné, že by byl schopen konkurovat jiným podobným zařízením v okolí. Také bylo zjištěno, že náklady do něj vložené by nepřevyšovaly výnosy, což znamená, že podnik by byl výdělečný a tedy konkurenceschopný. Myslím si, že by o něj byl velký zájem, protože leží v poměrně turisticky žádané lokalitě. Z výsledků jsem zjistila, že by bylo třeba vložit vyšší náklady do oprav objektu, ale tyto náklady by se mi v pozdějších letech jistě vrátily. Také jsem se dozvěděla, co vše je potřeba pro začátek podnikání v této oblasti a myslím si, že tyto znalosti by se mi mohly hodit do dalšího života. V neposlední řadě jsem se naučila komunikovat s cizími lidmi a více ekonomicky přemýšlet, a to hlavně při sestavování různých nákladů a výnosů. Určitě se dá říci, že jsem si prohloubila znalosti týkající se ekonomiky a marketingu, které jsem v práci hojně využívala.

Odpovědnost sestry při výkonu povolání
HAVELKOVÁ, Hana
Se vstupem České republiky do Evropské unie vyvstala potřeba provést změny v legislativě naší země, jednou z nich je i reforma kompetencí pracovníků nelékařských zdravotnických profesí. Vytváření příznivých celospolečenských podmínek pro nezávislou činnost sestry představuje efektivní trend nabízející kontinuální zvyšování kvality poskytované péče. Je ale nutné uvědomit si, že s nezávislostí přichází i odpovědnost. Poskytování ošetřovatelské péče vyžaduje znalost obecně závazných právních předpisů a legislativy, která snižuje výskyt náhodných událostí a pochybení. Teoretická část bakalářské práce byla věnována podrobnější analýze vyhlášky č. 424/2004 Sb. a následně pojednávala o odpovědnosti sester v oblastech zákonné, etické a mravní normy. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat, v které oblasti činností všeobecných sester se nejčastěji vyskytují pochybení a také zjistit, jaké jsou vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení. Byly stanoveny dvě hypotézy. V první hypotéze bylo předpokládáno, že k nejčastějšímu výskytu pochybení dochází v souvislosti s podáváním léků. Ve druhé hypotéze bylo předpokládáno, že všeobecné sestry nejsou v odpovídající míře seznámeny se zněním vyhlášky č. 424/2004 Sb. K dosažení cíle bakalářské práce a ověření stanovených hypotéz byla použita metoda dotazování technikou dotazníku. Sledovaný soubor tvořily sestry z celé České republiky, dokončující specializační vzdělávání v NCO NZO v Brně. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejvíce pochybení se vyskytuje při podávání léků. Přesto, že byly vytvořeny postupy zabraňující vzniku pochybení, je zřejmé, že neplní zcela svoji funkci. Výsledky šetření potvrdily první i druhou hypotézu. K navrhovaným opatřením, směřujícím ke zlepšení přípravy všeobecné sestry pro její profesionální dráhu jednoznačně patří prohloubení právního povědomí v rámci kvalifikačního vzdělávání, především z hlediska přijímání odpovědnosti a vyplývajících důsledků počínání. Je nutné rovněž důsledně apelovat na vedoucí pracovníky ve smyslu provádění pravidelných a podrobných analýz, proběhlých mimořádných událostí, stanovování rizik pochybení a realizace opatření pro minimalizaci nežádoucích událostí.

Standardy odborné způsobilosti poskytovatelů preventivních a HR služeb v prostředí nočního života
Saberžanovová, Petra Chawa ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Prostředí nočního života je místem, kde mladí lidé přicházejí nejčastěji do kontaktu s užíváním drog, ve srovnání s obecnou populací je zde významně vyšší prevalence experimentu i aktuálního užívání zejména u nelegálních drog. Preventivní a harm reduction služby určené rekreačním uživatelům pokrývají toto prostředí nedostatečně, jejich poskytování navíc nemůže být financováno v rámci standardních dotačních řízení, protože chybějící standardy neumožňují jejich certifikaci. Cílem práce je vytvořit návrh standardů odborné způsobilosti poskytovatelů služeb v prostředí nočního života. Základní použitou metodou je teoretická analýza dostupných zdrojů a expertní posouzení pracovní verze navrhovaných standardů. Jako zdroje byly využity odborné publikace, metodické dokumenty a kriticky zhodnocené vlastní zkušenosti z realizace služeb v rámci projektu Safer Party. Výstupem práce je návrh standardů. Diskutována je zejména problematika zařazení preventivních a harm reduction programů v prostředí nočního života do systému služeb a otázka testování syntetických drog.

Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí
Vronský, Jiří ; Benkovič, Peter (oponent) ; Attl, Pavel (oponent)
Rigorózní práce Význam profesiografie pro přípravu výběrových řízení na obsazování volných pracovních funkcí se zabývá problematikou přípravy výběrových řízení a důležitostí komplexního a metodicky správného přístupu k přípravě celého procesu obsazování volných míst, který by měl vždy vycházet z využití metod profesiografie. Realizace výběrových řízení je doposud vnímána jako součást personálního řízení, ale nezdůrazňuje se její komplexnost, význam pro správný chod organizace a úspěšnost organizace na trhu, vliv na organizační chování, firemní kulturu i výkonnost organizace. Správně popsaná pracovní funkce, se všemi konsekvencemi (organizačními, komunikačními, sociálními i ekonomickými) které, jako taková, v organizační struktuře příslušné organizace má a její obsazení správným zaměstnancem, vybaveným správným vzděláním, schopnostmi, zkušenostmi a kompetencemi, osobnostně vyzrálým, je základním kamenem úspěšně fungující organizace je základem fungování organizace. Práce zdůrazňuje význam profesiografie, jako komplexu činností, které umožňují správně metodicky připravit výběrové řízení na volnou pracovní funkci, analyzovat celé pracovní místo a ukázat, že činnosti skryté pod komplexním názvem profesiografie si lze snadno osvojit. Jejich pomocí pak provést celkový audit obsazované pozice. Osvojením komplexu...

Kolektivní reflexe ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
V příspěvku je ukázáno, jak skupina učitelů-elementaristů chápe a hodnotí své kompetence v průběhu přípravy, realizace, analýzy a hodnocení několika vyučovacích experimentů. Je naznačen růst oborově-didaktické kompetence učitelů. Podkladem pro napsání článku jsou videozáznamy vyučovacích hodin.

Analýza a praktické aspekty procesu vzdělávání v mezinárodní společnosti
Stará, Michaela ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Campbell, Jan (oponent)
Diplomová práce zkoumá problematiku vzdělávání a rozvoje zaměstnanců z teoretického hlediska, dále pak z praktického pohledu ve dvou vybraných mezinárodních společnostech (působících v oborech bankovnictví a logistiky). V práci je rovněž teoreticky a praticky vymezene problematika Evropských strukturálních fondů, konkrétně pak žádost na vzdělávací projekty z operačního programu ČR Lidské zdroje a zaměstnanost. Teoretická část popisuje fáze vzdělávacího procesu: identifikaci vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, fázi realizace a významně je akcentována etapa měření a sledování efektivity vzdělávání. Práce zmiňuje nové trendy ve vzdělávání a rozvoji zaměstnanců v roce 2010. Praktická část v bankovní společnosti sleduje a hodnotí proces systematického vzdělávání a užívání kompetenčního modelu, pratická část v logistické společnosti navrhuje vzdělávací aktivity za podmínky nízkých vstupních nákladů - zejména vzdělávání pomocí interních lektorů.

Možnosti zlepšení procesů v internetovém obchodě
Fořt, David ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Dosoudilová, Barbora (oponent)
Diplomová práce Možnosti zlepšení procesů v internetovém obchodě seznamuje zájemce o možnostech zlepšení v malých internetových obchodech s omezenými finančními možnostmi. Cílem práce je vymezení pojmu proces, nalezení vhodných metod pro zlepšování procesů v podnicích obecně a na základě získaných informací namodelovat procesní model vybraného internetového obchodu a použití některých metod na zlepšení vybraného procesu. Na začátku práce je čtenář seznámen s pojmy elektornického obchodu a internetového podnikání obecně. V další části je vysvětlen pojem proces a význam procesního přístupu ve firmách podnikajících v dnešní době. Další část je věnována zlepšování procesů. Nejprve jsou představeny dva přístup Business Process Reengeneering a Bussiness Process Improvement a následně jsou uvedeny metody vedoucí ke zlepšení procesů. Metody jsou vybrány z různých oblastí a tak je dobře vidět rozmanitost volby způsobu zlepšení procesu. Následuje část popisující metodologii MIPIM, tedy postup realizace zlepšení procesu, od pochopení potřeb a procesu, přes modelování, redesign až po implementaci. Jednotlivé kroky jsou doplněny o vhodné nástroje a metody. Další kapitola představuje internetový obchod SkateMORE, pomocí SWAT analýzy a strategických cílů určuje možnosti modifikace. Poslední kapitola se zabývá vlastním zlepšením procesu v internetovém obchodě za pomoci metodologie MIPIM a vybraných metod z předešlých kapitol. Práce končí návrhem hodnocení implementace řešení. Vlastní implementace a její hodnocení není součástí práce.