Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záznamník diagnostiky pro zabezpečovací zařízení vlaku
Dvořák, Michal ; Žilka, Martin (oponent) ; Tomíček, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout elektronické zařízení schopné přejímat a ukládat data poslaná po komunikačních sběrnicích. Nejprve byl v práci uveden kontext a význam takovéhoto zařízení pro mezistátní železniční dopravu. Dále se práce věnuje seznámení čtenáře s normami, kterým musí podléhat elektronika vyvíjena pro železniční zařízení a jak tyto normy ovlivňují samotný návrh. Následuje seznámení čtenáře s použitými komunikačními sběrnicemi a jejich implementací. Dále je představeno výsledné schéma i s doplňujícími kalkulacemi a jeho implementace na desku plošných spojů. V poslední kapitole je testována přenosová rychlost navrženého zařízení.
Identifikace železničních vozů na základě obrazové informace
ŠEPS, Pavel
Tato magisterská práce se zaměřuje na návrh a vytvoření systému pro identifikaci železničních vozů na základě identifikační informace, která se nachází na boku každého vagónu. Popisuje nalezení optimálního předzpracování nalezeného snímku, porovnání OCR služeb, nalezení vhodných technologií a vyhodnocení kvality vytvořené aplikace. Součástí práce je také popis stávajících řešení, popis vývoje a funkčnosti aplikace. Pro získání snímků vozů je navržena a sestavena fotopast, která je umístěna v blízkosti vlakového kolejiště. K nalezení identifikačních informací byla naučena vlastní neuronová síť. Pro vytvoření testovacích a trénovacích množin určených k učení neuronové sítě, byla vytvořena vlastní anotační aplikace. Tuto neuronovou síť implementuje aplikace pro identifikaci železničních vozů. Aplikace také využívá služby Azure pro OCR. Identifikační aplikace je určena k automatizaci manuálního procesu. Systém je připravený pro použití v reálném provozu.
Vlaková doprava
Netolický, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlakovou dopravou. Vlaková doprava je tu s námi už řadu let a neustále se vyvíjí. Od počátku, kdy kolejová vozidla sloužila pouze pro přepravu materiálu v dolech, uplynulo již mnoho let a současná kolejová vozidla slouží jako jeden z hlavních dopravních prostředků po celém světě. Vytíženost silniční dopravy přispívá k využívání a rozvoji vlakové dopravy a tím i k zvyšování rychlosti a komfortu, který se nám dopravci snaží nabídnout. Z tohoto důvodu byly rozděleny vlakové soupravy dle jednotlivých kritérií a vzdálenosti jejich cesty. Nebyly zde opomenuty ani vlaky nákladní. Kvůli neustálému zvyšování rychlosti byl dán větší prostor pro vysokorychlostní soupravy, které byly rozděleny do jednotlivých vysokorychlostních rodin. Tento přehled souprav nám napovídá směr budoucího vývoje. Jelikož má Česká republika rozsáhnou železniční síť, je v práci zhodnocení budoucího vývoje z hlediska zvyšování rychlosti, elektrifikace a nákladní dopravy. Výsledkem práce je rozdělení a přehled současných vlakových souprav, ze kterých byly vyvozeny trendy v tomto odvětví. Závěrem práce je také kritické zhodnocení budoucího vývoje v České republice.
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Evidenční počítač stavědla K-2002
Kandrik, Ján ; Šimek, Václav (oponent) ; Bartoš, Pavel (vedoucí práce)
Nezbytnou složkou řízení železničního provozu se v současnosti stává jeho optimalizace a plánování. Tato práce se zabývá vytvořením nadstavby nad zabezpečovacím zařízením, která bude shromážďovat údaje ze zařízení a jiných zdrojů, tyto vizualizovat, vyhodnocovat a pomáhat obsluze v rozhodování a plánování jídy vlaků.
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Reinkarnace železnice - DKV Česká Třebová
Blažek, Martin ; Rajniš, Martin (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám revitalizací bývalého depa kolejových vozidel v České Třebové a možného druhotného využití železničních vozů. Z prostoru, který byl pro veřejnost dlouhá léta nepřístupný a zanedbaný navrhuji vytvořit otevřený lesopark železničního hřibova s muzeem železnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.