Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod
Franc, Šimon ; Frič, Jindřich (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vlivem prvků aktivní bezpečnosti vozidel na prevenci dopravních nehod. V úvodní části je vymezen pojem aktivní bezpečnost a rozčleněn do čtyř kategorií. V následujících čtyřech kapitolách jsou jednotlivé kategorie aktivní bezpečnosti blíže popsány a vybrané prvky jsou rozebrány podrobně. V kapitole sedm je vyhodnocen dotazník, který zjišťoval názor lidí na některé prvky aktivní bezpečnosti. V rámci této práce byly dále provedeny praktické jízdní zkoušky, jejichž popis a vyhodnocení je v posledních kapitolách.
Vibrodiagnostika elektrických strojů
Boháček, Daniel ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato samostatná práce se zabývá metodami analýz vibrací u elektrických točivých strojů. Ze začátku je nutné si vysvětlit základní pojmy a uvést do problematiky vibrací. Následně je práce zaměřena na zdroje vibrací u elektrických strojů. Jsou i popsány závady na elektrických točivých strojích způsobující vibrace. Snímání se provádí pomocí snímačů výchylky, rychlosti a zrychlení. Změřený signál je potřeba upravit a tomu se v další kapitole věnují filtry, aproximace a vzorkování. Hlavním cílem jsou metody analýz, mezi které patří nejznámější ve frekvenční oblasti frekvenční analýza (FFT) a v časové oblasti obálková metoda. Patří sem i další metody jako Kurtosis factor, Crest factor apod. Dále je v práci základní blokové schéma pro měření vibrací. Toto blokové schéma je naprogramováno a je pro něj udělané grafické uživatelské prostředí. V poslední části je vyhodnocení naměřených dat daných motorů.
Měření jízdních manévrů vozidel hromadné přepravy osob, pro stanovení komfortní a bezpečné jízdy
Hlavová, Vendula ; Petrás, Jan (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Komfort vnímaný cestujícími během přepravy v MHD hraje zásadní roli a její zlepšení může vést k přilákání většího množství zákazníků. Z toho důvodu je neustálá snaha zlepšovat pohodlí cestujícího. Diplomová práce se zabývá objektivním měřením jízdních manévrů MHD v Brně (tramvaj, trolejbus, autobus) přístrojem XL Meter a společně se subjektivním hodnocením stojících a sedících figurantů stanovuje mezní hodnoty podélného a příčného zrychlení pro komfortní jízdu a nebezpečnou jízdu, při jejímž překročení již může docházet k úrazům cestujících.
Galerie Velké ceny města Brna
Sikora, Zbigniew ; Boleslavská, Yvona (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce bylo navázat na urbanistickou studií provedenou v rámci předchozího modulového ateliéru a vypracovat architektonickou studii objektu Galerie Velké ceny města Brna. Návrh byl podřízen potřebám obnovit zašlou slávu ikonického okruhu, poskytnout novou náplň nedostatečně využitému areálu a vytvořit důstojné a reprezentativní místo pro prezentaci bohaté historie českého a československého motorsportu. Výsledkem je studie objektu, který tyto potřeby naplňuje a zároveň respektuje historické a morfologické hodnoty místa. Objekt vytváří ve svém bezprostředním okolí nové tematické lákadlo a vytváří potenciál pro další rozvoj přilehlého automobilového a motocyklového okruhu.
Elektronické stabilizační systémy osobních automobilů
Musil, Jan ; Ambróz, Richard (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány základní elektronické systémy stabilizace. Tyto systémy slouží především k aktivní bezpečnosti v provozu, ale také k jízdnímu pohodlí posádky. Hlavní část práce je zaměřena na systémy ABS, ASR a ESP. Další části jsou zaměřené na ostatní přídavné systémy, které se stále vyvíjí. Součástí této práce je také pohled jednotlivých automobilek a možné kroky do budoucna.
Návrh elektrického kladkostroje
Bádr, Miroslav ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvořit technickou dokumentaci k elektricky poháněnému kladkostroji s ručně poháněným pojezdem. Zadány byly základní parametry jako nosnost, zdvih a rychlost zdvihu. Nejprve byl proveden výpočet zatížení čepů, pojezdových kol a volné kladky. Následně byl proveden výpočet pro správnou volbu lana, volné kladky, lanového bubnu a ložisek pro lanový buben. Po tomto výpočtu následoval výpočet pro správnou volbu elektromotoru a spojky. Dokumentace byla doplněna obrázky a tabulkami, které jsou umístěny u jednotlivých rozhodujících uzlu kladkostroje. K dokumentaci byl vytvořen jak výkres navrhovaného zařízení tak výkresy jednotlivých podsestav.
Odhad rychlosti automobilů ve videu
Hájek, Pavel ; Herout, Adam (oponent) ; Juránek, Roman (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a tvorbou aplikace pro odhadování rychlosti automobilů jak ze záznamu kamery, tak realtime ze streamu. Práce popisuje kalibraci kamery, detekci a trackování automobilů a odhad jejich rychlosti a věnuje se robotickému operačnímu systému pro nějž je určená. Vytvořená aplikace používá knihovnu OpenCV k většině úkonů, pro přístup k videu používá knihovnu FFmpeg. Výsledky může vypsat na terminál, do souboru nebo je například dále publikovat v rámci ROSu. Aplikace je napsaná v jazyce C++, některé části v jazyce Python.
Řídící elektronika měniče na bázi DSP Texas Instruments
Vašíček, Adam ; Macho, Tomáš (oponent) ; Valach, Soběslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá optimalizací základních algoritmů řídicích aplikací pro DSC Texas Instruments řady c2000. V první část jsou shrnuty metody řízení a regulace elektrických pohonů s asynchronními motory. Následující část je věnována obecným zásadám optimalizace a metodám výpočtu některých matematických funkcí a operací. Značná část textu se zabývá mj. goniometrickými funkcemi, které jsou pro tuto oblast nepostradatelné. Dále navazuje praktické ověření uvedených postupů na základním algoritmu skalárního řízení frekvenčního měniče. Ten je v několika variantách, včetně asemblerové podoby, odladěn na vývojové desce ezDSP se signálovým procesorem TMS320F2808 od firmy Texas Instruments. Text je doplněn podstatnými částmi zdrojových kódů a stručným popisem vývojového prostředí Code Composer Studio. V závěru práce jsou rozebrány výsledky jednotlivých optimalizací a zhodnocen jejich přínos vzhledem k nárokům na čas programátora.
Možnosti akcelerace symbolické regrese pomocí kartézského genetického programování
Hodaň, David ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na hledání postupů, které by akcelerovaly symbolickou regresi v rámci kartézského genetického programování. Práce přibližuje kartézské genetické programování a jeho využití v úloze symbolické regrese. Zabývá se architekturou SIMD a instrukční sadou SSE a AVX. Práce představuje řadu optimalizačních metod, které vedou k výraznému urychlení evoluce v kartézském genetickém programování. Metoda bitově paralelní simulace používající vektory AVX2 umožňuje paralelně pracovat s 256 vstupními kombinacemi logického obvodu. Obdobně lze využít bajtově paralelní simulaci a pracovat se 32 bajty při evoluci obrazového filtru. Metoda akcelerace pomocí generování nativního kódu výrazně urychluje evaluaci kandidátních řešení. Nová metoda dávkové mutace může zrychlit evoluci kombinačních logických obvodů i tisíckrát v závislosti na velikosti problému. Kombinací zmíněných i dalších metod trvala například evoluce násobiček 5 x 5b v průměru 5,8 vteřin na procesoru Intel Core i5-4590.
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Stránský, Jakub ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci návrhových hodnot oblouků směrového řešení pozemních komunikací. Zabývá se porovnáním hodnot mezi českou a zahraničními normami a příčinami rozdílu. Praktická část zkoumá hodnoty skutečné rychlosti vozidel projíždějících oblouky o různých parametrech, které byly naměřeny při měření na vybraných obloucích během roku 2014. Z nich jsou odvozeny nové návrhové hodnoty, které by mohly být užívány pro návrh směrového řešení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.