Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Solid Edge - návrh konstrukce podvozku všesměrového mobilního robotu
Poul, Ota ; Šoustek, Petr (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem tříkolového a čtyřkolového podvozku pro všesměrové mobilní roboty. Návrh je realizován v CAD software Solid Edge ST4. Výsledkem této práce jsou 3D modely podvozků pro tvorbu dokumentace a následnou realizaci s využitím předem definované motorické jednotky. Pro obě varianty podvozku byla provedena simulace zatížení a vytvořena vizualizace v rámci možností použitého software.
Pevnostní analýza rámu dlátového kypřiče
Nejman, Jan ; Binar, Luboš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se v úvodu zabývá krátkým uvedením do problematiky zemědělských strojů na zpracování půdy a dále v druhé části rozborem bezpečnostních a legislativních aspektů při transportu nesených kypřičů, kontrolní výpočet závěsného zařízení a analýzu rizik při transportu. Třetí část obsahuje stručné seznámení s konkrétním typem dlátového kypřiče a popisem jeho částí. Další část se zabývá analýzou zátěžných stavů, které na stroj působí během přejezdu na pozemních komunikacích. Kapitola také obsahuje popis a vyhodnocení experimentálního měření a výpočet dynamického zatížení, sloužící následně jako vstupy pevnostních analýz. Následující část obsahuje přípravu výpočtového modelu a pevnostní kontrolu konstrukce původního stroje. Poslední část popisuje varianty úprav konstrukce, dále výsledky pevnostní analýzy a dodatečné menší tvarové úpravy namáhaných míst.
Návrh úpravy nosné konstrukce lisové části papírenského stroje
Zborník, Radek ; Zapletal, Zdeněk (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a pevnostní analýzou vybraných částí modifikované nosné konstrukce lisové části papírenského stroje. Konstrukce je navrhována za účelem zjednodušení výměny plstěných pásů při servisním odstavení stroje. První část práce je věnována stručnému popisu papírenského stroje s podrobnějším zaměřením na lisovou část. V další části je proveden návrh úpravy původního provedení nosné konstrukce. Poslední část se zabývá pevnostní kontrolou konstrukčních uzlů provedené úpravy. Pevnostní výpočet se dále dělí na výpočet metodou konečných prvků a analytickou část. V závěru práce jsou porovnány výsledky z obou těchto částí.
Hydraulické posunovače
Pavelka, Roman ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem hydraulického posunovače. Dále práce pojednává o možných konstrukčních řešeních. Součástí práce je výpočet hydraulického posunovače pro parametry: maximální tlačná síla je 60 kN, rychlost pracovního posuvu je 0,1 m.s-1. Součástí práce je pevnostní analýza zpracovaná MKP programem I-DEAS. Další část práce se zabývá návrhem hydraulického obvodu pro pohon posunovače. V závěru práce jsou uvedeny možné náhrady hydraulického posunovače mechanickým systémy.
Kontrolní pevnostní propočet hnacího ústrojí LVS 511
Macka, Jan ; Kubín, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou skříně kyvné převodovky lesní vyvážečky LVS 511. Téma je navrženo firmou Strojírna Novotný s.r.o. Cílem práce je provést pevnostní propočet skříně převodovky a hlavního přenosového hřídele. Stěžejní část práce je zaměřena na vytvoření konečnoprvkového výpočetního modelu a vyhodnocení v softwaru NX I-Deas.
Návrh konstrukce stavebního návěsu
Fejta, Josef ; Molva, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem traktorového stavebního návěsu a následnou pevnostní kontrolou jeho vanové korby. První část práce je věnována rešerši obdobných konstrukčních řešení a obsahuje rovněž shrnutí legislativních požadavků vztahujících se k tomuto zařízení. Následně je popsáno konstrukční provedení návěsu a zátěžné stavy. Dle těchto stavů je provedena pevnostní kontrola, která je v závěrečné části zhodnocena. Součástí práce je rovněž částečná výkresová dokumentace. Práce byla vytvořena ve spolupráci s firmou ZDT Nové Veselí.
Optimalizace geometrie výměníku pomocí CFD
Stromský, Ondřej ; Gottvald, Jakub (oponent) ; Nekvasil, Richard (vedoucí práce)
Nalezení optimální geometrie výměníku tepla je hlavní náplní předkládané práce. Největší důraz je přitom kladen na nalezení optimálního proudění tekutin v tepelném výměníku a na minimalizaci tlakových ztrát. Je snahou, proudění tekutin ve výměnících usměrnit tak, aby se uvnitř trubkového a mezitrubkového prostoru nevytvářely mrtvé oblasti, tzn. nedocházelo k usazování částic v těchto místech. Mrtvé oblasti způsobují zvyšování odporu proti přenosu tepla a nutnost častého čištění tepelného výměníku. Z těchto důvodů je nutné provádět analýzy proudění a snažit se nalézt optimální geometrii tepelného výměníku.
Pevnostní analýza protézy dolní končetiny
Omasta, Milan ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu transtibiální protézy dolní končetiny. Informace o reálném zatížení a geometrické konfiguraci jsou získány na základě provedené analýzy chůze pacienta s protézou, zahrnující měření reakčních sil od podložky, měření přetvoření na trubce protézy a kinematickou analýzu. Model geometrie je vytvořen s využitím 3D optického skenování. Modely materiálů chodidla jsou stanoveny na základě laboratorních zkoušek a jejich simulace pomocí MKP. Je provedena statická strukturální analýza pomocí MKP v jednotlivých zátěžných stavech a jsou vyhodnocena nebezpečná místa protézy. Pro posouzení shody výpočtového a experimentálního modelu jsou porovnány hodnoty přetvoření na trubce protézy.
Konstrukční návrh nosného rámu výtahové kabiny
Zapletal, Tomáš ; Komenda, Lukáš (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukčním návrhem nosného rámu výtahové kabiny osobního výtahu o nosnosti 1000kg (13 osob) a nominální rychlosti 2,5 m/s. První část je zaměřena na návrh konstrukce nosného rámu. Rám je vyroben z ocelových ohýbaných dílů, navzájem spojených pomocí šroubů. Další část je zaměřena na kontrolu rámu a pevnostní výpočet pomocí programu Autodesk Inventor.
Rám přívěsu CHTP18 pro valníkovou nástavbu
Vincenc, Jakub ; Ješina, Miroslav (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je pevnostní výpočet rámu nákladního přívěsu, určeného pro přepravu volně loženého zboží a zboží umístěného na paletách. Pevnostní výpočet je proveden pomocí metody konečných prvků. V práci je popsána konstrukce rámu, tvorba konečno-prvkového modelu a rozbor výsledků. Na základě těchto výsledků jsou navrženy možné úpravy rámu s přepočtem stavu napjatosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.