Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hloubková mapa s využitím zařízení Kinect
Němec, Pavel ; Kaller, Ondřej (oponent) ; Boleček, Libor (vedoucí práce)
Hloubková mapa má v dnešní době různá využití v rozličných odvětvích lidské činnosti (ve stavebnictví, lékařství, strojírenství, robotice, zábavním průmyslu atd.). Cílem této práce je seznámit se s různými metodami jejího získání a s možnostmi jejího vylepšení (např. redukce šumu a míst s nespecifikovanou hloubkou). Bakalářská práce se zabývá zejména vylepšením hloubkových map získaných zařízením Kinect.
Výpočet mapy disparity z barevných stereo snímků
Kulíková, Barbora ; Nováček, Petr (oponent) ; Klečka, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje tvorbě disparitních map. První kapitoly jsou zaměřeny na fyziologii lidského vnímání prostoru a metodách zobrazení 3D obsahu, což jsou témata blízce související s disparitní mapou, jejím vznikem a praktickým využitím. Následuje popis používaných metod zpracování obrazu. Stěžejní teoretická kapitola pojednává o metodách výpočtu disparitní mapy a použitých principech. V praktické části byla vytvořena aplikace s uživatelským rozhraním v prostředí MATLAB. Aplikace umožňuje tvorbu disparitních map pomocí lokálních a globálních metod. Funkčnost aplikace a implementace metod je experimentálně ověřena a byl proveden experiment srovnávající jednotlivé metody a zkoumající vliv parametrů lokální metody na kvalitu disparitní mapy. Součástí práce bylo vytvoření jednoduché databáze stereosnímků.
Pokročilý rendering pomocí knihovny OpenSceneGraph
Ondruška, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol předvést knihovnu OpenSceneGraph a její použití v kombinaci se shadery psanými v OpenGL Shading Language. Práce se nejdříve věnuje právě základům jazyka GLSL. Následující kapitola představí základy práce s knihovnou OpenSceneGraph. Další kapitoly se pak věnují postupně jednotlivým shaderům. Prvně je to vertex displacement mapping, po něm následuje cartooning a posledním shaderem je vodní hladina.
Programovatelné shadery v OpenGL
Radil, Přemek ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
V dnešní době se OpenGL používá převážně pro tvorbu počítačových her, CAD programů, aplikací virtuální reality, leteckých simulací či vědeckotechnických vizualizací. Tato bakalářská práce se zabýva tvorbou shaderů v jazyce OpenGL shading Language a jejich připojením právě k OpenGL aplikacím. Jejím cílem je popsat postupy tvorby efektů vytvářejících hloubku ostrosti, záři a měkké stíny a poskytnout o těchto postupech tutoriál. První kapitoly sdělují informace o OpenGL a rozšiřující knihovně OpenGL Utility Toolkit a také ukazují některé obecné postupy potřebné k dosažení výše uvedených efektů. Poslední kapitoly se pak věnují přímo shaderům vytvářejícím tyto efekty.
Detekce objektů pomocí Kinectu
Řehánek, Martin ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
S příchodem zařízení Kinect se otevřely možnosti, jak jednoduše využít hloubku obrazu ve zpracování obrazu. Cílem této práce je popsat metodu, kterou jsem navrhnul pro rozpoznávání a detekci objektů v hloubkové mapě. Pro rozpoznávání objektů použiji metodu Bag of Words, ve které jako deskriptor hloubkové mapy použiji metodu Spin Image. Spin Image je jeden z několika přístupů k popisu hloubkové mapy, které ve své práci popíši. O vyhledání objektu v obraze se postará metoda klouzajícího okna, která je vylepšena o využití hloubkové informace pro zrychlení prohledávání.
Uživatelské rozhraní založené na zpracování hloubkové mapy
Kubica, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tradiční uživatelská rozhraní nejsou vždy nejvhodnější variantou ovládání aplikací. Úlohou této práce je seznámit se s problematikou zpracování dat ze senzoru Kinect a analyzovat možnosti ovládání aplikací prostřednictvím hloubkových senzorů. A následně, s využitím získaných znalostí, navrhnout uživatelské rozhraní pro práci s multimediálním obsahem, které pro interakci s uživatelem využívá senzor Kinect.
Návrh nové metody pro stereovidění
Kopečný, Josef ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou fotogrammetrie. Popisuje nástroje, teoretické podklady pro postupy při získávání, předzpracování, segmentaci vstupního obrazu a pro výpočet hloubkové mapy. Hlavní náplní této práce je popis nové metody pro stereovidění. Její algoritmus, implementace a zhodnocení experimentů. Popisovaná metoda se řadí mezi metody založené na korelaci. Hlavní důraz je kladen na segmentaci s jejíž pomocí se počítá hloubková mapa.
Selected Problems in Photogrammetric Systems Analysis
Boleček, Libor ; Levický, Dušan (oponent) ; Klíma, Miloš (oponent) ; Říčný, Václav (vedoucí práce)
This dissertation deals with selected topics of digital photogrammetry. The problem is defined and the state of the art is described in the first part of the dissertation. Four specified aims are solved. The proposal of the method for finding corresponding points is the first topic. Two new methods were proposed. The first method uses conversion of an image to pseudo- colors. The second method used a probabilistic model obtained from the known pairs of the corresponding points. The analysis of the accuracy of the reconstruction is the second solved topic. The influence of the various aspects to the accuracy of the reconstruction is analyzed. The most attention is paid to incorrect camera alignment and errors in finding corresponding points. The third topic is estimation of the depth maps. The two method were proposed. The first method is based on the combination of the passive and active method. The second wholly passive approach uses continuity of the depth map. The last investigative topic is quality of experience of the 3D videos. The subjective tests of the perception of 3D content for the various 3D displaying systems were performed. The dependency of the perception on the viewing angle was also investigated.
3D model z dvojice kamer
Bastl, Jiří ; Horák, Karel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvoření metod pro získání 3D dat. Tyto data mají být použitelná jako vstupní data pro algoritmy, které je zpracují do formátů zprostředkující prostorový vjem člověka. Je řešen problém rektifikace, kdy srovnáváme jeden snímek podle druhého, a výpočet modelu scény snímané dvěma kamerami.
Zobrazování 3D dat
Bastl, Petr ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s metodami zprostředkovávajícími pozorovateli prostorový vjem. Podává přehled stereoskopických metod jako SIRDS, anaglyf a projekce pomocí dvojice projektorů a polarizačních filtrů. Je zde také popsán postup při generování pohledu na 3D scénu tzv. DIBR metodou. V práci je také uveden přehled technologií a formátů dat pro projekci a přenášení prostorového obrazu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.