Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení kvality školy zřizovatelem
Rybová, Anna ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
Bakalářská práce Hodnocení kvality školy zřizovatelem zjišťuje, jaké aktivity na úrovni regionálního školství realizují zřizovatelé převážně veřejných základních škol při jejich hodnocení. V České republice je hlavní autoritou pro hodnocení kvality podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání Česká školní inspekce, jejíž celostátní působnost je ukotvena zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání. Hodnotící kritéria pro jednotlivé stupně škol schvaluje každoročně ministr školství. V letech 2009-2012 probíhal národní projekt Cesta ke kvalitě, který pomáhal školám se zaváděním interní evaluace - autoevaluace. Jedním z výstupů daného projektu jsou též doporučující kritéria pro hodnocení škol zřizovatelem. Výzkumné šetření bakalářské práce ukázalo, že zřizovatelé hodnotí činnost ředitele školy, například pro určení finanční odměny či sankce. Hodnotící kritéria pro činnost ředitele nebývají veřejně dostupná na rozdíl od kritérií pro hodnocení škol, která musí být podle školského zákona veřejná. Veřejně dostupné dokumenty s metodikou hodnocení škol poskytli dva zřizovatelé a to Městská část Prahy 6 a magistrát města Liberec. Oba zřizovatelé hodnotí školy v podobných oblastech činností a můžeme prohlásit, že jsou shodné s doporučenými kritérii, která vzešla z...
Trendy vývoje soukromých mateřských škol na území hlavního města Prahy v letech 2001 - 2015
Ulbrichová Forstová, Kateřina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá analýzou předškolního vzdělávání v mateřských školách zřizovaných soukromými zřizovateli na území hlavního města Prahy za období od roku 2001 do roku 2015 s důrazem na výkonové ukazatele, trendy vývoje a specifické aspekty tohoto stupně vzdělávání, přičemž v tomto období došlo k značnému nárůstu počtu nově vznikajících soukromých mateřských škol. Soukromé mateřské školy jsou prvkem předškolního vzdělávání, který v České republice dlouho chyběl a který má zajistit pestrost vzdělávací nabídky včetně alternativních přístupů, nadstandardního či nestandardního pojetí předškolního vzdělávání. Mateřská škola je první vzdělávací instituce, se kterou se ve většině případů dítě setkává a ve které je systematicky vzděláváno. Hlavní město Praha bylo vybráno jako klíčový region České republiky s vysokou dynamikou změn a hospodářským potenciálem, který má vliv i na rozvoj předškolního vzdělávání.
Komparace kritérií konkurzního řízení
Švábová, Helena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce je zaměřena na realizaci konkurzních řízení v Ústeckém kraji na obsazení míst ředitelů škol. V rámci výzkumného šetření byli osloveni zřizovatelé škol a školských zařízení za obce a kraj. Sledované období konkurzních řízení je rok 2014. Cílem práce je zjistit, zda zřizovatelé - konkurzní komise v rámci konkurzů využívají nebo zda si stanovují předem svá další kritéria výběru pro uchazeče mimo kritéria, která jsou dána zákonem - zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů (dále jen školský zákon), prováděcí vyhláška č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkurzního řízení a konkurzních komisích, zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon o pedagogických pracovnících). Nově zjištěné poznatky ze šetření jsou porovnány se šetřením a výsledky bakalářské práce - Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji, Ing. M. Řezníková, 2013 - která zkoumala kritéria pro uchazeče na místa ředitelů škol ve Středočeském kraji za období roku 2012. Komparací výsledků obou prací, tj. mé bakalářské práce a bakalářské práce Ing. Řezníkové se dá zjistit, zda zřizovatelé za oba kraje postupují v rámci konkurzních řízení obdobně, nebo zda je postup rozdílný. Téma...
Komparace vztahů zřizovatelů a ředitelů základních škol v České a Slovenské republice
Mrzílek, Ondřej ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Práce má za cíl prozkoumat, obsahově předložit a následně srovnat jednotlivé oblasti vztahů mezi ředitelem a zřizovatelem základní školy a následně formulovat případné rozdíly a podobnosti v těchto vztazích v České republice a na Slovensku, v oblasti právní i mimoprávní a zjistit, jaký je aktuální stav v oblasti vztahů ředitele a zřizovatele více než 20 let po rozdělení společné federace. Jako základní východisko výzkumu slouží platné právní předpisy v podobě zákonů a vyhlášek, a také specifické právní a jiné dokumenty týkající se zřizovatelů soukromých a církevních škol. Školství v České republice a na Slovensku se rozvíjelo od vzniku Československé republiky v roce 1918 společně. Po rozpadu společné federace v roce 1993 začaly probíhat změny a vývoj v této oblasti již izolovaně. Vztah zřizovatele a ředitele je jedním z faktorů, který velmi výrazně ovlivňuje činnost, kvalitu a směřování školy. Práce popisuje podobnosti a rozdíly v těchto vztazích v obou státech a poukazuje na možnosti vzájemné inspirace.
Řízení škol z pohledu zřizovatele
Šindelářová, Zdena ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá řízením škol, vzájemnými vztahy zřizovatelů a ředitelů škol. V teoretické části jsou uvedeny zákonné normy a další předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi zřizovatelem a školou. Práce se zabývá teorií řízení a vedení osob a motivací pracovníků. V teoretické části je dále nastíněna problematika kompetencí a kompetentnosti pracovníků. Dále je zde uvedena problematika zasahování zřizovatelů do kompetencí ředitelů škol. Práce se zabývá také druhou stranou řízení škol, a to je pohled zřizovatele na práci ředitelů, na hodnocení jejich práce a posuzování kvality řízení školy ředitelem. Výzkumné šetření práce dává možnost posoudit pohled zřizovatelů jednak na svou vlastní práci ve vztahu k ředitelům a také pohled ředitelů na práci zřizovatelů ve vztahu k jimi zřizovaným školám. V práci jsou uvedena základní legislativní ustanovení pro zřizovatele a pro ředitele, kterými se upravuje řízení škol v České republice, a také některé vnitřní předpisy, které upravují vzájemné vztahy mezi oběma subjekty. Je zde pozorován nejen formální a zákonný vliv na řízení škol, ale také pohled na vzájemné vztahy a spolupráci. Empirická část je zaměřena na zkoumání této problematiky mezi skupinou zřizovatelů a skupinou ředitelů škol.
Komparace požadavků na odbornou způsobilost a pracovní náplně ředitelů mateřských škol v České republice a ve Slovenské republice
Trčková, Dagmar ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná práce - Abstrakt Příjmení a jméno autora: Bc. Trčková Dagmar Název práce: Komparace požadavků na odbornou způsobilost a pracovní náplně ředitelů mateřských škol v České republice a ve Slovenské republice Druh závěrečné práce: Diplomová práce Název fakulty: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Katedra vysoké školy: Centrum školského managementu Vedoucí diplomové práce: PhDr. Václav Trojan, PhD. Stupeň odborné kvalifikace: magisterské Rok odevzdání práce: 2014 Počet stran: 72 Klíčová slova: Komparace, mateřská škola, odborná způsobilost, pracovní náplň, ředitel (-ka) a zřizovatel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.