Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lokalizace a navigace bezpilotního prostředku Tello
Panský, Michal ; Chromý, Adam (oponent) ; Gábrlík, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalařská práce se zabývá návrhem vhodného řešení ovládání bezpilotního letadla Ryze Tello při použití pro autonomní mise. Jejím obsahem je seznámení se a otestování všech dostupných SDK a veškerých funkcí, které nabízejí. Seznamení s lokalizací a navigací robotů v uzavřených prostorech. Dále je popsan ROS a jeho implementace pro daný problém využitím dostupných SDK s návodem pro instalaci a spuštění praktické části. V závěru práce jsou zobrazeny data získaná během letu bezpilotního letadla a struktura komunikačního systému, popis problémů, které se vyskytly v průběhu testování a diskuze ohledně možného rozšíření tohoto řešení.
Právní úprava provozu bezpilotních letadel v České republice
Čabrádek, Michal ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Handrlica, Jakub (oponent)
Právní úprava provozu bezpilotních letadel v České republice Abstrakt Práce analyzuje a popisuje systém regulace provozu civilních bezpilotních letadel, častěji označovaných jako drony. Jejím cílem je zejména rozbor unijní legislativy z let 2018 a 2019, která nově na provoz bezpilotních letadel dopadá a ve velké míře nahrazuje současnou právní úpravu vnitrostátní. Velký akcent je kladen na komparaci jednotlivých institutů a norem unijní a vnitrostátní právní úpravy a rozbor zásadních změn, které nová unijní úprava přináší. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola pojednává o historickém vývoji technologie bezpilotních letadel od roku 1849 až do současnosti. Zaměřuje se na popis jednotlivých vývojových stádií, která technologii bezpilotních letadel postupně formovala do její současné podoby. Ve druhé kapitole je uveden přehled a rozbor jednotlivých pramenů právní úpravy regulujících provoz bezpilotních letadel. Kapitola pojednává jak o pramenech mezinárodního práva a mezinárodních organizacích působících na poli civilního letectví, tak o pramenech práva Evropské Unie a pramenech práva vnitrostátního. Třetí a nejobsáhlejší kapitola je členěna do pěti podkapitol, přičemž každá podkapitola pojednává o určitém aspektu provozu bezpilotních letadel. Pozornost je tak věnována nejprve samotným bezpilotním...
Performance possibilities of VTOL Unmanned Aerial Vehicle
Bartlová, Tereza ; Matějů, Jiří (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis describes and evaluates performance of vertical take-off and landing unmanned aerial vehicles (UAV) for a cargo transportation use case. The first part of the thesis describes a real-word problem with cargo transportation and how the problem could be solved using an unmanned aerial vehicle. The mission which an unmanned aerial vehicle would have to undertake is also described and performance requirements are specified based on this mission. The second part of the thesis focuses on analyses which evaluate the performance requirements and estimates the power required for an UAV which could fulfill the use case mission. The first analysis is based on performance data of both existing unmanned and manned aircraft. The second analysis focuses on finding a relationship between power and total propeller area. Next, a relationship between maximum take-off weight and total area of propellers is considered. And finally, different configurations types of vertical take-off and landing aircraft, their required power, and their total propeller area are compared. In the third part of the thesis, a tandem tilt-wing configuration, which is chosen as concept design for this use case, is evaluated. Firstly, the number of propellers and their diameter is chosen for this configuration and the power required is estimated. Secondly, the initial configuration design of the hybrid propulsion system is selected. And next a mass analysis of the initial aircraft design is performed and evaluated for feasibility. And finally taking into consideration the results of all of these analyses, a rough concept design drawing capable of fulfilling the use case mission is presented.
Aerial platform built on operating system FlytOS
Širjov, Jakub ; Štůsek, Martin (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
The aim of this bachelor's work is creation of functional model of flying platform that can carry additional devices. The platform is designed to maintain continuous connection with the base station and to create an access point for a particular area. The flying platform has FlyOS installed, which facilitates control of the flying platform. Another part of the work describes steps for simulation of the first automated flight in FlytSIM with a preset parameter of rotation during flight. The platform's functionality is then verified by using manual remote control and also by simulated automated flight in real conditions. Final part shifts attention to the algorithm used for the computation of the rotation of the flight waypoints direction in degrees towards the base station based on the input data. In the case of large distances between the flight waypoints, it computes coordinates and the rotation of the UAV.
Flight Trajectory Planning for Unmanned Aerial Vehicles
Horeličan, Tomáš ; Jílek, Tomáš (oponent) ; Gábrlík, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with the problem of planning a complete flight trajectory (ie. horizontal and vertical components) for unmanned aerial vehicles (UAV) with a main focus on maintaining a constant height and distance from the terrain. It includes the design of the trajectory planner itself, which is created in the Matlab environment. The design is mainly focused on small rotary aerial vehicles and drones. Main concepts of geolocation are discussed in the first chapters, which includes means of realization, basic terminology and theory that is needed in order to sufficiently track an object and its height on Earth. Principles of aerial survey, its use cases and means used in this thesis are also described. Following chapters present a complete hierarchical overview of the functionality of the designed planner and provide demonstrations with simulations. The practical part discusses results obtained from real flights of the vehicle.
Futuristic Cockpit for Urban Mobility
Bohovic, Samuel ; Prustoměrský, Milan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Rising interest in urban air transportation is creating room for development of user interfaces for use in urban aerial vehicles. Following thesis is a concept of displaying flight data and user interface for such transportation vehicles. This was done through review of past and modern flight data visualization methods. The resulting concept was implemented in a simulation in virtual reality. Implementation was done using Unity and HTC Vive virtual reality headset. The concept is modular and built with private and commercial use in mind. The result is a demonstration of modern aerial urban mobility vehicle's user interfaces could look.
Vyhodnocení snímků pořízených pomocí UAV
Martináková, Veronika ; Setnický, Viktor (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím bezpilotních prostředků (UAV) pro účely fotogrammetrie a mapování. V první části je popsán bezpilotní systém použitý při snímkování, legislativní omezení vyplývající z provozu UAV, plánování a realizace letu. Druhá část je orientovaná na zpracování výsledků, konkrétně na testování přesnosti dat získaných z bezpilotního prostředku v kombinaci s GNSS modulem a bez něj. Data jsou vyhodnocena ve 3. třídě přesnosti dle ČSN 01 3410 Mapy velkých měřítek – základní a účelové mapy. Přiblíženy jsou i teoretické základy, z nichž práce vychází. Cílem práce je poukázat na efektivní využití GNSS modulu Emlid Reach a bezpilotních prostředků v geodézii.
Vyhodnocení dat pořízených bezpilotním prostředkem
Setnický, Viktor ; Hanzl, Vlastimil (oponent) ; Kalvoda, Petr (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá použitím bezpilotných leteckých prostriedkov pre fotogrametrické účely využiteľné v geodézii, postupne je popísaný systém ktorým sa realizovalo snímkovanie, predstavené sú tiež programy ktorými bolo realizované spracovanie dát. Na príklade tvorby ortofoto snímku je ukázaná problematika plánovania a zberu dát pomocou bezpilotného systému. Ďalšia časť práce sa zaoberá konfrontovaním výsledkov, konkrétne testovaním presnosti na základe nezávislého kontrolného terestrického zamerania bodov výberu. Cieľom práce je poukázať na vysoký potenciál využitia týchto zariadení v geodézii.
UAV snímání a rekonstrukce povrchu s podílem vodních ploch
MACILLIS, Matěj
Hlavním cílem bakalářské práce je návrh vlastního postupu při snímkování, aplikace na vzorových datech, vyhodnocení výsledků tohoto řešení a porovnání se stávajícími postupy. Teoretická část obsahuje definici pojmu UAV, jeho rozdělení podle polí využití, krátkou historii, popis snímání povrchu a typy 3D rekonstrukce. Praktická část se zabývá příčinami chybné rekonstrukce, doporučení, která by měla za úkol eliminovat či omezit vznik problematických situací, výsledky rekonstrukcí z upravovaných snímků a návrh správného postupu při snímkování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.