Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Recommendation to Mendel university on how to attract Angolan students
de Ceita, Nicola Tamira
DE CEITA, N. Doporučení Mendelově univerzitě, jak přilákat angolské studenty. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Tato bakalářská práce hledá důležité faktory a důvody, které motivují angolské studenty ke studiu v zahraničí. Hlavním cílem práce je doporučit Mendelově uni-verzitě, jak přilákat angolské studenty. Primární údaje byly sbírány prostřednictvím online dotazníku v portugalském jazyce (n = 293), hloubkového rozhovoru (n = 20) a z vlastních zkušeností autorky. Výsledky výzkumu ukazují, že mnoho angolských studentů je velmi motivováno studovat v zahraničí, takže existuje vysoká šance přilákat studenty na základě doporučení autorky
Adaptivní studijní asistent na bázi lokačních služeb
Pisařovic, Ivo
Práce se zabývá návrhem a tvorbou systému s přirozeným uživatelským rozhraním, který pomáhá studentům plnit jejich povinnosti včas, správným způsobem a zpříjemňuje jim život v prostředí univerzity řešením častých problémů. Systém identifikuje uživatele, jeho polohu a chování. Na základě těchto údajů vybírá relevantní obsah podle potřeb daného uživatele. Relevantní obsah je zobrazen na mobilním zařízení uživatele nebo na displeji na chodbě poblíž uživatele. S obsahem lze dále interagovat, např. zobrazit si další informace nebo se přepnout do navigace.
Prostor jako paradigma výuky
Vašička, Pavel ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Celý návrh je založen na prolínání exteriéru do interiéru, veřejnosti s akademiky a na celkovém prolínání jednotlivých prostorů. Konstrukce vytváří přesně definovaný, přísný rastr, který je ale členěn tak, aby návštěvník, či uživatel mohl pocítit v každé části budovy jiné pocity. V budově se tedy střídají velkorysé převýšené prostory, s dlouhými prostory přes jedno podlaží. V projektu jsou umístěna i dvě venkovní atria, která zasahují do hmoty a dále na ně navazují atria vnitřní. Lehká předsazená fasáda je tvořena polykarbonátovými deskami, které sjednocují všechny tři části přístavby v jeden celek. V několika místech je vytvořen větší výřez polykarbonátem, který opět spojuje exteriér s interiérem. Pohled zevnitř ven má být abstraktní, díky předsazené fasádě. V místech výřezů se pak z abstrakce stává konkrétní pohled, který má ideově vstupovat do interiéru a dle uspořádání výřezů plynule procházet skrze budovou.
Prostor jako paradigma výuky
Behro, Daniel ; Maršíková, Hana (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Jaký by měl být současný prostor vysokoškolského vzdělávání? A jaký by měl být prostor pro kreativní tvorbu? Odráží se typ výuky v samotné budově školy? Kladu si otázku, zda by například fakulta sociální studiích byla tvořená pouze ze společenských prostor? Pokud by měla fakulta strojního inženýrství vypadat jak hala na výrobu automobilových součástek, jak by vypadala fakulta právních studií? A co fakulta architektury? Určuje vzhled a kvalita budovy podobu tam vzniklých projektů? Ovlivňuje svou strukturou budoucí generaci architektů? Anebo by měla být čistá a bílá jako plátno, před tím, než se na něj promítne první tah štětce? Zabývám se oběma předpoklady: budova jako čistý papír, který dává volnost pro kreativitu a neomezuje mysl a na druhou stranu hmota, struktura, prostor, který ukazuje, co vše architektura dokáže. Dávám přednost svobodě výběru, a proto chci v návrhu popsat oba přístupy. Open-space volné dispozice versus pevně definované uzavřené ateliéry. Prostor umělecký, volný versus prostor technicky a racionálně definovaný. Prostor virtuální versus prostor neměnné hmoty.
Studentské opoziční hnutí za Francovy diktatury v letech 1956-1975
Cajkář, Jakub ; Menclová, Barbora (vedoucí práce) ; Šindelář, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se věnuje studentskému opozičnímu hnutí ve Španělsku v letech 1956 až 1975, kdy v zemi panovala frankistická diktatura. Výzkum se soustředí především na postoje studentského hnutí a na jeho protestní aktivity. Cílem práce je analyzovat činnosti studentského hnutí, jeho vývoj, a rovněž jeho úspěchy a s tím související případný vliv na rozhodování frankistické vlády. Výzkum odpovídá na otázku, zdali studentské hnutí zapříčinilo provádění demokratických ústupků ze strany frankistické vlády. Práce nejprve pojednává o podobě univerzitního prostředí před rokem 1956, které bylo formováno restriktivními opatřeními. V této části autor věnuje pozornost roli režimu v akademickém prostředí, která byla posílena oficiálními režimními organizacemi. V této kapitole je rozebírán rovněž vznik a vývoj studentského hnutí do přelomového roku 1956, který se stal počátečním bodem v organizaci kontinuálních protestů. Následuje stěžejní část výzkumu, která chronologicky rozebírá aktivity studentského opozičního hnutí mezi lety 1956 a 1975. Tento úsek analyzuje úspěchy hnutí, jeho nedostatky a zabývá se jeho úspěšným obdobím, které se na začátku sedmdesátých let transformovalo v radikalizaci a následnou pasivitu studentské opozice. Na toto období je v závěru práce kladen důraz, neboť lze z výsledků výzkumu...
Komparativní analýza komunikace vybraných českých veřejných univerzit prostřednictvím sociální sítě Facebook
Fikejzová, Michaela ; Máchová, Eva (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obsahovou analýzou oficiálních stránek vybraných českých veřejných univerzit na Facebooku za období prosinec 2018 - březen 2019. Mezi vybrané subjekty patří Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ostravská univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové. Cílem práce je zjistit, jaký obsah univerzity na Facebooku publikují a v jaké míře se jim daří podnítit své sledující k aktivitě. V teoretické části se práce zabývá charakteristikou sociálních médií a jejími komunikačními specifiky, dále je zde představena sociální síť Facebook a její působení v českém prostředí. Další část teoretické kapitoly se věnuje přijetí marketingového přístupu a jeho specifikům v oblasti terciárního vzdělávání. Poté je věnována podkapitola přímo komunikaci univerzit na sociálních sítích. V metodologické části je charakterizována výzkumná metoda, kvantitativní obsahová analýza, a její parametry užité v empirické části této bakalářské práce. Empirická část je věnována analýze dat získaných z oficiálních stránek univerzit na Facebooku. Nejprve jsou analyzovány univerzity jako samostatné subjekty, dále je provedena shrnující analýza všech získaných dat.
Areál VUT Kraví hora
Vrlová, Ela ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem zadání diplomové práce Areál VUT Kraví hora je řešení rámcové strategické studie areálu VUT na Kraví hoře z předchozího semestru do měřítka 1:200. Předmětem je zpracování konceptu s cílem skloubit zájmy VUT a města Brna v tomto mimořádném území ku prospěchu obou subjektů. Tato práce detailněji řeší nově navrhované objekty na území pozemků patřících VUT. Na území je vydaná řada regulací omezujících následné užívání území, nicméně stávající zástavba nevyhovuje existujícímu potenciálu daného místa. Hlavním konceptem bylo vytvoření souboru budov, které budou sloužit univerzitě k reprezentaci a veřejným činnostem, zároveň umožní přístup a využití široké veřejnosti obyvatel města Brna. Celý areál bude zasazen do nově vytvořeného městského rozsáhlého parku a ostatních parkových ploch, které vytvoří z nyní nepřístupného a neutěšeného území atraktivní část spojující tepnu Veveří s Kraví horou. Budou umístěny i doplňkové funkce inspirované stávajícími funkcemi v areálu, a to Umělecká kolonie s ateliéry, pak Podnikatelské jednotky a prostorné veřejné dílny. Celý areál Kraví hory bude protkán řadou služeb, sloužících dospělým i dětem. Novým návrhem dojde také k odklonu automobilové dopravy z území Kraví hory, aby byl zajištěn co nejbezpečnější uvolněný pohyb návštěvníků. K tomu budou sloužit četné parkovací plochy umístěné k okrajům území. Hlavním cílem je vytvoření silného konceptu se zaměřením na relaxaci, zdraví, vzdělání a sport, jehož vyústěním by mělo dojít k celkovému zpřístupnění a zatraktivnění území.
Univerzita v městském prostoru: Univerzita Karlova a Universität Wien
Kavan, Ondřej ; Kučera, Rudolf (vedoucí práce) ; Konrád, Ota (oponent)
Práce je komparativní případovou studií na pomezí urbanismu, historie univerzit a městského plánování. Mapuje a komparuje stavební historii pražské Karlovy univerzity a vídeňské Universität Wien od jejich počátků až do dnešních dnů. Hlavním bodem zájmu přitom je vztah těchto univerzit k jejich městskému okolí a jejich pozice v něm. Kolik lokalit využívají a jakých? Jak jsou navzájem vzdáleny? Jaká je jejich pozice vůči atraktivní poloze v městském centru? Jaký je dobový kontext vzniku jednotlivých projektů rozvoje, které z nich se podařilo realizovat a které nikoliv? Na tyto otázky odpovídá část srovnávající obě univerzity mezi sebou. Druhým tematickým okruhem pak je zkoumání otevřenosti obou univerzit, vůči současným tendencím v univerzitním strategickém plánování. Podporuje univerzita svým stavebním programem mezioborovou spolupráci, špičkovou vědu nebo své ukotvení do městské struktury v zájmu zvýšení vlastní atraktivity i efektivity? To vše jsou otázky, kterými se předkládaná práce zabývá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.