Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subkultura tetování - Obsahová analýza časopisu Inked
Fléglová, Marie ; Poštulka, Filip (vedoucí práce) ; Heřmanský, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Subkultura tetování, Obsahová analýza časopisu Inked je primárně zaměřena na současný fenomén tetování, potažmo celý vývoj této společenské subkultury. Cílem je kriticky zhodnotit a rozebrat pojem subkultura, detailně nahlédnout na historické počátky a vývoj tatuáže, popsat funkce, motivace i příčiny samotného aktu tetování. Zvláštní pozornost pak bude věnována americkému lifestylovému časopisu Inked. Snahou bude rozbor a analýza tohoto tištěného média zaměřeného na tatérskou subkulturu, kulturu, styl a umění. Práce bude analyzovat toto vybrané médium a zaměří se konkrétně na zkoumané období v průběhu dvou let. Zkoumaným úsekem je rok 2009 a 2010 a zájem bude o jeho tématickou agendu a vývoj během této časové osy. Výzkumnou metodou pak bude kvantitativní obsahová analýza. Klíčová slova: Tetování, tatuáž, subkultura, historie, fenomén, kůže, motiv, barva, vývoj, funkce, analýza, výzkum, Inked, magazín.
Komunikační aktivity značky Ikea na českém trhu v letech 2009-2011
Pavlíková, Tereza ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Dolanská, Nora (oponent)
2 Abstrakt Bakalářská práce "Komunikační aktivity značky Ikea na českém trhu v letech 2009- 2011" popisuje společnost Ikea a její individuální komunikační aktivity. Zahrnuje stručnou historii firmy, příběh jejího vzniku v roce 1943 a následného vývoje až do dnešní podoby, zabývá se i současnou situací značky z globálního hlediska. Neopomíjí ani rozbor důvodů, které vedly k jisté ikoničnosti značky. Práce obsahuje analýzu postavení Ikey na tuzemském trhu, její konkurence (zaměřuje se na konkurenci v podobě ostatních nábytkářských řetězců) i jednotlivých nástrojů marketingového mixu (produkt, cena, distribuce, propagace) a toho, jak je společnost využívá. Hlavní část bakalářské práce se věnuje jednotlivým komunikačním aktivitám společnosti na českém trhu v rozmezí tří let. Popisuje a rozebírá tiskovou reklamu, outdoorovou, televizní a rozhlasovou komunikaci, on-line a in-store aktivity, věrnostní program Ikea Family a firemní společenskou odpovědnost (CSR), a to v rovině teoretické i praktické, aplikované na konkrétní případy. Na základě nabytých poznatků poslední část práce hodnotí účinnost zmíněných aktivit Ikey, případně i navrhuje možné řešení nalezených problémů v komunikaci.
Filosofování a obec
Timingeriu, Filip ; Hogenová, Anna (vedoucí práce) ; Blažková, Miloslava (oponent)
Diplomová práce "Filosofování a obec" se zabývá vznikem polis a zrozením občana, jako specifických způsobů bytí světa a člověka, jejichž korelace je nejvíce patrná ve filosofii Platónově. Důrazem na Platónovo privilegování mluveného slova před psaným, ukazuje na možné zdroje pro filosofickou hermeneutiku. Porozuměním situaci, která vedla k rozpadu vzájemného vztahu mezi člověkem a světem, snaží se autor práce sdělit, že v Platónově myšlení zůstávají doposud nereflektované možnosti, které by mohly být současné době východisky. Záměrem práce je, nastíněním a rozvedením samotných předpokladů polis a myšlení, přispět k diskuzi nejen v oblasti politické filosofie a politologie.
Teorie krajního voluntarismu se zřetelem na pozdější autory
LASTOMIRSKÁ, Jana
Práce se zabývá krajním voluntarismem a jeho vlivem na pozdější autory. Nejdříve je v práci vysvětlena Schopenhauerova koncepce metafyzické vůle. Zde je vůle nahlédnuta především jako forma objektivace, přičemž nejbližší objektivací se zde podává tělo, chápané jako objekt. V další části práce je tato vůle sledována ve filosofii Ladislava Klímy a jeho myšlence egodeismu. U Klímy však metafyzická vůle ztrácí svojí transcendující schopnost a je nahlédnuta z čistě subjektivního hlediska. V poslední části práce je zmíněn Friedrich Nietzsche, jehož teorie vůle k moci a smrti Boha, mohla být inspirací pro Klímovu myšlenku egodeismu.
Střih větru jako nebezpečný jev v letectví
Novozámský, Adam ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Práce pojednává o střihu větru a jeho vlivu na leteckou dopravu. Ten je rozebrán na teoretické úrovni a uveden do praxe v letecké dopravě. Jsou zde zmíněny metody pozorování, predikce, hlášení střihu větru i doporučené postupy pro piloty, kteří střihem větru prolétají. V práci jsou modely počasí, které doprovázelo historicky významné dopravní nehody, popis sledování střihu větru na světových letištích i na letišti Václava Havla v Praze, Ruzyni. Práce obsahuje i analýzu vybraných aerologických výstupů a jejich vztahu k hlášenému střihu větru. Celá práce má za cíl zejména zvýšení povědomí o střihu větru ve vztahu k letecké dopravě. Tedy z úhlu pohledu pilota i leteckého meteorologa.
Fenomén Žida v polštině a češtině a také v polských a českých židovských anekdotách v kontextu literatury 1. pol. 20. st.
BALÍK, Štěpán
Při popisu fenoménu Nida v čeńtině a polńtině a českých a polských nidovských anekdotách v kontextu těchto národních literatur vycházím z pojmového aparátu kognitivní ligvistiky. Zásadní teoretická báze spočívá v uplatnění tří hledisek, podle nichn je stereotyp Nida charakterizován. Je to opozice kladné sféry: člověk, uţitečnost, katolík a záporné sféry: zvíře, neuţitečnost, nekatolík. Slovní zásoba (zvláńtě frazeologismy) a příklady z literatury, jen se vání k vnitřnímu či vnějńímu obrazu Nida, poukazují na etnický stereotyp v polském a českém naivním jazykovém obraze světa. V komparativním úhlu pohledu jsou polské a české rozdílnosti a paralely zjevnějńí. Zároveň v práci odkazuji na souvislosti demografické, kulturní a historické, a rovněn předkládám úryvky z literatury, jen jsou s těmito souvislostmi úzce propojeny, a podtrhují tak uvedené závěry. Mým úmyslem není vyčerpávajícím způsobem popsat vývoj této slovní zásoby ani poskytnout úplný výčet daných jevů, ale snaním se vystihnout posuny v obrazech Nida (částečně v kontrastu k obrazu Roma). Příklady, které jsou převzaty ze slovníků, sekundární a krásné literatury jsou ? pokud je to monné ? doplněny o výrazy spjaté s jazykovou pamětí dneńních Čechů a Poláků. Částečně tedy rovněn verifikuji jejich současné pounití. Při třídění zkoumaného materiálu, odmítám pojem antisemitismus, jenn je v sekundární literatuře často pouníván, a inspirován kognititivní lingvistikou a etnologií, operuji termínem etnocentrismus.
Rozhledny a vyhlídkové věže jako sociokulturní a ekonomický fenomén
Mikšovský, Marek ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fenoménem rozhleden v České republice. Jejími cíly jsou popsat situaci v minulosti, v přítomnosti a nastíněna je i situace v budoucnu. Dále práce definuje pojem rozhleden, specifikuje vyhlídkové věže dle použití materiálů při jejich výstavbě, vysvětluje socioekonomické i jiné podmínky při jejich výstavbě v dobách minulých a současných a doporučuje, jak rozhledny financovat, provozovat a udržovat. Dalšími aspekty, které jsou popsány, jsou ohrožení a devastace rozhleden, propojení fenoménu rozhleden s dalším celorepublikovým fenoménem, kterým je chataření a chalupaření a vypracování samotného plánu a projektu rozhledny. V závěrečné případové studii je vypracován prozatím hypotetický, ale do budoucna realizovatelný projekt konkrétní rozhledny, ve kterém jsou použity postupy a metody z oblasti managementu, financování a marketingu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.