Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Ochrana rajčat ve skleníkových a polních podmínkách
Mokrá, Kristýna
Cílem mé bakalářské práce bylo vyhodnotit napadení několika odrůd rajčete jedlého patogeny na jedné lokalitě, ve skleníkových a polních podmínkách. Zjištěné výsledky dále porovnat s výsledky napadení na nejbližším pozorovacím bodě ÚKZÚZ. Pozornost byla věnována pěstovaným odrůdám Zlatava, Blueberry, Start F1 a determinovaným patogenům Alternaria spp., Fulvia fulva a Phytophthora infestans. Průzkum byl prováděn v roce 2020 na soukromé zahradě. Rajčata byla po dobu vegetace sledována dle BBCH fází a části infikované patogeny byly hodnoceny dle Metodiky zkoušek užitné hodnoty ÚKZÚZ. Napadené části byly v laboratorním prostředí kultivovány na PDA a následovala determinace patogenů pomocí laboratorního mikroskopu. Výsledky napadení jednotlivých patogenů na zvolené odrůdě v konkrétním prostředí byly vyhodnoceny a vyjádřeny v grafickém zobrazení.
Návrh a realizace online monitoringu aquaponické farmy
Mikuš, Tomáš ; Bednařík, Josef (oponent) ; Věchet, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a realizace online monitorovacího systému aquaponické farmy. Systém bude schopen měřit teplotu vody v nádržích, teplotu a vlhkost vzduchu, pH vody v nádržích a úroveň vodní hladiny v nádržích. Všechna naměřená data budou přístupná online odkudkoli. Systém bude také schopen ovládat ventilátor a vodní čerpadla.
Skleník Fata Morgana Botanické zahrady hl.m. Prahy jako místo vzdělávání
Černý, Bohumil ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití skleníku Fata Morgana Botanické zahrady hl. m. Prahy pro realizaci botanických exkurzí. V první části představuji exkurzi jako organizační formu výuky. Dalším tématem je stručná historie Botanické zahrady jako výchovně vzdělávacího centra. V závěru této kapitoly jsou charakterizovány současné expozice. Hlavním cílem práce bylo dokázat, že tropický skleník je vhodným místem pro pořádání školních exkurzí s využitím profesionálních průvodců. Do práce je zařazeno interview s vedoucí průvodcovské služby Mgr. Evou Novozámskou, které se stalo základem pro získání podrobných informací o systému provázení. Jádro práce tvoří doporučení k zařazení školní exkurze do skleníku podepřené Rámcovými vzdělávacími programy vydanými Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy. V závěru práce je zařazen pracovní list věnovaný moderním technologiím s motivačním textem a metodikou. Klíčová slova: skleník, vzdělávání, exkurze, průvodce
Vybrané botanické zahrady ČR se zaměřením na využití ve výuce
Nováková, Eliška ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Mourek, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na vybrané botanické zahrady v České republice a jejich přínos pro školy a školní výuku. Botanická zahrada je v dnešní době často vyhledávaným místem pro vzdělávání a odpočinek lidí. Je důležité, aby si učitelé uvědomili, že výuku není možné realizovat pouze ve školním prostředí. Botanické zahrady jsou ideálním místem k realizaci exkurzí ze vzdělávacího oboru biologie. Výuce botaniky je ve škole dle RVP věnovaný velký význam. Je důležité, aby studenti věděli, jak rostlina vypadá, v jakém společenstvu žije a jestli má nějaký užitek pro člověka. Výše uvedené očekávané výstupy mají velký význam a k jejich naplňování botanické zahrady pomáhají. Ve své práci popisuji možnosti, které jsou botanickými zahradami pro školní exkurze nabízeny a realizovány.
Dodávka energie pro skleníkovou produkci
Najbrtová, Zuzana ; Poláčik, Ján (oponent) ; Pospíšil, Jiří (vedoucí práce)
Dovoz zeleniny do České republiky dlouhodobě převažuje nad vlastní produkcí. Tato skutečnost vede, společně s požadavky obyvatel na kvalitnější potraviny, k výstavbě produkčních skleníku. S výstavbou a provozem těchto objektů se pojí potřeba zajištění tepla, chladu a elektřiny pro celoroční provoz. Teoretická část práce představuje možné způsoby pokrytí spotřeby energií pro zvolený modelový skleník v Kožichovicích na Třebíčsku. Pro zvolený model byly následně stanoveny tepelné ztráty a roční spotřeba tepla. Ta byla porovnána se zaslanými hodnotami z Kožichovic. Na základě vypočtené spotřeby byly zvoleny následující způsoby dodávky energie, a to samostatná kogenerační jednotka, spolupráce více kogeneračních jednotek, bioplynová stanice, tepelné čerpadlo a odběr tepla z CZT. Tyto způsoby dodávky energií byly následně podrobeny technickému a ekonomickému porovnání.
Revitalizace zámku v Uherčicích
Křídová, Nikola ; Šindlar, Jiljí (oponent) ; Hrabec, Josef (vedoucí práce)
Diplomový projekt se zabývá zpracováním architektonické studie a funkčním využitím areálu zámku v Uherčicích s ohledem na jeho charakter, umístění v krajině a v obci, památkovou ochranu a požadavky vložených funkcí, ale i na vytvoření nových příležitostí, jak pro návštěvníky, tak pro znovu zapojení do života obyvatel Uherčic. A to jako místo odpočinku, vzdělávání, nalezení pracovního uplatnění a jako opětovné centrum oblasti. Součástí práce je návrh úpravy vybrané části zámku a parku, ve kterém je navržena obnova francouzské zahrady na svém původním místě, přestavba bývalé oranžerie a novostavba skleníku. Přestavba bude připojena na zahradnictví s bytem pro zahradníka. Druhý skleník doplňuje jednu z os zámku a je navržen pro největší leknín světa, Viktorii královskou. Ve vybrané části zámku jsem řešila hlavně jeho využití pro kulturní a společenské akce, které by se zde mohly konat, a zázemí, které by pro to bylo potřeba, včetně bytu pro krátkodobé ubytování návštěvníků těchto akcí. Mimo to je řešena vstupní část a provozní zázemí zámku s bytem kastelána a ubytováním pro průvodce.
Návrh na zlepšení marketingové komunikace internetového obchodu
Famfulíková, Lucie ; Bisová, Eva (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje marketingové komunikaci internetového obchodu, který se zabývá prodejem skleníků a pařenišť, jehož provozovatelem je zemědělské družstvo. V první části práce jsou popsána teoretická východiska na základě odborné literatury. Dále je provedena analýza současného stavu marketingové komunikace e-shopu. Na základě provedené analýzy jsou navržena možná opatření, s cílem zlepšit marketingovou komunikaci se zákazníky, získat nové zákazníky a zvýšit povědomí o existenci družstva.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Dočekalová, Veronika ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Hlavním tématem je Restart území Jaroslavicka a jeho širokého okolí, které se nachází v pohraničí jižní Moravy. Území se stalo díky hranicím mrtvým bodem na mapě. Problém je třeba řešit jako celek nikoliv jednotlivě a to jak z hlediska obnovy krajiny, tak z lidské podstaty. Tato práce se zaměřuje na lidskou podstatu a bytí v pohraničí. Zkoumá a analyzuje občanskou vybavenost. Doplňuje a obnovuje mnohdy chybějící složku – vzdělání. Navrhuje zcela nový systém školství a to od úplného začátku – mateřské školy po střední odbornou instituci. Chybějící střední škola nutí žáky dojíždět nebo se rovnou odstěhovat na internát do nejbližších měst jako je například Znojmo. Budují si vztah k městu a krajina se pro ně stává anonymní. Žáci pak nemají tendence se po škole navracet a kraj strádá. Řešení tedy spočívá v návrhu nového odborného vzdělání. Nejvhodnějším kandidátem pro umístění školy se staly Jaroslavice. Obec byla před válkou prosperujícím a významným bodem ve spojení Vídně a Brna. Toto spojení se však přerušilo pomyslným vztyčením hranic. Navržení česko-německé školy může vzájemnou spolupráci mezi zeměmi opět obnovit. Je založena na zcela novém systému vzdělání pro potřeby 21. století. Veškerá praxe se odehrává ve stávajících firmách okresu. Žáci poskytují firmám pracovním sílu a firma dává studentům na oplátku cenné zkušenosti. Toto řešení šetří finančními zdroji a může fungovat prakticky ihned. Škola je navržena na místě zbouraného panského dvora pod zámkem. Na této parcele je umístěna jak škola, potravinové centrum tak výzkumný ústav. Všechny tři instituce spolu vzájemně spolupracují a obnovují tak koncept panského dvora. Vzdělání je rozloženo do půdorysné stopy tvaru U s vnitřním menším dvorem a z poslední stravy pomyslně uzavřené velkým skleníkem. Každé křídlo je soběstačné a má jiný charakter. Západní křídlo je dvoupatrové. V přízemí se nachází knihovna s učebnami pro společenské vědy a srdce domu. Srdce domu je prostor pro konání divadel a představení. V druhém patře je vedení, které je orientované směrem do dvora a může kontrolovat denní režim. Vstupní prostřední křídlo obsahuje taktéž učebny společenských věd umístěné směrem do dvora pro případnou venkovní výuku. Jsou zde i učebny přírodních věd se svými specifickými potřebami. Poslední křídlo je určeno pro technické vědy a nachází se zde počítačové učebny. Toto křídlo vede do dolního patra, kde je zároveň pracovní vstup s parkovištěm. Skleník je neoddělitelnou součástí školy. Je určen jak pro veřejnost tak jako studentská učebna.
Skleník Fata Morgana Botanické zahrady hl.m. Prahy jako místo vzdělávání
Černý, Bohumil ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Vítová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití skleníku Fata Morgana Botanické zahrady hl. m. Prahy pro realizaci botanických exkurzí. V první části představuji exkurzi jako organizační formu výuky. Dalším tématem je stručná historie Botanické zahrady jako výchovně vzdělávacího centra. V závěru této kapitoly jsou charakterizovány současné expozice. Hlavním cílem práce bylo dokázat, že tropický skleník je vhodným místem pro pořádání školních exkurzí s využitím profesionálních průvodců. Do práce je zařazeno interview s vedoucí průvodcovské služby Mgr. Evou Novozámskou, které se stalo základem pro získání podrobných informací o systému provázení. Jádro práce tvoří doporučení k zařazení školní exkurze do skleníku podepřené Rámcovými vzdělávacími programy vydanými Ministerstvem školství mládeže a tělovýchovy. V závěru práce je zařazen pracovní list věnovaný moderním technologiím s motivačním textem a metodikou. Klíčová slova: skleník, vzdělávání, exkurze, průvodce
Automatizovaný skleník pro mladé rostliny orchidejí
Chovančíková, Lucie ; Dvořák, Vojtěch (oponent) ; Šťáva, Martin (vedoucí práce)
Cílem této práce je sestrojení automatizovaného skleníku, který bude zajišťovat ideální podmínky pro orchideje ve skleníku – tj. vlhkost, teplotu, zalévání, cirkulaci vzduchu apod. První část práce se zaobírá rozborem dosavadních řešení ať už komerčních či odborných. Druhá část práce se zaobírá obecným popisem skleníku. Najdeme zde technické parametry, účel a funkci jednotlivých komponent. Třetí část se zaobírá návrhem a konstrukcí hardwaru. Ve čtvrté části nalezneme popis VHDL popisu. V posledních dvou částech se dočteme, jak byl celý skleník zkonstruován a jak ho lze ovládat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.