Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 383 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací možnosti abstraktní malby na 1. stupni základní školy
Šilarová, Tereza ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou abstraktní malby na první stupni základní školy. Cílem této práce je podrobně popsat a zhodnotit proces žákovského porozumění principům abstraktní malby v procesu výtvarného projektu realizovaném ve 2. třídě. Teoretická část popisuje současné pojetí výtvarné výchovy - pedagogický konstruktivismus, vizuální gramotnost, interpretaci, reflexi a reflektivní dialog, tvorbu, umělecké dílo ve výuce a hodnocení. Součástí teoretické části je i vztah umění a kurikula. Další kapitola se věnuje malbě a jejím druhům, následně je popsána abstraktní malba - co to je, kdy vzniká a co jí ovlivnilo. Zmíněn je také jeden z představitelů abstraktního malířství František Kupka a dvě jeho významná abstraktní díla, která se žáci pokoušejí interpretovat. Praktická část obsahuje průběh a zhodnocení autorčina pedagogického akčního výzkumu. Jedná se o projekt, který vede žáky k setkání s abstraktní malbou a postupně k jejímu většímu porozumění. Nejprve se žáci setkávají s pojmem abstraktní malba, následně jsou konfrontováni s reprodukcí abstraktní malby a dílem v galerii, dále se snaží vybrané dílo pomocí vhodných otázek interpretovat. Zakončí to svou vlastní tvorbou vytvořenou na základě řízené imaginace, malbou zátiší, ale "abstraktně" a pracovním listem s diskuzí o tom, co je a není...
Výtvarně výchovný projekt s environmentálními prvky ve školní družině
NĚMEČKOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá výtvarně výchovným projektem s environmentálními prvky, který je koncipován pro školní družinu, na konkrétní Základní škole ve městě Čkyně. První kapitola teoretické části zmiňuje definici školní družiny, dále se zaměřuje na cíle, činnosti a specifika, která jsou typická pro daný zájmový útvar. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovou a rukodělné činnosti a například netradiční materiály, které se dají při činnostech používat. Dále se zaměřuje na specifika environmentální výchovy a její ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu. V neposlední řadě je tématem projektová výuka, která se dnes dostává více do povědomí učitelů a do větší oblíbenosti žáků. Praktická část vymezuje konkrétní projekt, sestaven pro školní družinu na Základní škole ve Čkyni. Činnosti jsou koncipovány pro žáky mladšího školního věku, konkrétně pro první a druhý ročník. Projekt zahrnuje tři netradiční výtvarné a zároveň praktické činnosti, které rozvíjí hlubší porozumění a vztah k přírodním materiálům, se kterými se pracuje. Aktivity odpovídají období podzim/zima, ve kterém byly realizovány.
Vektorová grafika ve volnočasovém vzdělávaní
VOLFOVÁ, Terezie
Práce se zabývá tvorbou výukového kurzu se zaměřením na vektorovou grafiku v rámci volnočasových aktivit. Úkolem kurzu je osvojení si základních nástrojů a funkcí v grafickém programu Adobe Illustrator. Pochopit, jak funguje vektorový program a samotný vektor, jaké má využití vektorová grafika. Teoretická část představuje termíny volný čas, pedagogika volného času, mládež, zájmové činnosti, výtvarná výchova, vektorová grafika, barvy a formáty. Praktická část se zaměřuje na samotný kurz, kde se účastnící během tří setkání učí tvořit ve vektorovém programu.
Linoryt ve výtvarné výchově (současná autorská grafika)
Havlíková, Margita ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Bakalářská práce Linoryt ve výtvarné výchově (současná autorská grafika) se skládá ze tří částí. V teoretické části se věnuji charakteristice grafiky, se zaměřením na linoryt, kde blíže popisuji historii linorytu u nás i ve světě a následně jeho místo v současné autorské tvorbě. Dále jsem objasnila pojem hra a bestiář, které využívám v didaktické a praktické části. Cílem mé práce je poukázat na techniku linorytu jako vhodného prostředku do hodin výtvarné výchovy. V didaktické části jsem navrhla blok vyučovacích hodin jejichž stěžejním námětem je vymyšlené zvíře. Žáci se na začátku motivují hrou Vymyšlené zvíře, vytvoří kresebný návrh, který využijí při samotné tvorbě linorytem. Bakalářskou práci uzavírá má autorská tvorba, která vychází z již zmiňované hry Vymyšlené zvíře.
Videoart v galeriích a jako pomocný prostředek při výuce
Wižďálková, Dita ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Kuříková, Michaela (oponent)
Teoretická část bakalářské práce se zaměřuje na základní představení historie pohyblivého obrazu až po současnost. Dále seznámí čtenáře s videoartem pomocí individuálně vytvořeného seznamu jednotlivých forem a strategií, které se využívají při tvorbě videí a filmů. Seznam představuje principy a formy využití videa, jak pro galerijní prostor, tak pro prostor veřejný. Didaktická část bakalářské práce se zaměřuje na použití videa ve výuce ve formě edukačního nástroje. Dále pojednává o využití nových médií v hodinách výtvarné výchovy. Následně jsou v práci představeny návrhy vyučovacích hodin výtvarné výchovy s využitím videa jako inspiračním tvůrčím podnětem pro vlastní práci žáků. Návrhy jsou tvořeny vždy individuálně s jinou využívanou formou tvorby videa. Praktická část bakalářské práce představí sérii autorských prací, které reflektují nabité zkušenosti a poznatky z teoretické části práce. Dále je propojena s částí didaktickou, kdy autorská videa jsou tvořena za účelem motivace k návrhům vyučovacích hodin. KLÍČOVÁ SLOVA pohyblivý obraz, videoart, umění, média, pedagogika, výtvarná a mediální výchova
O dědovi
Soukupová, Karolína ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu osobnosti prof. PaedDr. Jiřího Davida, CSc. v pozici teoretika výtvarné výchovy a jejího pedagoga. Jeho osobnost je zde zkoumána skrze biografickou metodu, kterou v práci představuji. O životě Jiřího Davida se můžeme dočíst mimo jiné z rozhovorů s lidmi z jeho blízkého okolí, kterými práce disponuje. V textu je také poodhalena osobní rovina vzpomínek na dědečka z období mého dětství. Didaktická část se soustředí na téma dětské tvorby v podobě zadaných úkolů v hodinách výtvarné výchovy. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Výtvarná část zahrnuje sérii tužkou překreslených fotografií ze života dědečka, velkoformátový obraz s rostlinnými motivy a maketu autorské knížky. KLÍČOVÁ SLOVA Jiří David, výtvarná výchova, biografická metoda, rodina, kořeny
Prvky pop artu ve výtvarně-projektové výuce na 1. stupni ZŠ
RYPOTOVÁ, Lucie
Předložená teoreticko-projektová diplomová práce se zabývá aplikací pop artu do výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Teoretická část je rozdělena na dvě kapitoly. První kapitola popisuje vznik a vývoj pop artu a druhá je zaměřena na pop art z pohledu didaktiky výtvarné výchovy. Projektová část diplomové práce je rozvržena do šesti lekcí, které jsou součástí výtvarné řady nazvané Rychlovýlety za pop artem do muzeí a galerií moderního umění. Jednotlivá témata lekcí jsou zprostředkována hravou formou a koncipována tak, aby během nich bylo využito různých výtvarných technik.
Výtvarná řada s prvky didaktické koncepce Marty Pohnerové na 1. stupni ZŠ
ŠOCHOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá pedagogickým modelem s názvem "Duchovní a smyslová výchova", který v 90. letech 20. století rozvinula výtvarná pedagožka Marta Pohnerová. Teoretická část této práce podrobně charakterizuje tuto originální didaktickou koncepci a rozebírá sémantiku stěžejních pojmů "duchovní" a "smyslové" z hlediska psychologie a filozofie. Dále detailně představuje strukturu a metodiku Duchovní a smyslové výchovy, kterou zasazuje do kontextu animocentrického proudu výtvarné výchovy. Současně s tím text analyzuje její aktuálnost z pozice současného kurikula předmětu. Projektová část práce představuje výtvarnou řadu s názvem "Toto jsem já", čítající pět vzájemně provázaných lekcí, jejichž koncept je inspirován Duchovní a smyslovou výchovou. Cílem projektové části je ověřit možnost uplatnění vybraných témat v současné praxi výtvarné výchovy.
Volnočasové výtvarné aktivity a rozvoj kreativity
PAPÁNOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá rozvojem kreativity ve volnočasových výtvarných aktivitách a skládá se z části teoretické a praktické. První část je teoretická a je rozdělena do tří kapitol. V jednotlivých kapitolách se zabývám pojmy jako je volný čas, výtvarná výchova a tvořivost. První kapitola teoretické části je věnována volnému času, pedagogovi volného času, pedagogice volného času a její souvislosti s výtvarnou výchovou. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovu a její koncepce, historii a vývoj, rovněž dílčí pojetí výtvarné výchovy. Dále se zabývá technikami, hodnocením, a tvořivostí ve výtvarné výchově. Poslední kapitola bakalářské práce se věnuje tvořivosti, strukturním prvkům tvořivosti, tvořivému procesu, biologicko-psychosociálnímu modelu tvůrčího procesu, výchově k tvořivosti, osobnosti tvořivého žáka a pedagoga, tvůrčí činnosti a tvorbě, a závěrem se zabývá kreativním programem. Praktická část obsahuje popis kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru pro děti mladšího školního věku. Popisuje tři realizované volnočasové výtvarné aktivity rozdělené do deseti částí. Námět, úkol, výchovně-vzdělávací cíle, motivace, technika, materiál, časová dotace, průběh činností, hodnocení, reflexe reflexe realizované činnosti. Hlavním cílem bakalářské práce je prokázat schopnost pracovat s teoretickými prameny a aplikovat je v praxi v rámci kreativizačního programu výtvarně výchovného charakteru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 383 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.