Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací možnosti abstraktní malby na 1. stupni základní školy
Šilarová, Tereza ; Svatošová, Zuzana (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá otázkou abstraktní malby na první stupni základní školy. Cílem této práce je podrobně popsat a zhodnotit proces žákovského porozumění principům abstraktní malby v procesu výtvarného projektu realizovaném ve 2. třídě. Teoretická část popisuje současné pojetí výtvarné výchovy - pedagogický konstruktivismus, vizuální gramotnost, interpretaci, reflexi a reflektivní dialog, tvorbu, umělecké dílo ve výuce a hodnocení. Součástí teoretické části je i vztah umění a kurikula. Další kapitola se věnuje malbě a jejím druhům, následně je popsána abstraktní malba - co to je, kdy vzniká a co jí ovlivnilo. Zmíněn je také jeden z představitelů abstraktního malířství František Kupka a dvě jeho významná abstraktní díla, která se žáci pokoušejí interpretovat. Praktická část obsahuje průběh a zhodnocení autorčina pedagogického akčního výzkumu. Jedná se o projekt, který vede žáky k setkání s abstraktní malbou a postupně k jejímu většímu porozumění. Nejprve se žáci setkávají s pojmem abstraktní malba, následně jsou konfrontováni s reprodukcí abstraktní malby a dílem v galerii, dále se snaží vybrané dílo pomocí vhodných otázek interpretovat. Zakončí to svou vlastní tvorbou vytvořenou na základě řízené imaginace, malbou zátiší, ale "abstraktně" a pracovním listem s diskuzí o tom, co je a není...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.