Název:
Výtvarně výchovný projekt s environmentálními prvky ve školní družině
Překlad názvu:
Art and educational project with environmental elements in the school club
Autoři:
NĚMEČKOVÁ, Barbora Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá výtvarně výchovným projektem s environmentálními prvky, který je koncipován pro školní družinu, na konkrétní Základní škole ve městě Čkyně. První kapitola teoretické části zmiňuje definici školní družiny, dále se zaměřuje na cíle, činnosti a specifika, která jsou typická pro daný zájmový útvar. Další kapitola popisuje výtvarnou výchovou a rukodělné činnosti a například netradiční materiály, které se dají při činnostech používat. Dále se zaměřuje na specifika environmentální výchovy a její ukotvení v Rámcovém vzdělávacím programu. V neposlední řadě je tématem projektová výuka, která se dnes dostává více do povědomí učitelů a do větší oblíbenosti žáků. Praktická část vymezuje konkrétní projekt, sestaven pro školní družinu na Základní škole ve Čkyni. Činnosti jsou koncipovány pro žáky mladšího školního věku, konkrétně pro první a druhý ročník. Projekt zahrnuje tři netradiční výtvarné a zároveň praktické činnosti, které rozvíjí hlubší porozumění a vztah k přírodním materiálům, se kterými se pracuje. Aktivity odpovídají období podzim/zima, ve kterém byly realizovány. The bachelor thesis deals with art and educational project with environmental elements, which is conceived for school club, specifically for an Elementary school in the town Čkyně in the South Bohemian region. The first chapter of theoretical part mentions definition of school clubs, their aims, activities and specifics, which are typical for this leisure activity. The next chapter describe arts a hands-on activities and for example non-traditional materials, that can be used at activities. It also focuses on the specifics of environmental education and its anchoring in the Framework Education Programme. Last but not least, the theme is project teaching, which is now becoming more widely known by teachers and more popular with pupils. The practical part defines a specific project, compiled for a school retinue at the Primary School in Čkyně. The activities are designed for pupils of younger school age, namely the first and second years. The project involves three non-traditional artistic and practical activities that develop a deeper understanding and relationship with the natural materials that are being worked with. The activities correspond to the autumn/winter period in which they were carried out.
Klíčová slova:
environmentální výchova; projekt; projektová výuka; výtvarná výchova; výukové metody; školní družina; art education; educational methods; environment education; project; project method; school club Citace: NĚMEČKOVÁ, Barbora. Výtvarně výchovný projekt s environmentálními prvky ve školní družině. České Budějovice, 2023. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/67498