Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šachy a umělá inteligence
Macůrek, Miloslav ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Práce se zabývá algoritmy umělé inteligence pro hru šachy a tvorbou programu, který je implementuje. Rešerše obsahuje základy šachové hry a její historii se zaměřením na počítačový šach, klasické metody v šachovém programování a základní shrnutí neuronových sítí s možnostmi jejich aplikace. Vybrané algoritmy jsou implementovány v navrženém šachovém programu „Beast“.
Šachy inspirované kubismem
FARKAŠOVÁ, Lucie
Cílem této bakalářské práce je navrhnout šachové figury s hrací deskou, jejichž tvar bude inspirován kubismem. Teoretická část se zabývá historickým pozadím kubismu, především pak na území Čech a jeho promítnutím do architektury a užitého umění. Dále se práce zaměřuje na vývoj šachů a funkci jednotlivých figur. V praktické části jsou obsaženy postupy při navrhování, výrobní výkresy a technologické postupy výroby šachovnice a figur.
Šachový program pro variantu Holanďany
Staňa, Marek ; Křena, Bohuslav (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje postup při tvorbě šachového programu hrajícího variantu holanďany proti člověku i jiným programům. V úvodu jsou vysvětleny rozdíly v pravidlech oproti klasickým šachům, hlavní část se věnuje umělé inteligenci. Porovnává jednotlivé metody, které se používají pro tvorbu šachových programů, a adaptuje je pro variantu holanďany.
Webová databáze šachových partií
Postupa, Martin ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Kofroň, Jan (oponent)
Název práce: Webová databáze šachových partií Autor: Martin Postupa Katedra: Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Pavel Ježek Ph.D., Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem vytváření databáze šachových partií. Účelem této práce je navést uživatele jak zadávat, upravovat, mazat a kopírovat šachové partie. Jak nejlépe přehrávat, vyhledávat a vytvářet zápis partie. Účelem také bylo vhodně tyto údaje ukládat do databáze a interpretovat partie. Zaměřil jsem se i na vypisování seznamu partií a registrovaní uživatelů. Pro řešení velké části úkolů se používá procházení pole šachovnice s figurami, protože většina zadání je spojena s vytvářením partie, tj. je zápis partie a zadávání platného tahu partie. Proto jsem splnil zadání práce. Výsledkem práce je webová aplikace v PHP implementující funkční systém na zadávání šachových partií. Systém obsahuje funkce na základní práci s těmito partiemi s rozumným výpisem partii. Vyskytuje se zde i funkce na ověření, zda zbývající tahy partie jsou v souladu s šachovými pravidly. Přínosem této práce je obohacení světa šachových databází o systém, do kterého přidávají partie sami uživatelé a má potenciál stát se velkou databází partií, protože ji může obohacovat a rozšiřovat tisíce uživatelů. Klíčová slova:...
Webová databáze šachových partií
Postupa, Martin ; Svoboda, Martin (vedoucí práce) ; Zavoral, Filip (oponent)
1 Název práce: Webová databáze šachových partií Autor: Martin Postupa Katedra softwarového inženýrství Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Martin Svoboda, Katedra softwarového inženýrství Abstrakt: Tato práce se zabývá tématem vytváření databáze šachových partií. Účelem této práce je navést uživatele jak zadávat, upravovat, mazat a kopírovat šachové partie. Jak nejlépe přehrávat, vyhledávat a vytvářet zápis partie. Účelem také bylo vhodně tyto údaje ukládat do databáze a interpretovat partie. Zaměřil jsem se i na vypisování seznamu partií a registrovaní uživatelů. Pro řešení velké části úkolů se používá procházení pole šachovnice s figurami, protože většina zadání je spojena s vytvářením partie, tj. je zápis partie a zadávání platného tahu partie. Proto jsem splnil zadání práce. Práce obsahuje funkční systém na zadávání šachových partií. Systém obsahuje funkce na základní práci s těmito partiemi s rozumným výpisem partii. Vyskytuje se zde i funkce na ověření, zda zbývající tahy partie jsou v souladu s šachovými pravidly. Přínosem této práce je obohacení světa šachových databází o systém, do kterého přidávají partie sami uživatelé a má potenciál stát se velkou databází partií, protože ji může obohacovat a rozšiřovat tisíce uživatelů. Klíčová slova: MySql, PHP, JavaScript, šachy
Algoritmy umělé inteligence pro hru šachy
Ivanová, Marika ; Petříček, Martin (vedoucí práce) ; Iša, Jiří (oponent)
Primárním cílem této práce je prostudovat a shrnout současné algoritmy používané v počítačovém šachu s jejich následnou implementací. Součástí práce je aplikace, která, kromě běžné šachové hry jednoho hráče proti počítači, ponechává uživateli možnost volby používaného algoritmu a nastavení jejich parametrů. Teoretická část se zaměřuje zejména na postupy šachového programování a jejich názorné vysvětlení. Na algoritmech umělé inteligence bylo provedeno několik měření, jejichž výsledky jsou zde prezentovány.
Campiho šachy
Drössler, Karolína ; Konečný, Lubomír (vedoucí práce) ; Zlatohlávek, Martin (oponent)
Bakalářská práce podává informaci o životě a díle cremonského malíře, architekta a dekoratéra Giulia Campiho (1508 - 1573), který ve 30. letech 16. století namaloval obraz Hra v šachy, jehož ikonografickým rozborem se práce zabývá ve svém závěru. Práce zasvěcuje do problematiky šachové hry, její historie a základní historické literatury, seznamuje se šachovou tématikou v oblasti umělecké a vysvětluje význam jednotlivých šachových figurek. Dále bakalářská práce pojednává o malířce Sofonisbě Anguissole, jenž je autorkou významného obrazu se šachovou tématikou ve spojení s obrazem Giulia Campiho. Závěr práce se zabývá ikonografickým rozborem obrazu Hra v šachy s vyvozením ikonografického záměru autora díla.
3D šachy s využitím Leap Motion
Smejkal, Václav ; Najman, Pavel (oponent) ; Pavelková, Alena (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá pohybovým ovladačem Leap Motion. Výstupem práce je šachová 3D hra, která nabízí ovládání pomocí tohoto zařízení. Teoretická část popisuje historii podobných vstupních zařízení, Leap Motion a grafický nástroj OpenSceneGraph, který je použit pro vytvoření 3D scény hry. Praktická část práce potom popisuje návrh a implementaci aplikace a vyhodnocení použitelnosti ovládání aplikace na základě testování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.