Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 327 záznamů.  začátekpředchozí308 - 317další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 

Protokol sexuality ve vybraných zařízeních sociálních služeb v Jihočeském kraji.
TALICH, Jan
Protokol sexuality upravuje práva a povinnosti poskytovatelů sociálních služeb, jejich zaměstnanců a uživatelů. Cílem diplomové práce bylo potvrdit či vyvrátit existenci protokolů sexuality či dokumentů s totožným významem ve vybraných zařízeních sociálních služeb v Jihočeském kraji, analyzovat nalezené dokumenty a realizovat rozhovory s vybranými sociálními pracovníky. Diplomová práce obsahuje teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se autor věnuje vymezení lidské sexuality, normám a funkcím sexuality, dále člověku s postižením z hlediska jeho práv na sexualitu, charakteristikám jeho vývoje a v neposlední řadě také sociálním službám v kontextu naplnění práva člověka s postižením na prožití jeho sexuality. Výzkum diplomové práce se skládá z předvýzkumu a samotného výzkumu. Předvýzkum byl realizován formou anketního šetření. Výzkum byl realizován, s ohledem na málo frekventované a neprobádané téma, kvalitativní formou za aplikace metod analýzy dokumentů a dotazování, respektive autor použil techniku obsahové analýzy dat a techniku hloubkových polostrukturovaných rozhovorů. Na základě provedeného výzkumu byly v cílové skupině poskytovatelů sociálních služeb analyzovány 4 protokoly sexuality či dokumenty totožného významu. Analýza prokázala různorodé zastoupení ucelených témat v nalezených protokolech oproti modelovému protokolu sexuality, který je popsaný v odborné literatuře. Dále autor poukazuje na značné rozdíly ve vnitřní struktuře ucelených témat v dokumentech samotných, které vedou ke zkreslenému podávání informací, zvláště v oblasti rodičovství lidí s mentálním a kombinovaným postižením. Na základě analýzy modelového dokumentu autor navrhuje pevnou strukturu jednotlivých témat protokolů pro objektivní a vyváženou formu dokumentu. Zkušenosti sociálních pracovnic s protokolem sexuality lze shrnout do třech základních linií: nezastupitelná spolupráce vedení a pracovníků v přímé péči při tvorbě protokolu sexuality, pocit jistoty v práci se sexualitou uživatelů jako přínos protokolu pro zaměstnance a změna přístupu k uživatelům z hlediska organizace i zaměstnanců.

Systém pro monitorování pohybu majetku a osob
Nechanický, Jaromír ; Ježek, Pavel (vedoucí práce) ; Malohlava, Michal (oponent)
V dnešní době je zejména u velkých firem kladen důraz na zabezpečení majetku a monitorování pracovních zvyklostí zaměstnanců. Předmětem této práce je vytvoření modulárního systému umožňujícího sledování pohybu majetku a osob v uzavřeném prostranství (areál firmy, vlakový vagon atd.). Při tvorbě systému byl kladen důraz na rozmanitost použitého hardware. Systém je navržen tak, aby spolupracoval s nejrůznějšími druhy RFID čteček, infračervených závor, kamer a dalších. Součástí systému je PC klientská aplikace umožňující sledování pohybu v "online" režimu a zároveň zobrazovat různé reporty za uplynulá období. Pro využití například v bezpečnostních agenturách byla vytvořena aplikace pro mobilní zařízení s platformou Windows Mobile, umožňující "online" zobrazení polohy všech RFID čipů a jiných událostí.

Profesní zátěž členů výjezdových skupin zdravotnické záchranné služby
VELDA, Jakub
Tématem této bakalářské práce je problematika, týkající se profesní zátěže, se kterou se pracovníci zdravotnické záchranné služby na výjezdech setkávají. Záměrem této práce bylo zjistit, jaké faktory vnímají jako nejvíce zátěžové, jejich zkušenosti s kritickými situacemi a jakou formou se snaží se situacemi vyrovnat. Taktéž bylo cílem zjistit názor a popsat zkušenosti záchranářů s psychologickou pomocí a jejími modifikacemi. Realizace výzkumu proběhla kvalitativní formou prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se členy výjezdových skupiny zdravotnických záchranných služeb Středočeského a Jihočeského kraje, pracujícími na pozici zdravotnický záchranář. Výzkumem bylo zjištěno, že se respondenti rozhovorů v souvislosti se svou profesí opravdu setkali s kritickými událostmi, kterými se cítili psychicky po určitou dobu výrazně ovlivněni. Respondenti také vnímají, že základy položené psychologické intervenci pro zaměstnance zdravotnických záchranných služeb v určitých krajích jsou dobrým předpokladem, aby i tato základní složka integrovaného záchranného systému měla pro své pracovníky zajištěno zázemí po psychické stránce a dopomohla svým zaměstnancům jak prevencí, tak i intervencí k duševní rovnováze, kterou vnímají jako jeden ze základních předpokladů správného plnění úkolů a povinností, které jsou obecně na pracovníky Zdravotnické záchranné služby kladeny. Možnou alternativou ke zlepšení této problematiky by mohlo být zakomponování legislativní povinnosti zaměstnavatele pečovat o psychickou stránku zaměstnance plnícího rizikové povolání.

Adaptační program pro nové pracovníky
Jáklová, Eva ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Mužík, Jaroslav (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována adaptaci a adaptačnímu programu nových pracovníků. Zabývá se činnostmi personálních útvarů, směřujícími k úspěšné adaptaci nováčků a procesy, které adaptaci ovlivňují. Procesu adaptace by měly předcházet jasně dané a provázané aktivity, bez kterých by nebylo možné kvalitní adaptační program pro nové pracovníky realizovat. Adaptace je důležité období, kdy hraje stěžejní roli nadřízený daného pracovníka. Kvalitně provedená adaptace zaměstnance může nastartovat jeho profesní rozvoj a budoucí kariérní růst. V praktické části popisuje tato práce adaptační program nových pracovníků ve společnosti Coca-Cola HBC Česká republika, s.r.o. Pracovníky zde rozděluji podle pracovního zařazení do 3 oblastí, které se v této společnosti vyskytují, každá oblast má pak svůj adaptační program. Období adaptace má jasně dané jednotlivé části a kroky a je rozděleno právě podle pozic, na které pracovník nastupuje. Ve společnosti Coca-Cola HBC Česká republika, s.r.o. je adaptaci věnována velká pozornost. Největší důraz je kladen na první pracovní den, který je tzv. orientačním dnem. V tento den se se všemi novými pracovníky setká celý vrcholový management, proto je také řízený a má jasná pravidla, jedním z nich je, že tímto dnem musí projít každý nový pracovník bez ohledu na jeho pracovní zařazení....

Employment satisfaction with the corporate social improvement
Jókaiová, Martina ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Závěrečná diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část je rozvrhnuta do tří po sobě jdoucích kapitol a jendotlivých podkapitol. Vymezuje a vysvětluje základní pojmy související s podnikovou sociální politikou, sociálním rozvojem zaměstnanců, zaměstnaneckými benefity jako i důsledky hospodářské krize na podnikovou sociální starostlivost. Hlavním cílem empirické části je zjistit, jak se změnila struktura programu zaměstnaneckých výhod v porovnání s obdobím před vypuknutím krize a jaký to mělo vliv na spokojenost zaměstnanců a na jejich postoj vůči společnosti.Těžištěm moji práce je analýza výsledků výzkumu. Výzkum byl realizovaný dotazníkovým šetřením. V závěre práce jsou vyhodnoceny stanovené předpoklady a doporučení jako zefektivnit program zaměstnaneckých výhod tak, aby byli spokojeni zamestnanci i samotný zaměstnavatel.

Bariéry v komunikaci ve vybrané pracovní skupině
Sitková, Lucie ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Bulava, Alan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikačními bariérami a jejich dopadem na výsledky pracovní činnosti a skupinové klima. Objasňuje pojem komunikace, prvky komunikačního procesu, základní dělení komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, efektivní komunikace a její prvky, požadavky efektivní komunikace, komunikace u manažerů, manažerské komunikační strategie, specifika manažerské komunikace ve zdravotnictví a komunikaci uvnitř podniku. Dále rozebírá komunikační bariéry z pohledu různých autorů, což je stěžejní pro část praktickou, kde jsou pomocí výsledků dotazníků sestaveny grafy, odrážející jednotlivé komunikační bariéry z různých úhlů pohledu. Byly vypracovány dva typy dotazníků: jedny pro nadřízené pracovníky a druhé pro podřízené pracovníky. Zkoumanou skupinou byla uzavřená pracovní skupina jednoho nemocničního zařízení v České republice. V diskusi jsou zhodnoceny výsledky a dána doporučení pro prevenci a eliminaci těchto komunikačních bariér. Hlavním cílem této práce bylo zlepšit komunikaci mezi jednotlivými pracovníky na všech úrovních a mezi všemi úrovněmi, zvýšit efektivitu pracovních výkonů zpříjemněním pracovního klimatu a tím i dosáhnout spokojenosti všech pracovníků této pracovní skupiny.

Dodržování BOZP u studentů oboru Všeobecná sestra při ošetřovatelských postupech
KUŘÍMSKÁ, Yvette
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci je široký obor, který je součástí státní politiky. Cílem BOZP je vytvářet systémy pravidel, které chrání studenty na odborné praxi, zaměstnance a zaměstnavatele . Má snahu o omezení všech negativních hledisek, které souvisejí s výkonem praxe nebo povolání. Dodržování zásad BOZP je nezbytnou součástí všech zdravotnických pracovníků při výkonu jejich povolání. Pro studenty oboru Všeobecná sestra to platí také a to při výkonu praktické výuky, čili praxe. Studenti jsou seznámeni s problematikou BOZP již v prvním ročníku v předmětu ošetřovatelské postupy. Před nástupem na praxi by studenti měly být schopni řídit se zásadami BOZP a měly by chápat závažnosti, které jsou spojené s nedodržováním BOZP. Cílem této bakalářské práce je zmapovat, jak studenti oboru Všeobecná sestra dodržují zásady BOZP a zjistit znalosti studentů v oblasti BOZP. Empirická část práce byla zpracována formou kvantitativního šetření. Metoda sběru dat byl dotazník, který byl určen studentům oboru Všeobecná sestra z druhého a třetího ročníku. Výsledky dotazníku byly zpracovány do grafů . Výsledky výzkumného šetření sice potvrdily, že studenti dodržují zásady BOZP, avšak v oblasti osobní hygieny byli značně nezodpovědní. V souvislosti se znalostmi BOZP jsou studenti informováni a jejich znalosti jsou velmi dobré. Na základě výsledků byl vytvořen letáček, který může být použit jako studijní či informační materiál pro studenty zdravotnických oborů.

Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení
Vaisová, Petra ; Radvanová, Senta (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
Právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení Resumé Práce se zabývá osvojením se zaměřením na právní postavení rodičů dítěte při jeho osvojení. Jejím cílem je upozornit na aktuální problémy, které vyplývají nejen z neúplnosti a nejednoznačnosti právní úpravy, ale i z její aplikace v praxi. Při zpracování jednotlivých témat jsem vycházela z odborných publikací a komentářů k zákonům, které jsem srovnávala s aktuálními články ve vybraných odborných periodikách a se současnou judikaturou, která však v této oblasti není příliš bohatá. Praktickou stránku jsem konzultovala s JUDr. Zárasovou - pracovnicí Oddělení sociálně právní ochrany dětí Ministerstva práce a sociálních věcí. Práce se skládá z úvodu, pěti na sebe navazujících kapitol a závěru. První kapitola vymezuje základní pojmy, které jsou v práci často používány a jejichž definice mnohdy není zcela jednoznačná - dítě, rodiče dítěte a rodina. Dále se kapitola věnuje pojmu náhradní rodinné péče a představuje některé její formy, které zákon v České republice nabízí. Pro ilustraci je na tomto místě uvedeno i několik mezinárodních či meziročních srovnání. Druhá kapitola se již podrobněji zabývá samotným osvojením. Vysvětluje jeho podstatu a objasňuje podmínky, které zákon pro jeho úspěšný průběh vyžaduje - se zaměřením na osobu žadatele a budoucího...

Péče o zaměstnance ve vybrané společnosti
Khop, Vojtěch ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Roubalíková, Ivana (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat úroveň péče o zaměstnance ve vybraném podniku, k tomu posloužil dotazník, který byl určený všem zaměstnancům, dále pak rozhovory s vybranými zaměstnanci a prostudování kolektivní smlouvy. Dále je cílem zjistit, zda je podnik schopen obhájit své umístění v soutěži Zaměstnavatel roku, které v předcházejících letech získal. Po vyhodnocení dotazníků, lze říci, že podnik je zaměstnanci vnímán převážně kladně. Prostudování kolektivní smlouvy pak vede k závěru, že podnik se snaží o své zaměstnance pečovat nad rámec zákonných povinností, i když je zde i několik slabin, na kterých by mohl podnik do budoucna zapracovat.

Vliv ekonomické recese na oblast řízení lidí v organizacích
Nakládalová, Petra ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Pivoňková, Lucie (oponent)
Tato práce pojednává o základních příčinách vzniku ekonomické recese dnešní doby (2007 - 2009?), její podobě a průběhu v České republice a o jejích důsledcích v podnikatelské oblasti. Stěžejní část diplomové práce se zaměřuje na vliv ekonomické recese (krize) na řízení a rozvoj lidí v organizacích. Věnuji se převážně tématu možných změn v personálních činnostech ve firmách a také v rolích personálních pracovníků a liniových manažerů. Obě tyto role jsou podstatnou součástí právě řízení a rozvoje pracovníků. Práce popisuje ekonomickou recesi z jedinečného pohledu oddělení lidských zdrojů, případně manažerů. Hospodářský stav firmy je základním předpokladem pro veškeré její aktivity. Nedostatek peněz ve firmě může výrazně omezit možnosti podniku i v oblasti personálního řízení, což bylo v podnikové praxi dnešní doby často velmi znát. V dobách ekonomické recese dochází k masivnímu propouštění, redukci mnoha personálních činností, které souvisejí s péčí o zaměstnance, redukci benefitů, změně odměňování atd. Většinou je tato situace doprovázena silnými emocemi, stresem, frustracemi a nedůvěrou v zaměstnavatele. Mnoho zaměstnavatelů si v dnešní době mohlo vyzkoušet roli krizového manažera a roli iniciátora a řízení změn. V důsledku ekonomické recese totiž firmy musely více či méně zvažovat svoji schopnost se na...