Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30,448 záznamů.  začátekpředchozí30439 - 30448  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.07 vteřin. 

Tělesné složení u elitních hráčů golfu
Špůr, Ondřej ; Süss, Vladimír (vedoucí práce) ; Pravečková, Petra (oponent)
Název: Vybrané indikátory výkonu elitních hráčů golfu. Cíle: Cílem práce je zjistit a popsat funkční charakteristiky elitních hráčů golfu na základě vybraných parametrů tělesného složení, posturální stability a síly stisku. Metody: Teoretická část byla zpracována na základě rešerše odborné literatury. Sledovaný soubor tvořili profesionální hráči a trenéři golfu (n=36). Parametry tělesného složení byly měřeny pomocí přístroje In Body 3.0 a Datainput BIA 2000M, stabilita byla měřena pomocí tlakové desky FootScan a síla stisku byla měřena ručním dynamometrem T.K.K. 5401. Výsledky: Ve vybraných parametrech tělesného složení a posturální stability dosahují elitní hráči golfu dobrých výsledků. Především v parametrech BMI a % tuku vyšli výsledky dobré až vynikající. Síla stisku ruky umístěné dole na "gripu" je větší než síla stisku ruky umístěné na "gripu" nahoře. Vztah mezi herní výkonností (výší HCP) a vybranými parametry se nepotvrdil. Prokázala se pouze lehká závislost mezi HCP a sílou stisku ruky umístěné na "gripu" nahoře. Klíčová slova: Golf, výkon, tělesné složení, posturální stabilita, síla stisku

Sefardské texty ve vídeňském archivu
Moučková, Naděžda ; Zavadil, Bohumil (vedoucí práce) ; Čermák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se věnovala problematice sefardské komunity, konkrétně vydávání sefardských děl ve Vídni. I když vídeňská komunita byla poměrně malá, v porovnání s počtem Aškenáziů téměř zanedbatelná, rozhodně se to nedá říci o dílech, která ve Vídni vyšla. Komunita byla zde existovala ještě ve 20. století, dokonce ve městě existovalo i sefardské centrum.V současnosti jsem po tomto centru však již pátrala marně. Po vyhnání ze Španělska v roce 1492 si s sebou Sefardité odnesli jazyk, který denně používali, jímž komunikovali se svými nežidovskými sousedy i mezi sebou - španělštinu. Až do 17. století zůstávali v kontaktu, i když omezeném, s aktuálním jazykovým územ, poté se však jejich jazyk, který někteří nazývají judeošpanělština, jiní ladino, udeśmo nebo prostě sefardština, vydává svou vlastní cestou a prochází svým jedinečným vývojem. Na jedné straně v sobě konzervuje archaismy, např. v podobě fonémů, které se ze španělštiny postupně vytratily, na druhé straně byl tento jazyk progresivnější než sama španělština. Plošně se v něm uplatňují jevy, které jsou ve Španělsku pouze regionální a nepatří do spisovného jazyka. Jedná se například o tzv. "yeísmo" a "seseo". Je také zcela logické, že jazyk podléhal kulturním a jazykovým vlivům prostředí, v němž ta která konkrétní komunita žila, a tak v něm najdeme...

Divadlo a fachidiocie?
Rut, Adam ; KORČÁK, Jakub (vedoucí práce) ; ŠIKTANCOVÁ, Jaroslava (oponent)
Magisterská práce Divadlo a fachidiocie se věnuje problematice oborové zaslepenosti v souvislosti s divadlem. Zabývá se vkusem, citem a řemeslností. Obsahuje také reflexe zkoušení několika inscenací a jednoho angažmá. Práce se také zabývá otázkou, za jakých podmínek má smysl dělat divadlo. Autor vychází z teze, že právě pátrání po smyslu je tou nejlepší obranou proti zaslepenosti diskursem svého oboru. Snaží se kriticky nahlédnout svoje dosavadní režijní působení i podmínky a prostředí, ve kterých tvořil. Je si vědom toho, že nám na jedné straně hrozí ustrnutí v čistě řemeslném a dávno odlidštěném přístupu k divadlu, na straně druhé pak chaos a snaha vymezit se za každou cenu.

OCR ručně kreslených chemických strukturních vzorců
Zajíc, Vítězslav ; Pangrác, Ondřej (oponent) ; Bálek, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami a algoritmy použitými ve vypracovaném programu na rozpoznávání ručně kreslených chemických strukturních vzorců. Popisuje předzpracování vstupního obrazu pomocí Gaussova filtru, rozpoznávání čar v obraze pomocí hledání sousedních tmavých pixelů. Ukazuje nevhodnost Houghovy transformace pro rozpoznávání čar. Věnuje se hledání co nejpřesnější aproximace nalezených čar pomocí co nejméně úseček. Zavádí pohled na strukturní vzorec jako na graf a popisuje algoritmus vytváření vrcholů a hran grafu z rozpoznaných úseček za použití jednoduchých pravidel, které zkoumají délku úseček a jejich okolí. Obsahuje kapitolu věnující se rozpoznávání písmen heteroatomů a funkčních skupin pomocí porovnávání vůči předloze. Součástí práce je i samotný program.

Respektování vývojových specifik v současné mateřské škole
Štrausová, Jana ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Havlová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vývojovými specifiky předškolního dítěte z hlediska respektování potřeb dítěte v podmínkách současné mateřské školy. Sleduje vývojové zvláštnosti a individuální potřeby současné generace předškolních dětí. Je zaměřena na zkoumání, hledání rozdílů a odlišností v individuálních potřebách a specifických projevech dětí. Hledá potenciální příčiny možných jevů a zároveň možnosti jak potřeby všech dětí v současné mateřské škole uspokojovat. Snaží se o hlubší proniknutí do podstaty zkoumaných jevů, hledá možná pozadí a souvislosti v době současné i v pramenech minulosti.

Ovládání počítače gesty
Wiewiorka, Petr ; Hradiš, Michal (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje možnost ovládání počítače pomocí gest ruky. Obraz je načítán pomocí webové kamery, ve kterém vyhledává pozice ruky v obraze a následně rozpozná gesta, ze kterých určí příkaz pro počítač. Pro práci s obrazem byla použita knihovna OpenCV. Na konci jsou zobrazeny výsledky práce.

Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s frakturou distálního radia
Krejčíčková, Monika ; Kozáková, Alena (vedoucí práce) ; Holländerová, Dita (oponent)
Název: Kazuistika terapeutické péče o pacienta s frakturou distálního radia Cíle: Cílem této práce je seznámit se teoreticky i prakticky s diagnózou fraktura distálního radia, prostudovat zdroje týkající se této problematiky, navržení terapie a sledování jejího průběhu. Součástí je podrobná kazuistika pacienta s frakturou distálního radia. Metodika: Tato práce vznikla jako rešerše s případovou studií během odborné praxe konané od 9. 1. 2012 do 3. 2. 2012 v Oblastní nemocnici Kladno. Práce je rozdělena do dvou částí - obecné a speciální. První (obecná) část práce se zabývá anatomií a funkční kineziologií předloktí a ruky, dále pak popisuje zlomeniny distální části předloktí, jejich léčbu a fyzioterapeutické postupy, kterými můžeme stav ovlivnit. Druhá (speciální) část popisuje kazuistiku pacienta s frakturou distálního radia, průběh navržené terapie a zhodnocení jejího efektu. Výsledky: Během terapie došlo k redukci otoku, snížení bolestivosti, ovlivnění reflexních změn, obnovení kloubní vůle, zvýšení kloubního rozsahu, protažení zkrácených svalů a zvýšení svalové síly na pravé horní končetině. Klíčová slova: předloktí, radius, úraz, fraktura, fyzioterapie

Jiné světy v románu Julia Cortázara
Řeřichová, Michaela ; Vydrová, Hedvika (oponent) ; Housková, Anna (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zachytit různé vztahy a souvislosti mezi vnímáním reality, místy a románovými postavami, jež se vzájemně zrcadlí a promítají. Tento tvárný postup uvedeme do vztahu s principem románového dvojníka se zaměřením na tři dvojnické páry: Horacio - Traveler, la Maga - Talita a autor - Morelli. Nejasná hranice mezi viditelnou realitou a tím, co je pod ní, souvisí s tématem hledání, kterému se věnuje třetí část diplomové práce. Soustředí se na interpretaci různých aspektů tématu hledání: hledání vlastní identity, domova, životní cesty v rovině postav; hledání pravé skutečnosti v rovině vypravěče a současně zapojení čtenáře do tohoto procesu. Čtenář se tedy stává jednou z románových postav a zároveň se podílí na utváření románu společně s autorem.

Lenka Lagronová Dramatička na pomezí
Marečková, Tereza ; Kudláčková, Jana (vedoucí práce) ; Sílová, Zuzana (oponent)
Lenka Lagronová (22. 9. 1963) absolvovala na Divadelní fakultě Akademie múzického umění v Praze v oboru dramaturgie činoherního divadla pod vedením prof. Jaroslava Vostrého. Během svých studií napsala několik, z nichž některé byly později uvedeny v divadle DISK (např. Nouzov). Jako dramaturgyně pracovala výhradně s režisérem Petrem Léblem v Divadle na Zábradlí. Dnes se stale věnuje psaní pro divadlo a rozhlas. Ve svých raných pracech se vyrovnávala s traumatickými zkušenostmi mladé generace, které popisovala typickým drsným humorem. Nejprve psala epizody o dospívání mladých žen (Antilopa). Druhá část její práce je ovlivněna odchodem z divadelího života a vstupem do kláštera (Klášter Sv. Terezie). V roce 1998 vyhrála její hra Terezka Cenu Alfréda Radoka jako nejlepší inscenace roku (Divadlo Komedie, režie Jan Nebeský). V roce 1999 obdržela Cenu českého rozhlasu za svůj rozhlasový debut Vstaň, prosím tě a v roce 2002 vyhrála cenu Grand Prix Bohemia. Lenka Lagronová prošla dvěma výraznými tvůrčími etapami. V jejich průběhu je patrný dynamický pohyb. Od expresivních až expresionistických dramat na pomezí dramatického tvaru a scénické básně až k prokomponovaným básnivým dramatickým skladbám. Ruku v ruce s proměnou tvůrčího stylu přichází i prohloubení poslání jejích dramatických textů. Ústřední téma celého prvního ranného období by se dalo shrnout jako hledání autority, vnitřního řádu a smyslu. Ten je v druhé polovině devadesátých let nalezen a autorka píše ? počínaje dramatem Terezka ? náboženská, úžeji katolická, dramata. Čerpá z emočního a obrazivého světa intimní ženské duchovnosti a vytváří nebývale autentický obraz světa víry v současném světě. Ten je tvořen pro autorku stylotvorným propojením křehké mystiky s naturalismem všedního dne. Ačkoli se nad jejím dílem místy objevují otazníky příliš zřejmého ?evangelizačního? záměru, který v některých momentech může zastřít dramatičnost textu, je Lenka Lagronová jedinečnou tvůrčí osobností, která posouvá hranice žánrů a fascinuje zejména vytrvalostí, s jakou se věnuje prozkoumání lidského nitra prostřednictvím dramatu.

SOCIÁLNÍ OCHRANA CHUDÝCH V ČESKÉ REPUBLICE
Strnadová, Barbora ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Kubelková, Karina (oponent)
Od 1.1.2007 začal v České republice platit zákon 110/2006 Sb., o životním a existenčním minimu, a zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi. Tyto zákony nahradily zákony přijaté v roce 1991, mezi které patřily: zákon č. 463/1991 Sb., o životním minimu a zákon o sociální potřebnosti č.482/1991 Sb. Cílem nově přijatých zákonů bylo motivovat nezaměstnané k hledání zaměstnání, zvýhodnění těch, kteří aktivně práci hledají a projevují zájem si ji udržet a sankcionování osob pasivních, zneužívajících systému. Nově bylo zavedeno existenční minimum, které je definováno jako minimální hranice peněžních příjmů, která se považuje za nezbytnou k zajištění výživy a ostatních osobních potřeb na úrovni umožňující přežití. Na rozdíl od minima životního nezohledňuje společenské potřeby. Výše dávek v hmotné nouzi se pohybuje mezi existenčním a životním minimem v závislosti na tom, do jaké míry se nezaměstnaný snaží překlenout hmotnou nouzi svým vlastním přičiněním především prací. V roce 2007 lze zároveň pozorovat poměrně výrazný pokles nezaměstnanosti. Ráda bych se proto ve své práci zaměřila na vliv zavedení nových sociálních zákonů na vývoj zaměstnanosti, nezaměstnanosti a jejich strukturu.