Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Agentura jako zprostředkovatel zaměstnání
Teřlová, Lucie ; Fučíková, Jana (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Práce se zaměřuje na problematiku zprostředkování práce přes agenturu. Zkoumá některé základní principy fungování agentur a téma získávání a výběru pracovníků. V praktické části se zaměřuje především na spolupráci studentů a agentur. Díky dotazníkovému šetření je v práci navrženo řešení ke zlepšení jejich spolupráce, a to prostřednictvím vysoké školy. Došlo by tak k propojení teorie s praxí a ke studentům by se tak dostaly jasné informace přímo od kvalifikovaných odborníků.
Pražská hromadná doprava
Pešková, Zuzana ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku hromadného přepravování osob v našem hlavním městě, jak již vyplývá z názvu "Pražská hromadná doprava". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části mapuji pražskou dopravu obecně, je zde popsána historie, současnost a možná podoba v budoucnosti, a to především se zaměřením na metro, tramvaje a autobusy. Dále je popsán systém jízdného, tarifní pásma a funkce záchytných parkovišť. Praktická část je tvořena výsledky dotazníkového výzkumu, který jsem provedla mezi studenty VŠE. Otázky v dotazníku se týkaly míry využití MHD, úrovně cestování, způsobu financování a bezpečnosti z pohledu studentů VŠE. Výsledky z dotazníkového šetření jsem zpracovala a pokusila se navrhnout možná řešení u problémových oblastí.
The transformation of China and repatriation of qualified work force
Kvaššay, Ivan ; Šaroch, Stanislav (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Hlavním cílem téhle bakalářské práce je zmapování a analýza informací ohledně čínských emigrantů v západních zemích se zaměřením na komunitu studentů. Dalším cílem je analýza jejich návratu do Číny po vystudování západních univerzit, případně po působení v jiných oblastech, managementu, inženýrství a podobně. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola má za úkol přiblížit čínskou komunitu v zahraničí se zaměřením na vycestovaných studentů. Druhá kapitola je věnována vývoji čínských univerzit v historii. Třetí kapitola se zabývá komunitou navrátili studentů, resp. akademických pracovníků a jejich pozicí v čínské společnosti. Předposlední kapitola je věnována vládním programům a jiným motivačním faktorům, které přispívají k repatriaci kvalifikované pracovní síly zpět do Číny. Závěrečná kapitola je zaměřena na dopady těchto navrátilců na veřejný a soukromý sektor. V závěru jsme shrnuli a interpretovali možné trendy v návratu a repatriačních programech pro kvalifikovanou pracovní sílu.
Vnímání TV reklamy VŠ studenty a její výzkum
Stakhariuk, Liudmyla ; Ryšavá, Monika (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výzkumem problematiky vnímání TV reklamy VŠ studenty pomocí metody online šetření z důvodu rychlosti a snadného zpracování dané techniky. Cílem je zhodnocení postojů VŠ studentů vůči reklamním spotům a nalezení základních příčin, východisek a souvislostí; také porovnání výsledků dotazování se sekundárními výzkumy. Pro účely práce byl vytvořen dotazník týkající se jak sledovanosti televize, TV reklamy a teleshoppingu studenty, tak i účinnosti a celkového působení reklamních vysílaní na dotazované. V úvodu práce se stanoví 4 hypotézy, 3 z nich se v závěru potvrdí a 1 se vyvrátí. Celkově VŠ studenti mají negativní vztah k TV reklamám, ženy se mohou nechat reklamními sděleními ovlivnit více než muži, na drtivou většinu studentů mívá vliv tzv. upíří efekt reklamy a VŠ studenti úplně nevylučují možnost sledování teleshoppingu v televizi, mívají zkušenosti s nakupováním touto cestou, i když hlavně ženy pocházející z větších měst.
Tvořivost studentů a studentek VŠE
Jandáková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Stěžejní oblastí této bakalářské práce je lidská schopnost nazývaná tvořivost neboli kreativita. V teoretické části se nejprve nachází definice pojmu tvořivost a vymezení kritérií tvořivosti, která slouží k posouzení míry kreativity. Následují faktory ovlivňující kreativitu, jež se z biologicko-psychosociálního hlediska člení na biologické, psychologické a sociální. Práce se věnuje především posledním dvěma zmíněným skupinám činitelů. V části o psychologických faktorech jsou rozebírány základní rysy přispívající k tvořivé osobnosti, u sociálních faktorů je řešen vliv rodiny, školy, společenské odměny a období života. Podkapitola o překážkách tvořivosti (tzv. blocích) zahrnuje kromě příčin těchto bariér i mýty o tvořivosti, které lze považovat za jeden z největších bloků kreativity. Konec teoretické části se zabývá podporou tvořivosti. Cí-lem praktické části je posouzení míry tvořivosti studentů a studentek VŠE. Na základě údajů zjištěných pomocí dotazníku, který vychází z poznatků získaných při studiu literatury pro teore-tickou část, dochází k porovnání kreativity studentů a studentek, jednotlivých fakult a hlavně po-souzení studentů a studentek VŠE jako celku. Na závěr jsou navrhnuta doporučení pro studenty.
The use of intercultural training for VŠE exchange students before leaving the university to study abroad
Kopecká, Ina ; Lukeš, Martin (vedoucí práce) ; Nový, Ivan (oponent)
Cieľmi diplomovej práce "Využitie interkultúrneho tréningu pred výjazdom študentov VŠE na výmenný pobyt do zahraničia" sú: -zachytiť a zhodnotiť zmenu po príchode z výmenného pobytu zo zahraničia v osobných charakteristikách študentov VŠE ako sú jazykové schopnosti, zahraničné skúsenosti, partnerské a rodinné vzťahy a jednoduchosť nadviazania vzťahov -vytvoriť vhodný nástroj pre zhodnotenie interkultúrnej kompetencie študentov VŠE, ktorí majú o zahraničné študijné pobyty záujem -priniesť užitočné informácie, resp. štruktúru prípadného interkultúrneho tréningu, ktorý by Vysoká škola ekonomická mohla v budúcnosti využívať ako prípravu študentov pred výjazdom do zahraničia -porovnať dve formy interkultúrneho tréningu a to informačnú schôdzku, ktorá prebehla na pôde VŠE za osobnej účasti študentov a elektronickú prezentáciu bez osobnej účasti -vytvoriť profil študenta VŠE, ktorý má záujem o štúdium v zahraničí
Jsou studenti s příjmením blíže začátku abecedy úspěšnější ve škole? Příklad z českých základných škol
Regéczy, Martin ; Bolcha, Peter (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Lidé se rodí s různými vrozenými schopnostmi. Tyto vrozené schopnosti nejsou ovlivněny jejich jmény. Nicméně na základě svých jmen mohou být během života vystaveny různým situacím, jejichž vznik anebo i výsledek je ovlivněn právě jejich jmény. Během těchto situací může být ovlivněn jejich život významným způsobem během alokaci vzácných zdrojů (Carlson a Conrad, 2008) a následně i jejich příjmy (Jurajda a Munich, 2007). U počátku těchto empiricky pozorovatelných rozdílů může být používání abecedně řazených seznamů na základních školách. Hypotéza, která je založena na tradiční víře, že neexistuje vztah mezi jménem a úspěchem studenta ve škole, je testována a zamítnuta. Ti na konci abecedně řazeného seznamu studentů ve třídě si vedou lépe, než zbytek třídy. Možné vysvětlení je užití abecedního řazení během zkoušení, které vytváří nerovné motivace mezi studenty. Toto vysvětlení je podpořeno modelem rozhodování studenta za nejistoty, které je prezentováno a následně diskutováno.
STUDENTI A ABSOLVENTI VŠ NA TRHU PRÁCE
Pek, Michal ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Kundrotaite, Monika (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktuálním trendem ve vzdělávání, se kterým je spojen nárůst zaměstnanosti studentů vysokých škol v posledním desetiletí. Příprava na budoucí povolání již v mnoha případech nesouvisí pouze se studiem, ale je v ní zahrnuto i získávání praxe. Diplomová práce analyzuje příčiny výskytu studentů na trhu práce a dopady na pracovní uplatnitelnost následných absolventů. Teoretická část nahlíží na definici počátečního vzdělání, která je dále konfrontována s realitou pomocí empirických dat z dotazníkového šetření zaměřeného na pracující studenty.
Zhoršuje se úroveň absolventů středních škol?
BENDOVÁ, Bronislava
Diplomová práce je zaměřena na obecnou úroveň vzdělanosti žáků středních škol, a to především z hlediska její stability, či naopak proměny. Pozornost je věnována jak nejdůležitějším činitelům, kteří se podílejí na procesu výchovy a vzdělávání, tak obecným vědomostem a dovednostem dnešních studentů. Práce si klade za úkol seznámit s teoretickými východisky výchovy a vzdělávání a poté představit vzniklou teorii, jež je výsledkem kvalitativního šetření. Teoretická část se zabývá vymezením výchovy a vzdělávání, jejich funkcemi a také definováním hlavních institucí a faktorů, jež do výchovně vzdělávacího procesu zasahují. Praktická část vychází z kvalitativního šetření, které bylo provedeno prostřednictvím strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami, jež byly realizovány se středoškolskými pedagogy z různých typů škol. Data získaná z těchto rozhovorů byla zpracována metodou grounded theory a následně analyzována. Tato práce tedy v praktické části představuje novou teorii objasňující zkoumanou oblast.
Analýza životního stylu studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
ALBRECHTOVÁ, Klára
Tato práce analyzuje životní styl studentů všech fakult Jihočeské univerzity se zaměřením na pohybové aktivity, zdravou výživu, optimální hmotnost, kvalitu spánku, schopnost vzdorovat stresu, relaxovat, vyhýbat se některým závislostem a sexuální život.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.