Název:
Vnímání TV reklamy VŠ studenty a její výzkum
Překlad názvu:
The perception of TV advertising by the university students and its research
Autoři:
Stakhariuk, Liudmyla ; Ryšavá, Monika (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá výzkumem problematiky vnímání TV reklamy VŠ studenty pomocí metody online šetření z důvodu rychlosti a snadného zpracování dané techniky. Cílem je zhodnocení postojů VŠ studentů vůči reklamním spotům a nalezení základních příčin, východisek a souvislostí; také porovnání výsledků dotazování se sekundárními výzkumy. Pro účely práce byl vytvořen dotazník týkající se jak sledovanosti televize, TV reklamy a teleshoppingu studenty, tak i účinnosti a celkového působení reklamních vysílaní na dotazované. V úvodu práce se stanoví 4 hypotézy, 3 z nich se v závěru potvrdí a 1 se vyvrátí. Celkově VŠ studenti mají negativní vztah k TV reklamám, ženy se mohou nechat reklamními sděleními ovlivnit více než muži, na drtivou většinu studentů mívá vliv tzv. upíří efekt reklamy a VŠ studenti úplně nevylučují možnost sledování teleshoppingu v televizi, mívají zkušenosti s nakupováním touto cestou, i když hlavně ženy pocházející z větších měst.This thesis deals with the issue of perception of TV advertising by university students using the online survey method because of the speed and easy way of processing of the technique. The goal is to assess university students' attitudes towards the advertisements and find the underlying causes of the background and context, also a comparison of the results of interrogation with secondary researches. For the purposes of the work a questionnaire was created as regarding the TV ratings of TV advertising and teleshopping by students and the effectiveness and the overall functioning of the surveyed spots. In the introduction of the thesis four hypotheses are provided, three of them in the end are confirmed and one is rejected. Overall, university students have a negative relationship with TV advertising, women may have more impact on advertising messages than men, the vast majority of students tends to be influenced by the so-called vampire effect of advertising and university students do not exclude completely the possibility of watching teleshopping on TV, are likely to experience shopping in this way, although mainly women from the larger cities.
Klíčová slova:
online dotazování; TV reklama; vysokoškolští studenti; účinnost reklamních sdělení; The effectiveness of advertisement communication; The online interrogation; The university students; TV advertising
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26836