Název:
Tvořivost studentů a studentek VŠE
Překlad názvu:
Creativity in the Students at the University of Economics
Autoři:
Jandáková, Jana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Stěžejní oblastí této bakalářské práce je lidská schopnost nazývaná tvořivost neboli kreativita. V teoretické části se nejprve nachází definice pojmu tvořivost a vymezení kritérií tvořivosti, která slouží k posouzení míry kreativity. Následují faktory ovlivňující kreativitu, jež se z biologicko-psychosociálního hlediska člení na biologické, psychologické a sociální. Práce se věnuje především posledním dvěma zmíněným skupinám činitelů. V části o psychologických faktorech jsou rozebírány základní rysy přispívající k tvořivé osobnosti, u sociálních faktorů je řešen vliv rodiny, školy, společenské odměny a období života. Podkapitola o překážkách tvořivosti (tzv. blocích) zahrnuje kromě příčin těchto bariér i mýty o tvořivosti, které lze považovat za jeden z největších bloků kreativity. Konec teoretické části se zabývá podporou tvořivosti. Cí-lem praktické části je posouzení míry tvořivosti studentů a studentek VŠE. Na základě údajů zjištěných pomocí dotazníku, který vychází z poznatků získaných při studiu literatury pro teore-tickou část, dochází k porovnání kreativity studentů a studentek, jednotlivých fakult a hlavně po-souzení studentů a studentek VŠE jako celku. Na závěr jsou navrhnuta doporučení pro studenty.The crucial area of this Bachelor's thesis is the human characteristic known as creativity. The theoretical section first addresses the definition of the concept of creativity and defines the crite-ria that serve to assess creativity levels. It then addresses factors influencing creativity, which from a biopsychosocial perspective can be divided into biological, psychological and social fac-tors. The thesis primarily deals with the latter two groups of factors. The section on psychological factors dissects the basic features contributing to a creative personality; the section on social factors deals with the influence of family, school, social reward and time of life. The subchapter on obstacles to creativity (blocks) includes myths about creativity, which can be considered one of the greatest blocks to creativity, as well as the causes of such barriers. The end of the theoreti-cal section deals with the facilitation of creativity. The goal of the practical section is to assess the level of creativity in students at the University of Economics. On the basis of the data ac-quired through the questionnaire, which takes into account the findings acquired from the litera-ture studied for the theoretical section, the thesis then makes a comparison of the creativity of students, individual departments and ultimately an assessment of the students of the University of Economics as a whole. The conclusion suggests recommendations for students.
Klíčová slova:
faktory; kritéria; mýty; překážky; tvořivost; creativity; criteria; factors; myths; obstacles
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26641