Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah školní nekázně k vybraným charakteristikám žáků
Remešová, Jana ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Papajoanu, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou chování a kázně žáků na základních školách. Skládá se z teoretické a empirické části. Teoretická část se zabývá základními pojmy a všeobecnou problematikou kázně a nekázně z dostupné literatury. Empirická část je zaměřena na kvantitativní výzkum četnosti jednotlivých projevů školní nekázně, je zjišťováno, zda je školní nekázeň asociovaná s některou z vybraných charakteristik žáka, jako jsou typ školy, pohlaví, socioekonomická situace rodiny a vývoj četnosti projevů školní nekázně v jednotlivých třídách od šestého do devátého ročníku. Cílem práce je zjištění rozsahu nežádoucího chování ve vybraných školách. Jako výzkumná metoda je použita statistická analýza dat, technikou sběru jsou dotazníky. Výsledkem je souhrn nejčastěji se vyskytujícího neukázněného chování na druhém stupni sledovaných škol a jeho vyhodnocení v rámci vybraných charakteristik z pohledu sebehodnocení žáků. Sebehodnocení je porovnáno s hodnocením neukázněného chování z pohledu třídního kolektivu a posouzením návrhu chování hypotetické osoby. Klíčová slova Kázeň, školní kázeň, školní nekázeň, výzkum školní nekázně, sebehodnocení, ověřovací metody sebehodnocení.
Případová studie problémového soužití a šikany v 7. ročníku ZŠ Waldorfské
Selešiová, Hana ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Teoretický rámec diplomové práce je vzhledem k zaměření studie zacílen na strukturu, dimenzi a socializaci osobnosti žáka, pojetí kázně ve škole a skupinovou dynamiku. Současná vývojová fáze žáků 7. třídy předurčuje kapitoly o dospívání a výchovných problémech. Diplomová práce podrobně vymezuje charakteristické rysy agresora i oběti šikany, příčiny agresivity i úzkosti. Bohaté zdroje prevence a léčby skupiny zasažené problémovým chováním nebo šikanou jsou uvedeny v závěru teoretické části. Praktická část je vypracována formou případové studie, po- mocí analýzy a komparace etopedické, speciálně pedagogické a pedagogické diagnostiky zís- kává data o narušení a dynamice sociálních vztahů mezi žáky 7. třídy základní školy waldorf- ské, o kohezi a klimatu třídy. Výsledky studie slouží jako podklad pro realizování preventivního programu. KLÍČOVÁ SLOVA charakter, empatie, kázeň, socializace, skupinová dynamika, klima školní třídy, šikana, agresor, oběť, diagnostika, prevence
Způsoby řešení kázeňských problémů začínajícím učitelem na 1. stupni ZŠ
MELKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce je představit, jakým způsobem začínající učitelé vnímají a řeší disciplinární problémy. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickými poznatky, které zahrnují charakteristiku dítěte na prvním stupni ZŠ, osobnost začínajícího učitele a učitele obecně, kázeň, nekázeň, výchovné problémy a teoretický návrh pro řešení výchovných problémů. Druhá část se opírá o výsledky smíšeného výzkumného šetření, které probíhalo prostřednictvím kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Kvantitativní výzkum se snaží zjistit, o jaké kázeňské problémy se přesně jedná, kam se učitelé s problémy obracejí, kdo nebo co jim nejvíce pomáhá, o jaké typy dětí s kázeňskými problémy jde a jakým způsobem učitelé řeší kázeňské problémy. Kvalitativní výzkum blíže pojednává o konkrétních problémech a subjektivním přístupu k jejich řešení. Diplomová práce vychází z institucionálního projektu GAJU (GAJU 154/2016/S) "Připravenost studentů a čerstvých absolventů PF JU na řešení výchovných problémů žáků."
Vnímání autority u pedagogů 1. stupně ZŠ
ZELENKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá vnímáním autority u učitelů, kteří učí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, které s touto problematikou souvisí. Například pojem "autorita", proměny ve vnímání tohoto pojmu postupem času, chápání pojmu autorita v alternativním školství, spojitost autority s kázní ve třídě nebo odměny a tresty ve vyučování. Praktická část práce je realizována za pomoci kvalitativního výzkumu na základě hloubkových rozhovorů. Cílem bylo získání informací, které souvisejí s autoritou učitele. Získaná data jsou vyhodnocená v sedmé kapitole.
Problémy začínajících učitelů
Dvořáková, Pavlína ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce "Problémy začínajících učitelů" se zabývá problematikou začínajících učitelů a jejich problémů v prvních letech výkonu učitelské profese. Cílem práce je identifikace klíčových problémů začínajících učitelů. Analýza odborné literatury a další relevantních dokumentů, metoda dotazníkového šetření a narativní rozhovory se začínajícími učiteli byly využity k dosažení stanoveného cíle práce. Diplomová práce se skládá z pěti kapitol. První kapitola se zaměřuje na pojetí učitele a jeho profesního vývoje. Druhá kapitola se soustředí na přípravné vzdělávání učitelů, třetí se věnuje tématu uvádějícího učitele, čtvrtá je zaměřena na vymezení potenciálních problémů začínajících učitelů, které lze členit do různých kategorií, jako například výukové problémy, organizační problémy, materiální a technické problémy, sociální problémy. Pátá kapitola obsahuje vlastní empirickou studii ve formě dotazníků, narativních rozhovorů a vlastní introspekce. Respondenty výzkumu jsou začínající učitelé, kteří se nachází v prvních pěti letech své učitelské praxe. Klíčová slova: začínající učitel, kompetence učitele, profesní standard, pedagogický výzkum, motivace, kázeň, komunikace, plánování ve výuce, organizační problémy, materiálně technické problémy, dotazníkové šetření, sebehodnocení, introspekce,...
Vybraný žák se specifickou poruchou chování ve vzdělávacím procesu
Solničková, Marie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na problematiku specifických poruch chování. V teoretické části autorka vymezuje pojem poruchy chování, klasifikuje poruchy chování a detailněji popisuje jednotlivé poruchy chování tak, jak je definuje Mezinárodní klasifikace nemocí. Dále se autorka práce snaží obsáhnout možné příčiny a faktory, které se podílejí na vzniku nebo rozvoji poruch chování. Závěr teoretické části je věnován specifice vzdělávání dětí s poruchami chování a průběhu socializace u takových jedinců. Praktická část je vypracována na základě kazuistiky vybraného žáka a strukturovaného pozorování. Tato část se snaží, na základě dlouhodobějšího pozorování, popsat vybrané aspekty, na které může mít specifická porucha chování značný vliv. Jedná se o vliv na třídní kolektiv a samotný průběh vyučování. Praktická část je realizována formou dlouhodobého zúčastněného pozorování a analýzy dostupných dokumentů vztahujících se k diagnóze žáka. Informace jsou získány i formou rozhovoru s vyučujícím žáka a s asistentem pedagoga. Praktickou částí autorka práce poskytuje přehled konkrétních projevů specifické poruchy chování u vybraného žáka v různých situacích vyučovacího procesu s důrazem na příčiny těchto projevů a následnými opatřeními. Za účelem získání ucelenějšího pohledu na chování žáka, srovnává...
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Particular Situation in Preaching on the Example of Important Holidays or Event: December 26th - St. Stephen's Day
Sabo, Martin ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Filipi, Pavel (oponent)
Anotácia Témou diplomovej práce, ktorú držíte v rukách je konkrétna situácia v kázni pri príležitosti Druhého sviatku vianočného so špecifickou témou prvého kresťanského mučeníka Štefana. Cieľom práce je v diskusii s odborníkmi i súčasnými protestantskými kazateľmi preskúmať homiletické možnosti ako k tejto konkrétnej situácii pristupovať. Diplomová práca má štyri hlavné časti. Prvá časť mapuje ako dostupná odborná literatúra pracuje s kľúčovými pojmami: kázeň, sviatok a Štefan, pričom spracováva tiež novozákonné biblické texty súvisiace so Štefanom. Praktická, druhá časť sa zaoberá konkrétnymi kázňami súčasných slovenských a českých kazateľov a pozýva ich do rozhovoru o konkrétnej situácii jednak mučeníka Štefana a jednak poslucháča, ktorému je kázeň určená. Tretia časť práce ponúka slovo na záver. Príloha je dôležitou súčasťou práce. Slúži ako zbierka tematicky vhodných kázní. Kľúčové slová Biblický text Druhý sviatok vianočný Kázeň Mučeník Poslucháč Situácia Svedok Štefan

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.