Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Učitelé z pražských gymnázií v období tzv. normalizace
Sýkorová, Pavla ; Doskočil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Mücke, Pavel (oponent)
V diplomové práci je představen profesní život učitelů pražských gymnázií v období tzv. normalizace pomocí životopisných vyprávění, tehdejších dokumentů a archivních materiálů. Zmiňován je výběr samotné profese učitelů, jejich studium a následně vstup do učitelské praxe, jenž probíhal koncem šedesátých let. V rámci období tzv. normalizace je kladen důraz na zmapování vedoucí úlohy KSČ na pracovišti tak, jak ji vnímali sami učitelé. Práce ukazuje úlohu komunistické strany pomocí učitelských prověrek, přijímacích zkoušek a komplexních hodnocení. Dále jsou rozebrány mechanismy, jež pomáhaly udržet školu socialistickou až do roku 1989: kontrola, porady, schůze, školení, školní frazeologie, materiální zabezpečení, oslavy výročí, brigády, lyžařské a branné kurzy, družební zájezdy a postavení učitele ve společnosti. Závěrem je zachycen rozpad vedoucí úlohy KSČ ve škole a přechod na demokratické školství po roce 1989.
ResPublica/Civitas Socialis – Strachotín, l. p. 2017
Sysel, Tomáš ; Magnusek, Pavel (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Na základě množství analýz, návštěv dané lokality i komunikace s vedením obce, vzešlo jako řešené téma rozvoj stávajícího sportoviště. Celé vytyčené území je až na fotbalové hřiště ve velice neudržovaném stavu. Nachází se zde dva menší ubytovací objekty, které jsou sezónně využívány zejména školami v přírodě a dalšími studenty, ale jejich stav je značně nevyhovující. K fotbalovému hřišti, které je jako jediné udržované náleží stávající zázemí fotbalistů – šatny s klubovnou. Jejich stav je také do jisté míry zhoršený. V platném územním plánu je celý navrhovaný areál na rozhraní dvou ploch, jedna je plocha sportu a individuální rekreace a druhá je plocha k prověření. Urbanisticky vychází návrh z umístění stávajícího fotbalového hřiště a zachování nebo zkvalitnění stávajících vazeb na okolí. Většina zpevněných ploch bude pochozích. Součástí návrhu rozvoje sportovních aktivit v obci bylo také cílem najít možné řešení pro parkování turistů, pro které v obci není volný prostor. Zvolená lokalita je výhodná v tom, že když zde vznikne odstavné parkoviště, tak vznikne v blízkosti hlavního vjezdu do obce při silnici II. tř. č. 420 vedoucí z Hustopečí skrz obec. Architektonicky, ale i koncepčně vychází stavby z ekonomických možností obce, z možností variability řešení a hlavně z možností etapizace výstavby. Výsledkem jsou dvě budovy. Jedna hlavní, nahrazuje zázemí fotbalistů, vytváří jim podmínky pro celoroční tréninky v nové tělocvičně, pro posilování ve fitness, zároveň je část budovy tribunou fotbalovému hřišti. Druhou budovou je ubytování, které nahrazuje stávající nevyhovující stavby. Architektonicky se jedná o hmoty, které jsou značně ovlivněny danými moduly. Konstrukčně je budova ubytování a zázemí sportovní haly navržena z typizovaných modulových systémů, z ocelových kontejnerů, které jsou vzájemně propojeny a vytváří tak neobvyklou podívanou. Prostor tělocvičny je vymezen železobetonovým montovaným skeletem. Obě budovy jsou opláštěny zlatým eloxovaným plechem, který je profilován obdobně jako jsou profilovány obvodové stěny kontejnerů. Současně bylo cílem vytvořit celoroční sportoviště, která jsou přístupná široké veřejnosti a mládeži.
Srovnání profesní orientace dětí na nižším gymnáziu a maturantů na víceletých gymnáziích
Farkač, Jan ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesní orientací studentů na pražských osmiletých gymnáziích. Konkrétně terciánů a maturantů, jimž se věnuje také zvlášť, ale hlavním tématem je srovnání těchto věkových skupin. Hlavními zdroji dat jsou dva kvantitativní výzkumy provedené na každý na jedné věkové skupině. Výzkumný nástroj (dotazník) byl vytvořen na základě informací z odborné literatury, které poskytly teoretický základ celé práci a tvoří její podstatnou část, a dvou hloubkových rozhovorů, jejichž stručná analýza je také součástí práce. Výzkum poukázal na některé významné rozdíly v profesní orientaci mezi oběma věkovými skupinami ve zkoumaných aspektech profesní orientace, kterými jsou gender, rodina, škola, zájmy, média, vzory a aspirace. Rozvinutější profesní orientace u maturantů byla výzkumem potvrzena.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Kvaššay, Lukáš ; Vágner, Lukáš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Zadaná nárožná parcela sa nachádza na okraji centra mesta Brna na križovatke ulíc Stará a Bratislavská. Stavebný pozemok má výmeru 3402 m2. Navrhnuté riešenie reaguje na urbanistické súvislosti, pešie trasy a potreby mesta. Hlavným cieľom bolo vytvorenie polyfunkčného mestského domu zahŕňajúceho v sebe bývanie, komerciu, telocvičňu a parkovanie. Koncept telocvične vychádza z polohy a možnosti, ktorú poskytuje daná stavebná parcela, a rovnako z potreby neďalekej základnej a materskej školy na ulici Stará. Nakoľko jej súčasná telocvičňa je z kapacitných dôvodov už nedostačujúca. V čase mimoškolskej výučby bude telocvičňa určená verejnosti. Dôležitým zámerom bolo taktiež vytvorenie pred priestoru pre divadlo Radosť, ktoré je situované v tesnej blízkosti riešeného územia, a tak dotvorenie jeho dôstojného vstupu. Objekt je tvorený dvoma základnými hmotami, ktoré majú rôzne výškové členenie. Medzi tieto hmoty je vsunutá samotná hmota telocvične, vytvárajúca tak vyvýšenú platformu. Návrh reaguje na okolie a jeho charakter svojou nadväznosťou na rímsy susedných objektov. Daným hmotovým usporiadaním sú jasne vymedzené tri priestory medzi objektmi s rôznorodým charakterom. Pred divadlom vzniká verejná piazzetta, dodávajúca mu kultúrny význam. Medzi objektmi na vyvýšenej platforme vzniká poloverejný priestor vnútrobloku s detským ihriskom a v severnej časti parcely je navrhnutý polosúkromný priestor zelene so súkromnými. Stavba taktiež uplatňuje princípy trvale udržateľného rozvoja.
Vliv změny požárně technických charakteristik na požárně bezpečnostní řešení stavby gymnázia
Kaczyński, Marek ; Sedláková, Markéta (oponent) ; Rusinová, Marie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vlivem změn požárně technických charakteristik na požárně bezpečnostní řešení gymnázia. Na tento objekt je vypracováno požárně bezpečnostní řešení. Cílem tohoto řešení je prokázat, zda tento objekt, který byl navržen v roce 1995, splňuje současné požadavky na požární bezpečnost staveb s přihlédnutím k požárně technickým charakteristikám objektu. Způsob a zásady tohoto řešení jsou popsány v úvodní části této práce. S ohledem na zjištěný posun požadavků požární bezpečnosti staveb byla pro nevyhovující stav navrhnuta taková úprava, aby objekt splňoval požadavky požární bezpečnosti na něj kladené. Tato úprava se týká především návrhu nových únikových cest. V další části práce je navrhnut objekt odlišného provozního využití - hotel. Následně jsou ukázány rozdíly v posuzování požární bezpečnosti budovy gymnázia a hotelu, které jsou vyvolány změnami v posuzování mezi kmenovou normou ČSN 73 0802 a projektovou normou ČSN 73 0833. V závěru práce je objasněno, z jakého důvodu bylo požárně bezpečnostního řešení gymnázia nevyhovující, a jaké jsou hlavní rozdíly v posuzování objektů s rozlišným funkčním využitím.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.
B + B BARCELONA
Fabián, Ondřej ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh školy do místa jako je čtvrť Poblenou je velké dobrodružství. Bloky plánu Cerda uv sobě uzavírají dramatickou historii industriální éry, kdy se ještě Barceloně říkalo Katalánský Manchester. A tady si pokládám otázku. Co znamená slovo krajina v tomto prostředí ? Jak se aplikuje na staré haly a komíny představa archetypu KRAJINY ? Jsou to snad právě tyto prvky, jež kdysi živily takřka celou Katalunii ? Mohou se střechy dnes již nevyužívaných průmyslových hal stát něčím jiným ? Novou fasádou ? Krajinou ?
B + B BARCELONA
Látalová, Lucie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Čtyřleté a osmileté gymnázium se nachází v centru spanělského města Barcelony v místě velmi dobře přístupném městskou dopravou. Gymnázium je v přímé návaznosti na důležitou dopravní a kulturní tepnu města-barcelonskou diagonálu, ke které se obrací a váže jak místně tak i koncepčně a otvírá k ní prostor hlavního vstupu a veřejného vnitřního nádvoří. Rozpínající se nová zástavba s administrativním využitím stojí v konkurenci stávajícímu industriánímu charakteru s množstvím výrobních objektů a vytváří v místě jisté napětí. Stavba nového gymnazia výrazně ovlivní dané místo a přinese tak do této industriální čtvrti novou funkci. Celá čtvrt prochází obnovou a novostavba gymnázia ji výrazně podpoří. ARCHITEKTONICKÉ ŘEŠENÍ Stavba půdorysně kopíruje historickou zástavbu v plánu „cerda“, snaží se reagovat na chaos uvnitř bloků a rozpínající se moderní svět a tvarově ji tak očistit a zjednodušit. Tak jako jednotlivé bloky tvoří mozaiku plánu cerda tak i škola jako celek skýtá řadu aktivit s bohatou strukturou uvnitř a funguje tak na podobném principu. Vztah „celku a části“ , tvarové osvobození a důraz na sílu jedné hmoty aniž by byla narušena návaznost na celek, město, je konceptem, na kterém je tento projekt založen.
Gymnasium J. V. Jirsíka v letech 1868-1918
KLIMEŠOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá vývojem prvního českého gymnasia v Českých Budějovicích v letech 1868 - 1918. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Českých Budějovicích. První část se zabývá obecnými dějinami nižšího a středního školství v českých zemích a v jižních Čechách. Druhá část je zaměřena na samotný vývoj gymnasia ve sledovaném období. Důraz je kladen především na výuku a studenty gymnasia. Při analýze studentů byl sledován především jejich teritoriální a sociální původ. Dále bylo zkoumáno jejich náboženské vyznání a délka studia. Závěrečná část se věnuje učitelskému sboru gymnasia.
Podmínky a možnosti využívání školních sportovních zařízení v okrese České Budějovice pro mimoškolní organizované i neorganizované sportovní aktivity.\\
JUNEK, Filip
Práce zjišťuje podmínky a možnosti využívání školních sportovních zařízení mimo školní výuku. Úkol byl zpracován pro potřeby jihočeského Krajského úřadu - odboru školství, mládeže a tělovýchovy. Výzkum byl prováděn v okrese České Budějovice a bylo mu po výběru sledovaného souboru dle potřeb zadavatele podrobeno 22 školských zařízení. Výzkum byl prováděn metodami dotazníku a řízeného rozhovoru. Diplomová práce má objasnit jak jsou využívána již existující sportovní zařízení, zda je jich dostatek a jaké jsou zde podmínky pro aktivní sport.\\

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.