Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,290 záznamů.  začátekpředchozí29281 - 29290  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Standuino
Merta, Ondřej ; Boleslavsky, Andrej (oponent) ; Šedivá, Barbora (vedoucí práce)
Projekt Standuino reflektuje a naplňuje nejnovější trendy na poli mediálního umění, experimentální hudby i artistic research. Testuje limity DIY designu, lokální výroby i distribuce takovýchto produktů. Zároveň je Standuino nomádská intervenční forma vzdělávání umělců na poli mediálních a hudebních realizací. Projekt Standuino zahrnuje širokou škálu tvůrčích, edukačních, technických a sociálních činností, od realizace výstav, podpory jiných uměleckých projektů, přes organizaci workshopů, happeningů, koncertů volně improvizované hudby, přes dokumentování (v rámci akademické spolupráce s jinými fakultami) a mapování fenoménu tzv. „bastlení“ (lokální DIY), až po vývoj a design progresivních experimentálních hudebních nástrojů. Samotná platforma Standuino je elektronické opensourcové zařízení pro kreativní využití, zejména přizpůsobené pro potřeby umělců a muzikantů ve střední a východní evropě.

Obecná metodika řízení produktového portfolia IS/ICT
Charvát, Josef ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) ; Mikulecký, Peter (oponent)
Jedním z klíčových procesů poskytovatele služeb je proces řízení úrovně služeb (Service Level Management). Poskytovatel služeb IS/IT je postaven před problém, jak definovat své služby, jak nastavit vyvážené a efektivní portfolio služeb a jak nastavit procesy v oblasti řízení služeb tak, aby maximálně podporovaly naplnění cílů organizace. Práce se zabývá problematikou tvorby a řízení portfolia služeb IS/IT. Vychází z pohledu poskytovatele služeb IT a jejím obecným cílem je napomoci poskytovateli řešit úlohy, které přímo souvisejí s řízením úrovně služeb, finančním řízením IT a tvorbou produktového portfolia. Práce je syntézou teoretických přístupů v oblasti IT Governance, všeobecně přijímaných metodologií a nejlepších praktik, současných trendů v oboru a v neposlední řadě i osobních zkušeností autora. Teoretická část mapuje dosavadní stav řešení problematiky u nás a ve světě a sumarizuje relevantní teoretické vstupy, kategorizuje služby IS/IT, poskytuje přehled nejčastěji používaných cenových modelů a uvádí aktuální trendy na trhu s IS/IT, jakými jsou například SaaS nebo Utility Computing. Na teoretickou část navazuje část aplikační, která vychází z hlavních zjištění teoretické části. V aplikační části je navržena metodika transformace řízení úrovně služeb a návrh ekonomického modelu řízení poskytovatele služeb IS/IT. Dále je představen proces tvorby produktového portfolia IS/IT. Proces je podpořen analytickým nástrojem, který umožňuje zpracovat vstupní data poskytovatele a jehož výstupem jsou scénáře portfolií služeb. Vědecký přínos práce je spatřován nejen v konsolidaci relevantních teoretických vstupů vztahujících se k tématu tvorby a řízení služeb IT. Práce dále přináší obecný rámec pro změnu procesu řízení úrovně služeb a teoretický koncept ekonomického řízení. Praktickým přínosem práce je proces tvorby produktového portfolia podpořený analytickým nástrojem pro zpracování reálných dat o poptávce, kapacitě, vytíženosti a finančních údajích poskytovatele.

Aid for Trade: aktuální trendy ve financování obchodu rozvojových zemí
Kupková, Karin ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Stuchlíková, Zuzana (oponent)
Aby mohly rozvojové země participovat na mezinárodním obchodě a čerpat výhody s ním spojené, musí mít dostatečně vyvinutou infrastrukturu a stabilní finanční systém, jež umožňují finanční toky. Obojí vykazuje v rozvojových zemích značné nedostatky, což brání výrobcům a obchodníkům z těchto zemí v integraci do světového obchodu a představuje tak zásadní překážku při jejich snaze importovat a exportovat. Pro řešení tohoto problému byl vytvořen pod záštitou Světové obchodní organizace (WTO), a za podpory významných finančních institucí, program Aid for Trade, jehož hlavním cílem je rozvoj infrastruktury a obchodních dovedností. Hlavním cílem této práce je zmapovat fungování a přínosy programu Aid for Trade v oblasti financování obchodu v regionu Asie a Tichomoří a následně zhodnotit, zda s jeho pomocí skutečně dochází ke zlepšení infrastruktury zemí a k jejich efektivnějšímu zapojení do mezinárodního obchodu, které by dále mohlo vést k růstu blahobytu a potlačování chudoby, jakožto jednoho z největších problémů světové ekonomiky.

Safety concerns by using services in the Couchsurfing community
Repaská, Iveta ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit bezpečnost na Couchsurfingu a zjistit, zda umožňuje dostateční ochranu pro hosty, stejně jako pro hostitele. Teoretická část uvádí problematiku ubytovacích služeb, jejich historií, vývoj, nové trendy a klasifikuje ubytovací zařízení. Následně se věnuje popisu samotného projektu Couchsurfing se zaměřením na jeho bezpečnostní složku. V této práci je použita metoda porovnání a metoda pozorovaní s následným projektem. Práce porovnává úroveň bezpečnosti s jinými typy hotelového charakteru a s ostatními podobnými projekty, které nabízejí soukromé ubytovaní. Hlavním výstupem práce je projekt, jehož úkolem je ověřit zabezpečení webové stránky v komunitě Couchsurfingu. Hlavní myšlenkou je upozornit na nedostatky a zajistit obecné povědomí.

Využití nových médií v marketingu na příkladu společnosti Vodafone
Hejdová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Máchová, Eva (oponent)
Práce analyzuje využití nových médií v marketingu, a to především ve světle změn, ke kterým v posledních desetiletích dochází. Jedná se o mohutný rozvoj informačních technologií a digitalizaci, které s sebou přináší nejen nové komunikační kanály, ale způsobují i změny v používání těch současných. To klade nároky nejen na uživatele, ale i na inzerenty, kteří se těmto změnám musí přizpůsobit, pokud nechtějí ztratit své zákazníky. Způsob, jak komunikovat ve světě nových médií je velmi specifický a liší se především nutností větší interakce a bližšího kontaktu se zákazníkem. To představuje na jednu stranu výhodu v podobě okamžité zpětné vazby, na stranu druhou ovšem vystavuje firmy kritice, která se nyní děje ve veřejném prostoru. Změny, ke kterým v mediálním světě dochází totiž částečně stírají rozdíly mezi producenty a konzumenty médií, respektive umožňují vytvářet a sdílet obsah doslova komukoli, kdo je připojen na internet. Jako příklad jsem si vybrala společnost Vodafone, která dle mého názoru v komunikaci v rámci nových médií poměrně úspěšná. Aktivně komunikuje na sociálních sítích, dokáže je integrovat do svých kampaní a její časopis a web ČiliChili je skvělým příkladem vlastněného média. V závěru práce hodnotí aktivity Vodafone i s ohledem na trendy ve světě a dotýká se i možného budoucího vývoje na...

Technologie pro virtuální spolupráci
Mrowiecová, Tereza ; Klas, Jan (vedoucí práce) ; Blatný, Richard (oponent)
Efektivní komunikace mezi spolupracovníky je předpokladem úspěšného fungování společnosti. Technologie pro virtuální spolupráci umožňují pracovníkům spolu komunikovat, sdílet informace a spolupracovat na velké vzdálenosti. Cílem této práce je charakterizovat technologie dostupné na trhu. Práce se zabývá klasickou telefonií, mobilní telefonií, emailovou komunikací, Instant Messagingem, Videokonferencemi, technologií VoIP, IP telefonií, WiFi telefonií, VPN a Unified Communication. První část práce charakterizuje jednotlivé technologie z technické stránky, jaká zařízení využívají, jakými standardy se řídí, jaké mají vlastnosti. V druhé části jsou uvedeny přínosy jednotlivých technologií, jejich využití v praxi, jaké mají výhody, nevýhody a kolik přibližně stojí zavedení a provoz konkrétní technologie. Třetí část uvádí trendy, které panují ve využívání ICT, které technologie ustupují do pozadí a které naopak expandují, a kterými směry by se mohl další vývoj technologií pro virtuální spolupráci ubírat.

Využití nových médií na příkladu společnosti Vodafone
Hejdová, Markéta ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Máchová, Eva (oponent)
Práce analyzuje vyu ití nov ch médií v marketingu, a to p edev ím ve sv tle zm n, ke kter m v posledních desetiletích dochází. Jedná se o mohutn rozvoj informa ních technologií a digitalizaci, které s sebou p iná í nejen nové komunika ní kanály, ale zp sobují i zm ny v pou ívání t ch sou asn ch. To klade nároky nejen na u ivatele, ale i na inzerenty, kte í se t mto zm nám musí p izp sobit, pokud necht jí ztratit své zákazníky. Zp sob, jak komunikovat ve sv t nov ch médií je velmi specifick a li í se p edev ím nutností v t í interakce a bli ího kontaktu se zákazníkem. To p edstavuje na jednu stranu v hodu v podob okam ité zp tné vazby, na stranu druhou ov em vystavuje firmy kritice, která se nyní d je ve ve ejném prostoru. Zm ny, ke kter m v mediálním sv t dochází toti áste n stírají rozdíly mezi producenty a konzumenty médií, respektive umo ují vytvá et a sdílet obsah doslova komukoli, kdo je p ipojen na internet. Jako p íklad jsem si vybrala spole nost Vodafone, která dle mého názoru v komunikaci v rámci nov ch médií pom rn úsp ná. Aktivn komunikuje na sociálních sítích, doká e je integrovat do sv ch kampaní a její asopis a web iliChilli je skv l m p íkladem vlastn ného média. V záv ru práce hodnotí aktivity Vodafone i s ohledem na trendy ve sv t a dot ká se i mo ného budoucího v voje na tomto poli.

Možnosti využití cloudových technologií v oblasti sdílené ekonomiky a FinTech
Chmelař, Ondřej ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato práce detailně mapuje a popisuje současný stav a predikci průniku informačních technologií založených především na cloudu a blockchainu do reálné globální ekonomiky a dále identifikuje trendy, které tyto oblasti ovlivňují. Důraz je kladen především na socializaci služeb, koncept sdílené ekonomiky a finančně-technologické (FinTech) firmy. Práce dále zachycuje proces dospívání informačních technologií umožňující vynechání nákladných prostředníků, kteří jsou nahrazeni jinými uživateli nebo pokročilými algoritmy i v oborech, kterých se doteď informační technologie tak zásadně nedotýkaly. Práce prolíná znalosti z oboru IT a vedlejší specializace na FFÚ VŠE.

Připravenost bank na přechod na digitální bankovnictví
Šimek, David ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá připraveností bank na přechod na digitální bankovnictví. Jejím cílem je představit aktuální trendy, které ovlivňují vývoj retailového bankovnictví, definici digitálního bankovnictví. Následně na základě analýzy konkurentů bank, kvalitativního výzkumu se zákazníky, workshopu se zaměstnanci banky a analýzy života zákazníka navrhnout doporučení pro banky na rozvoj obchodního modelu a zjednodušení života zákazníka tak, aby byly připravené na přechod na digitální bankovnictví. To jim poté pomůže zvýšit loajalitu svých zákazníků a zabrání poklesu příjmů.

Poprodejní úprava automobilů, její trendy a potenciál pro český trh
Kosek, Vladimír ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Müller, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout přehled o poprodejových úpravách automobilů a zhodnotit jejich potenciál na českém trhu. Cílem práce je pochopit, proč je design produktu všeobecně důležitý pro zákazníky a také zdůraznit jeho významnost pro automobilový průmysl. Následně je popsána historie automobilového designu se zaměřením na vnější faktory ovlivňující technologický a designový vývoj. Za účelem analýzy potenciálu specializovaných firem zabývajících se kastomizací na českém trhu byl proveden výzkum mezi několika českými a německými firmami, zaměřenými na úpravu vozidel. Výsledky výzkumu umožnily vyhodnotit současný stav kastomizačního trhu v České republice a zvážit jeho budoucí potenciál.