Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,941 záznamů.  začátekpředchozí2924 - 2933další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.19 vteřin. 

Moc v organizaci z genderového pohledu
Lee Šrůtková, Helena ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Předložená bakalářská práce shrnuje poznatky týkající se problematiky stylů vedení lidí z pohledu genderu s cílem zjistit, zda existují rozdílné předpoklady mužů a žen k výkonu manažerské funkce, resp. zda existuje rozdílný přístup mužů a žen ke stylu vedení lidí. Teoreticky vymezuje tuto problematiku prostřednictvím teorie organizace a řízení, resp. v kontextu tématu moci v organizaci a stylů vedení lidí, a teorie genderu. Stěžejní analytickou část opírá o empirické výzkumy provedené na téma stylů vedení nahlížených z genderové perspektivy, které byly provedeny zejména v anglosaských zemích a jeden výzkum z českého prostředí.

Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: genderová perspektiva
Vránková, Ivana ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Bakalářská práce "Jak reklama ovlivňuje představu sebe sama: Genderová perspektiva" pojednává o problematice prezentace žen v reklamách. V teoretické části práce upozorňuji na vliv masových médiích ve společnosti a uvádím teorie, které se k tématu gender a reklama bezprostředně vztahují. V empirické části práce se pokouším propojit teorii s praxí. Analyzuji polostrukturované rozhovory a ukazuji, jak respondenti a respondentky vnímají obraz femininitu v reklamách. Dále ukazuji, jaký má reklama vliv na pojetí sebe sama. Přesněji řečeno ukazuji, jak respondenti vnímají ideál krásy, předkládaný reklamou, a jak se s ním osobně vypořádávají. Tato práce je nástinem toho, jakým způsobem reklama svými stereotypními obrazy ideálního ženství a mužství zasahuje do každodenních životů skutečných mužů a žen

Model zralosti Green ICT jako východisko při zavádění Green ICT praktik v malých a středních podnicích
Mlejnek, Petr ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Obecným tématem diplomové práce je Green ICT a jeho podpora. Konkrétně je však práce zaměřena na model zralosti Green ICT, jako na východisko při zavádění Green ICT praktik v malých a středních podnicích v České republice. Hlavním cílem diplomové práce je tedy návrh tohoto modelu zralosti. Ten spočívá především v definování otázek, jejich možných odpovědí a vah těchto odpovědí z pohledu zralosti Green ICT. Zodpovězením těchto otázek pak lze posoudit Green ICT libovolného malého či středního podniku. Pro dosažení hlavního cíle byly definovány oblasti Green ICT, kterými se mohou malé a střední podniky zabývat, a také byly definovány možné úrovně zralosti Green ICT, kterých mohou podniky dosáhnout. Aby byl však návrh modelu zralosti Green ICT malých a středních podniků brán jako relevantní výsledek diplomové práce, byl také ověřen v praxi. Pro tento účel byl tedy vytvořen interaktivní web a na něm zveřejněn sebehodnotící formulář, prostřednictvím kterého byly osloveny firmy a realizováno posouzení stavu jejich Green ICT. Následně byly zanalyzovány získané výsledky. Za vlastní přínosy diplomové práce považuji především vytvoření modelu zralosti Green ICT se zaměřením na malé a střední podniky, včetně jeho implementace a ověření v praxi. Tuto část považuji za praktickou. Za teoretickou část pak považuji definování oblastí Green ICT pro malé a střední podniky, kterou také považuji za vlastní přínos.

Mužství a ženství v české literatuře raného novověku
Ratajová, Jana ; Hojda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent) ; Himl, Pavel (oponent)
Práce zpracovává z pohledu historického genderové kategorie mužství a ženství, zabývá se otázkou, zda a nakolik byly tyto kategorie definovány v raném novověku. Nikoli však vzhledem k "sociální realitě" těchto kategorií, ale na základě pojmu "gender", jež je chápán slovy Joan W. Scottové jako "konstitutivní prvek sociálních vztahu založený na vnímané diferenci pohlaví" a zároveň jako "primární způsob označování mocenských vztahu". Práce se zabývá především tím, jakým způsobem je gender v raněnovověkých textech konstruován, dále dobovou normativitou a teorií genderu. Druhou základní otázkou je, jakým způsobem jsou jednotlivé gendery k sobě vztahovány, zda a jakým způsobem je v této době vytvářena binární opozice mezi maskulinitou a feminitou.

Analýza účetních a daňových povinností z pohledu malých a středných podniků
Vytisková, Věra ; Procházka, David (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce jsou změny účetní a daňové legislativy. Zabývá se současnou úpravou daňové evidence a účetnictví v České republice. Dále líčí jednotlivé změny vedoucí ke zjednodušení daňové a účetní zátěže. Prostřednictvím dotazníků analyzuje dopad konkrétních změn na podnikatele a malé podniky, účetní a účetní firmy a státní sféru.

Jak spávně křtít malé děti?
Lamser, Jan ; Macek, Petr (oponent) ; Štefan, Jan (vedoucí práce)
Práce má za cíl vymezit se z pohledu dogmatiky k otázce křtu dětí. Obsahuje historický a konfesní přehled látky, artikuluje okruhy otevřených otázek a dovozuje, že na ně doposud není k dispozici skutečně vyvážená dogmatická reflexe, normativní výpovědi proto trpí značnou jednostranností. Té je třeba se vyvarovat již na úrovni metodiky práce s látkou. Práce následně konstatuje absenci robustnější sakramentologické metodiky, snaží se následně formulovat požadavky, jaké by takový metodický přístup měla splňovat, a to s přihlédnutím k přístupům, v jejichž rámci byla látka doposud rozebírána. Tyto přístupy jsou popsány ve struktuře metanarativu, vědní perspektivy, diskurzu, argumentativní logiky. V závěru práce je navržen postup práce s dostupnou látkou, jehož aplikace by mohla přinést celistvější pohled na otázku křtu dětí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Daňové, poplatkové a obdobné nástroje ochrany životního prostředí
Port, Jan ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
70 systému vykazují nejvyšší hodnoty. Dovolil jsem si také zařadit hypotézu o dalších finančních vstupech týkajících se vyvolaných nákladů a těmi jsou finanční prostředky vynaložené na zjištění množství emisí. V tomto světle jsou pak vyvolané náklady ještě vyšší. Jako hlavní důvod neefektivnosti současného systému poplatků vidím především jejich nízký fiskální výnos. Domnívám se, že v této souvislosti je vhodné připomenout skutečnost, že výše sazby poplatků za znečišťování ovzduší se nezměnila od roku 1991! Současný zákon o ochraně ovzduší totiž převzal sazby poplatků ze zákona č. 389/1991 Sb., o státní správě ochrany ovzduší a poplatcích za jeho znečišťování, ve znění pozdějších předpisů. Dalším důvodem malé efektivnosti je pak relativní složitost výpočtu a rozdrobenost jejich správy. Závěr V předkládané diplomové práci se zabývám především ekonomickými nástroji ochrany životního prostředí a z nich se zaměřuji na emisní poplatky za znečišťování ovzduší. V obecné části vymezuji teoretická východiska, klady, zápory a důvody aplikace těchto nástrojů, které vidím především v existenci negativních externalit. Ty vymezuji, definuji a na základě nich pak popisuji princip působení "ekonomických" nástrojů. Upozorňuji na případné problémy s jejich internalizací, které vidím především v nemožnosti exaktního stanovení...

Marketingový výzham body image
Hejdová, Miroslava ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Body image může být považován za velmi užitečný nástroj při formování marketingových strategií. V teoretické části zpracovávám téma body image z pohledu žen a mužů, přičemž jsem se snažila o nastínění aspektů, které lze účinně využít v marketingu. 1) Prvním cílem práce je potvrdit nebo vyvrátit současnou představu o ideálu štíhlosti u žen a svalnaté postavy u mužů a dále snahu mužů a žen buď dietami nebo cvičením tuto představu naplňovat. 2) Druhým cílem práce je zjistit, jak se konkrétně využívá body image v tištěných reklamách dostupných jako letáky v lékárnách a zaměřených na kosmetiku, léčivé přípravky, doplňky stravy a případně zdravotnické prostředky. Metodika: Dotazníkové šetření, analýza reklamních letáků Výsledky: Cíl 1: Z celkového počtu 43 osob bylo zastoupeno více žen (28 osob) a méně mužů (15). Nejčastěji byly subjekty ve věku od 30 do 49 let. Nejvíce zastoupeni byli mezi dotazovanými vysokoškoláci (35 osob), žádný dotazovaný neměl pouze základní vzdělání. Nejčastěji udávali dotazovaní jako své bydliště Prahu (30 osob). Dvě hypotézy byly ve sledovaném souboru statisticky potvrzeny, a to: Hypotéza 7: Ženy si častěji než muži myslí, že je reklama ovlivňuje v tom, jak by chtěly vypadat (p=0,004) a Hypotéza 13: Přání přibrat nebo zhubnout závisí na věku (p=0,002). U žen je dále preferovaná spíše štíhlá, u mužů atletická postava. Cíl 2: Procento plochy věnované na letácích body image se liší řádově o desítky (minimum 4%, maximum 36% plochy letáku). Použití body image je nejvíce vyjádřeno podle očekávání u kosmetických výrobků. Celkově se ale zdá, že plocha věnovaná body image je v mediánu přibližně stejná v jednotlivých kategoriích. Většina reklam obsahovala zobrazení ženského těla nebo jeho částí. Tam, kde byl zobrazen muž, byl spíše v určité sociální roli (otec, dědeček). Závěr: V dotazníkovém šetření byly potvrzeny základní předpoklady o ideálu krásy ženy a muže v naší společnosti. V souladu s publikovanými literárními zdroji je ženským ideálem krásy štíhlá vyšší žena, která o sebe pečuje. U mužů jde o vysokého štíhlého a svalnatého drsňáka s milou povahou. Určitá sonda do problematiky tištěné reklamy ve formě analýzy letáků na různé výrobky prodávané v lékárnách potvrzuje široké užití body image v reklamě na kosmetické přípravky a také volně prodejná léčiva. I v této části práce byla nalezena shoda s poznatky z teoretické části týkajícími se využití body image v reklamě co se týká zobrazovaného ideálu.

Implementace Business Intelligence ve firmě ČON s.r.o.
Hofman, Lukáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Maryška, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou Business Intelligence a Balanced Scorecard a její praktickou aplikací v Českém odborném nakladatelství, s.r.o., malé firmě o dvaceti devíti zaměstnancích, které vydává časopisy ze světa obchodu, gastronomie, textilu, potravin, hotelnictví a dalších. První část této práce popisuje BI a BSC po teoretické stránce a poskytuje metodický základ pro navazující kapitoly praktické. Seznamuje čtenáře s definicí a strukturou BI řešení, s přístupy k tvorbě datového skladu i s principy budovaní OLAP databází. Popisuje co je to BSC, jaké používá perspektivy i co je to strategická mapa. Z teoretických kapitol následně vyplyne, jaké je použití BI a BSC a jaké jsou mezi nimi vazby. Kapitoly praktické pak pokračují aplikací BI a BSC ve firmě ČON, s.r.o. Seznamují čtenáře s vizí a misemi podniku, které se dále rozpadají do jednotlivých strategických cílu a metrik, rozdělených do perspektiv BSC a zobrazených pomocí strategické mapy. Na základě analýzy požadavků společnosti je dále vytvořen rámec pro BI řešení, identifikovány zdroje dat, navržen a zrealizován datový sklad a vytvořena multidimenzionální OLAP kostka pomocí MS SQL Server 2008. Na závěr následuje interpretace naměřených hodnot (reporting) z dostupných zdrojů firmy ČON, s.r.o. v MS Excel 2007 a porovnání se stanovenými strategickými cíli a metrikami společnosti. Výstupy této práce jsou založeny na reálných požadavcích společnosti a jsou připraveny pro zavedení a používání v praxi.

Mužské reakce na infertilitu pohledem ženy
KLEMENTOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce "Mužské reakce na infertilitu pohledem ženy" je zaměřena na páry, které se již delší dobu pokoušejí počít dítě, a na to, jak muži reagují či vyjadřují názor na téma neplodnost. Teoretická část vychází z odborných zdrojů a jsou zde vysvětleny pojmy, které s touto problematikou souvisí. Pro zpracování praktické části byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Pro výběr zkoumaného souboru byla zvolena metoda sněhové koule. Zkoumaným souborem byly ženy, které se se svým partnerem delší čas pokoušely nebo pokoušejí počít dítě. Ženy byly ve věku 25-50 let, různého vzdělání. Celkovým počtem bylo 5 respondentek. Pro získávání dat byla použita metoda dotazování - semistrukturovaný rozhovor. Každý z rozhovorů trval v průměru 45-60 min. a se souhlasem respondentek byl nahráván na záznamové zařízení. Hlavním cílem práce bylo pomocí výkladů žen popsat reakce partnera na potíže s otěhotněním a jejich řešením. Pro splnění výše uvedeného cíle byly formulovány dvě výzkumné otázky: Jak ženy interpretují mužovy reakce na infertilitu od chvíle zjištění do vyřešení situace? Jaké mužovy reakce by ženy považovaly za adekvátní situaci? Pro zpracování dat byla použita kvalitativní obsahová analýza. Ze získaných výsledků vyplynulo, že muž je častěji schopný a ochotný s partnerkou komunikovat. V těchto párech bylo zjištěno, že muži sdílí problém s partnerkami a dokážou je podpořit. Zdá se, že muži jsou v tomto ohledu psychicky odolnější a silnější než ženy. Ve dvou případech bylo zjištěno, že muži s partnerkou nekomunikovali, protože pro ně není zvykem o problémech mluvit. Zde se také ukázalo, že muži své partnerky ani nepodporovali. Tyto reakce ovšem ženy předpokládaly. Jestliže pár řešil problematiku neúspěšného těhotenství opakovaně, byla pro ně komunikace zpočátku problematická, ale postupem času docházelo ke zlepšení. Práce reflektuje téma v současné době velmi diskutované, protože je v dnešní době obtížné rozhodnout se kdy mít dítě. Mužská neplodnost je tématem spíše posledních desetiletí, dřív se automaticky předpokládalo, že porucha je na straně ženy. Tato práce zachycuje prostřednictvím výkladů žen reakce partnera na problém neplodnosti. Výsledky bakalářské práce by mohly být využity jako informační materiál pro odborníky, kteří se s touto skupinou pacientů setkávají, protože laické představy jsou stále zatížené spoustou mýtů (např. muži nechodí na vyšetření, pár se rozvede, atd.) Dále by mohly posloužit jako podpůrný prostředek pro muže, kteří mají problémy s vyjadřováním emocí a názorů na téma neplodnost.