Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29,183 záznamů.  začátekpředchozí29164 - 29173další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.35 vteřin. 

Sportovní trénink vojenského pětibojaře v plavání s překážkami.
Kasal, Jan ; Přívětivý, Lubomír (vedoucí práce) ; Dědáková, Kateřina (oponent)
Název práce: Sportovní trénink vojenského pětibojaře v plavání s překážkami a jeho specifika. Cíl práce: Cílem práce je vysvětlení, co je nutné pochopit před započetím samotného tréninku a popis složek sportovního tréninku. Popis překážkové dráhy, vysvětlení rozhodujících determinant pro výkon v této disciplíně a stanovení ideálního somatotypu. Metoda: Práce představuje přehledovou studii. Výsledky práce: Osvětlení problematiky dané disciplíny, dále popsat dílčí části a pohyby při překonávání překážek na překážkové dráze, popis determinantů ovlivňující výkonost závodníka. Klíčová slova: Překážková dráha, sportovní trénink, struktura výkonu, plavání s překážkami.

Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno
Honsová, Pavlína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce se zabývá zábavou v současném českém i zahraničním prostředí. Má dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části se zabývá teoretickým zázemím potřebným pro tuto práci, a to především každodenností a televizí, která v každodennosti hraje svou úlohu. V teoretické části dále popisuje jednotlivé pořady, především ty, které nějakým způsobem (např. příslušností k určitému žánru) souvisí s pořadem Prostřeno, to znamená významné světové reality show a pořady o vaření. Stručně zde také zmiňuje podobné významné pořady v českém prostředí. Analytická část má také několik kapitol. Nejprve se zde vysvětluje postup, kterým bude pořad Prostřeno analyzován, a to obsahovou analýzou. Následně je tato analýza provedena a jsou zhodnoceny výsledky. Dále je pořad srovnáván s jednotlivými významnými pořady, které byly zmíněny v teoretické části. Dále jsou zmíněny výrazové prostředky pořadu Prostřeno (střih, hudba…). Následuje shrnutí a celkové zhodnocení práce.

Počítačové zpracování přílohy účetní závěrky
Ingr, Michal ; Nezvalová, Vladimíra (oponent) ; Fedorová, Anna (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přílohou účetní závěrky a sestavením jejího algoritmu. Příloha vysvětluje a doplňuje informace obsažené v rozvaze a výkazu zisku a ztráty. Musí se vytvářet každé účetní období a každý rok se musí odevzdávat finančnímu úřadu. K vytvoření této bakalářské práce jsou zapotřebí dokumenty s rozvahou, výkazy zisku a ztrát, hlavní kniha a jiné dokumenty.

Povodně a sucho: krajina jako základ řešení
Fanta, J. ; Petřík, Petr
Sborník vychází ze seminářů komise pro životní prostředí AV ČR. V souvislosti s opakovanými extrémními fluktuacemi počasí (srážky, teploty) a jejich ekologickými a ekonomickými dopady byla v průběhu obou seminářů věnována pozornost především dosavadním způsobům zemědělského a lesnického vyžívání krajiny a jejich vlivu na stav půd a jejich retenční schopnost. Degradační trendy potvrzuje dlouhodobá dokumentace klesající biologické rozmanitosti krajiny a zemědělské půdy. Příklady vhodných prostorových úprav krajiny prezentované v průběhu semináře ale naopak ukázaly, že i v obtížných podmínkách (např. v zemědělské krajině jižní Moravy) je možné negativní dopady klimatické změny zmírnit. Podmínkou jsou promyšlená změna způsobů hospodářského využívání zemědělských pozemků, volba vhodných plodin a agrotechnických postupů, obnova ekologické infrastruktury krajiny a krajině přiměřená vodohospodářská opatření. Stručný výčet faktorů ovlivňujících výskyt povodní a sucha v krajině ukazuje, že jde o velmi komplexní problematiku, jejíž řešení vyžaduje integrované přístupy odborného a politického řízení, jak upozorňuje Evropská úmluva o krajině. Závěry obou seminářů kladou mimořádný důraz na ukončení stavu volného nakládání s krajinou a zavedení systémového řízení vývoje a využívání krajiny. Porozumění tomuto přístupu vyjádřili svou účastí a svými příspěvky i zástupci rezortu životního prostředí a zemědělství i zástupci vrcholné české politiky: ministr zemědělství ing. Jurečka, ministr životního prostředí Mgr. Brabec, a předseda sboru poradců ministerského předsedy dr. Špidla. Jejich angažovanost ve věci svědčí i o mimořádném zájmu a je zárukou, že závěry seminářů nezůstanou jen na papíře, ale dojdou praktického uplatnění v politickém rozhodování.

HODNOCENÍ FUNKČNOSTI RODINY VE MĚSTE DO 50 000 OBYVATEL DLE FAMILY APGAR DOTAZNÍKU
VYORALOVÁ, Lucie
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení funkčnosti rodiny, která je zde určována prostřednictvím dotazníku Family APGAR. Dotazník byl navržen Gabrielem Smilksteinem v roce 1978. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem lze využít dotazník Family APGAR k hodnocení funkčnosti rodiny žijící ve městě do 50 000 obyvatel. Prostřednictvím výzkumu měla být potvrzena či vyvrácena hypotéza, stanovená na počátku, že dotazník Family APGAR je vhodný k hodnocení funkčnosti rodiny žijící ve městě do 50 000 obyvatel. V teoretické části bakalářské práce je vymezen pojem rodina. Je zde rovněž popisován vývoj rodiny. Část bakalářské práce je věnována funkcím rodiny, mezi které patří funkce biologicko-reprodukční, ekonomicko-zabezpečovací, emocionální a socializačně-výchovná. Dále je zde pojednáváno o vztazích v rodině, o tom jaký má rodina význam pro dítě a naopak jakým přínosem je dítě pro rodinu. V práci je rovněž snaha o popsání vztahu mezi rodičem a dospívajícím dítětem. Součástí teoretické části je i charakteristika rodiny funkční a jsou zde zaznamenány rysy, které vykazují rodiny dysfunkční. V práci není opomenuta ani charakteristika současného rodinného společenství. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na ověření Smilksteinova dotazníku Family APGAR. Název APGAR je složen z počátečních písmen anglických slov a to slov {--} Adaptability, Partnership, Growth, Affection a Reslove. Potřebná data byla získána prostřednictvím kvantitativního výzkumu uskutečněného mezi dětmi. Průzkum probíhal metodou dotazování, kdy byla použita technika standardizovaného rozhovoru. Respondenti, kteří byli osloveni, spadali do věkové kategorie 12 až 18 let. Hypotéza byla vyvrácena. Dotazník Family APGAR není vhodným nástrojem k určení funkčnosti rodiny.

Rozbor vnitroorganizačních směrnic v podmínkách vybrané základní školy
PŘEVRÁTILOVÁ, Alena
Podstatou bakalářské práce bylo analyzovat vnitroorganizační předpisy příspěvkové organizace. Ke zpracování tohoto tématu bylo velmi důležité si nejprve ujasnit základní informace o neziskových organizacích se zaměřením na organizace příspěvkové, tzn. jejich vznik, existenci, hospodaření apod. V první části je práce zaměřena na teoretické předpoklady vzniku vnitřních předpisů, zejména po stránce formální podoby a věcné náplně. Byla snaha vytvořit srozumitelný podklad pro následné vyhodnocování již existujících směrnic vybrané základní školy. Při praktickém hodnocení se prokázalo, že vnitřní předpisy vybrané základní školy jsou na vysoké úrovni, i když k nějakým doporučením a návodům k vylepšení by zajisté došlo.

Provozní řády malých zdravotnických zařízení a jejich stavebně technické řešení
Chromý, Lukáš ; Bártová, Jiřina (vedoucí práce)
3 1. Anotace Vypracovat provozní řád a dát ho k odsouhlasení orgánu ochrany veřejného zdraví je zákonnou povinností každého provozovatele zdravot- nického zařízení vyplývající ze zákona o ochraně veřejného zdraví ( z.č. 258/2000 Sb.).Tento provozní řád by měl obsahovat zejména kroky vedoucí k minimalizaci rizika výskytu nosokomiální nákazy.V praxi se však přesto riziko vzniku pohybuje okolo 10 %. Přesná pravidla, jak by měl provozní řád vypadat nejsou stanovena. Jeho znění je tak ponecháno na provozovateli zdravotnického zařízení.Musí však obsahovat pravidla stanovená jednotlivými prováděcími předpisy. Činnosti, k nimž je třeba vypracovat provozní řád a předložit ho ke schválení orgánem ochrany veřejného zdraví, lze zahájit až poté, kdy byl provozní řád uvedeným orgánem schválen.Osoby, které mají povinnost vy- pracovat provozní řád, jsou povinny seznámit s ním své zaměstnance a další osoby, které pracují na jejich pracovištích, a zajistit a kontrolovat jeho dodržování. Na toto dohlíží i orgán ochrany veřejného zdraví, který může provozovateli nařídit provést úpravy provozního řádu, ukáže-li se, že kroky obsažené v tomto řádu nevedou k poklesu výskytu nemocničních nákaz.

Tištěné obecní zpravodaje v okrese Praha-východ
Černá, Michaela ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Sekera, Martin (oponent)
ČERNÁ, Michaela. Tištěné obecní zpravodaje v okrese Praha-východ. Praha, 2012. 221 s.: Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc. ABSTRAKT Obecní zpravodaje jsou specifickým typem lokálních médií, která jsou v České republice jen velmi málo zmapována. Diplomová práce Tištěné obecní zpravodaje v okrese Praha-východ (dále jen práce) má přispět k rozšíření podkladů potřebných k objektivnímu poznání fungování této části mediální krajiny. Obsahem této práce je popis obecních zpravodajů ve vybraném regionu. V první části se práce zaměřuje na shrnutí teoretických poznatků o obecních zpravodajích. Uvádí tak základní terminologii, právní ukotvení obecních zpravodajů, funkce lokální médií včetně obecních zpravodajů a etické aspekty jejich vydávání. Dále pak stručně definuje zkoumaný region a popisuje metodologii použitou v praktické části práce. Praktická část práce zkoumá obecní zpravodaje v okrese Praha- východ. Sestavuje jejich přehled a následně detailněji analyzuje některé z nich. Na tomto vybraném vzorku pak rozvádí, jakým způsobem jsou obecní zpravodaje v dané lokalitě vydávány, jaké je jejich redakční zázemí, jaká je jejich struktura apod. Závěr práce...

Rozhodčí doložka pro mezinárodní obchodní arbitráž a její vliv na případné rozhodčí řízení
Plánička, Ondřej ; Růžička, Květoslav (vedoucí práce) ; Horáček, Vít (oponent)
58 Závěr V úvodu práce byl vymezen pojem rozhodčí doložky a jejích náležitostí, které byly rozděleny do několika skupin podle jejich významu pro samotnou existenci a vykonatelnost rozhodčí doložky. Následně byly vymezeny právní důsledky uzavření rozhodčí smlouvy a případy její neplatnosti. Jak vyplývá ze samotného názvu, tato práce byla zaměřena na mezinárodní obchodní arbitráž. Bylo proto nutné zohlednit a definovat mezinárodní prvek v rozhodčím řízení. Cílem bylo jednak poukázat na nutnost použít správné normy vzhledem k mezinárodní povaze řízení, jednak rozebrat jednotlivé možnosti stran, které jsou jim poskytnuty při přípravě rozhodčí smlouvy. Samotný základ práce je zaměřen na tvorbu rozhodčí smlouvy a její jednotlivé aspekty, které ve spojení s kapitolami týkajícími se náležitostí rozhodčí smlouvy umožňují stranám rozsáhlé modifikace ovlivňující případné následující rozhodčí řízení. Jednotlivé možnosti, které jsou stranám poskytnuty právě v průběhu tvorby rozhodčí doložky, jsou ovlivněny jednak sílou stran a jejich vyjednávací pozicí a bez pochyb také vzájemnou vůlí spolupracovat. Smyslem práce bylo podat v rámci možností ucelený výklad jednotlivých složek rozhodčí smlouvy a popsat jejich vliv na případné následující řízení. Rozhodčí smlouva je při jejím kvalitním zpracování, a zohlednění vlivu jejích...

Pomůcky pro aktivní chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami
Hrobařová, Eva ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
UK v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, Hlavova 8, Praha 2 Autor: Bc. Eva Hrobařová Název: Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami SHRNUTÍ: V diplomové práci je zpracován tematický celek Pomůcky pro chemické vzdělávání - experimentální a praktická chemie s potravinami. Na základě sestaveného dotazníku a provedeného dotazníkového šetření na téma "Vybavenost laboratoří a učeben chemie na gymnáziích" byly sestaveny a experimentálně provedeny jednoduché pokusy zejména z potravinových surovin. U jednotlivých experimentů byla pořízena fotodokumentace a pokusy byly doplněny několika dotazy a otázkami pro žáky. V práci je taktéž zhodnocena a zmíněna řada závěrečných prací, které se týkají praktické a experimentální chemie a byly obhájeny a tvořeny na KUDCH na PřF UK v Praze. Práce je tvořena s důrazem na význam praktické a laboratorní složky chemie na středních školách v ČR, hlavní myšlenkou je vytvoření jednoduchých pomůcek pro aktivní vzdělávání žáků, tedy využití jednoduchých experimentů k doložení vykládané teorie. Experimenty jsou nenáročné, nevyžadují příliš mnoho pomůcek a surovin, některé nevyžadují ani využití chemické laboratoře.